3 of 13 |  < 1 2 3 4 5 >  Last ›
Rolf Koster in Any Dream will do!
  [ # 31 ] 17 April 2007 11:58 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

[quote author=“Jeroen”]De C-versie van Chris:

http://www.bbc.co.uk/joseph/

Dankjewel voor je antwoord en de link 😊

   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

  [ # 32 ] 21 April 2007 07:14 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ze zitten bij de BBC wel een beetje met de aanvangstijden te goochelen… Vanavond al om 20.25u… 

Next show: Saturday 21st April at 7.25pm and 9.50pm on BBC One

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 33 ] 21 April 2007 11:31 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  346
Geregistreerd  2003-03-28

En ik maar denken waarom ik er maar zo weinig heb gezien vandaag….Ben gewoon veel te laat ingeschakeld. VOlgende week moet ik dus even meer opletten op de tijd.

  [ # 34 ] 22 April 2007 12:00 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Ik ben bang dat, in tegenstelling tot de Maria-shows, deze Joseph wedstrijd gaat uitlopen op een beauty contest. Met alle jong meisjes die sms-en zou de kwaliteit wel eens minder belangrijk kunnen worden. The Lord could be in trouble

Wel weer een mooi geproduceerde aflevering, waar trouwens veel slechter werd gezongen dan vorige week!

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 35 ] 22 April 2007 01:06 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1972
Geregistreerd  2004-12-03

[quote author=“Jaccozoveel”]Ik ben bang dat, in tegenstelling tot de Maria-shows, deze Joseph wedstrijd gaat uitlopen op een beauty contest. Met alle jong meisjes die sms-en zou de kwaliteit wel eens minder belangrijk kunnen worden. The Lord could be in trouble

Wel weer een mooi geproduceerde aflevering, waar trouwens veel slechter werd gezongen dan vorige week!

Daar hadden mijn zusje en ik het gister dus ook al over. Er zitten een paar van die hele jonge jongens in, waarop die jonge meiden allemaal gaan stemmen. Maar dat zijn zeer zeker niet de beste.
Mijn zusje en ik gaan voor Lee 😉

   Handtekening   

I’ve heard it said, that people came into our lives for a reason….

  [ # 36 ] 22 April 2007 03:40 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

[quote author=“bianca18”][quote author=“Jaccozoveel”]Ik ben bang dat, in tegenstelling tot de Maria-shows, deze Joseph wedstrijd gaat uitlopen op een beauty contest. Met alle jong meisjes die sms-en zou de kwaliteit wel eens minder belangrijk kunnen worden. The Lord could be in trouble

Wel weer een mooi geproduceerde aflevering, waar trouwens veel slechter werd gezongen dan vorige week!

Daar hadden mijn zusje en ik het gister dus ook al over. Er zitten een paar van die hele jonge jongens in, waarop die jonge meiden allemaal gaan stemmen. Maar dat zijn zeer zeker niet de beste.
Mijn zusje en ik gaan voor Lee 😉

Dan heb jij een verstandig zusje 😉

Misschien moet ik dit programma ook eens gaan zien, al ken ik de voorstelling niet zo en heb dus geen idee waar de rol en het verhaal over gaat.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 37 ] 22 April 2007 10:55 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

[quote author=“Luna24”]

Misschien moet ik dit programma ook eens gaan zien, al ken ik de voorstelling niet zo en heb dus geen idee waar de rol en het verhaal over gaat.

“Joseph…dreamcoat” gaat over de bijbelse Jacob die twaalf zonen heeft waarvan Joseph zijn favoriet is. Zijn broers zijn jaloers, ook omdat hij zichzelf heel bijzonder vind en hen verteld over zijn dromen waarin droom 1 gaat over een veld waarop een grote schoof koren wordt toegebogen door elf mindere schoven koren. Droom 2 gaat over een sterrenhemel waarin een grote ster wordt toegebogen door elf kleine sterren. Om het allemaal nog erger te maken krijgt Joseph van zijn vader de “amazing technicolor dreamcoat” uit de titel. De broers zijn zo jaloers dat ze hem tijdens het schapenhoeden in een put gooien en zijn mooie mantel besmeuren met modder en bloed om vader te kunnen wijsmaken dat hij een gevecht met een wild dier om een schaap te beschermen niet overleefd heeft. Wanneer een stoet Egyptenaren voorbij komt veranderen ze hun plan en verkopen hem als slaaf.
Hij wordt verkocht aan een rijke egyptische zakenman Potifar (rijk geworden van aandelen in pyramides 😉 ) waar hij eigenlijk wel geniet van zijn werk en de goedkeuring van zijn baas kan wegdragen. Wanneer hij echter wordt verleidt door de vrouw van de zakenman maar haar van zich afslaat wordt dit verkeerd begrepen en Potifar laat hem in de gevangenis smijten. Joseph is hier heel erg ongelukkig maar het verhaal keert zich wanneer twee medegevangenen hem vragen hun dromen te verklaren. De ene was butler in de huishouding van de farao en hoort via zijn droom dat hij binnenkort vrijgelaten zal worden. De andere was bakker in die zelfde huishouding en krijgt te horen dat hij geexecuteerd zal worden. De butler komt inderdaad vrij en weet de farao die al een hele tijd nare dromen heeft te vertellen dat in de gevangenis iemand zit die die dromen kan verklaren. Joseph wordt ontboden en weet de farao te vertellen dat deze gedroomd heeft over zeven vette jaren met goede oogsten waarin ze alle overvloed moeten opslaan om te gebruiken in de zeven magere jaren die daarop zullen volgen. De farao is zo blij met dit advies dat hij Joseph ter plekke promoveert tot vice-farao. Dus tot zover eind goed al goed.
Intussen wonen Joseph’s vader en broers nog steeds in (?) waar wel een hongersnood heerst, en ze besluiten naar Egypte te trekken om daar de farao om voedsel te vragen. (In het bijbelverhaal gaat de jongste broer Benjamin in de eerste instantie niet mee, in de musical wel, dat spaart tijd 😉 ). Daar worden ze ontvangen door de vice-farao (hun broer Joseph die ze niet herkennen waarschijnlijk om dat ze voor hem buigen, zie droom 1). Hij herkent hen wel bedenkt een plan om te zien of ze hun leven gebeterd hebben. Hij overlaad hen met voedsel maar tijdens het feestmaal dat hij voor hen houd verstopt hij stiekem een beker in de tas van Benjamin. Wanneer de broers vertrekken komt Joseph hen achterna om dat er zogenaamd een beker gestolen is, vind hem in de tas van Benjamin en laat hem opsluiten. Voor een tweede keer liggen de broers op hun knieen om te pleiten voor de vrijheid van Benjamin. Ook omdat hun vader het verlies van een tweede zoon niet zal overleven. Joseph ziet dit, weet dat het andere mensen zijn geworden, en maakt zich bekend als hun verloren gewaande broer. Het feestgedruis is compleet ! Vader en de hele familie wordt naar Egypte gehaald en Joseph komt hen tegen in vol vice-farao ornaat (compleet met gouden wagen). Hierna is het echt eind al goed en ze leefden nog lang en gelukkig.  😉

   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

  [ # 38 ] 22 April 2007 11:46 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ik ben een beetje in de bonen… dat HAD ik kunnen weten… Bedankt voor je uitleg in ieder geval!

(ik ken de musical “Joseph and the etc. etc.” niet, dus had niet direct de juiste link gelegd vanaf Any Dream Will Do en ook niet meer verder terug gekeken)

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 39 ] 23 April 2007 01:53 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Over die jonge sms’ende meisjes… Het is inderdaad wel opvallend dat afgelopen zaterdag de twee wannabe Josephs met het hoogste ‘queer’ gehalte bij de afvallers zaten.
Mijn favorieten : Daniel, Craig en nog steeds Seamus ondanks zijn leeftijd en houding tegenover de andere kandidaten

*edit* Lloyd Webber was ‘not amused’ met het resultaat van zaterdag Video Blog

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 40 ] 23 April 2007 06:35 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  47
Geregistreerd  2007-02-23

[quote author=“Kiepkantel”]
Intussen wonen Joseph’s vader en broers nog steeds in (?) waar wel een hongersnood heerst, en ze besluiten naar Egypte te trekken om daar de farao om voedsel te vragen.

? = Kanaän. Waar een christelijke basisschool al niet goed voor is :D

   Handtekening   

http://www.mymusicals.eu

  [ # 41 ] 23 April 2007 07:01 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

[quote author=“Nimpkish”][quote author=“Kiepkantel”]
Intussen wonen Joseph’s vader en broers nog steeds in (?) waar wel een hongersnood heerst, en ze besluiten naar Egypte te trekken om daar de farao om voedsel te vragen.

? = Kanaän. Waar een christelijke basisschool al niet goed voor is :D

Dankje 😊  Het was mijn favoriete verhaal uit mijn kinderbijbel vroeger (katholieke opvoeding :roll: ) maar dat was ik toch even kwijt. Ondanks dat het in de tekst van de musical toch minstens twee keer genoemd wordt. 😉

   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

  [ # 42 ] 29 April 2007 02:20 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Het wordt toch geen beauty contest gezien de uitslag van vanavond…..maar de exit van Seamus was opmerkelijk.

Wat een fijn programma…..moge de AVRO dezelfde production standards handhaven!

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 43 ] 29 April 2007 12:12 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Bugger… Erg jammer dat één van mijn favorieten, ondanks zijn enorme ego, door Lloyd Webber himself met een enorme sneer de laan is uitgestuurd. Maar wat een leuk programma !

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 44 ] 01 May 2007 10:55 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

Mijn favoriet is nog steeds Lee, en Chris een beetje maar dat is meer uit sympathie.

eastwick - 29 April 2007 12:12 PM

Bugger… Erg jammer dat é©® van mijn favorieten, ondanks zijn enorme ego, door Lloyd Webber himself met een enorme sneer de laan is uitgestuurd. Maar wat een leuk programma !

Maar woohoo! hij ging wel “out with a bang”: zingt : for I have been prohomised, A SHOHOW OF MY OOOOOWN”

   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

  [ # 45 ] 02 May 2007 05:07 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  35
Geregistreerd  2003-08-20

ALW was naar ‘t schijnt furious!

Kiepkantel - 01 May 2007 10:55 PM

Maar woohoo! hij ging wel “out with a bang”: zingt : for I have been prohomised, A SHOHOW OF MY OOOOOWN”

 

@Helena: wens Lee veel beterschap van mij!

 < 1 2 3 4 5 >  Last ›
3 of 13