jan jaap in carre
change_status
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 1 ] 23 March 2007 11:59 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Cabaret is (of was?) niet zo mijn ding; dat vooropgesteld. Dus dit is een kritiek van een cabaretleek. Dat gezegd hebbende: ik heb genoten ! Al vaker wordt op deze site de connectie gelegd tussen verwachtingen en uiteindelijke beleving van de show. Dit was daar ook weer zo’n mooi voorbeeld van.

Mijn verwachting was: wordt lekker simpel lachen, met goeie grappen, paar buldergrappen en wat mindere stukkies tussendoor. Gewoon avondje verstand op nul en lachspieren oefenen. Werkelijke beleving: inderdaad ook veel gelachen, maar vooral enorm geraakt door het verhaal van de show, hoe het gebracht wordt en de oprechtheid/authenciteit van Jan Jaap.

Kortom ik heb een top avond gehad met een gulle lach maar zeker ook een traan. Compliment aan Jan Jaap voor de echtheid waarmee hij de show brengt; dat was voor mij de doorslaggevende factor waarom ik zo’n leuke avond heb gehad. Een goeie cabaretervaring voor mij, nodigt uit om toch eens vaker te gaan en dat doe ik dan ook: Claudia de Breij gaat het worden.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 2 ] 23 March 2007 07:34 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Jan Jaap is echt zó leuk!

Een goede cabaretier of stand-up comedian voor mij is iemand die je met actualiteiten ongelooflijk van je stoel kan laten glijden van het lachen, om dan ineens als iedereen plat ligt, een punt te maken waarvan de hele zaal ineens weer recht op zijn stoel zit en stil is: “verrek… je hebt gelijk!”

Dat meer dan alleen maar plat vermaak geeft voor mij de escensie: een goede cabaretier houdt je een spiegel voor en laat je even ongegeneerd om jezelf, alles en iedereen lachen.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?