1 of 12 |  1 2 3 >  Last ›
Faq vernieuwd Musicalworld
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2391
Geregistreerd  2003-12-22

Een topic met de veelgestelde vragen dus. Ik zal proberen ze hier te gaan verzamelen zodat we een overzicht hebben. Een ongeordend overzicht, maar het is een overzicht 😉

1. Wat is de site traag
Ja, maar hopelijk niet meer al te lang. Het wordt alweer steeds sneller.

De reden hiervoor is tweezijdig. Aan de ene kant omdat Musicalworld helemaal vernieuwd is, dus jouw computer moet deze nieuwe layout ook weer in het geheugen opslaan. Aan de andere kant zijn er ook technische problemen die tijdens de test-fase niet te testen waren. Inmiddels zijn deze dingen aangepast en zou het dus langzaam beter moeten gaan. Maar het is gebruikelijk dat daar enkele dagen overheen gaan.

Er is zelfs nog een derde reden: technisch is Musicalworld behoorlijk complex geworden. Een klein voorbeeld. Als wij op de homepage een nieuwsbericht tonen staat daar meestal een kleine foto bij. Die foto wordt getoond als wij ook bij dat nieuwsitem een foto plaatsen. Is dat niet het geval, dan wordt er automatisch gekeken of er dan misschien een productie gelinkt is aan dat nieuwsbericht en dan wordt de foto van die productie getoond. Is dat niet zo, dan wordt er nog gekeken voor een link met een acteur. En dan hebben we nog maar 1 aspect van 1 nieuwsbericht. Gelukkig is al deze code wel geoptimaliseerd, maar die complexiteit zorgt als het goed is uiteindelijk misschien voor een halve seconde vertraging. Maar dan heb je ook wat 😉

2. Mag ik zelf acteurs/producties aandragen voor jullie overzicht?
Natuurlijk. We zien ons overzicht van producties en acteurs als een groeiproces, dus alle bijdragen daar in zijn welkom. We hebben wel een aantal punten waar wij als redactie op letten voordat een een acteur/productie wordt toegevoegd:

Allereerst willen we een goede / duidelijke foto van die acteur/actrice. Iemand moet duidelijk te zien zijn en de foto moet scherp zijn. Het mag zowel een portret foto als een actiefoto zijn.
Niet van alle acteurs hebben we foto’s. We hebben zelf een behoorlijk bestand en je hebt natuurlijk je officiele persfoto’s nog, maar je hebt altijd mensen waar je geen foto van hebt. Met name ensemble leden, van hen worden geen officiele foto’s gemaakt en je hebt er ook niet altijd zelf een foto van.
Wil je een acteur / actrice aandragen en wij koppelen terug dat we er geen foto van hebben dan kunnen we overwegen om een foto te gebruiken die jij zelf aanlevert.

Verder is het wel leuk als zo’n pagina wordt getoond op het moment dat er ook iets te lezen valt, zoals nieuwtjes of links naar artikelen. Dus voor sommige acteurs zal het iets langer duren voor we ze online zetten.

3. Bij een acteur staan niet alle producties genoemd waarin hij te zien is.
Als je bij de biografie op ‘lees verder’ klikt, dan zie je een complete biografie.

Op de startpagina van die acteur niet, daar tonen we alleen die producties die ook in ons bestand staan. En zelfs dat is soms nog niet compleet omdat we bij het plaatsen van de producties nu alleen nog rekening hebben gehouden met de eerste cast.

4. kan het zijn dat ik ineens een dag later lid ben geworden
Ik durf het niet te zeggen. Behalve dat ik niet weet wanneer je lid bent geworden, lijkt het me raar als daar iets in is versprongen.

5. klopt het dat ik de kalender mis want die kan ik nergens vinden
Nee hoor, hij is er nog steeds. Je kunt hem alleen benaderen via http://www.musicalworld.nl in plaats van via het forum. Op de homepage is hij links onderaan te vinden. Of op de homepage staat er naast je avatar een link naar de kalender.

6. Wat is het melden van nieuws?
Als jij ergens een bericht tegenkomt waarvan je denkt “zo, dat zouden ze bij MW moeten weten”, klik je op de link “nieuws melden”, je vult een formuliertje in en klaar. Wij hoeven dan alleen maar een akkoord te geven voor jouw bericht en het staat meteen op de voorpagina.

7. Kan ik ook reageren op nieuws?
Yep, je hoeft alleen maar een nieuwsbericht te openen, of zelfs een pagina van een productie en je kunt er je mening over kwijt. Maar ook daar gelden wel dezelfde regels als op het forum natuurlijk.

8. Help, mijn berichtenteller is naar beneden gezakt
Gelukkig betekent dat geen 3e wereldoorlog, maar er zit zelfs een logische verklaring achter.

Zoals jullie weten verdwijnen topics waarin 90 dagen lang niks gepost wordt, dit om het forum redelijk ‘schoon’ te houden. Op het oude forum telde de ‘aantal berichten teller’ gewoon door ook al waren topics verdwenen.
Nu met het omzetten naar het nieuwe forum heeft hij alleen de berichten per lid kunnen tellen die ook daadwerkelijk op het forum te vinden zijn.

9. Ik kan er alleen nog niet aan wennen dat het forum nu een stuk “krapper” lijkt
De layout is aangepast omdat veel bezoekers nog met een resolutie van 800x600 werken. Daarom is dat het minimum waarvoor je als website rekening mee moet houden. Maar er is wel een oplossing voor:

Als je op de forum index bent (http://www.musicalworld.nl/forum) heb je rechts onderaan (nog net in het witte vlak) een keuze menu. Daar kun je kiezen tussen Musicalworld en Musicalworld_XL. Als je deze op XL zet, heb je alweer iets meer ruimte. Deze layout bevat wel nog wat andere kleine foutjes die er de komende dagen uitgehaald gaan worden.

10. ik mis de mogelijkheid om berichten te markeren als ‘gelezen’ zonder dat je ze echt hebt gelezen, kan dat kloppen?
Als je ingelogd bent, kun je op het forum in de balk bij je avatar de knop “Markeer alle berichten als gelezen” aanklikken. Let wel, dit geldt voor het hele forum en niet meer per subforum.

11. de diakrieten werken niet
De diakrieten van alle nieuwe berichten werken wel. Alleen bij het omzetten van het oude forum naar het nieuwe zijn oude leestekens verkracht. Je kunt ons helpen door een bericht van jezelf met deze leestekens even aan te passen. Als we op deze manier alleen al maar de laatste pagina’s van de populaire topics kunnen doorlopen, moet er volgens mij al heel veel goed gaan.

12. Hoe is de preciese inlogprocedure?
Volgens mij zou hij op alle manieren moeten werken:
- Als je inlogt op Theaterpas, log je ook in op alle ondergelegen sites (lees: MW)
- Als je inlogt op MW, log je alleen in op MW

Qua functionaliteit van het reageren zou het niets moeten uitmaken

13. Ik word gek van de emails die ik krijg over abonnementen op topics
Dat kan ik me voorstellen, voor sommigen zal het handig zijn. Maar als je veel het forum bezoekt is het handiger om dit uit te zetten.

In je controle paneel heb je 2 dingen die je kunt aanpassen:
A. Abonnementen. Hier kun je per topic je abonnementen stopzetten.
B. Email-instellingen. Hier kun je aangeven of je standaard een vinkje wil bij “abonneren op dit topic” of niet. En dat wil je dus niet.

14. Als ik een bericht plaats heb ik maar 6000 karakters
Dit is een instelling om het forum optimaal te laten draaien. Je kunt er voor kiezen om je bericht in 2 stukken te plaatsen, maar als blijkt dat dit veruit onvoldoende zal zijn voor Musicalworld zullen we dit na een evaluatieperiode herstellen.

15. Had net nog een puntje: is het mogelijk dat de handtekening weer ‘gewoon’ onderaan komt te staan? Nu komt ‘ie direct onder het bericht, ook als je een paar keer enter geeft.
Er wordt naar gekeken, maar de handtekening is gekoppeld aan een aantal andere zaken in het bericht. Dus dit is nog niet zo makkelijk. Misschien went het nog. Misschien niet en dan zal ik er over een tijd nog een keer naar kijken.

16. Ik ben nu blijkbaar hoofdrolspeler*, wat betekent dit en kom ik er nog vanaf?
Ahankelijk van het aantal berichten dat je hebt geplaatst, groeit je status mee op het forum. De huidige verdeling is als volgt:
Toneelhulpje
Swing
Ensemblelid
Understudy
Alternate
Hoofdrolspeler
West End Star
Broadway Star
Musical Star

Bij welke aantallen je overgaat, wordt in de loop van de tijd vanzelf duidelijk 😉

17. Eerder stond er in het topic zelf ook altijd een oranje markering (blokje) và³à³r de naam van de nieuwe berichten.
Dit is nu weg. Ik moet dus nu in het topic zoeken door te lezen (of op datum) wat er na mijn laatste bezoek is bijgepost.

Waarschijnlijk het grootste nadeel van dit forum. Hij houdt alleen bij welke topics je leest. Maar niet welke berichten je leest. Ik ga de komende twee weken jullie belangrijkste vragen verzamelen en als verbeterpunten indienen. Daarmee is er geen garantie dat alles wordt doorgevoerd, want het bijhouden van berichten lezen is een behoorlijke verandering voor de software.

18. Er stond ergens dat je - wanneer je de link volgt van het waarschuwingsbericht dat er iemand op een topic gereageerd heeft - niet meer automatisch bij het laatste geposte bericht uitkomt, maar bovenaan de pagina.

Dit heeft met dezelfde reden te maken als 17…

18. het automatisch inloggen op musicalworld werkt niet. Iedere dag zet ik de auto-inlogfunctie aan bij inloggen en iedere dag moet ik ook weer gewoon zelfstandig inloggen.

Ik zal nog even kijken of er misschien verschillen zijn tussen inloggen op de voorpagina, via het forum en via Theaterpas. Het blijkt bij anderen blijkbaar wel te werken, dus of ik heb ergens een foutje gemaakt, of het heeft met je computer te maken. Als je cookies bijvoorbeeld worden weggegooid, kan ik me voorstellen dat je computer niet meer weet of je ingelogd bent. Maar goed, ik zal binnenkort eerst wel naar de codes kijken.

19. hebben meer mensen dat als er een topic is met meerdere pagina’s dat het muzieknootje dan niet getoond wordt

Nee Marilena, alleen jij. En nu werken! 😉
Maar als er iemand hier ook last van heeft, dan hoor ik het graag. Ik heb er al naar gekeken, maar kan niet zo snel iets raars daarin vinden.

[ Gewijzigd: 05 May 2007 04:38 PM by Ronny ]
   Handtekening   

Turbo! Turbo!

  [ # 1 ] 02 May 2007 12:34 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2391
Geregistreerd  2003-12-22

20. welke smiley’s hebben welke code
dit zijn de codes voor smilies.

:engel:  :boos:  :arrogant:  :vraag:  :boos2:  :bier:  
:blanco:  :cake:  :camera:  :klok:  :cocktail:  :vaag:  
:huil:  :koffie:  :duivel:  :bah:  :geenidee:  :ohoh:  
:roll:  :film:  :kus:  :mega:  :nerd:  :noot:  :omg:  
:06:  :kado:  :smile:  :roos:  :sad: :sarcasme:  :secret:  
:zonnebril:  :schaap:  :ziek:  :moe:  :slak:  :sorry:  
:ohw:  :ster:  :storm:  :zon:  :tanden:  :denk:  :tong:
  :lelijk:  :para:  :gebroken:  :wink:

En dit zijn de bijbehorende smilies:

:engel:  :boos:  :arrogant:  :vraag:  :boos2:  :bier: 
:blanco:  🍰  📷  :klok:  🍸  :vaag: 
:huil:  :koffie:  :duivel:  :bah:  :geenidee:  :ohoh: 
:roll:  :film:  :kus:  📣  :nerd:  :noot:  :omg: 
:06:  :kado:  😄  :roos:  :sad: :sarcasme:  ㊙️ 
:zonnebril:  :schaap:  :ziek:  :moe:  :slak:  :sorry: 
:ohw:  :ster:  :storm:  :zon:  :tanden:  :denk:  :tong:
  :lelijk:  :para:  :gebroken:  😉

21. Kun je ook nog terug zien WIE er allemaal een topic hebben gelezen?
Nee dat kan niet meer. Dit was al een uitbreiding op de vorige software en een luxe.

22. Kan ik nu alleen nog maar via “plaats afbeeldingen” plaatjes in mijn bericht plaatsen?
De image code [img] en bijbehorende eindcode werkt namelijk niet meer.

Dat was een tijdelijk probleem en zou opgelost moeten zijn. Bij elk bericht kun je 1 foto al attachment toevoegen (wel beperkte afmetingen) en voor meer foto’s kun je deze ergens uploaden en tonen met de [img]-codes.

NOOT: Let op dat je de afbeeldingen zelf verkleind! Dit gebeurt ook niet meer “automatisch”. Als je ze zelf verkleind naar bijvoorbeeld 450px breed is dat het meest praktisch.

23. ik kan (ingelogd) meerdere keren op dezelfde poll stemmen. Als ik zou willen zou ik dus de hele poll kunnen beinvloeden.

De poll die momenteel op de voorpagina staat was vooral bedoeld voor mij als ontwikkeling. Het was onhandig voor mij om daar een beperking op te leggen omdat ik de hele tijd moet switchen bij ontwerpen. Bij de volgende poll zullen dat soort dingen niet meer mogelijk zijn. Maar uiteraard is het niet netjes om polls te beinvloeden, dus met een beetje fatsoen doe je dat ook niet. Bovendien kan ik ook zien wie waar op gestemd heeft. Dus bij buitengewone resultaten kan ik dit altijd corrigeren.

Mocht je zelf ook een leuke poll weten voor onze homepage, kun je dat uiteraard altijd doorgeven via .(JavaScript must be enabled to view this email address)

24. ik wil dus wél graag mailtjes ontvangen als er iets op t forum geplaatst is, maar van een aantal topics krijg ik niks (van sommige dus wel)
Voor het ontvangen van herinneringen heb je nu meer mogelijkheden dan daarvoor. Dat betekent dat je wel even de juiste instellingen moet zien te vinden. Een kleine samenvatting:

A. Standaard staan “slimme notificatie” aan. Dit is te vinden in je controle paneel onder email-instellingen. De intelligentie zit er in dat je maar 1 email krijgt van nieuwe reacties totdat je het topic hebt gelezen/Musicalworld hebt bezocht. Daarna krijg je weer opnieuw 1 mail. Enz. Zet je dit UIT dan krijg je voor elke reactie een email.

B. “Activeer automatisch abonnementen als je een bericht plaatst”; als je dit aanvinkt onder je email-instellingen wordt je dus standaard geabonneerd op een forum-topic of op een reactie bij het nieuws. Uiteraard kun je dit per topic/nieuwsitem nog aan/uitvinken.

En dan moet je natuurlijk ook nog even opletten of sommige mails niet toevallig in je spambox terecht komen. Als dat zo is, zul je deze even moeten accepteren als gewone mail en dan komt dat ook goed.

25. Ik zal dus nooit een avatar kunnen doen, aangezien ik niet kan uploaden
Don’t worry. Stuur je avatar en je gebruikersnaam naar helpdesk@musicalworld en dan kunnen wij hem altijd voor je plaatsen.

26. Mag PRODUCTIE X bij de lijst producties erbij?
In principe wel. We hebben wel als startdatum voor producties rond 2001/2002 genomen omdat we van de periode daarvoor te weinig gegevens hebben. We willen ook liever vooruitkijken dan te ver terug.

Mis je een productie kun je altijd een mail sturen naar .(JavaScript must be enabled to view this email address) of een PB naar een van de moderators is vaak ook voldoende.

27. Ik heb vandaag voor het eerst de grenzen van het forum verkend en een verslag in drieen moeten posten.

Ik heb de grenzen verruimd naar 10.000

[ Gewijzigd: 05 May 2007 04:38 PM by Ronny ]
   Handtekening   

Turbo! Turbo!

  [ # 2 ] 02 May 2007 01:27 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

Dit overzicht is wel handig, zo zijn alle vragen van de afgelopen anderhalve dag gebundeld.

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 3 ] 02 May 2007 02:07 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Inderdaad en een heleboel van mijn vragen zijn bij deze mooi beantwoord 😊

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 4 ] 02 May 2007 04:53 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1810
Geregistreerd  2003-08-22

Echt superhandig dit 😄

   Handtekening   

Van 25 april t/m 3 mei 2008 naar New York samen met Ivon!
Nog maar 10 maanden en 3 dagen!

  [ # 5 ] 02 May 2007 05:04 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

Heel handig en inderdaad nu zijn inderdaad veel vragen beantwoord
maar bij het antwoord op de vraag “ik ben ineens een dag later lid geworden” die kwam van mij

heb ik een opmerking
op de vorige mw stond altijd wanneer iemand geregistreerd was als lid en bij mij is dat altijd 29 juli geweest (of ik heb 2 jaar raar gekeken) en nu is het 30 juli niet dat het verder echt uitmaakt of zo hoor maar het viel me gewoon op.

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 6 ] 03 May 2007 01:18 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ronny - 02 May 2007 12:34 PM

Als je ingelogd bent, kun je op het forum in de balk bij je avatar de knop “Markeer alle berichten als gelezen” aanklikken. Let wel, dit geldt voor het hele forum en niet meer per subforum.

Ik heb zo’n idee dat het wel kan per subforum als je in het subforum staat, maar dat ben ik nog aan het ondervinden.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 7 ] 03 May 2007 07:23 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

Dat werkt dus niet, dat heb ik net getest. Ik had expres wat topics niet gelezen en wilde in de Off topic alles al gelezen markeren maar toen waren de andere topics ook gemarkeerd als gelezen.

Nog even een vraagje, hij stond eerst in test maar daar zit een slotje op: hebben meer mensen dat als er een topic is met meerdere pagina’s dat het muzieknootje dan niet getoond wordt in de overzichtslijst met topics? Daardoor kun je niet altijd zien of er nog topics zijn die je nog moet lezen.

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 8 ] 03 May 2007 11:54 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

@ Marilena:

Als in: ik heb ingelogd alle topics gelezen en als ik uitlog is alles weer oranje?

Want dat gebeurde bij mij dus steeds: ingelogd zie ik alleen de pagina’s waar sinds mijn laatste bezoek wat op is geschreven oranje, en als ik dan uitlog is alles weer oranje.

Btw: het automatisch inloggen op musicalworld werkt niet. Iedere dag zet ik de auto-inlogfunctie aan bij inloggen en iedere dag moet ik ook weer gewoon zelfstandig inloggen.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 9 ] 03 May 2007 12:49 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

en dat is mij bij dus niet
ik sta ook op automatisch inloggen en als ik de pc uitzet en dat ding de volgende dag weer aanzet ben ik gewoon weer ingelogd op mw

alleen als ik op een andere pc zit dan op mijn eigen moet ik wel opnieuw inloggen maar dat lijkt me erg logisch.

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 10 ] 03 May 2007 02:32 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Nog even reagerend op een opmerking die ik hier zo gauw niet meer zie staan (mogelijk stond het in het test-topic):

Er stond ergens dat je - wanneer je de link volgt van het waarschuwingsbericht dat er iemand op een topic gereageerd heeft - niet meer automatisch bij het laatste geposte bericht uitkomt, maar bovenaan de pagina.

Ik wil daar nog aan toevoegen dat ik niet meer IN het topic kan zien wat de laatst geplaatste nieuwe berichten zijn.
Eerder stond er in het topic zelf ook altijd een oranje markering (blokje) và³à³r de naam van de nieuwe berichten.
Dit is nu weg. Ik moet dus nu in het topic zoeken door te lezen (of op datum) wat er na mijn laatste bezoek is bijgepost.

Niet vreselijk, wel minder handig.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 11 ] 03 May 2007 03:04 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  28
Geregistreerd  2006-05-17

Misschien hoort het niet hier thuis,maar kan het niet vinden waar wel…maar welke smiley’s hebben welke code? :$

  [ # 12 ] 03 May 2007 03:59 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2391
Geregistreerd  2003-12-22

Ok, de vragen zijn bijgewerkt. Wat betreft de smilies daar zal ik ook binnenkort naar kijken of ik dat iets efficienter kan maken.

Doordat ik het met mijn werk ook even erg druk heb denk ik niet dat ik deze week nog constructief naar dingen ga kijken. Ik heb sinds vorige week vrijdagavond bijna continue aan Musicalworld zitten werken. Nachten met 2/3 uur slaap, 1x buiten geweest in het weekend en dat soort gedoe. Dus ik moet nu ook weer even iets meer aandacht schenken aan mijn gewone werk.

Maar blijf de opmerkingen in dit topic stapelen, dan gaan ze in ieder geval niet verloren en kan ik ze straks puntsgewijs afhandelen of naast me neer leggen 😉

   Handtekening   

Turbo! Turbo!

  [ # 13 ] 03 May 2007 04:49 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Ik heb nog een vraag:

waarom staat bij de vragen twee keer 18 terwijl de tweede keer een andere vraag is 😉

  [ # 14 ] 03 May 2007 04:58 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2391
Geregistreerd  2003-12-22

dokter_P - 03 May 2007 04:49 PM

Ik heb nog een vraag:

waarom staat bij de vragen twee keer 18 terwijl de tweede keer een andere vraag is 😉

18 is een belangrijk getal in de Chinese Astrologie. Zonder een dubbele 18 zou de wereld vergaan. Wees maar blij dat onze nieuwe software zo intelligent is geweest om dat zomaar op te vangen en ons te behoeden van een ware auto-destructieve wereld.

   Handtekening   

Turbo! Turbo!

  [ # 15 ] 03 May 2007 10:34 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ik heb vandaag voor het eerst de grenzen van het forum verkend en een verslag in drieen moeten posten.
Bij deze ben ik dus và³à³r verhoging van het aantal tekens in de berichtlengte 😉

(of anders lopen mijn geplaatste berichten lekker op)

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

 1 2 3 >  Last ›
1 of 12