Best of musical 2007 (Berlijn)
change_status
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Als je toch in Berlijn bent om Tanz der Vampire te zien; dan natuurlijk ook maar even deze duitse versie van Musicals in Ahoy meepikken. Absoluut géén spijt van gehad. Laat ik voor de verandering met de minpunten beginnen. Het geluid was slecht. Zeker voor de pauze. Misschien dat ik er na de pauze op ingesteld was en het me minder opviel, of dat er technische verbeteringen waren aangebracht. Ik weet het niet, maar na de pauze klonk het alemaal een stuk beter. Daarnaast had voor mij het orkest en het ensemble groter gemogen. Alle solonummers waren goed, maar in de massale groepsnummer zoals Masquerade / Requiem was het wat te magertjes zowel vocaal als ook voor het oog in zo’n sportpaleis.

Klaar met de minpunten. Voor de rest een heerlijke avond gehad met het ene hoogtepunt na het andere. De solisten:

Maike Boerdam-Strobel: Leuke uitstraling, prettige stem. Zij zong o.a. Supercalifragilisticexpialigetisch uit Mary Poppins en dat deed ze zeer goed. Mij zou het niet verbazen haar in deze rol binnenkort op een podium terug te zien. Andere nummers waarin ze te horen was: Phantom of the Opera (iets minder voor mijn smaak), Dancing Queen en Der Sieger hat die wahl(leuk en mooi) en For the first time. Naast Mary Poppins vond ik haar vooral ook weer zeer overtuigend als Jane in For the first time; dat nummer zong ze echt prachtig.

Thomas Borchert: Hij stond dus hier, en niet als Vampire in het Theater des Westens een paar kilometer verderop. Tsja, je kan niet alles hebben en ik was blij hem hier te zien. Wat een prettig, warm stemgeluid heeft die man en à³à³k evenals Maike een sympathieke uitstraling. Zijn Phantom kwam niet echt uit de verf. Dat was het openingsnummer en zoals eerder vermeld was het geluid toen belabberd, dat helpt natuurlijk nooit bij een Music of the night. Als Ché een paar minuten later in Jung, schön und beliebt zat ie al stuk beter in zijn vel. Hoogtepunt: Das Lied in dem’s geschieht aus Spamalot. Superkomisch gespeeld. Zorgde voor de vrolijke afsluiter met Ich war noch niemals in New York uit de nieuwe Udo Jurgens-musical.

Pia Douwes: Klasse verloochent zich niet. Ook nu gebeurde er weer dat kleine beetje extra zodra zij op het toneel verscheen. Aangenaam verrast was ik door haar Evita. Dat is nu juist één van de weinige stukken waarin ik haar op de nederlandse cast cd minder vind. Nu was het prima verzorgd. Met Pia moet natuurlijk verplicht Ich gehör nur mir voorbijkomen. Kwam het ook en ze zong het prachtig. Haar hoogtepunt was wat mij betreft Frei und schwebelos uit Wicked. Die musical had 15 jaar geleden geschreven moeten worden, dan was Pia natuurlijk dé Elfie geweest. Daarnaast leuk in de Spamalot- en Mamma Mia- scenes.

Gino Emnes: Oef wat een prettige verschijning….in alle opzichten. Zijn Tarzan was verbluffend. Waarom hebben we hier dat hele gedoe gehad en (met alle respect) staat hier een Ron Link op het toneel. Dit was gewoon dé Tarzan: in houding, zang, beweging: perfect ! Hij zal het wel in Duitsland gaan doen, een andere reden kan ik niet bedenken waarom hij het niet in Nederland geworden is. Net zo dierlijk (en natuurlijk dus) in The Lion King en zijn danskwaliteiten waren te zien in Shakalaka Baby uit Bombay Dreams.

Rob Fowler: Geweldig in de We will rock you sectie. Ook goed in Jezus Christ Superstar. Pittig ventje, goed op zijn plek in het wat stevigere genre. Hij zong ook nog Engel aus Kristall uit 3 Musketiere.

Ana Milva Gomes: Prachtige dame, zeer gracieus ! Zij kan You’ll be in my heart dus wel zingen en ook nog mooi ook. Maar ze gaat nu in de Duitse Lion King de rol van Nala spelen; dus Chaira kan nog even rustig op d’r plek blijven zitten. In alle stukken waarin ze zat vond ik haar verder prettig om naar te kijken en goed zingen (Bombay Dreams/ Mamma Mia / Lion King / Aida).

Patrick Stanke: Heerlijke stem, iets te forse verschijning. Ik hoor zijn Radames heel graag, maar zou toch ietwat moeite hebben hem visueel erbij te zien eerlijk gezegd. Kippevel bij Ghetsamane en verder gewoon goed in alles wat ie zong: Mozart / Spamalot / Aida.

Sabrina Weckerlin: Last en wat mij betreft van deze 8 solisten ook least. Ook zij was zeker niet slecht, maar ze viel gewoon het minste bij mij in de smaak.Matig vond ik haar in I don’t know how to love him (JCS) en Jede Geschichte (Aida)..beide voor de pauze. Na de pauze vond ik haar beter op dreef en op haar plek in Dirty Dancing en Wicked.

Al met al een heerlijke reis van zo’n 3 uur door historisch, huidig en toekomstig musicalland. Mooi verzorgde show, top solisten ...genieten geblazen was het. Nog te zien in Hamburg, Köln, Zürich en München.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 1 ] 08 May 2007 10:34 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  395
Geregistreerd  2006-04-10

Mark Schmeitz - 08 May 2007 10:12 AM

 

Gino Emnes: Oef wat een prettige verschijning….in alle opzichten. Zijn Tarzan was verbluffend. Waarom hebben we hier dat hele gedoe gehad en (met alle respect) staat hier een Ron Link op het toneel. Dit was gewoon dé Tarzan: in houding, zang, beweging: perfect ! Hij zal het wel in Duitsland gaan doen, een andere reden kan ik niet bedenken waarom hij het niet in Nederland geworden is. Net zo dierlijk (en natuurlijk dus) in The Lion King en zijn danskwaliteiten waren te zien in Shakalaka Baby uit Bombay Dreams.
.

een hele goede reden waarom Gino geen Tarzan is geworden in Nederland en dat ook niet wordt in Duitsland: Tarzan betekend ‘white skin’. En Gino is geen blanke jongen!

  [ # 2 ] 08 May 2007 11:16 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

ookeenmedewerker - 08 May 2007 10:34 AM
Mark Schmeitz - 08 May 2007 10:12 AM

 

Gino Emnes: Oef wat een prettige verschijning….in alle opzichten. Zijn Tarzan was verbluffend. Waarom hebben we hier dat hele gedoe gehad en (met alle respect) staat hier een Ron Link op het toneel. Dit was gewoon dé Tarzan: in houding, zang, beweging: perfect ! Hij zal het wel in Duitsland gaan doen, een andere reden kan ik niet bedenken waarom hij het niet in Nederland geworden is. Net zo dierlijk (en natuurlijk dus) in The Lion King en zijn danskwaliteiten waren te zien in Shakalaka Baby uit Bombay Dreams.
.

een hele goede reden waarom Gino geen Tarzan is geworden in Nederland en dat ook niet wordt in Duitsland: Tarzan betekend ‘white skin’. En Gino is geen blanke jongen!

Dat wist ik niet…ja dan wordt het waarschijnlijk lastig…jammer…krijg bijna de neiging om te zeggen…ah joh detail….

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt