1 of 3 |  1 2 3 > 
Albert Verlinde brengt Van Gogh de musical
change_status
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

Showbizzhomo en musicalproducent Albert Verlinde werkt aan ‘Van Gogh, de musical’, over het leven van de beroemde Nederlandse schilder. Het lijkt er op dat Verlinde voorlopig niet weg is te slaan uit de musicalwereld.

Verlinde maakt de musical met componist Han Kooreneef en wil dat het stuk in 2010 op de planken staat.

Export
Verlinde vindt het vreemd dat er tot nu toe nog geen musical over Van Gogh is gemaakt. Volgens de presentator reikt het verhaal van de schilder tot ver over de landsgrenzen en zou een musical over het onderwerp zich goed lenen voor de ‘export’, oftewel het verkopen van het stuk aan buitenlandse musicalproducenten, omdat Van Gogh wereldberoemd is en zijn werken voor vele miljoenen over de toonbank gaan.

Drukke Verlinde
Verlinde heeft een drukke week. Maandag won zijn musical Doe Maar, over de gelijknamige Nederlandse groep, vijf prijzen in verschillende categorieën tijdens de Musical Awards. Verlinde was daar natuurlijk bij om de prijzen glunderend in ontvangst te nemen.

In totaal won Verlindes bedrijf V&V Entertainment zes prijzen en dat waren er meer dan grote concurrent en musicalproducent Joop van den Ende, die vijf prijzen won.


De site van deze bron is www(punt)gay(punt)nl ik typ het word punt maar omdat ik de volledige site-link niet krijg geplaatst

  [ # 1 ] 22 May 2007 05:03 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Hm; aan de ene kant denk ik: Ha! origineel!

Aan de andere kant denk ik: ook wel grappig, na Rembrandt is er nu Van Gogh.

Laat maar komen; ergens ligt ook nog een Van den Ende productie in de maak over de Val van de Berlijnse Muur.
Lijken me allemaal heel interessante thema’s!

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 2 ] 22 May 2007 06:05 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

wat in mijn gedachten op komt is

“nee nee nee”

Waarom nu een musical over Van Gogh, er bestaan al super goede toneelstukken over hem die een succes zijn in het buitenland..

  [ # 3 ] 22 May 2007 06:53 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  126
Geregistreerd  2006-07-01

Dat er nog geen musical over Vincent van Gogh zou bestaan, is pertinent onwaar. Al in 2004 ging in de VS The Highest Yellow van Michael John LaChiusa in premiere over Vincent van Gogh met oa. Judy Kuhn en Marc Kudisch. ‘t Is overigens één van zijn meer melodieuze scores die jammergenoeg nog niet op cd verkrijgbaar is.

   Handtekening   

Fuggi Regal Fantasima

  [ # 4 ] 22 May 2007 09:01 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  154
Geregistreerd  2007-03-25

Mijn eerste gedachte was ‘o jee, hoezo na-aperij van Rembrandt’..
Het lijkt me heel apart: welke gek wil zijn oor eraf gaan snijden voor een musical?! 😉

  [ # 5 ] 22 May 2007 09:02 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

dokter_P - 22 May 2007 06:05 PM

wat in mijn gedachten op komt is

“nee nee nee”

Ik dacht precies hetzelfde, maar dan meer vanwege dezelfde reden als Heidi (Luna)... “Lekker orgineel” :vaag:
We hebben net een musical gehad over één van Nederlands grootste schilders…

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 6 ] 22 May 2007 11:27 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Heeft er geen Nederlander een tijd lang Van Gogh gespeeld op Broadway? Misschien kan ie wel zingen 😊

  [ # 7 ] 23 May 2007 12:04 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Ik heb hier in de kast twee cd’s liggen. Eén onder de titel Vincent en een onder de titel Vincent van Gogh. De een is Noors, de ander Italiaans. De Italiaanse versie is door het NME een paar seizoen geleden uitgevoerd in Nederland in een korte tour. Voor zover ik me kan herinneren speelde John Vooijs een hoofdrol daarin, maar in dat laatste kan ik me vergissen…

  [ # 8 ] 23 May 2007 07:03 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  181
Geregistreerd  2006-10-01

Klopt helemaal!!

Vind het ook grote onzin… En ik dacht ook ‘ow lekker origineel na Rembrandt!’
Denk daarnaast ook niet dat V&V klaar is om ‘de wereld te gaan veroveren’. Ze blijken het maar al te vaak al moeilijk genoeg te hebben met wat ze nu doen (gehoord van mensen die voor hen werken)

Doe maar niet dus!

  [ # 9 ] 24 September 2013 06:00 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  941
Geregistreerd  2011-03-21

Deze musical lijkt er nu toch echt te gaan komen, binnen een jaar of twee. William Spaaij speelde Vincent van Gogh in de workshops, welke een paar weken geleden plaatsvonden.

Bron: Premièreverslag AVRO musical

  [ # 10 ] 24 September 2013 09:22 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  384
Geregistreerd  2010-09-29

Ook Cindy Bell en Kim-Lian namen deel aan de uitvoering daarvan (bron: twitter van beide dames).

  [ # 11 ] 26 September 2013 04:30 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  941
Geregistreerd  2011-03-21

Hier een eerste nummer uit deze show: http://www.youtube.com/watch?v=QCR6tgZpJ0U

  [ # 12 ] 26 September 2013 05:14 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Eerste indruk: mijn interesse is gewekt. 😊

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 13 ] 26 September 2013 05:31 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  789
Geregistreerd  2010-06-30

Klinkt erg goed, alleen vind ik William z’n stem hier niet zo aangenaam (voornamelijk in het begin niet, naar mate het lied vordert wordt het wel beter maar toch…)

  [ # 14 ] 06 June 2014 12:22 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  941
Geregistreerd  2011-03-21

De provincie Noord-Brabant wil maximaal 3 miljoen euro lenen voor een musical over schilder Vincent van Gogh. De musical wordt gemaakt door Albert Verlinde.

De musical is vanaf het Van Goghjaar in 2015 minimaal een jaar te zien op een vaste plek in Brabant. Daarna gaat de musical op tournee naar het buitenland, is het plan.

De productie kost ongeveer 10 miljoen euro, zei gedeputeerde Brigite van Haaften. “We zijn zeer geïnteresseerd’‘, zei ze vrijdag.

Volgens MusicalJournaal is het de bedoeling dat er een draaiende tribune gaat komen. Totale productiekosten 10 miljoen euro, meer dan Shrek. Componist is Han Koreneef.

  [ # 15 ] 06 June 2014 02:33 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  744
Geregistreerd  2012-01-08

Bewegende tribunes zijn wel ineens een hit… bedenk zelf eens wat…

 1 2 3 > 
1 of 3