2 of 3 |  < 1 2 3 > 
Albert Verlinde brengt Van Gogh de musical
  [ # 16 ] 23 September 2014 01:28 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  941
Geregistreerd  2011-03-21

De titel van de voorstelling is ‘Vincent, zeg me hoe de kleuren klinken’ en de première staat gepland voor najaar 2015. De regie is in handen van Jos Thie.

  [ # 17 ] 23 September 2014 09:28 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

De musical zal enkel maar in Brabant spelen op een vaste plek? Hmm, weet niet of dat zo slim is…

  [ # 18 ] 24 September 2014 08:28 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Zolang ze op een plek spelen die goed bereikbaar is, lijkt het me niet zo’n probleem. Den Bosch bijvoorbeeld is met de trein in ieder geval redelijk eenvoudig te bereiken vanuit Amsterdam/Utrecht, Zwolle, Maastricht en Roosendaal… Ze zullen vast niet voor Zundert kiezen, in ieder geval.  😉

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 19 ] 24 September 2014 08:37 AM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Ik vind het eigenlijk wel leuk dat er een musical alleen in Brabant wordt neergezet, in plaats van alleen de Randstad, zoals zo vaak. Net als Bonifatius, die alleen in Friesland stond. Je ziet dat niet zo vaak, zo wordt het voor veel mensen uit Brabant makkelijker om eens te gaan kijken, wat zij juist minder snel zouden doen als het in de Randstad ofzo zou zijn. En voor de mensen die ‘m echt willen zien zijn de grote steden in Brabant inderdaad prima te bereizen vanuit het grootste deel van NL.

  [ # 20 ] 24 September 2014 08:57 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  483
Geregistreerd  2011-09-14

En laten we wel wezen, Soldaat van Oranje staat ook niet op de meest toegankelijke plek (iig niet met OV) en naar de geruchten gaan loopt dat al een tijdje vrij goed :-p

Ik denk niet dat het een heel groot probleem wordt in ieder geval.

  [ # 21 ] 29 January 2015 10:40 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

De musical die producent Albert Verlinde zou gaan maken over schilder Vincent van Gogh is voorlopig opgeschort.

Een woordvoerster van het bedrijf van onze entertainmentdeskundige heeft dat donderdag bevestigd naar aanleiding van een bericht van Omroep Brabant.

De musical zou in het najaar in première gaan en langere tijd op een vaste plek in Brabant worden opgevoerd en daarna op tournee gaan naar het buitenland, zo was het plan. Albert Verlinde Entertainment komt later donderdag met een nadere verklaring.

De productie zou ongeveer 10 miljoen euro kosten en de provincie Noord-Brabant was bereid om 3 miljoen euro te lenen aan de producent. De provincie is teleurgesteld omdat de musical dit jaar precies paste in de internationale herdenking van het 125ste sterfjaar van Vincent van Gogh. Omdat Albert geen gebruik maakt van de lening is die ingetrokken.

ANP 29-1-2015

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 22 ] 04 March 2015 06:53 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  789
Geregistreerd  2010-06-30

Er is op Twitter aangekondigd dat “Vincent The Musical, Tell Me How Colors Sound” in 2016 het grootste project wordt van Stage Entertainment onder leiding van Albert Verlinde.
Twitter: https://twitter.com/Vincentmusical
Website: http://vincentthemusical.nl

28-02-2015 16:53

De voorbereidingen voor deze grote internationale musical zijn onlangs begonnen. Het script is geschreven door PIETER VAN DE WATERBEEMD en de regie is van JOS THIE en de muziek en songteksten zijn van HAN KOORENEEF.
NIEK KORTEKAAS is druk bezig met een maquette van het indrukwekkende toneelbeeld met bewegende tribunes, die ervoor zorgen dat je de schilderijenwereld van van Gogh in wordt gezogen en aan het einde van de avond een reis hebt gemaakt door zijn oeuvre.

Een presentatie van drie actes, die ruim drie uur duurde ( met twee pauzes ) en die wordt geproduceerd door Stage Entertainment Nederland olv Albert Verlinde.

Vincent the Musical zal in 2016 in première gaan.
Het wordt een enorme belevenis, om met Van Gogh zo intensief bezig te zijn. Net als zijn werk, raakt ook de mens je tot in het diepst van je poriën. In eerste instantie weet je niet waar dat door komt; pas later gaan de stukken samen vallen tot een geheel.

Een ervaring, beleving. Een verhaal, in drama en beelden, dat binnenkomt. Dat verrast, ontroert en misschien wel verbijstert.

[ Gewijzigd: 04 March 2015 07:29 PM by jonahke ]
  [ # 23 ] 04 March 2015 07:19 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  729
Geregistreerd  2005-10-07

Lijkt me toch dat we hier met een fansite te maken hebben en een hoop wishful thinking. De website is qua inhoud en vormgeving (laat staan qua URL) nauwelijks serieus te nemen.

  [ # 24 ] 04 March 2015 07:20 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Lijkt me een grote hoax inderdaad en ook nog eens slecht uitgevoerd.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 25 ] 04 March 2015 07:27 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  789
Geregistreerd  2010-06-30

De website ziet er idd niet professioneel uit. Maar je wordt er ook naartoe gestuurd wanneer je “http://www.vincentthemusical.com”  of “http://www.vincentthemusical.nl” intypt. Ook werd het bericht geretweet door Mike Weerts en Esther Kleuver van De Telegraaf.

  [ # 26 ] 04 March 2015 07:32 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  187
Geregistreerd  2011-11-05

Geloof er niks van, je kan mij niet wijs maken dat het “Grote Stage” hierop zijn website’s ontwikkelt.
http://www.webnode.nl/persoonlijke-websites/

  [ # 27 ] 04 March 2015 07:39 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

jonahke - 04 March 2015 07:27 PM

Ook werd het bericht geretweet door Mike Weerts en Esther Kleuver van De Telegraaf.

Tja De Telegraaf ...

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 28 ] 04 March 2015 07:44 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  140
Geregistreerd  2011-05-05

Wat een slechte website. De geschiedenis van Vincent is letterlijk gekopiëerd van internet, lijkt me dus niet een erg betrouwbare en professionele site..

   Handtekening   

🎭  🎶

  [ # 29 ] 04 March 2015 08:49 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  729
Geregistreerd  2005-10-07

De beide domeinnamen staan geregistreerd op naam van ene Henk Huijbregts. De domeinnaam “vincentdemusical.nl” (dus op z’n Nederrlands) is geregistreerd op naam van Jeroen Dona. We kunnen er dus van uitgaan dat die laatste de officiële wordt.

  [ # 30 ] 05 March 2015 10:42 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

en het is ook nog zo dat provincie brabant de subidie van 3 miljoen heeft teruggetrokken omdat de musical voorlopig niet op de planken komt

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

 < 1 2 3 > 
2 of 3