3 of 6 |  < 1 2 3 4 5 >  Last ›
De grote donor-show…
  [ # 31 ] 29 May 2007 04:42 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2058
Geregistreerd  2002-05-30

Ik ben het met Tim eens dat als je niet aangeeft dat je geen donor wilt zijn je gewoon donor bent!
Verder is het natuurlijk logisch dat ze geen zwarte longen gebruiken als donor long, ze gebruiken alleen nog bruibare organen. Dan die discussie over eerder de stekker eruit trekken als je donor bent… Ik hoop toch echt niet dat jullie daarom geen donor zijn??? Ten eerste trekken ze er echt niet zomaar de stekker eruit, dit moet nog altijd in overleg gaan met de ouders of andere familie leden. Ten tweede, als ik een ongeluk zou krijgen, en ik lig in diepe coma en ze zijn er zeker van dat ik een kasplantje zou worden ofzo, dan zou ik niks liever willen dan dat ze de stekker eruit trekken en mijn organen geven aan iemand die nog wel enige kans op leven heeft!

En waarom zou een roker geen nieuwe long mogen hebben? Een mens is een mens! Ik weet zeker dat als een familielid een nieuwe long nodig heeft jullie het niet erg zouden vinden als er een donor is. Iedereen heeft recht op een 2de kans toch? En dan zal ik het maar niet hebben over het feit dat vroeger nog niet bekend was wat sigaretten rook met je longen deed, en er verslavende middelen in zitten.

Als ik vroeg sterf en ze zijn er op tijd bij mogen ze alles van me hebben!

   Handtekening   

This was never my world
You took the angel away
I killed myself to make everybody pay

  [ # 32 ] 29 May 2007 07:22 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1711
Geregistreerd  2004-10-23

Mijn donorcodicil is vandaag op de post gegaan.

Ik hoop dat ie nog 80 jaar ligt te verstoffen en dat ze ‘m uit de kast trekken als ze hem nodig hebben

   Handtekening   

Ik durf het aan, er vol in te duiken
Ogen gespert, wel zien waar ik strand
Ik kom eraan, ik spring in het diepe
Liever echt leven, dan veilig aan land

  [ # 33 ] 29 May 2007 07:35 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Goed van jou! :-D
-
-
Ik denk trouwens toch dat ik vrijdag ga kijken naar BNN, gewoon uit nieuwsgierigheid.
(ja sorry, ik ben een nieuwsgierig mens *oeps*).
Maar als het me te erg word zet ik het uit.
-
-
De voorzitter van BNN was trouwens net op het nieuws, die vind t trouwens ook een walgelijk programma, maar hij zei zoiets als: het moet zo “hard”, om het schreinende (hoe schrijf je dat…..?) tekort aan te geven…

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 34 ] 30 May 2007 02:38 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

Veertje - 29 May 2007 07:35 PM

De voorzitter van BNN was trouwens net op het nieuws, die vind t trouwens ook een walgelijk programma, maar hij zei zoiets als: het moet zo “hard”, om het schreinende (hoe schrijf je dat…..?) tekort aan te geven…

het idee erachter is ook nog niet eens zooo slecht, dit is gewoon een manier om meer donoren te krijgen..Maar dat mensen ook moeten gaan stemmen enzo, vind ik gewoon echt belachelijk!!

  [ # 35 ] 30 May 2007 03:57 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1810
Geregistreerd  2003-08-22

Dit programma zou mensen moeten aansporen donor te worden.
Bij mij werkt het precies averechts: ik sta nu nog meer achter mijn beslissing van 8 jaar geleden om geen donor te worden.

   Handtekening   

Van 25 april t/m 3 mei 2008 naar New York samen met Ivon!
Nog maar 10 maanden en 3 dagen!

  [ # 36 ] 30 May 2007 04:32 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1711
Geregistreerd  2004-10-23

Weetje waar ik steeds meer aan zit te denken: dat het allemaal nep is. Dat ze 4 hele goeie acteurs inhuren en dat ze iedereen thuis laten stemmen (het geld gaat dan naar de nierstichting ofzo). Dat het allemaal echt lijkt, maar dat uiteindelijk blijkt dat het allemaal nep was. Niemand krijgt dus een nieuwe nier, maar ze hebben wel veel aandacht voor het probleem nu!

   Handtekening   

Ik durf het aan, er vol in te duiken
Ogen gespert, wel zien waar ik strand
Ik kom eraan, ik spring in het diepe
Liever echt leven, dan veilig aan land

  [ # 37 ] 30 May 2007 04:43 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Hmm, had ik nog niet aan gedacht…
Ik hoop zo dat je gelijk hebt, dat zou ik een te gekke stunt vinden van BNN dan!!!

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 38 ] 30 May 2007 06:19 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

gordijntje - 30 May 2007 04:32 PM

Weetje waar ik steeds meer aan zit te denken: dat het allemaal nep is. Dat ze 4 hele goeie acteurs inhuren en dat ze iedereen thuis laten stemmen (het geld gaat dan naar de nierstichting ofzo). Dat het allemaal echt lijkt, maar dat uiteindelijk blijkt dat het allemaal nep was. Niemand krijgt dus een nieuwe nier, maar ze hebben wel veel aandacht voor het probleem nu!

ik hoop het!!dan zou ik er opeens heeeeel anders tegenaan kijken 😉

  [ # 39 ] 31 May 2007 09:56 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Er is al meermaals ontkend dat het nep is…. helaas.

  [ # 40 ] 31 May 2007 10:03 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Ow… toch jammer dan :-(
Ben benieuwd hoe de reacties na de show gaan zijn trouwens…

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 41 ] 31 May 2007 10:16 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1711
Geregistreerd  2004-10-23

Jeroen - 31 May 2007 09:56 AM

Er is al meermaals ontkend dat het nep is…. helaas.

Ja, als ik daar voorzitter was zou ik dat ook ontkennen 😛

Ik hoorde ook al verhalen dat ze die nier waarschijnlijk niet kunnen transplanteren, de reden weet ik niet precies

   Handtekening   

Ik durf het aan, er vol in te duiken
Ogen gespert, wel zien waar ik strand
Ik kom eraan, ik spring in het diepe
Liever echt leven, dan veilig aan land

  [ # 42 ] 01 June 2007 03:23 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  520
Geregistreerd  2003-07-08

Ik ben er nog steeds niet uit of ik orgaandonor wil zijn na mijn dood (toch een angstig idee), maar ik wilde toch wel iets goeds doen voor mijn medemens en ben daarom sinds een paar jaar wel bloeddonor.
Daar kunnen ze er trouwens ook altijd meer van gebruiken (hint).

[ Gewijzigd: 01 June 2007 03:33 PM by Ginny ]
   Handtekening   

Dansen, dansen, dansen, dansen, dansen, dansen, dansen, dansen….. 📣

  [ # 43 ] 01 June 2007 03:32 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

Ginny - 01 June 2007 03:23 PM

Ik ben er nog steeds niet uit of ik orgaandonor wil zijn na mijn dood (toch een angstig idee), maar ik wilde toch wel iets goeds doen voor mijn medemens en ben daarom sinds een paar jaar wel bloeddonor.
Daarvan kunnen ze er trouwens ook altijd meer van gebruiken (hint).

Dat is idd een mooi compromis, mss ook wel iets voor mij. Want ik wil ook best iets doen voor mijn medemensen, maar dat ze mijn lichaam leeghalen na mijn dood zie ik ook niet echt zitten.
Overigens kunnen ze mijn nieren toch al niet gebruiken…

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 44 ] 01 June 2007 06:48 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  458
Geregistreerd  2005-02-19

Ik sta mijn organen niet af,

1 omdat ik een keer een tv programma heb gezien waarin inderdaad werd laten zien dat artsen sneller de diagnose (hersen) dood stellen als iemand donor is, ben hier heel erg van geschrokken.

2 omdat ik niet wil dat iemand het krijgt die mijn organen absoluut niet waard is. Mijn buurvrouw heeft nieuwe longen nodig, rookt al jaren stevig (ze is van de generatie waarvan bekend is dat roken slecht voorje is) en zelfs nu ze bijna niks meer kan rookt ze harstikke hard door, sorry maar in mijn ogen doe je er dan zelf ook niets aan. Er zijn tegenwoordig zulke goede technieken om te stoppen.

3 omdat het nog te vaak voorkomt dat ‘‘vreemde’’ organen in een ander lichaam niet geaccepteerd worden.

4 omdat ik van mening ben dat als het je tijd is dan is het zo, hoe vervelend het ook is voor de nabestaanden. Zelf zou ik ook geen andere organen willen.

  [ # 45 ] 01 June 2007 07:29 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1810
Geregistreerd  2003-08-22

ikkuh - 01 June 2007 06:48 PM

Ik sta mijn organen niet af,

1 omdat ik een keer een tv programma heb gezien waarin inderdaad werd laten zien dat artsen sneller de diagnose (hersen) dood stellen als iemand donor is, ben hier heel erg van geschrokken.

2 omdat ik niet wil dat iemand het krijgt die mijn organen absoluut niet waard is. Mijn buurvrouw heeft nieuwe longen nodig, rookt al jaren stevig (ze is van de generatie waarvan bekend is dat roken slecht voorje is) en zelfs nu ze bijna niks meer kan rookt ze harstikke hard door, sorry maar in mijn ogen doe je er dan zelf ook niets aan. Er zijn tegenwoordig zulke goede technieken om te stoppen.

3 omdat het nog te vaak voorkomt dat ‘‘vreemde’’ organen in een ander lichaam niet geaccepteerd worden.

4 omdat ik van mening ben dat als het je tijd is dan is het zo, hoe vervelend het ook is voor de nabestaanden. Zelf zou ik ook geen andere organen willen.

Met jou ben ik het helemaal eens op alle punten!

   Handtekening   

Van 25 april t/m 3 mei 2008 naar New York samen met Ivon!
Nog maar 10 maanden en 3 dagen!

 < 1 2 3 4 5 >  Last ›
3 of 6