1 of 2 |  1 2 > 
Koe-knuffelen: wie wil er mee?
change_status
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1810
Geregistreerd  2003-08-22

Al een tijdje wil ik een keer gaan koe-knuffelen.

Nu hadden we gisteren een organisatiedag en 2 van de 10 groepen hebben gekoe-knuffeld.
Helaas heeft mijn groepje dat niet gedaan (we andere heel leuke dingen), maar de verhalen die mijn collega’s over het koe-knuffelen verteld hebben, hebben me wel nog enthousiaster gemaakt dan ik al was.

Dus: wie heeft er zin om een keer te gaan koe-knuffelen?

http://koeknuffelen.web-log.nl/

   Handtekening   

Van 25 april t/m 3 mei 2008 naar New York samen met Ivon!
Nog maar 10 maanden en 3 dagen!

  [ # 1 ] 22 June 2007 07:25 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik dacht eerst dat het een grap was, maar blijkbaar is koe-knuffelen een serieuze bezigheid van sommige mensen. Tja ... Succes met je oproep en ik hoop dat je in ieder geval de kandidaten screent op ‘wel of geen vegetariër’

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 2 ] 23 June 2007 05:59 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1730
Geregistreerd  2002-07-10

eastwick - 22 June 2007 07:25 PM

Ik dacht eerst dat het een grap was, maar blijkbaar is koe-knuffelen een serieuze bezigheid van sommige mensen. Tja ... Succes met je oproep en ik hoop dat je in ieder geval de kandidaten screent op ‘wel of geen vegetariër’

Hoezo? Ik zou ze eerder screenen op dierenliefhebber/dierenhater… Ik ben vegetarier, maar heb een hekel aan dieren (om maar even een fabel uit de wereld te helepn dat alle vegetariers dierenvrienden zijn!!) Ik vind dieren gewoon vies (zowel dood (eten) als levend (knuffelen, aaien)

   Handtekening   

Bloemen zijn langs elke weg te vinden, maar niet iedereen weet er een krans van te vlechten.
Anastasius Grün

http://www.clownzoey.nl

  [ # 3 ] 23 June 2007 06:25 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Precies zoals ik het zeg ... Vleeseters zouden niet mogen koe-knuffelen. Het lijkt me nogal cru en tegenstrijdig om eerst een koe te knuffelen (met welke reden overigens is mij een enorm raadsel, ik hou per definitie niet van dit soort wollig gedoe en het lijkt me ronduit smerig) en vervolgens naar de Albert Heijn te hobbelen om een anoniem stukje dode koe in folie te kopen met het doel dit te consumeren. Zelf ben ik geen vegetariër

PS Koe-knuffelen lijkt me een leuke tip als parodie in Koe-fnoen

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 4 ] 23 June 2007 09:10 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

Ik ben een vlees- en viseter en kom uit een boerenfamilie en het koeknuffelen lijkt me dus echt iets voor mij
ik ben dus gek op dieren van allerlei soorten (behalve insecten en slangen en dat soort ongein)

Het is trouwens ook nog goed voor je gezondheid (mensen die last hadden van hun rug en dat na het koeknuffelen niet meer hadden

Er zijn bepaalde dieren die ik niet eet uit principe en dat is konijn verder heb ik eigenlijk echt vanalles al gegeten van insekten tot kikkerpootjes en dat soort dingen

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 5 ] 23 June 2007 10:13 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2058
Geregistreerd  2002-05-30

ivje - 23 June 2007 09:10 PM

Er zijn bepaalde dieren die ik niet eet uit principe en dat is konijn verder heb ik eigenlijk echt vanalles al gegeten van insekten tot kikkerpootjes en dat soort dingen

Waarom een konijn niet?  :lelijk: Is toch ook gewoon vlees…

Ik vind koeien niks aan, dus veel plezier met jullie geknuffel… Ik vind ze leuker op mn bord.

   Handtekening   

This was never my world
You took the angel away
I killed myself to make everybody pay

  [ # 6 ] 24 June 2007 10:46 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1711
Geregistreerd  2004-10-23

Als het over dierenknuffelen gaat, zie ik Marijke Helwegen voor me die zich stort op een varken en dan zegt dat het varken het heel fijn vond…

Ik ga niet mee, als je het niet erg vind. Ten eerste denk ik dat ik heel bang ben van zo’n koe en ik zie hem inderdaad ook veel liever op mijn bord.

   Handtekening   

Ik durf het aan, er vol in te duiken
Ogen gespert, wel zien waar ik strand
Ik kom eraan, ik spring in het diepe
Liever echt leven, dan veilig aan land

  [ # 7 ] 24 June 2007 12:24 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ik heb er eens een artikel over gelezen en hoewel interessant om te lezen, nee, ik ga ‘helaas’ niet mee. Ik zie mij nog niet over een weide richting een koe kruipen (toch zeker niet in groepsverband) hoewel ik zeer zeker dierenliefhebber ben en wel vanaf het hek dromerig kan gaan staan kijken naar deze vredig herkauwende melkproducentjes, die ik zeer respecteer (ik ben half-vegetarier en gek op kaas).

Wel succes met je oproep: ik vind het een grappig werkwoord: koeknuffelen 😊
Ik knuffel koe, jij knuffelt koe, wij hebben koe geknuffeld (of is het nou toch: ge-koeknuffeld?)

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 8 ] 24 June 2007 12:24 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

*foutje met de quote*

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 9 ] 24 June 2007 12:27 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

eastwick - 23 June 2007 06:25 PM

Precies zoals ik het zeg ... Vleeseters zouden niet mogen koe-knuffelen. Het lijkt me nogal cru en tegenstrijdig om eerst een koe te knuffelen en vervolgens naar de Albert Heijn te hobbelen om een anoniem stukje dode koe in folie te kopen met het doel dit te consumeren.

Dat is maar de vraag: misschien krijg je door te knuffelen meer respect voor het dier en zijn leefomgeving en word je dan alsnog vegetarier.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 10 ] 24 June 2007 03:35 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1165
Geregistreerd  2003-09-13

Sorry dat ik het zeg, maar zijn vleeseters dan bij voorbaat mensen die niet mogen koe knuffelen, geen huisdier mogen hebben, zich niet in mogen zetten voor de bedreigde dieren in deze wereld en weet ik wat meer?

Ik heb zelf dierverzorging gedaan, maar ik eet wel vlees. Het is nogal kort door de bocht om te zeggen dat je geen affectie mag hebben met dieren als je ze eet, of dat nu productiedieren zijn of gezelschapsdieren of dieren die je nog altijd in het wild tegenkomt.
Mogen mensen die bont dragen dan ook geen affectie hebben met een dier?

Mensen hebben vlees gegeten sinds ze bestaan, om te overleven. Van mij mogen dieren dus gedood worden voor de productie, ik ben het alleen niet eens met de levens- c.q lijdensweg van de dieren. Maar als dat iets is wat moeilijk te begrijpen is; het zij zo.

Ik ga niet mee koe knuffelen, heb genoeg ” geknuffeld”  in mijn opleiding. Ik bekijk de dieren vanuit een andere optiek.

  [ # 11 ] 24 June 2007 03:46 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2058
Geregistreerd  2002-05-30

Ik vind dat Eastwick in zekere zin wel gelijk heeft… Niet dat het verboden zou moeten worden voor vleeseters ofzo, maar gewoon het idee. Je gaat toch niet eerst een dier ‘knuffelen’ om hem vervolgens op te eten? Achja, wat weet die koei nou, lekker belangrijk ook! Zolang ik m’n stukje vlees maar op m’n bord heb mogen jullie zoveel ‘knuffelen’ als jullie willen.

Als ik trouwens die site bekijk vind ik er maar weinig knuffelen aan… Het ziet eruit of ze gewoon bij een koe gaan liggen, en hopen dat hij niet weg loopt…

   Handtekening   

This was never my world
You took the angel away
I killed myself to make everybody pay

  [ # 12 ] 24 June 2007 04:30 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Rop - 24 June 2007 03:46 PM

en hopen dat hij niet weg loopt…

of je onder schijt 😄

  [ # 13 ] 24 June 2007 05:31 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

richie - 24 June 2007 03:35 PM

Sorry dat ik het zeg, maar zijn vleeseters dan bij voorbaat mensen die niet mogen koe knuffelen, geen huisdier mogen hebben, zich niet in mogen zetten voor de bedreigde dieren in deze wereld en weet ik wat meer?

Dat zeg ik niet. Jij haalt er allerlei andere zaken bij die ik helemaal niet gezegd heb 😊 Ik vind alleen dat vlees eten en koe knuffelen in één zin mij nogal hypocriet en tegenstrijdig overkomt.
Bovendien begrijp ik het hele concept niet. Uiteraard heb ik op die site gekeken, maar daarop staat geen enkele informatie over het nut van deze, naar mijn mening nogal wazige bezigheid.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 14 ] 24 June 2007 06:03 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1165
Geregistreerd  2003-09-13

Dat het een nutteloze bezigheid is, dat ben ik met je eens. Maargoed… mensen verschillen gelukkig allemaal dus ieder zn ding zullen we maar zeggen

  [ # 15 ] 26 June 2007 12:57 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  444
Geregistreerd  2003-11-03

ik had er ook al eerder van gehoord en vind het ook ontzettende onzin.
hebben we nu echt niks beters meer te doen tegenwoordig?

Maaaar, mocht er iemand gaan, verwacht in iedergeval ik.. Een verslag, intervieuws en zeker een aantal foto’s!

knuffelze!

knuffel lotte!

 1 2 > 
1 of 2