1 of 2 |  1 2 > 
Tarzan sluit op Broadway
change_status
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Playbill meldt dat Tarzan op 8 juli 2007 de laatste voorstelling speelt

In a statement Disney Theatrical producer Thomas Schumacher said, “I am disappointed that the Broadway production of Tarzan will close earlier than any of us had hoped, and I would have loved for it to have been as successful in New York as it is now in Holland. Despite this, Tarzan was the Broadway debut for two artists I have long admired and respected, and for this I am extremely proud. The opportunity to work again with the legendary Phil Collins, who expanded his film score for the stage production, and with Bob Crowley in his Broadway directorial debut has been hugely gratifying. I know that as we continue to produce Tarzan around the world, audiences will embrace it with as much enthusiasm as we put into creating it.”

Bron http://www.playbill.com

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 1 ] 23 June 2007 10:53 AM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1972
Geregistreerd  2004-12-03

:huil: :huil: :huil: Hoe kunnen ze dat nou doen?

Ik wou nog wel zo graag naar New York om deze productie in zijn orginele staat te zien, met Josh Strickland als Tarzan!!! :huil:

Dit ga ik nooit redden, om binnen nu en 2 weken nog naar New York te gaan!

   Handtekening   

I’ve heard it said, that people came into our lives for a reason….

  [ # 2 ] 23 June 2007 11:04 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1182
Geregistreerd  2007-03-27

Toch best sneu… Zo snel…

  [ # 3 ] 23 June 2007 05:26 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  832
Geregistreerd  2005-10-25

Shit ik wou er in augustus naartoe…

  [ # 4 ] 23 June 2007 08:16 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

Nou, dat was dan een gigantisch succes… Maarja, kunnen ze meteen alles doorsluizen naar Europa(West End, Duitsland?)

  [ # 5 ] 23 June 2007 09:30 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

Agh de Nederlandse show was leuk om te zien, maar dat het geen super musical topper is is wel te begrijpen

  [ # 6 ] 24 June 2007 10:01 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  97
Geregistreerd  2006-04-28

Zo weinig voorstellingen? Dan is er sprake van een Broadway flop!
Toch knap dat vd Ende deze voorstelling verder heeft ontwikkeld en dat het in Scheveningen succesvoller is.

  [ # 7 ] 24 June 2007 10:16 AM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Collins - 24 June 2007 10:01 AM

Zo weinig voorstellingen? Dan is er sprake van een Broadway flop!
Toch knap dat vd Ende deze voorstelling verder heeft ontwikkeld en dat het in Scheveningen succesvoller is.

Ik denk dat het deels zo succesvol is in Scheveningen omdat we hier niet zo heel veel anders hebben waaruit we kunnen kiezen 😉

  [ # 8 ] 24 June 2007 10:51 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1711
Geregistreerd  2004-10-23

IngeG - 24 June 2007 10:16 AM
Collins - 24 June 2007 10:01 AM

Zo weinig voorstellingen? Dan is er sprake van een Broadway flop!
Toch knap dat vd Ende deze voorstelling verder heeft ontwikkeld en dat het in Scheveningen succesvoller is.

Ik denk dat het deels zo succesvol is in Scheveningen omdat we hier niet zo heel veel anders hebben waaruit we kunnen kiezen 😉


:O Hoeveel musicals draaien er op dit moment in Nederland? En kijk even in het topic Seizoen 2006/2007. Genoeg keus lijkt me zo… Het is de hele PR-machine van Joop vd Ende die dit kon promoten. En er is naar het schijnt bijna 75% veranderd ten opzichte van Broadway.

   Handtekening   

Ik durf het aan, er vol in te duiken
Ogen gespert, wel zien waar ik strand
Ik kom eraan, ik spring in het diepe
Liever echt leven, dan veilig aan land

  [ # 9 ] 24 June 2007 11:55 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

Collins - 24 June 2007 10:01 AM

Zo weinig voorstellingen? Dan is er sprake van een Broadway flop!
Toch knap dat vd Ende deze voorstelling verder heeft ontwikkeld en dat het in Scheveningen succesvoller is.

Misschien is het publiek bij Broadway wel veel kieskeuriger en vinden wij Nederlanders bijna alles leuk/goed

  [ # 10 ] 24 June 2007 12:14 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Zo weinig voorstellingen? Dan is er sprake van een Broadway flop!

Dat is precies wat ik ook als eerste dacht…

Misschien is het publiek bij Broadway wel veel kieskeuriger en vinden wij Nederlanders bijna alles leuk/goed

En dat is een tweede heel logisch klinkende gedachte 😉

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 11 ] 24 June 2007 12:42 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  22
Geregistreerd  2006-05-19

Luna24 - 24 June 2007 12:14 PM

Zo weinig voorstellingen? Dan is er sprake van een Broadway flop!

Dat is precies wat ik ook als eerste dacht…

Misschien is het publiek bij Broadway wel veel kieskeuriger en vinden wij Nederlanders bijna alles leuk/goed

En dat is een tweede heel logisch klinkende gedachte 😉

...toch vreemd dan dat iedere voorstelling van Tarzan in Scheveningen het publiek uitzinnig reageert…moet het toch wel goed zijn, anders gebeurt dat niet…enne, echte Broadwayflops houden het niet meer dan een jaar vol, die sluiten binnen de eerste paar weken of maanden nadat ze eerst de producenten tot faillisement hebben gedreven.
Toch weer jammer van die 150 man die nu weer op straat staan.
Ik word weer eens helemaal naar van je Luna24…

  [ # 12 ] 24 June 2007 01:38 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

insideperson - 24 June 2007 12:42 PM
Luna24 - 24 June 2007 12:14 PM

Zo weinig voorstellingen? Dan is er sprake van een Broadway flop!

Dat is precies wat ik ook als eerste dacht…

Misschien is het publiek bij Broadway wel veel kieskeuriger en vinden wij Nederlanders bijna alles leuk/goed

En dat is een tweede heel logisch klinkende gedachte 😉

...toch vreemd dan dat iedere voorstelling van Tarzan in Scheveningen het publiek uitzinnig reageert…moet het toch wel goed zijn, anders gebeurt dat niet…enne, echte Broadwayflops houden het niet meer dan een jaar vol, die sluiten binnen de eerste paar weken of maanden nadat ze eerst de producenten tot faillisement hebben gedreven.
Toch weer jammer van die 150 man die nu weer op straat staan.
Ik word weer eens helemaal naar van je Luna24…

Over die laatste zin heb ik je maar even een PM gestuurd, want ik begrijp niet waar die vandaan komt. Wat betreft je eerste alinea, daarvan staat het antwoord al in de reacties die je hebt gequote en wat betreft het tweede: wat is er zondig aan het hebben van een bepaalde gedachte.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 13 ] 24 June 2007 02:25 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

insideperson - 24 June 2007 12:42 PM
Luna24 - 24 June 2007 12:14 PM

Zo weinig voorstellingen? Dan is er sprake van een Broadway flop!

Dat is precies wat ik ook als eerste dacht…

Misschien is het publiek bij Broadway wel veel kieskeuriger en vinden wij Nederlanders bijna alles leuk/goed

En dat is een tweede heel logisch klinkende gedachte 😉

...toch vreemd dan dat iedere voorstelling van Tarzan in Scheveningen het publiek uitzinnig reageert…moet het toch wel goed zijn, anders gebeurt dat niet…enne, echte Broadwayflops houden het niet meer dan een jaar vol, die sluiten binnen de eerste paar weken of maanden nadat ze eerst de producenten tot faillisement hebben gedreven.
Toch weer jammer van die 150 man die nu weer op straat staan.
Ik word weer eens helemaal naar van je Luna24…


Volgens mij staat in de definitie van een geflopte musical niet hoelang/hoe kort een musical moet draaien. Een geflopte musical is volgens mij gewoon een musical die veel minder bezoekers trekt dan verwacht en daarom stopt met draaien.
En

...toch vreemd dan dat iedere voorstelling van Tarzan in Scheveningen het publiek uitzinnig reageert…moet het toch wel goed zijn, anders gebeurt dat niet

dat vind ik niet echt een goede onderbouwing, het publiek “slikt” gewoon alles wat hun wordt voorgeschoteld als er maar een paar bekende musical sterren in zitten dan komen de mensen vanzelf wel

  [ # 14 ] 24 June 2007 05:37 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  241
Geregistreerd  2005-07-29

He wat balen.

Wij gaan eind juli begin augustus en hadden dit in overweging voor een last minute. (gezelschap spreekt geen geweldig engels en dit verhaal was bekend door disney film). Maar helaas. Kijken wat er nu nog voor geschikts is.

  [ # 15 ] 24 June 2007 07:54 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

gordijntje - 24 June 2007 10:51 AM
IngeG - 24 June 2007 10:16 AM
Collins - 24 June 2007 10:01 AM

Zo weinig voorstellingen? Dan is er sprake van een Broadway flop!
Toch knap dat vd Ende deze voorstelling verder heeft ontwikkeld en dat het in Scheveningen succesvoller is.

Ik denk dat het deels zo succesvol is in Scheveningen omdat we hier niet zo heel veel anders hebben waaruit we kunnen kiezen 😉

:O Hoeveel musicals draaien er op dit moment in Nederland? En kijk even in het topic Seizoen 2006/2007. Genoeg keus lijkt me zo… Het is de hele PR-machine van Joop vd Ende die dit kon promoten. En er is naar het schijnt bijna 75% veranderd ten opzichte van Broadway.

Ja, dat bedoel ik ook eigenlijk ongeveer. Maar naar mijn weten staat er hier toch echt nog lang niet zoveel als er op Broadway staat. Bovendien staat ‘t ook niet allemaal bij elkaar in NL. En ik denk niet dat als je op Broadway bent en een last minute overweegt ofzo, dat je dan snel voor Tarzan kiest, met al het andere dat daar staat.
En natuurlijk heeft de PR-machine er ook heel veel aan bijgedragen. Tarzan is hier op dit moment denk ik zo’n beetje “de bekendste” musical die hier loopt, omdat het in het - in mijn ogen - bekendste musicaltheater van NL staat en natuurlijk door alle promotie. Dat is ie op Broadway niet, omdat daar zoveel meer is om uit te kiezen en dat net zo hard wordt gepromoot (denk ik). Dus ja eigenlijk ben ik hier zo’n beetje jouw punt aan ‘t ‘bewijzen’ 😛.
Maar ik wil dus alleen maar ff duidelijk maken dat ik dat ook deels bedoelde; hier weet iedereen van Tarzan af, ik weet niet precies hoe dat in Amerika zit, maar denk dat daar iedereen toch nog eerder eerst aan ‘n hoop andere musicals denkt voordat Tarzan bovenkomt. En dat bedoelde ik ook ong. met dat we hier niet zoveel keus hebben; ik had mssch moeten zeggen dat er niet zoveel bekend is, en dat ‘t dus lijkt alsof we minder keus hebben 😊


EDIT: En om me ook maar even in de discussie te mengen over dat ‘t NL’se publiek alles maar ‘slikt’...dat komt ook grotendeels doordat men gwn - zoasl ik dus al zei - niet veel andere keus heeft. Of dat ze daar gwn simpelweg niets vanaf weten, omdat die niet zo gepromoot worden - en omdat ze geen ‘echte’ musicalfans zijn, die dus alleen de grote shows kennen.
En Tarzan is wel een erg leuke show, spektakel, gwn een erg leuke avond vermaakt. En dat willen toch heel veel mensen denk ik, niet iedereen gaat voor enorme diepgang ofzo. Tarzan vermaakt de gemiddelde mens prima voor een avond, en dan is het prima. Ik zie eerlijk gezegd ook niet wat daar op tegen is..
Wie weet, als er ‘betere’ musicals aangeboden worden/bekender worden, zou Tarzan het niet zo goed doen. Maar toch ben ik ook daar niet zeker van: veel mensen willen niet anders of meer dan wat Tarzan biedt.

[ Gewijzigd: 24 June 2007 07:58 PM by IngeG ]
 1 2 > 
1 of 2