1 of 2 |  1 2 > 
The Pirate Queen cast recording
change_status
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  574
Geregistreerd  2004-12-29

Heeft iemand van jullie de cd inmiddels al ontvangen en hoe is ie?

Ik ben zeer benieuwd.

Groet,
Danny

   Handtekening   

Live the life you always want to remember!

  [ # 1 ] 06 July 2007 02:53 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  87
Geregistreerd  2004-12-19

Ik heb ‘m inmiddels een week in huis, een paar keer gedraaid. Eigenlijk te weinig, misschien zegt dat ook iets over de muziek. Ik heb er niets tussen gehoord wat me meteen echt geraakt heeft, op één prachtig duet, She who has all, na. Het is heel veel Miss Saigon en Les Mis. Mogelijk dat na een aantal keren draaien de cd me beter gaat bevallen, ik ga ‘m nog maar eens opzetten!

Groeten, Jan-Willem

  [ # 2 ] 06 July 2007 08:05 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  574
Geregistreerd  2004-12-29

Via de volgende link zijn 4 songs van het cast album te beluisteren.

Ik vind ( in tegenstelling tot sommige mensen) de muziek absoluut niet saai maar GEWELDIG.

Klik: http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendID=207206805 aan en geniet!!!!

Groet,
Danny

   Handtekening   

Live the life you always want to remember!

  [ # 3 ] 08 July 2007 04:34 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik heb de CD sinds donderdag of zo in huis en heb eerlijk gezegd niets anders op staan. Geweldige nummers en de muziek doet me juist op geen enkele manier aan ‘Les Misérables’ of ‘Miss Saigon’ denken, maar bij vlagen wel erg sterk aan ‘Martin Guerre’.

Onwards and upwards voor Boublil en Schonberg die met ‘The Pirate Queen’ niet alleen de grootste Broadwayflop in handen hebben maar zeker het mooiste castalbum in tijden.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 4 ] 08 July 2007 05:14 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Ik moet zeggen dat ik ook erg gecharmeerd ben van het cast album, dit is boeiendere muziek dan Spring Awakening.

Ik vind vooral I’ll be there echt heerlijk om te zingen, verder doet het me hier en daar wel denken aan Martin Guerre, maar inderdaad geen gevoel van Miss Sagion of Les Mis.

  [ # 5 ] 08 July 2007 05:59 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  574
Geregistreerd  2004-12-29

Ik heb de cd sinds zaterdag in huis en staat ook bij mij op repeat. Ik vind het een geweldige cd met fantastische songs en een hoog kippenvel gehalte. De kwaliteit van het cast album is erg goed, alles klinkt zuiver en alles word met pure emotie gezongen.

Toch jammer voor Boublil & Schonberg dat het niet gelukt is op Broadway, naar mijn mening waren de critici onterecht te hard voor deze show. Hopelijk krijgt The Pirate Queen in de toekomst het succes wat het verdient.

Allemaal aanschaffen die cd en geniet!

   Handtekening   

Live the life you always want to remember!

  [ # 6 ] 26 July 2007 02:08 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Ik moet zeggen dat ik ook erg gecharmeerd ben van het cast album, dit is boeiendere muziek dan Spring Awakening.

YOU’VE GOT TO BE KIDDING!!!!

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 7 ] 26 July 2007 08:20 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Jaccozoveel - 26 July 2007 02:08 AM

Ik moet zeggen dat ik ook erg gecharmeerd ben van het cast album, dit is boeiendere muziek dan Spring Awakening.

YOU’VE GOT TO BE KIDDING!!!!

Dank je, maar je hoeft niet te schreeuwen.

Heb je het Spring Awakening album wel eens gehoord? Echt iets wat je draait als je vroeg wil slapen.

Al moet ik zeggen dat ik erg genoten heb van de workshop recording van Spring Awakening, meer energie, meer muziek, maar ik blijf het gevoel houden dat er op een paar goede songs na niet veel bijzonders gebeurd in Spring Awakening en ik begrijp echt alle ophef niet. Het gevoel van dit-moet-de-nieuwe-rent-worden ligt er ook zwaar bovenop.

[ Gewijzigd: 26 July 2007 08:23 AM by Lance ]
  [ # 8 ] 26 July 2007 09:47 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  349
Geregistreerd  2005-05-11

Ik heb nou een aantal pogingen gedaan om door Pirate Queen heen te komen en het lukt me gewoon niet. Ik vind de muziek echt slaapverwekkend en er zijn weinig nummers die me echt raken. Daarnaast ga ik mee in de kritieken dat alles teveel lijkt op Les Mis, Miss Saigon en, naar mijn mening vooral, Martin Guerre.
Hopen dat de nieuwe musical met Ruthie een stuk beter klinkt.
Greetz Peter!

  [ # 9 ] 26 July 2007 11:01 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  126
Geregistreerd  2006-07-01

Met het voornemen ondanks alle slechte kritieken het toch mooi te gaan vinden, stopte ik anderhalve week geleden de cd in mijn cd-speler en begon te luisteren… of liever gezegd, me te verbazen en uiteindelijk me enorm te ergeren. Op het moment dat deze tekst voorbij kwam:

I’ll be rough when she needs it
Rough as sees ever were
Up to now she’s been steering
Now it’s time to steer her.
She’s confused about gender
She’s been too long at sea
I may well have to beach her
Take her inland and teach her
What a woman should be

kon ik niets anders doen dan de moed opgeven, alles uitzetten en mijn speakers opnieuw schoonmaken. Slechte teksten zijn tot daaraantoe, maar wanneer ze te pretentieuze bedoelingen hebben, kan ik er heel erg slecht tegen en vind ik het schandalig dat hier betaalde schrijvers op hebben gezeten. Ze kunnen het karakteriseren van een personage toch ook op een meer subtiele manier doen?
Wel fijn dat ik nu Stephanie J. Block ook eens wat anders heb horen zingen dan het belten wat ze in The Boy From Oz doet, maar ze verdient wel een betere show dan dit. Zal wel leuk zijn als ze een keer Pirate Jenny zou opnemen, of nog beter Tom Waits’ Shiver me timbers als ode aan The Pirate Queen.

   Handtekening   

Fuggi Regal Fantasima

  [ # 10 ] 26 July 2007 11:47 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  729
Geregistreerd  2005-10-07

Heb de CD eindelijk binnen en die komt voorlopig mijn CD-speler niet meer uit. Ik kan me totaal niet vinden in de kritieken die je tegenkomt. Natuurlijk, de muziek doet af en toe denken aan Martin Guerre of Miss Saigon, maar wat is daar erg aan? Bepaalde componisten hebben nu eenmaal een bepaalde stijl. Niet iedereen is zo kameleontisch als Lloyd Webber. The Pirate Queen doet voor mij wat volgens mij een goede musical moet doen: Met meeslepende muziek een boeiend verhaal vertellen. De melodieen zijn groots, de orkestraties bijzonder en de stemmen zijn fantastisch. De teksten adequaat en nergens gekunsteld poëtisch of expres “clever”, zoals me dat bij Sondheim vaak stoort. Wat mij betreft eeuwig zonde dat de Amerikaanse pers The Pirate Queen geen eerlijke kans gegeven heeft (maar ja, Amerikaanse vooringenomenheid tegenover een Iers-Frans team) en inderdaad blijft kwijlen over saaie pretentieuze rommel als Spring Awakenings of lyrisch is over een cabaretact als The Drowsy Chaperonne (inderdaad leuk, maar niet meer dan dat). Wat mij betreft staan Boublil en Schönberg nog steeds op eenzame hoogte.

  [ # 11 ] 26 July 2007 12:10 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Lovedatsound - 26 July 2007 11:01 AM

I’ll be rough when she needs it
Rough as sees ever were
Up to now she’s been steering
Now it’s time to steer her.
She’s confused about gender
She’s been too long at sea
I may well have to beach her
Take her inland and teach her
What a woman should be

Wat is er zo slecht aan deze tekst en waarom vind je het pretentieus?

Ik ben zelf erg blij met het cast album, al is het album niet zo goed als ik gehoopt had, maar dat komt voornamelijk door het weglaten van dialoog hier en daar en ik vraag me nog steeds af waarom “Enemy at Port Side” erop staat, in plaats van “It’s a Boy”, dat eindigt met een prachtige reprise van “Woman”. Verder had ik ook graag de gehele “Christening” gehad, het stukje vlak voor “Let a Father Stand by his Son” is wel erg kort. Maar ondanks wat kleine kritiekpuntjes, heerlijke cd die bij mij thuis al vaak opstaat en dat nog lang zal blijven doen.

Het laatste wat ik hoorde staan de plannen voor The Pirate Queen op te voeren in Engeland en Ierland nog steeds op stapel. Ik hoop dat het gaat lukken.

  [ # 12 ] 26 July 2007 01:20 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  126
Geregistreerd  2006-07-01

Ehm… wat ik er slecht aan vind… Daar kan ik heel kort over zijn: geen enkele vorm van beeldspraak blijft in dit voorbeeld onbenut.
En over het pretentieuze betreft, ik zeg niet dat ik ze pretentieus vind, maar dat ik het pretentieuze bedoelingen vind hebben. Zie het als wannabe-pretentieus. Bij het luisteren hiervan krijg ik een beeld voor mij van twee schrijvers waarvan de een heeft bedacht: “goh, het gaat over een schip, en water, en zee etc. laat ik een vergelijking maken met haar en met de zee”. De ander heeft dan zoiets van: “oh, dat is mooi, dan maak ik een zinnetje over hoe ze het schip bestuurd.” En uiteindelijk hebben ze het samen dan helemaal gevonden hoor: een zinnetje over hoe hij haar wil gaan besturen.
En als het nu een keertje was, oke, maar het staat er vol van… dat vind ik nogal jammer. Om over de muziek, de Ierse doedelzak en de op mijn zenuwen werkende fluit maar te zwijgen.

   Handtekening   

Fuggi Regal Fantasima

  [ # 13 ] 26 July 2007 02:15 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Ik vind het eerder iets toevoegen aan Donal’s karakter en houding ten opzichte van Grace. Het geeft weer wat hem dwars zit. Tuurlijk, het nummer zit vol beeldspraak, maar dat heb je wel vaker als je vulgaire dingen moet verwoorden.

Om even bij hetzelfde schrijversteam te blijven, de volgende regels zijn nou ook niet bepaald van hoogstaand literair niveau, maar geven wel weer wat ze weer moeten geven:

Here’s something new, I think I’ll give it a try.
Come closer you! I like to see what I buy
The usual price, for just a slice of your pie

of twee seconden later:

It’s the same with a tart as it is with a grocer
The customer sees what he gets in advance
It’s not for the whore to say ‘yes sir’ or ‘no sir’
It’s not for the harlot to pick and to choose
Or lead me to a dance!

  [ # 14 ] 26 July 2007 03:44 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Klaske - 26 July 2007 02:15 PM

The usual price, for just a slice of your pie

It’s not for the whore to say ‘yes sir’ or ‘no sir’

Ondanks dat ik niets van The Pirate Queen heb gehoord of gezien, krijg ik hier wel een Les Mis flashback bij.
Maar misschien moet ik de cd eens gaan horen, of afwachten tot het in Londen speelt: de uiteenlopende reacties maken me wel nieuwsgierig.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 15 ] 26 July 2007 07:42 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Luna24 - 26 July 2007 03:44 PM
Klaske - 26 July 2007 02:15 PM

The usual price, for just a slice of your pie

It’s not for the whore to say ‘yes sir’ or ‘no sir’

Ondanks dat ik niets van The Pirate Queen heb gehoord of gezien, krijg ik hier wel een Les Mis flashback bij.
Maar misschien moet ik de cd eens gaan horen, of afwachten tot het in Londen speelt: de uiteenlopende reacties maken me wel nieuwsgierig.

Eh… Luna, die quote kwam uit Les Miserables, dus dat was geen flashback, maar gewoon herkenning 😉

Als PQ naar London gaat komen, kan dat nog wel een jaar of wat duren, blijf je wel erg lang nieuwsgierig :tong:

 1 2 > 
1 of 2