Theater Tol - Corazà³n de Angeles
change_status
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  384
Geregistreerd  2007-05-09

Heel wat jaartjes terug hadden ze de Bredase haven dichtgegooid omdat de ratten een thuis hadden gevonden en het er allerminst lekker rook. In 2007 vond men het weer tijd de hele boel open te gooien. Dit moest natuurlijk gebeuren door middel van een feestelijke opening. Die opening was zaterdag.

Er werd geopend met zeemanliederen, die van mijn plaats heel moeilijk te verstaan waren, jammer. Ook het Bredase mannenkoor dat volgde was moeilijk te volgen. Tijdens het mannenkoor kwam Britt Koole, Bredase musicalster (US Kala) in een boot op en samen zongen zij een stuk uit een opera met een Nederlandse tekst over Breda. (Ik zou trouwens niet weten welke opera, waarvoor mijn excuses).

Toen kwamen de dames van Theater Tol op.

Ik heb hiervan ook weinig gezien. Maar ondertussen stond er langs de kant ook een grote kraan geparkeerd, opeens begon de kraan te draaien en kwam het volgende tevoorschijn.

Iedereen om me heen giste over de inhoud. “Water, dat laten ze dan denk ik symbolisch de haven in vallen”, “Nee, ik zie ballonen”.

Maar nee, opeens kwamen er levensechte engeltjes uit.

Het was een genot om naar te kijken. De dames strooide met glitters, ballonnen, “sneeuw” en veren. Er kwam ook nog het nodige vuurwerk aan te pas.

Helaas vond ik het op een begeven moment iets te lang duren, “gelukkig” verdwenen de dames weer achter het gebouw met de kraan.

Als afsluiter dé Bredase held bij uitstek: De playbackende vader Abraham.


Het was een erg geslaagde avond, ondanks dat het geluid erg slecht was. M’n zicht was ook slecht, maar dat was simpelweg omdat het zo druk was. En wat een gemiste kans dat de wereldberoemde Tiesto, die had aangegeven graag deel uit de maken van de opening, er niet was.
Als je ooit de kans krijgt Theater tol met deze show te zien, dan moet je dat absoluut doen!

Foto’s: Bndestem.nl

[ Gewijzigd: 05 July 2007 07:41 PM by Danielle89 ]