1 of 2 |  1 2 > 
Nieuwe Potter in VS al verspreid
change_status
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

Nieuwe Potter in VS al verspreid
In de Verenigde Staten hebben enkele honderden mensen het nieuwe boek van Harry Potter al in huis. Ze kregen het toegestuurd door een internetwinkel, tot woede van uitgever US Scholastic. Het boek verschijnt officieel zaterdag.

De uitgever gaat juridische stappen nemen tegen de boekendistributeur en de internetwinkel die het embargo hebben geschonden. Er circuleren ook passages op internet, maar daarvan is niet zeker of die echt zijn.

Harry Potter-schrijfster J. K. Rowling roept iedereen op om het plot geheim te houden totdat het boek officieel is verschenen.

Bron: NOS

Zo ik ga voortaan ook mijn exemplaar bij bol.com bestellen in de hoop dat ze hem eerder sturen

  [ # 1 ] 19 July 2007 10:39 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1306
Geregistreerd  2002-07-28

jouke - 19 July 2007 10:08 AM

Zo ik ga voortaan ook mijn exemplaar bij bol.com bestellen in de hoop dat ze hem eerder sturen

Vergeet dat maar. Een woordvoerder van Bol.com was vanmorgen te horen op radio 2, naar aanleiding van dit incident. Er zijn behoorlijk wat regels gemoeid met deze actie. Zo moeten de boeken in een aparte ruimte bewaard worden, mogen er maar een beperkt aantal mensen bezig zijn met de distributie en mogen ze het boek (bij wijze van spreken) nog niet eens aankijken! Er mogen geen foto’s gemaakt worden van de distributie en boeken en zelfs niet van de dozen waar ze in zitten…

De internetwinkel krijgt hoogstwaarschijnlijk geen nieuwe voorraad boeken geleverd en wacht een aanzienlijke schadevergoedingseis. En dat allemaal om het boek 1 dag eerder te kunnen verspreiden…  :denk:

   Handtekening   

Ik ben met niets begonnen en heb het meeste nog over… 😉

http://www.kersouwe.nl

  [ # 2 ] 19 July 2007 11:41 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ik vind het stom: het is zo zonde als iets uitlekt omdat er één partij is die misbruik maakt van het vertrouwen en zo’n embargo met voeten treedt!
Meer dan logisch dat J.K. Rowling kwaad is en haar uitgeverij juridische stappen onderneemt.
Al levert het miljoenen op, zoiets doe je niet.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 3 ] 19 July 2007 11:44 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

lotje - 19 July 2007 10:39 AM

Er zijn behoorlijk wat regels gemoeid met deze actie. Zo moeten de boeken in een aparte ruimte bewaard worden, mogen er maar een beperkt aantal mensen bezig zijn met de distributie en mogen ze het boek (bij wijze van spreken) nog niet eens aankijken! Er mogen geen foto’s gemaakt worden van de distributie en boeken en zelfs niet van de dozen waar ze in zitten…

Ik las het vanmorgen in de krant: moest zo lachen om het stukje dat uitgeverijen in Duitsland in het donker moeten werken, dan kunnen de drukkers het boek niet lezen 😉

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 4 ] 19 July 2007 11:48 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1306
Geregistreerd  2002-07-28

Luna24 - 19 July 2007 11:44 AM
lotje - 19 July 2007 10:39 AM

Er zijn behoorlijk wat regels gemoeid met deze actie. Zo moeten de boeken in een aparte ruimte bewaard worden, mogen er maar een beperkt aantal mensen bezig zijn met de distributie en mogen ze het boek (bij wijze van spreken) nog niet eens aankijken! Er mogen geen foto’s gemaakt worden van de distributie en boeken en zelfs niet van de dozen waar ze in zitten…

Ik las het vanmorgen in de krant: moest zo lachen om het stukje dat uitgeverijen in Duitsland in het donker moeten werken, dan kunnen de drukkers het boek niet lezen 😉

Denk je dadelijk de nieuwste HP te hebben, blijkt het 600 pagina’s aan duitse dokterromanverhaaltjes te bevatten…  :tong:

Overigens las ik net op nu.nl dat de gelukkigen het boek dinsdag al op de mat hadden liggen (dwz dinsdagnacht europese tijd). Die zullen ook wel raar opgekeken hebben. En als ze eerlijk waren zouden ze het boek teruggestuurd hebben, of op zijn minst dichtgelaten hebben. Maar ja, de magie lonkt…

   Handtekening   

Ik ben met niets begonnen en heb het meeste nog over… 😉

http://www.kersouwe.nl

  [ # 5 ] 19 July 2007 11:52 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Als ze het op de mat krijgen, mogen ze het wat mij betreft ook best nog wel gaan lezen, maar laat het dan niet nog verder uitlekken en houd het voor jezelf.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 6 ] 19 July 2007 11:57 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1306
Geregistreerd  2002-07-28

Misschien moeten ze er de volgende keer toch maar een leuke vloek over uitspreken?!? 😉

   Handtekening   

Ik ben met niets begonnen en heb het meeste nog over… 😉

http://www.kersouwe.nl

  [ # 7 ] 19 July 2007 12:18 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Ik vind het allemaal nogal overdreven. Dat bewuste gehype alleen maar om een soort massapsychose te creeeren waarin iedereen op hetzelfde moment het boek wil kopen. Kom op, het gaat niet om een oplossing voor de wereldvrede, maar om een stukje lektuur.

  [ # 8 ] 19 July 2007 12:22 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

Overigens las ik net op nu.nl dat de gelukkigen het boek dinsdag al op de mat hadden liggen (dwz dinsdagnacht europese tijd). Die zullen ook wel raar opgekeken hebben. En als ze eerlijk waren zouden ze het boek teruggestuurd hebben, of op zijn minst dichtgelaten hebben. Maar ja, de magie lonkt…

Zeg eerlijk: STEL je bent Harry Potter fan en je hebt het boek al maanden van te voren bestelt, en dan komt het boek ineens een paar dagen te vroeg bij je thuis.. Dan stuur je hem toch niet terug? Ik zou meteen beginnen met lezen maar niet delen op internet zetten want nu zeker weten al gebeurd is

  [ # 9 ] 19 July 2007 01:12 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

jouke - 19 July 2007 12:22 PM

Overigens las ik net op nu.nl dat de gelukkigen het boek dinsdag al op de mat hadden liggen (dwz dinsdagnacht europese tijd). Die zullen ook wel raar opgekeken hebben. En als ze eerlijk waren zouden ze het boek teruggestuurd hebben, of op zijn minst dichtgelaten hebben. Maar ja, de magie lonkt…

Zeg eerlijk: STEL je bent Harry Potter fan en je hebt het boek al maanden van te voren bestelt, en dan komt het boek ineens een paar dagen te vroeg bij je thuis.. Dan stuur je hem toch niet terug? Ik zou meteen beginnen met lezen maar niet delen op internet zetten want nu zeker weten al gebeurd is

Juist, ik zou de verleiding wsch ook niet kunnen weerstaan om te gaan lezen. Maar ik zou idd ‘t plot niet op internet zetten ofzo. Van de andere kant: toen ik HBP uit had kon ik niet wachten totdat mijn vrienden ‘t ook hadden gelezen, zodat ik er over kon praten. Als ik ‘t dan eerder binnen zou krijgen en ‘t dus al veel eerder uit zou hebben zou ik echt gek worden 😛
De New York Times heeft ook al ‘n review gepubliceerd vh boek, dat ze via een New Yorkse boekenwinkel hadden gekregen. Dat kun je ook niet echt maken, vind ik… (Ik heb ‘t hele artikel niet gelezen, ik wil niet gespoiled worden, maar zag ‘t bericht hierover op mugglenet.com)

  [ # 10 ] 19 July 2007 01:25 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

De New York Times heeft ook al ‘n review gepubliceerd vh boek, dat ze via een New Yorkse boekenwinkel hadden gekregen.

Oh nou die boekhandel verdiend er lekker aan, denk dat er makkelijk een paar honderd dollar voor wordt betaald door NY-Times

  [ # 11 ] 19 July 2007 01:34 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Jeroen - 19 July 2007 12:18 PM

Ik vind het allemaal nogal overdreven. Dat bewuste gehype alleen maar om een soort massapsychose te creeeren waarin iedereen op hetzelfde moment het boek wil kopen. Kom op, het gaat niet om een oplossing voor de wereldvrede, maar om een stukje lektuur.

Daar gaat het (mij) niet om: het gaat er meer om dat één bewuste partij zonodig moet strooien met iets waar al maandenlang zorgvuldig mee omgegaan wordt.
Of dat nu een boek is (waar auteursrechten op zitten) of privacy gevoelige informatie van een bedrijf. Er zijn afspraken over en die worden getreden.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 12 ] 19 July 2007 01:35 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

jouke - 19 July 2007 01:25 PM

De New York Times heeft ook al ‘n review gepubliceerd vh boek, dat ze via een New Yorkse boekenwinkel hadden gekregen.

Oh nou die boekhandel verdiend er lekker aan, denk dat er makkelijk een paar honderd dollar voor wordt betaald door NY-Times

En die verdiensten zijn ze met een leuke boete zo weer kwijt 😉

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 13 ] 19 July 2007 04:52 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Ik geloof dat er ook stond dat het een “anonieme” boekhandel was, maar ik vind eigenlijk idd dat de NYT gwn de naam van die handel moet geven zodat er acties ondernomen kunnen worden..

Of nou ja…ik vind dit idd ook niet kunnen. Ik denk dat veel mensen per ongeluk gespoiled zijn, doordat ze per ongeluk iets hebben gelezen ofzo, en dan kom je ineens een spoiler tegen, en dat is gwn niet leuk.

  [ # 14 ] 19 July 2007 07:43 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Ik klus bij in een boekwinkel waar het boek sinds gisteren al ligt in het magazijn, ik heb gevraagd of ik het boek alvast mee kon nemen, dan laat ik alvast 20 euro achter en stop het zaterdag wel in de kassa. Maar het mocht echt niet. Er is een internationaal embargo bij dit boek gemoeid. Als dit boek eerder verkocht wordt, dan komt de boekhandel (of keten) op de zwarte lijst te staan, ook voor andere boeken, niet alleen Rowling’s boeken.

(heb vandaag trouwens tussen de bedrijven door alvast wel de eerste twee hoofdstukken gelezen, en twijfel of ik morgen in het magazijn zal gaan zitten lezen 😉  )

[ Gewijzigd: 19 July 2007 07:48 PM by Klaske ]
  [ # 15 ] 19 July 2007 08:41 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ik wil nog helemaal NIETS weten… dus ik vrees dat ik internet zal moeten gaan mijden de komende twee-en-half jaar 😉

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

 1 2 > 
1 of 2
‹‹ Vakantie-Topic      Helena jarig! ››