Nieuwe stichting Thalia Theaterproducties start met Jekyll & Hyde
change_status
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  6
Geregistreerd  2007-07-24

Stichting Thalia Theaterproducties
Onlangs is in Rotterdam de Stichting Thalia Theaterproducties opgericht. Deze Stichting wil jaarlijks een musicalproductie uitvoeren op professioneel niveau, gemaakt en gespeeld door talentvolle amateurs en semi-professionals. De voorstelling wordt minimaal 6 keer gespeeld in diverse theaters, waaronder Theater Zuidplein in Rotterdam en Schouwburg Kunstmin in Dordrecht. Het productieteam hoopt uiteindelijk 12 voorstellingen te kunnen spelen. Voor elke productie zullen de cast en het orkest opnieuw samengesteld worden.

Audities Jekyll & Hyde
In september starten de audities voor Jekyll & Hyde. Hiervoor is men op zoek naar
getalenteerde zangers/acteurs tussen 16 en 50 jaar (m/v). Geinteresseerden vullen het auditieformulier op de website (http://www.thaliatheaterproducties.nl) in of sturen hun
artistieke CV + motivatie naar info@thaliatheaterproducties.nl.

Repetities
In november 2007 starten de repetities voor Jekyll & Hyde. Deze vinden wekelijks op
maandagavond plaats in Zwijndrecht. Het betreft hier een semi-professionele productie waarvoor een deelnemersbijdrage moet worden betaald.
Jekyll & Hyde wordt een grootschalige productie. De cast telt in totaal 35 zangers/acteurs
(m/v) en het live orkest bestaat uit 20 musici. Na de voorpremière op 7 november en de
première op 8 november 2008 in Rotterdam, wordt de voorstelling nog 6 tot 12 keer
gespeeld in een aantal theaters in Nederland.

  [ # 1 ] 24 July 2007 10:42 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Ik durf het bijna niet te zeggen ,maar toch…

Weer Jekyll & Hyde in Nederland en dan ook weer in de vertaling van Bulsing?

  [ # 2 ] 25 July 2007 06:59 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

Dan wil ik er toch wel een keer heen als ik de mogelijkheid
heb tot mijn zeer grote spijt de voorstelling op het TU terrein in Eindhoven (bijna mijn achtertuin bij wijze van spreken) gemist

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 3 ] 26 July 2007 11:31 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  496
Geregistreerd  2003-01-14

Dit jaar kun je ‘m in Zoetermeer zien van Harlekijn. Die hebben over het algemeen een hele hoge kwaliteit.

Weet iemand wie bij Thalia de mensen in productie en/of AT zijn?

   Handtekening   

Don’t take your organs to Heaven. Heaven knows we need them here!
Heb jij je al als donor geregistreerd?

  [ # 4 ] 26 July 2007 02:49 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Mo - 26 July 2007 11:31 AM

Weet iemand wie bij Thalia de mensen in productie en/of AT zijn?

Ik krijg heel erg het gevoel dat Thalia de opvolger is van Lighthouse. Wat op zich natuurlijk niet verkeerd zou zijn.

  [ # 5 ] 27 July 2007 02:29 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  67
Geregistreerd  2004-11-15

correct!
één van de grote regelkrachten van Lighthouse = één van de oprichters van Thalia

   Handtekening   

Dit jaar Side Show bij sempresereno.nl/sideshow

  [ # 6 ] 27 July 2007 03:07 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

daniel_wolters - 27 July 2007 02:29 PM

correct!
één van de grote regelkrachten van Lighthouse = één van de oprichters van Thalia

Goh… 😉

Blijf ik toch zitten met de vraag: Waarom NOG een J&H?

  [ # 7 ] 30 July 2007 10:22 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  496
Geregistreerd  2003-01-14

En ik vraag me dan af waarom Lighthouse niet gewoon weer een productie gaat doen. Zijn ze failliet en starten ze nu een nieuwe Stichting of zijn er mensen bij Lighthouse vertrokken om voor zichzelf te beginnen?

Ik word altijd wat argwanend van een site zonder namen. Hebben ze iets te verbergen?

   Handtekening   

Don’t take your organs to Heaven. Heaven knows we need them here!
Heb jij je al als donor geregistreerd?

  [ # 8 ] 30 July 2007 08:46 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Erwin van Heusden gaat de regie voeren, dezelfde die ook de regie voerde voor Cyrano de musical van Lighthouse. Hans Rood wordt productieleider.

  [ # 9 ] 31 July 2007 11:51 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  496
Geregistreerd  2003-01-14

Ik kreeg inderdaad gisteren een nieuwsbrief met als afzender Hans Rood.
Ik vraag me af hoe het verder met Lighthouse zit en of dit een afsplitsing is van Lighthouse of een soort overheveling na faillissement.

   Handtekening   

Don’t take your organs to Heaven. Heaven knows we need them here!
Heb jij je al als donor geregistreerd?

  [ # 10 ] 07 August 2007 09:59 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  10
Geregistreerd  2007-05-26

Ik heb me opgegeven voor de auditie en kreeg nu een email of ik eerst 5 euro wou storten voor de (gedeeltelijke)kosten van de auditie, piano, ruimte ect.
Nu heb ik al heel wat auditie’s gedaan en vind het ook prima om te betalen als je werkelijk mee gaat doen aan de musical maar betalen voor een auditie.
Komt dat vaker voor of ligt het aan mij dat ik dat vreemd vind?

  [ # 11 ] 07 August 2007 10:53 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Het komt wel eens voor, om de kosten voor de huur van de auditiezaal en de auditiepianist er uit te krijgen, bijvoorbeeld. Of om een stok achter de deur te hebben om niet te veel no-shows bij een auditie hebben. (Klein stokje in dit geval). Soms krijg je de kosten voor de auditie terug, is mogelijk als je aangenomen wordt, maar soms juist degenen die niet aangenomen zijn, krijgen het geld terug.


Het komt niet veel voor, maar het is geen nieuw verschijnsel.

  [ # 12 ] 08 August 2007 11:21 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  496
Geregistreerd  2003-01-14

Het idee van een auditieborg heb ik een paar jaar geleden al eens met mensen uitgewisseld. Je betaalt een bedrag bij aanmelding en krijgt dit terugbetaald op het moment dat je op komt dagen. Als je aangenomen wordt gaat het van je deelnemersbijdage af, als je niet aangenomen wordt krijg je het ter plekke terugbetaald of teruggestort op je rekening.


Betalen om auditie te mogen doen is niet gebruikelijk maar ik heb het wel eens meegemaakt. Ik ga dan niet. Ik ga niet betalen om ergens te solliciteren. Ze mogen blij zijn dat ik me aanbied.

   Handtekening   

Don’t take your organs to Heaven. Heaven knows we need them here!
Heb jij je al als donor geregistreerd?

  [ # 13 ] 08 August 2007 11:54 AM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  10
Geregistreerd  2007-05-26

Mo - 08 August 2007 11:21 AM

Het idee van een auditieborg heb ik een paar jaar geleden al eens met mensen uitgewisseld. Je betaalt een bedrag bij aanmelding en krijgt dit terugbetaald op het moment dat je op komt dagen. Als je aangenomen wordt gaat het van je deelnemersbijdage af, als je niet aangenomen wordt krijg je het ter plekke terugbetaald of teruggestort op je rekening.


Betalen om auditie te mogen doen is niet gebruikelijk maar ik heb het wel eens meegemaakt. Ik ga dan niet. Ik ga niet betalen om ergens te solliciteren. Ze mogen blij zijn dat ik me aanbied.


Dat dacht ik ook toen ik de mail zag, ik ga er nog eens over denken.