1 of 2 |  1 2 > 
Phantom op Broadway
change_status
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  241
Geregistreerd  2005-07-29

Op 1 augustus naar de Phantom geweest op Broadway

De dag ervoor geen last minute kunnen krijgen (had geen zin in staan plaatsten)

´s Middags kaartjes gehaald bij de TKTS in South Street Seaport. 4 x in de Rear Mezzanine. Best hoog, en ver, maar voor $40 pp zeker niet verkeerd.

Het was een zeer goede voorstelling. Christine, Phantom en Raoul spetterden van het toneel af. En ook de rest van de cast was zeer goed. In alle belangrijke rollen ook de eerste cast.

Jammer dat er in de pauze maar 2 dames toiletten waren boven. Hierdoor kwamen er aan het begin van de 2e acte, veel mensen later binnen.

Had het zeker niet willen missen. Zelfs mijn broer die helemaal niet van musicals houd, had “best een leuke avond” gehad. (hoogst haalbare lof!)

Verder geen musicals gezien, maar een hele leuke vakantie gehad.

  [ # 1 ] 09 November 2010 09:53 PM
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  23
Geregistreerd  2009-11-23

Afgelopen zomer heb ik ook Phantom gezien op Broadway en het was een geweldige show!
‘s Middags in de rij gestaan om nog kaartjes te krijgen. Omdat het op Time Square zo druk is, dachten we dat we minstens een uur zouden staan, maar dat viel alles mee. Met 20 minuten hadden we kaartjes.
Die avond naar de show geweest. Het was echt super! De kostuums en de decors zijn fantastisch, al is het wel allemaal met vrij donkere tinten. Het spook was echt anstaanjagend en wij hadden enkel de understudy!
Wel was het jammer dat we op de begane grond zaten en redelijk naar achter waardoor we de kandelaar niet aan zagen komen door het balkon dat in ons blikveld hing. Je hebt dat stukje zicht toch wel nodig bij Phantom.
In de pauze was het erg druk en hebben we een tijdje bij de toiletten staan wachten, maar hier werd het plasverkeer geregeld door een toiletjuffrouw, dus dat schoot wel lekker op.
Al met al was het een supervoorstelling, al blijft het jammer dat met de operastukken alles heel moeilijk te verstaan was, zelfs voor mijn Amerikaanse vriendin. Je merkt wel dat het niveau daar veel hoger ligt dan in Nederland, dat zeker!

   Handtekening   

When I was young, I had a favorite story…

  [ # 2 ] 11 November 2010 05:46 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2065
Geregistreerd  2005-09-04

Ik ben afgelopen week ook naar The Phantom geweest. Vond de rij bij TKTS Times Square absoluut niet de moeite waard om in te staan, dus ben naar het theater geweest. Kreeg daar kaartjes met de Broadwaybox discount, 66,50 dollar voor Orchestra tickets. Meneer achter de balie gaf ons uiteindelijk twee nét teruggebrachte tickets op rij 6, dus was erg blij!

Show vond ik fantastisch, had ‘m nog nooit eerder gezien. Phantom, Christine en Raoul spatten van het toneel af. Acteren was super en geen valse noot gehoord. Vond het bijzonder goed te verstaan allemaal.

  [ # 3 ] 12 November 2010 08:36 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

Hoe vond je het orkest? In 2008 en april dit jaar vond ik het orkest niet sterk, vooral de strijkers vond ik zwak.

  [ # 4 ] 12 November 2010 08:41 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2065
Geregistreerd  2005-09-04

Ik moet zeggen dat het me niet heel is opgevallen, in de zin van: ik merkte niets slechts. Ik vond het prima spelen en klonk erg mooi.

  [ # 5 ] 12 November 2010 08:44 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

Gelukkig dan maar! Had trouwens Howard McGillin in 2008 als Phantom en John Cudia dit jaar,  vond ik John toch wel erg goed hoor, maar die speelt niet meer?

  [ # 6 ] 12 November 2010 09:02 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2065
Geregistreerd  2005-09-04

Ik had Hugh Panaro volgens mij. John’s foto’s stonden nog wel in het boekje geloof ik.

  [ # 7 ] 25 January 2013 03:43 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  6
Geregistreerd  2009-07-10

Vorige week, nadat niet gelukt was om kaartjes voor Book of Mormon te krijgen, ben ik naar het Majestic Theatre gelopen en daar een half uur voor aanvang nog een kaartje kunnen krijgen voor 40 dollar. Ik zat vrij hoog maar kon alles goed zien. Ik was er minder van onder de indruk dat ik van te voren had gedacht. Ik kende een aantal nummers uit de voorstelling al, maar moest wel wennen aan het opera zingen en af en toe was het ook slecht te verstaan. Ik vond het decor ook wat oud, ik weet dat het er al 25 jaar staat, maar er zaten grote vlekken op de toneelvloer en het oogde allemaal wat versleten. De enige scene waar ik echt kippenvel van kreeg was tijdens het nummer The Phantom of the Opera, waar hij haar meeneemt naar de kelder. Dat was echt prachtig! Ondanks alles ben ik toch blij dat ik hem gezien heb, het blijft een klassieker!

  [ # 8 ] 26 January 2013 01:52 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Vandaag viert de Broadway-productie van ‘Phantom’ het 25-jarig jubileum. Tijdens de galavoorstelling zijn in ieder geval de producent Cameron Mackintosh en regisseur Harold Prince aanwezig evenals de originele vertolkster van Christine in Londen en New York Sarah Brightman. In verband met een operatie is de componist Lloyd Webber niet in de gelegenheid het jubileum bij te wonen.

De huidige Phantom en Christine : Hugh Panaro en Sierra Boggess

© Joan Marcus

[ Gewijzigd: 26 January 2013 02:02 PM by Theo ]
   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 9 ] 27 January 2013 08:42 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Mooie reportage op Broadwayworld met interviews met Hal Prince, Sarah Brightman en Cameron Mackintosh en nieuwe beelden uit de show met de huidige NY cast.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 10 ] 27 January 2013 10:38 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

Er werd gezegd dat er allemaal nieuwe costumes (nieuw als in nieuwe gemaakt) zijn sinds deze cast, de jurk en cape in All I Ask Of You zijn naar mijn idee anders dan de originele. De cape sowieso maar ook de jurk lijkt anders qua kleuren.

  [ # 11 ] 18 September 2016 11:06 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2012-03-17

Hallo allemaal,

Heeft iemand ervaring qua zitplaatsen in de rear mazzanine (rear) bij The Phantom?

Is het zicht wel oké?
Alvast bedankt!

  [ # 12 ] 20 September 2016 04:36 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

Ik heb ooit op de voorlaatste rij gezeten en één keer op de eerste rij.  In die zin zijn het goede plaatsen dat er niets is wat het zicht ontneemt en de zaal is recht dus je kijkt gewoon vooruit. Wat wel is, is dat je erg ver af zit waardoor je kleine poppetjes over het toneel ziet stuiteren.

  [ # 13 ] 15 October 2016 04:26 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2012-03-17

Sorry voor mijn late reactie, maar ontzettend bedankt! Weet ik een beetje wat ik ervan kan verwachten.

  [ # 14 ] 19 October 2016 04:41 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2012-03-17

Volgende week is het dan zover! The Phantom op Broadway. Erg bijzonder vind ik zelf.
Nu staan op de e-tickets de naam van mijn vader, die zelf niet meegaat op reis. Is dat een probleem bij de toegang tot de zaal?
Ps: twee van de drie mensen dragen wel zijn achternaam.
Alvast bedankt!

  [ # 15 ] 30 October 2016 10:45 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2012-03-17

Op woensdagavond 26 oktober zag ik The Phantom op Broadway!
Ik geloof het nog steeds niet, nu ik dit schrijf. Zo bijzonder was het!
We zagen een mooie klassieker in het oude Majestic Theatre.
Ik kan alleen maar zeggen, dat het een prachtige voorstelling is geweest.
Wel moet ik zeggen dat James Barbour als The Phantom en Rachel Eskenazi-Gold als Christine wat tegenvielen.
Nu heb ik de 25ste verjaardagsvoorstelling erg vaak bekeken en dat is mijn ‘fout’ geweest denk ik. Vergeleken met Ramin en Siërra vond ik hun erg vlak, zowel qua zang als spel. Wat ik al helemaal niet begrijp van Rachel die ‘maar’ 2 keer per week de rol hoeft te spelen. Zou je zeggen dat je alles kunt geven en geen energie hoeft te sparen?
MAAR dat was ook het enige wat ik iets vond tegenvallen, maar wel zo opvallend vind, om dit met jullie te delen.
Viel mij gewoon op. 😊

 1 2 > 
1 of 2