KIJK UIT VOOR SPOILERS
Na gisteren The Dark Knight gekeken te hebben was het vandaag eindelijk tijd voor The Dark Knight Rises. The Joker uit The Dark Knight, hoewel natuurlijk geniaal vertolkt door Heath Ledger, vond ik ronduit onuistaanbaar. Ik weet dat dit de bedoeling was, maar ik vond de afwezigheid van die rol in The Dark Knight Rises geen gemis, hoe treurig de reden ervan ook is.
Dit derde en laatste deel in de trilogie vond ik echt onwijs vet! De personages van Anne Hatheway (Selina Kyle, ook wel Catwoman) en Marion Cottilard (Miranda Tate) vond ik hele goede toevoegingen. Temeer, omdat het aandeel van vrouwen in de trilogie behoorlijk klein is. “De schurk” in de vorm van Bane vond ik top, juist omdat het echt zo’n typische slechterik is.
Helaas (wordt beweerd) dat dit het laatste deel zal zijn. Het einde van de film biedt echter aanknopingspunten voor minstens nog een vervolg. Robin wordt geïntroduceerd en Bruce Wayne blijkt (gelukkig) samen te zijn met Selina. Ik hoop dat dit vervolg er gaat komen, wat me gezien het enorme commerciële succes niet zou verbazen.