2 of 4 |  < 1 2 3 4 > 
Billy Elliot naar Broadway
  [ # 16 ] 20 August 2007 04:46 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Nee het liefst zie ik de musical ook gewoon in het engels..
maar mocht die ooooit naar nederland in een nederlandse vertaling komen… dan is Limburgs geschikter dan Amsterdams.. Dat probeerde ik alleen maar te zeggen..

Maar dit topic gaat niet over de nederlandse versie.. maar over de broadwayversie

  [ # 17 ] 21 August 2007 08:55 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Playbill meldt dat de eerste preview van Billy Elliot te zien is op 17 september 2008 in het Imperial Theatre ...
Bron http://www.playbill.com

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 18 ] 21 August 2007 11:50 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Ik ben een hele erge fan van Billy Elliot. Tot nader order is het momenteel mijn favoriete voorstelling. Ik vrees echter dat het zo’n show is die het op Broadway niet zal doen (met of zonder accent). Het is gewoon te “Engels”. En: het verhaal rond Billy zit wel in een politiek/historische context. Zeker in deze muscialversie is die context behoorlijk belangrijk. Nu, ik werk in een restaurant in A’dam en kreeg van een amerikaanse bezoekster laatst daadwerkelijk de vraag in welk land ze eigenlijk was. M.a.w., de uitzonderingen daargelaten, maar ik geloof echt niet dat de gemiddelde amerikaan weet wie maggy thatcher was en waarover die mijnwerkstaking ging, noch dat het ze interesseert…Ik probeer het netjes te houden, ik heb niet zo’n hoge dunk van de amerikanen op het punt van benul van én interesse in wat er gebeurt in de wereld (of dat er überhaupt nog een wereld is buiten de US). Hoe dan ook, mijn punt is dat ik niet zozeer vrees voor accent of lichte veranderingen in de productie, maar veel meer dat de show zal floppen c.q. tegenvallen omdat ik vermoed dat de context van het verhaal de amerikanen niet zal aanspreken.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 19 ] 21 August 2007 08:00 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Imperial is een erg fijn theater, alleen rottig in de pauze. Ben een aantal jaar geleden bijna van de trap gevallen door het gedrang.

  [ # 20 ] 21 August 2007 08:31 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Mark Schmeitz - 21 August 2007 11:50 AM

Ik ben een hele erge fan van Billy Elliot. Tot nader order is het momenteel mijn favoriete voorstelling. Ik vrees echter dat het zo’n show is die het op Broadway niet zal doen (met of zonder accent). Het is gewoon te “Engels”. En: het verhaal rond Billy zit wel in een politiek/historische context. Zeker in deze muscialversie is die context behoorlijk belangrijk. Nu, ik werk in een restaurant in A’dam en kreeg van een amerikaanse bezoekster laatst daadwerkelijk de vraag in welk land ze eigenlijk was. M.a.w., de uitzonderingen daargelaten, maar ik geloof echt niet dat de gemiddelde amerikaan weet wie maggy thatcher was en waarover die mijnwerkstaking ging, noch dat het ze interesseert…Ik probeer het netjes te houden, ik heb niet zo’n hoge dunk van de amerikanen op het punt van benul van én interesse in wat er gebeurt in de wereld (of dat er überhaupt nog een wereld is buiten de US). Hoe dan ook, mijn punt is dat ik niet zozeer vrees voor accent of lichte veranderingen in de productie, maar veel meer dat de show zal floppen c.q. tegenvallen omdat ik vermoed dat de context van het verhaal de amerikanen niet zal aanspreken.

Daar zit iets in: zeg tegen de gemiddelde New Yorker dat je uit Nederland komt en ze nemen het ter kennisgeving aan. Als je daarentegen AMSTERDAM zegt….

Maar aan de andere kant: wij Hollanders snappen het verhaal achter Billy toch ook?
Ga me nu niet vertellen dat echt álle Amerikanen oppervlakkig zijn.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 21 ] 21 August 2007 08:40 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Opvallend trouwens dat iedereen erover valt dat Billy Elliot te Engels is voor Amerikanen. Maar dat niemand viel over de überAmerikaanse Drowsy Chaperone en straks Hairspray in London.

Ik denk dat alledrie de shows voor een vermakelijke / mooie avond kunnen zorgen, maar dat je door cultuurverschillen de show minder zal zijn. Dat had ik met Drowsy op Broadway, de zaal lag dubbel en ik kwam niet verder dan een glimlach, en had het ook met Billy in London, de impact van de scenes met de mijnwerkers en met Maggie Thatcher was voor mijn gevoel groter bij de rest van de zaal dan bij mij.

  [ # 22 ] 30 August 2007 11:25 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  128
Geregistreerd  2007-08-12

Ik heb trouwens het cast album ergens vandaan getoverd, de liedjes brengen je wel meteen naar het billy elliot gevoel!

   Handtekening   

Cccccc,Aaaaaa mineur,Ffffff, Gggg7

  [ # 23 ] 13 March 2008 06:03 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Premièredatum is bekend: 18 oktober.

  [ # 24 ] 04 May 2008 02:38 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  47
Geregistreerd  2008-05-02

De Billy’s zijn nu ook bekend: David Alvarez, Kiril Kulish en Trent Kowalik.
Trent speelt nu nog de rol van Billy in Londen, maar komt eigenlijk gewoon uit Amerika.
Wel riskant hé, maar 3 jongens voor zo’n zware rol?

  [ # 25 ] 04 May 2008 11:45 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  83
Geregistreerd  2006-10-19

Zo is het in Londen toch ook begonnen, met 3 billy’s, in Australie waar de show inmiddels ook speelt (Met het engelse accent, geen aftreksel in een australisch accent) , zijn ze met 4 billy’s gestart.

  [ # 26 ] 06 May 2008 12:39 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  2
Geregistreerd  2008-05-06

Ik had eigenlijk wel een beetje verwacht dat Corey Snide ook weer terug naar Amerika zou gaan nu Billy op Broadway komt, maar ik denk wel dat hij in Londen goed op zijn plek is.

Een Nederlandse versie van Billy? Tja, ik ben dol op die musical, maar zie het ook nog niet in het Nederlands gebeuren. Het verhaal is echt té Engels en daarbij mogen kinderen hier maar 24 keer per jaar optreden, dus dat zou betekenen dat er voor de productie heeeeeeeeeeeel veel jongetjes nodig zijn met het Billy-talent. Dat lijkt me, op z’n zachtst gezegd, een uitdaging…

   Handtekening   

What we need is individuality…

http://oliverthemusical.hyves.nl

  [ # 27 ] 11 May 2008 01:06 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  47
Geregistreerd  2008-05-02

Zoveel talent is in Nederland niet, en zeker niet voor zo’n zware musical als Billy.

[ Gewijzigd: 11 May 2008 01:09 PM by Linaa ]
  [ # 28 ] 11 May 2008 01:08 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  47
Geregistreerd  2008-05-02

Maar waarom blijft Corey in Londen en gaat Trent weg?
Is Corey te oud aan het worden?
En met 3 jongens is al erg riskant, want in Australie hadden ze met 4 al problemen en moest Corey daarheen om te spelen.

  [ # 29 ] 11 May 2008 09:37 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  83
Geregistreerd  2006-10-19

Maar daar was toch even iemand uitgevallen of niet? Want in londen hebben ze op z’n meest 5 billy’s over het algemeen, meestal 4 ofzo volgens mij. het zou tof zijn voor corey als hij naar broadway zou mogen, dan zou hij de eerste billy zijn die in alle 3 de producties gespeeld zou hebben. Hopelijk krijgt hij net als in australie een keer een paar weken de kans.

  [ # 30 ] 13 May 2008 03:25 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  47
Geregistreerd  2008-05-02

Ja klopt, alleen is Corey nou al 2 keer naar Australië gestuurd omdat er andere jongens geblesseerd raakten.
Zou inderdaad voor Corey ook wel leuk zijn als ie gewoon in zijn ‘thuisland’ mag spelen.

 < 1 2 3 4 > 
2 of 4