4 of 4 | ‹ First  < 2 3 4
The Wild Party - wie zegt dit wat?
  [ # 46 ] 05 September 2008 03:18 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

Ik ben naar de eerste show geweest afeglopen woensdag en ben net als Lance (nog) niet super enthousiast.
Helaas niet altijd verstaan baar en voor een “dans"musical was de dans soms matig. De cast was erg goed alleen Lone is en blijft geen dopdanseres. Anouk is voor mij kompleet verkeerd gecast, lelijke zang en matige dans. Ze was soms grappig maar dat kwam puur door haar tekst en niet door haar. Hoogtepunte waren zeker Ara, Alex en Lone (als ze niet danste 😛)

Ik ga denk ik over 2 weken nog maar eens. Misshien dat het geluid dan beter is afgesteld

[ Gewijzigd: 05 September 2008 03:22 PM by jouke ]
  [ # 47 ] 05 September 2008 09:42 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

Leuk filmpje weer! Ik blijf het super vinden dat grote namen in de Nederlandse musical wereld zich voor het M-Lab een slag in de rondte werken. Uit creatief oogpunt natuurlijk begrijpelijk. Ik hoop dan ook echt dat producties opgepakt gaan worden voor een nationale tour. Ben nu wel benieuwd welke 2 van vorig seizoen dat zijn die wellicht terug gaan komen…

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 48 ] 06 September 2008 10:20 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Ik ben er ook nog niet uit of ik nog een tweede keer zal gaan. Halverwege de tweede akte (die absoluut beter is dan de eerste) bedacht ik me opeens: zit ik niet gewoon naar de zielige ware woensdagavondfilm van RTL 4 te kijken?

Dansmusicals hebben over het algemeen een wat oppervlakkiger verhaal, doordat het om de dans draait, maar om dit een dansmusical te noemen. Maar het dansen zit vooral tussendoor, het gaat om Queenie, Burrs en Mr. Black. En dan verval je eigenlijk van het ene cliché in het andere. Koppel in een sleur en in een gewelddadige relatie, vrouw probeert beiden te doorbreken, vrouw komt een andere man tegen, raakt zowel de kluts en daardoor de controle kwijt en dan heb je de poppen aan het dansen. Dus om daar nou nog een keer naar Amsterdam voor af te reizen.

Ik snap dat in 1928 het gedicht verboden werd en dat het veel artiesten door de afgelopen 80 jaar heen geïnspireerd heeft, maar anno 2008 is sex, drugs, drank en dans toch niet echt Wild meer te noemen.

Sommige nummers hebben een hoog schrap-gehalte, ‘een ouderwetse love story’ en ‘wij twee zijn als één’, Madeleine en Mae hebben verder nauwelijks iets met het verhaal te maken, ze zijn gewoon gasten op het feest, dus waarom moeten we meer horen over hun achtergrond? En vooral ‘een ouderwetse love story’ werd gebracht alsof het haar eindpresentatie van haar zanglessen op school betrof.

Waarbij we bij de spelers komen, Lone en Alex zijn geweldig, Ara een beetje kleurloos, dat is de rol natuurlijk ook, maar verder prima. De stem die Anouk opzette bij de eerste voorstelling was ronduit irritant, die eigenlijk alleen goed tot haar recht kwam in de scènes na het snuiven van wat lijntjes. Tja, de spelers zullen bij een mogelijk volgende keer allemaal beter zijn dan bij de eerste voorstelling, maar ik was niet zo weggeblazen door hun kunnen dat ze me gelijk weer hebben doen bestellen.

Als er een lezing komt zal ik waarschijnlijk alleen gaan om antwoord te krijgen op de vraag waarom ze in vredesnaam voor dit stuk gekozen hebben. Als het puur is om een dansmusical op het programma te hebben, hadden ze beter iets anders kunnen kiezen. Voor M-lab begrippen wordt er veel gedanst, maar wat Jeroen ook aangeeft, je zit er te dicht op om het goed te kunnen zien. En dat is dan één van de weinige dingen die The Wild Party heeft opgeleverd: M-Lab is te klein voor (dit soort) dansmusicals, daarvoor is de ruimte te klein, niet meer doen dus.

  [ # 49 ] 06 September 2008 10:25 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Ik mag vanavond eindelijk gaan, ben zo benieuwd!!! 📣

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 50 ] 06 September 2008 11:54 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  126
Geregistreerd  2006-07-01

Na het lezen van het scripten het horen van de muziek had ik dezelfde reactie als Klaske over deze versie van The Wild Party. Ik heb het stuk in het M-lab nog niet gezien, en denk dat ik het ga overslaan, zeker omdat ik de mooie herinneringen aan de Broadway LaChiusa versie graag wil blijven houden. Waarom zou je voor een inferieure versie van het verhaal kiezen terwijl er ook een bestaat die door velen terecht als een van de meest vernieuwende en artistieke shows van de afgelopen twintig jaar wordt gezien. Ook LaChiusa’s versie bevat punten van verbetering, maar Lippa’s versie blijft op alles (met uitzondering van het vocale geweld) mijlen ver achter, waardoor je het gevoel krijgt dat je naar het stuk zit te kijken i.p.v. het stuk te ondergaan.

   Handtekening   

Fuggi Regal Fantasima

  [ # 51 ] 06 September 2008 12:07 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Lovedatsound - 06 September 2008 11:54 AM

Waarom zou je voor een inferieure versie van het verhaal kiezen terwijl er ook een bestaat die door velen terecht als een van de meest vernieuwende en artistieke shows van de afgelopen twintig jaar wordt gezien. Ook LaChiusa’s versie bevat punten van verbetering, maar Lippa’s versie blijft op alles (met uitzondering van het vocale geweld) mijlen ver achter, waardoor je het gevoel krijgt dat je naar het stuk zit te kijken i.p.v. het stuk te ondergaan.

De voornaamste reden voor mij is dat ik de versie van Lippa prachtige muziek vind bevatten, vele malen beter dan die van LaChuisa. Op cd dankzij Eartha Kitt is LaChuisa nog wel te pruimen, live in M-lab bij een studievoorstelling goed voor een enorme hoofdpijn en het allereerste musicalbezoek dat ik hierdoor voortijdig moest afbreken.

  [ # 52 ] 06 September 2008 12:32 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  126
Geregistreerd  2006-07-01

Die voorstelling in het M-lab van LaChiusa was idd een regelrechte ramp… ik ben toen ook in de pauze (die niet in het stuk hoort te zitten) naar huis gegaan. Zelden heb ik zo’n slechte regie en uitvoering gezien. Maar LaChiusa heeft in tegenstelling tot Lippa voor een vast muzikaal idioom gekozen, dit gecombineerd met zijn eigen compositiestijl en gezorgd dat het zwaartepunt op personage-ontwikkeling komt te liggen. Lippa geeft een collage weer waarbij elk personage iedere keer weer een ballad te zingen krijgt met teksten die in ieder geval in het Engels niet bepaald van een enorm intelligentieniveau getuigen. Hopelijk komt er ooit weer een uitvoering van LaChiusa’s Wild Party die dezelfde uitwerking heeft als de originele versie…

   Handtekening   

Fuggi Regal Fantasima

  [ # 53 ] 07 September 2008 12:46 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Ik was er zaterdag. Even niet zoveel inspiratie om een gestructureerd verslag te schrijven maar ik wil er wel wat over kwijt:
+ ik heb over het geheel genomen genoten en een goede voorstelling gezien
- het geluid was niet altijd even goed
- de dans kwam door de locatie en de opstelling minder uit de verf dan zou kunnen
+ absolute topper: Alex Klaassen; wat is die man toch veelzijdig en hij pakt me op één of andere manier altijd. Heerlijke performance
- het einde vond ik zwak en afbreuk doen aan alles ervoor; paste niet had voor mij mogen stoppen met het schot en klaar black out…alles erna was teveel
+ sfeer van een broeierig feestje waar gasten met verschillende achtergronden en verschillende agenda’s rondlopen kwam op diverse manieren (muziek/choreografie/script) mooi over
- de zangstem van Anouk kon me niet bekoren; acteren vond ik wel ok, dans ook
+ geen last ervan gehad dat Lone (en Alex) géén dansers zijn; ook Lone vond ik fantastisch…al vind ik haar iets mooier als ze klein zingt dan als ze voluit belt
+/- Ara Halici: wellicht ook niet helemaal eerlijk; zonder voorkennis had ik ‘m goed gevonden. Maar ja het is Ara en ik vond ‘m zà³ goed in Honk en Cabaret; dat niveau heeft ie voor mij niet meer gehaald zowel niet in the last five years en ook nu niet
+ Ivo Chundro en Boris Schreurs: vielen op in ensemble door danskwaliteiten en personality
+ enkele prachtige nummers die erin zitten ondanks dat jazzachtige nummers not my cup of tea is normaal gesproken, maar dit trek ik op één of andere manier wel
++ wat heerlijk dat een M-lab er is en we zulke producties met zoveel talent erin en met zoveel bezieling gespeeld kunnen zien voor zo’n laag bedrag !

Topavond gehad; musical zou op een andere locatie, met een licht gewijgizigde cast en betere afstemming van het geluid nog beter tot zijn recht kunnen komen.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 54 ] 07 September 2008 04:34 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  7
Geregistreerd  2007-03-20

Ik was er ook bij zaterdag, en vond de show echt vet cool. Zo gaaf dat dit daar te zien is. Was vooral erg onder de indruk van Lone , Alex en Ara. En in reactie op wat eerder gezegd is, die rol van Ara is toch niet te vergelijken met wat ie in Cabaret gedaan heeft. Ik vond zijn rol trouwens hier ook heel spannend en hij zingt echt de sterren van de hemel. Het is echter niet zo extreem als een rol als mc, dus vergelijken is daarmee toch ook niet helemaal eerlijk denk ik. Ik vind het heel knap dat hij zo veel verschillende personages zo overtuigend speelt.

Verder, welke cd moet ik nou kopen als ik de muziek van deze voorstellign wil, ik heb het boekje vergeten mee te nemen. Alvast bedankt,

groetjes kate

  [ # 55 ] 07 September 2008 05:45 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  275
Geregistreerd  2006-04-14

Iemand enig idee of de CD (met Julia en Idina) ook ergens in NL verkrijgbaar is?

  [ # 56 ] 07 September 2008 06:02 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

missKateMonster - 07 September 2008 04:34 PM

En in reactie op wat eerder gezegd is, die rol van Ara is toch niet te vergelijken met wat ie in Cabaret gedaan heeft. Ik vond zijn rol trouwens hier ook heel spannend en hij zingt echt de sterren van de hemel. Het is echter niet zo extreem als een rol als mc, dus vergelijken is daarmee toch ook niet helemaal eerlijk denk ik. Ik vind het heel knap dat hij zo veel verschillende personages zo overtuigend speelt.

Verder, welke cd moet ik nou kopen als ik de muziek van deze voorstellign wil, ik heb het boekje vergeten mee te nemen. Alvast bedankt,

groetjes kate

Ik denk dat ik me aangesproken moet voelen 😊. Waarom kan dat niet ? Ik vergelijk toch geen rollen; ik vergelijk het niveau van hoe hij m.i. die verschillende rollen vertolkt. Ik vond hem dus sterker/overtuigender in die andere rollen dan in The Wild Party. Naar mijn idee kan je dat prima vergelijken toch ? Hoe dan ook; cd: The Wild Party, by Andrew Lippa, Original cast recording met o.a.Idina Menzel en Brian D’Arcy James. Weet niet of ie hier in de winkel ligt, maar wel o.a. via sound of music te bestellen. groet mark

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

‹ First  < 2 3 4
4 of 4