2 of 2 |  < 1 2
we will rock you
  [ # 16 ] 04 October 2007 10:28 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1107
Geregistreerd  2004-04-18

Rodermondje - 03 October 2007 01:05 PM
__niX - 02 October 2007 06:34 PM

Antje weet ik niet… Denk dat Willemijn dat ook wel goed kan! Enne Galileo….. Kunnen we niet een cursus Nederlands aan Peter aanbieden? (A)

dat mag wel, maar dan wil ik Tony ook :tong:

Laten we MiG dan ook maar vragen als we toch Bezig zijn XD. Euhm, even denken…Doe mij maar Willemijn als KQ, en voor Khashoggi lijkt Roberto de Groot mij nog steeds een heel goed idee. Volgens mij hadden we ooit, lang laaang geleden al een cast-topic voor wwry 😊.

  [ # 17 ] 17 October 2007 09:03 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  28
Geregistreerd  2006-04-23

Net terug van London en daar WWRY gezien. Heerlijk die muziek. Maar wat een flutverhaal. Maar goed (heel goed) gespeeld en gezongen. Zakt erg in halverwege het tweede bedrijf (dat geleuter aan de bar met PoP, oeverloos). Naar NL? Geen kandidaat voor een open eind bespeling denk ik.  Maar als, dan toch in BeatrixTheater, na Dirty Dancing, na Wicked en dan zien we wel weer. Nee, dan toch maar touren: simpel decortje volstaat, de liedjes doen het meeste werk (er bestaat niet voor niets een School-editie).

En wat doen ze in Duitsland trouwens met de taal? Alles vertaald? Alleen de liedjes? Curieus.

  [ # 18 ] 17 October 2007 09:31 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

tomeey - 17 October 2007 09:03 PM

Net terug van London en daar WWRY gezien. Heerlijk die muziek. Maar wat een flutverhaal. Maar goed (heel goed) gespeeld en gezongen. Zakt erg in halverwege het tweede bedrijf (dat geleuter aan de bar met PoP, oeverloos). Naar NL? Geen kandidaat voor een open eind bespeling denk ik.  Maar als, dan toch in BeatrixTheater, na Dirty Dancing, na Wicked en dan zien we wel weer. Nee, dan toch maar touren: simpel decortje volstaat, de liedjes doen het meeste werk (er bestaat niet voor niets een School-editie).

En wat doen ze in Duitsland trouwens met de taal? Alles vertaald? Alleen de liedjes? Curieus.

In Duitsland is het stuk bewerkt. De flarden teksten die Galileo hoort zijn in het engels. Daar schrikken de docenten van omdat Engels een ‘dode taal’ is in de tijd waar het zich afspeelt. Maar de versie in Keulen is ook aangepast aan Keulen zelf waarbij zelfs de Kathedraal een rol speelt.

De songs die het plot ‘helpen’ zijn duits en de in-Galileo’s-hoofd-songs zijn engels.

  [ # 19 ] 18 October 2007 12:12 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1504
Geregistreerd  2006-04-14

Peter eerste cast, MiG understudy! Ik ben voor! Haha..

Maar even serieus, een Nederlandse Galileo.. word lastig: Zal een poging wagen..

Galileo: Hein Gerrits / Charly Luske
Scaramouche: Suzan Seegers !!!
Killerqueen: Willemijn Verkaik
Khashoggi: Daan Wijnands / Stanley Burleson
Meat: Daphne Flint
Britney: Rogier uit De weg naar Fame
Pop: Jorge Verkroost :‘D

  [ # 20 ] 18 October 2007 12:20 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1107
Geregistreerd  2004-04-18

StephanieMangano - 18 October 2007 12:12 PM

Britney: Rogier uit De weg naar Fame

Hm…ik weet het niet, volgens mij zong hij daarin niet zo zuiver…maar als Bagheera was ‘ie briljant dus misschien wel een goed idee ^^. En anders…Ivo Chundro?

  [ # 21 ] 18 October 2007 03:25 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

StephanieMangano - 18 October 2007 12:12 PM

Peter eerste cast, MiG understudy! Ik ben voor! Haha..

Maar even serieus, een Nederlandse Galileo.. word lastig: Zal een poging wagen..

Galileo: Hein Gerrits / Charly Luske
Scaramouche: Suzan Seegers !!!
Killerqueen: Willemijn Verkaik
Khashoggi: Daan Wijnands / Stanley Burleson
Meat: Daphne Flint
Britney: Rogier uit De weg naar Fame
Pop: Jorge Verkroost :‘D

Killerqueen? Marjolijn Touw… Who else 😉


Galileo moet ten alle tijden passen naast Suzan.. ik zie in Nederland geen andere Scaramouche. 😉

  [ # 22 ] 20 October 2007 04:25 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Heb niet zo’n duidelijk beeld van álle rollen in WWRY ondanks dat ik zowel London als Köln heb gezien. Wel staat voor mij vast dat de voorstelling staat of valt met de bezetting van Galileo/Scaramouch/Killer Queen…en dan toch op de eerste plaats Galileo. Ik heb destijds in London Tony Vincent als Galileo mogen zien en hij zong me de echt de zaal uit. Dat…en het feit dat daarnaast Hannah Jane Fox én Sharon D Clark (en Kerry Ellis als Meat!) ook nog eens super performances weggaven, maakt dat deze voorstelling in mijn geheugen gegrift staat. Niet het script/decor of wat dan ook…dat was allemaal bijzaak. Alhoewel de kwaliteit in Köln vrij behoorlijk was, haalde die het voor mij het niet bij mijn London-beleving. Dus, WWRY graag naar NL wat mij betreft, maar a.u.b met een top bezetting van die rollen. Wie ? Géén Rene van Kooten als Galileo, goede zanger etc. maar absoluut niet voor die rol…wie wel weet ik zo snel niet, maar ik zit meer aan iemand uit het rock-popcircuit te denken…Dinand bijv ? Antje als Killer Queen zie ik wel zitten…maar daar zijn meerdere opties voor. Scaramouch…wellicht Suzan…in ieder geval een rol die beter bij d’r past voor mijn gevoel dan Evita. Ik zie het graag komen, maar ben dus wel erg gespitst op de cast..en wel omdat dit dus een voorstelling is die mij niet als voorstelling raakt, maar die me me wel kan raken mits de performance goed is.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

 < 1 2
2 of 2