Tripje Rebecca Wenen!
change_status
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  259
Geregistreerd  2004-07-21

Rebecca 28 en 29 september

Na ruim 5 maanden ben ik weer naar Wenen vertrokken om Rebecca wieder zu sehen! Het eerste hoogtepunt van de trip was Starbucks Schiphol. In het nederlands een White Caffe Mocha bestellen is toch een droom voor iedere starbucks gek!

Na een turbulente vlucht en werkelijk alles tegen te hebben was ik om 14.15 toch nog in het hotel! Gelijk even de winkelstraat opgegaan voor een lunch! En natuurlijk even vast lang het Raimund Theater gelopen.

Na wat shoppen, starbucks en douchen om 18.30 richting theater gegaan! Uiteraard was de gesamtsaufnamhe nog niet te koop maar wilde wel even weten waarom dat was. Personeel kon het me niet vertellen dus dat was een mooie vraag voor Wietske.

De cast van 28-9 was de gehele 1ste cast 29-9 ook. Hier was ik zeer blij mee omdat in mijn
vorige trip Susan (mrs Danvers ziek naar huis ging na 2 nummers) Zodra het licht uitgaat en de zee begint te rollen begint het kippenvel al. Daar is Wietske met Ich hà¤b getraumt von Manderlay! Na de zomerstop zijn er veel mensen van de originele cast gebleven dus het klonk weer heel vertrouwd.

De nieuwe Mrs van Hopper was voor mij een teleurstelling. Ze was ouder en kan me vinger er
niet opleggenmaar miste beetje de drive van Mrs van Hopper. Het hotel in Monte blijft een
streling voor het oog.

Na het huwlijk op naar Manderlay. Natuurlijk wist ik hoe alles eruit zag maar het blijft
indrukwekkend. Neue Mrs de Winter blijft 1 van mijn favorieten ensemble momenten. En toen
Susan begon te zingen was het duidelijk ze was vol bij stem klaar om de zaal te veroveren.

We gaan door naar ochtend kamer van Rebecca de Winter. Mrs Danvers zingt de longen uit haar lijf. We voelen Rebecca om ons heen. De zaal is muistil tot het applaus.

Wietske blijft overtuigend in haar rol als naief meisje. Je voelt de angst die ze heeft voor
Mrs Danvers. Dit is ook geheel terecht zelfs in de zaal is te voelen dat Mrs Danvers ijskoud is

Ook maken we weer kennis met Jack Favell de neef van de wijlen Rebecca. Hij blijft een gluiperd eerste klas. Hij heeft alleen wat moeite om te blijven staan tijdens zijn lied met Mrs Danvers. Ich (wietske) komt binnen waarna de eerste keer Rebecca wordt ingezet. Kippenvel zoals we dat nog weinig meemaken met de huiige musicals! Mrs Danvers laat ons voelen hoe ze van Rebecca hield en jaagt ons de stuipen op het lijf door Ich zo te intimideren.

De eerste akte gaat als een droom voorbij. Zodra we bij het bal van Manderlay zijn begint mijn
hart sneller te slaan. De finale van de eerste akte is 1 van mijn persoonlijke hoogtepunten van
de musical. Voor de gene die hem gezien hebben. Ik heb nog nooit iemand zo zien lachen als
Mrs Danvers.

Het is wat onwennig in de pauze alleen in een vreemd land. Mijn reisgenoten zitten nu in het
vliegtuig die komen s’avonds laat pas aan.

De bel gaat en kan niet wachten om weer in de zaal te zitten. De 2de akte!

De entreacte zet in. We zien Ich op de grond zitten bij de deur van Rebecca’s kamer. De machteloosheid slaat haar om de oren. Rebecca is overal.

De eerste reprise van Rebecca laat gelijk weer zien dat de cast subliem is en het een geweldige show is. Strandgut is het zoveelste prachtige ensemble nummer die gelijk het keerpunt brengt. Een schip is gevonden. De zeilboot van Rebecca!

Ich voelt zich verloren maar Maxim (uwe) legt uit hoe het zit. Gutt Warom is 1 van de meest betekenisvol nummer uit de show. Hoe zit het? De spanning stijgt in de zaal hoe eindigt het?

Na de show blijven er vragen, zijn ze gelukkig? Was Rebecca echt zo? Waarom Mrs Danvers wanhopig werd. (Op de 2de avond zag Susan me zitten op de 3de rij en gaf even subtiel aan dat ze snel haar mayo kwam halen, was erg komisch)

Snel naar de artiesteningang om Wietske en Susan de beloofde mayonaise uit nederland te geven en natuurlijk wat drop. De reactie op de drop was wonderbaarlijk alsof ze een miljoen gewonnen hadden haha.

Susan legde haar visie uit op Mrs Danvers en de band met Rebecca. Het zette aan tot denken. Susan legde ook even haarfijn uit dat ze het f*cking aplaus verdiende haha. Na nog tijdje te praten moest ze echt naar huis en paar minuten later kwam wietske al aan rennen.

Wietske uiteraard nog gevraagd wat de plannen zijn na Rebecca maar helaas the lips are sealed, toch Rebecca in nderland met Wietske???

Ook moet Wietske Evita nog maar is doorgenomen, ze gaf aan gevraagd te zijn maar auditie hoort niet op TV. Bravo Wietske!

Tevens wist Susan te vertellen dat de Gesamtsaufnamnhe uitgesteld is doordat ze de nieuwe Mrs van Hopper ook op de cd willen als bonus track. Maar dat het allemaal af is en nu echt uitgaat komen over een kleinde 4 weken.

De 2de avond weinig bijzondere dingen ten opzichte van het vorige verhaal en om het nu nog een keer hier onder te zetten haha!

Het was weer top. Volgend jaar Sept/Okt zitten we zeker weer in de zaal! Susan wil volgende seizoen er zoiezo weer bij zijn. Wietske hangt af van de plannen die om haar te qouten nog in de sterren zitten.

[ Gewijzigd: 01 October 2007 03:23 PM by cremi ]
  [ # 1 ] 01 October 2007 03:24 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  42
Geregistreerd  2003-10-10

Nice verslag Chris :D Ik ga volgend jaar denk ik toch wel met je mee 😉 Ben toch wel erg benieuwd geworden na al jou verhalen 😉

  [ # 2 ] 01 October 2007 04:08 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

ben jaloers op je:p zou hem ook graag willen zien

  [ # 3 ] 27 October 2007 10:48 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Heb nu toch je verslag gelezen: had me voorgenomen dat niet te doen voor ik zelf was gaan oordelen.

Mijn eerste reactie: mooie productie, mooie plaatjes, mooie cast (allen origineel behalve Wietske van Tongeren, maar us was zeer goed), mooie muziek.

Absoluut hoogtepunt: Mrs. Danvers! Krijg al kippenvel zodra zij begint te zingen.

Ultieme scenes: Rebecca (including whispering en wind over de zee) en Manderlay in Vlammen.

Wow! :omg:

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 4 ] 28 October 2007 09:46 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  259
Geregistreerd  2004-07-21

Luna,

Ben je toch geweest, bij de laatste BatB wist je het nog niet zeker vertelde je toen! Jammer dat je Wietske niet had (heb haar us niet gezien… stiekem wel beetje gehoopt bij de 4de keer) En ja Danny aka Mrs Danvers is fabelachtig met de mooiste zangstukken. Nog een voorkeur voor een versie van Rebecca, eerste song of 1 van de reprises?

Bij mij maakt het stukje het meeste indruk bij de finale…

  [ # 5 ] 29 October 2007 12:15 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Hoi Cremi, om eerlijk te zijn herinner ik me dat niet meer :ohoh: Ik zal best een en ander gezegd hebben, maar de keus om te beslissen om te gaan lag meer bij de mogelijkheden tot de reis dan bij de musical.

In eerste instantie ben ik geneigd te zeggen dat ik de 1e versie van Rebecca de mooiste vind: de fluisteringen, de bewegende gordijnen, de wind die je voelt in de zaal, het ruisen van de zee en de ontdekking dat dit het eerste is wat je van het nummer hoort.

De pauzefinale vond ik ook prachtig. Daarna betrapte ik mijzelf er op dat ik het gevoel kreeg dat hetzelfde kunstje werd herhaald: het stuk Rebecca is prachtig, maar juist omdat het zo als een droom komt. Nadat ditzelfde stuk mij daarna nog drie keer wordt gepresenteerd vind ik dat het uitgemolken wordt hetgeen af doet aan de mystiek.

Of zoals ik later achteraf al zei: het titelnummer “Rebecca” is een van de mooiste stukken - helaas vonden Kunze en Levay dat zelf ook…

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 6 ] 29 October 2007 01:39 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  259
Geregistreerd  2004-07-21

Mmm ik vond eigenlijk de repsrise in de 2de akte het meeste indruk maken, waarschijnlijk omdat het vocaal wat sterker was de uithaal van Susan bijv.

het terugkomen van Rebecca is wat makkelijk maar ik moet zeggen blijf het betoverend vinden.