Londen (01 oktober - 05 oktober)
change_status
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

Verslagje van mijn West-End feestje 😄 :

The Sound of Music (02.10.2007)

The Sound of Music was een erg mooie voorstelling. Connie Fisher was geweldig als Maria, ze was grappig, had een mooie warme stem, onzeker in het begin (Maria,bedoel ik) maar vond haar zekerheid naarmate de voorstelling vorderde en eindigde als een “volwaardige” echtgenote van Kapitein Von Trapp. Hij was goed als de norse man die eigenlijk,diep van binnen vanaf het eerste ogenblik iets voelt voor Maria. De kinderen hadden stuk voor stuk engelenstemmetjes maar ‘Friedrich’ verdient een speciale vermelding. Het lied “The Sound of Music” dat ze zingen voor de barones by haar eerste bezoek, werd mede door hem prachtig uitgevoerd. Ook de Moeder-Overste verdient een speciale vermelding. Na haar “Climb Every Mountain”  gingen de lichten aan voor de pauze en je kon overal mensen betrappen met zakdoekjes in hun hand…
Wat mij aan het eind opviel was dat de voorstelling een beetje haastig werd afgerond. Er werd niet echt tijd genomen om de scene met Rolf in de tuin van het klooster zich rustig en spannend te laten afspelen. Maar al met al is een avond Sound of Music voor mij gewoon genieten 😄

Les Miserables (matinee 03.10.2007)

Ik had deze voorstelling al drie keer gezien, maar wanneer de eerste akkoorden en de eerste “Aha’s” door het theater klinken voelt Les Miserables toch een beetje als thuiskomen.
Joanna Ampil als Fantine was zo goed, en John Owen-Jones en Hans-Peter Janssens als Valjean en Javert waren geweldig tegen elkaar opgewassen. Ik krijg het nog steeds warm van “Red and Black”, “Drink with me”  en “One day more” en ik moet nog steeds slikken tijdens “A little fall of rain”  Dit was de eerste musical die ik gezien heb, en het blijft nog steeds mijn favoriet.  😄

Cabaret (03.10.2007)

Met deze voorstelling wist ik niet goed wat ik aan moest. ‘Sally Bowles’ was goed, ‘Herr Schulz’ en ‘Frau Schneider’  speelden hun rol aangrijpend en ik leefde met ze mee. Maar daar tegenover stond onduidelijk geschuif met panelen,  een over-the-top ordinaire uitvoering van “Two Ladies” en een EmCee die zijn rol niet speelde als de baas van een nachtclub die zijn beste tijd gehad heeft met op de achtergrond de dreigende opkomst van het fascisme, maar als Julian Clary die ons kwam laten kijken wat hij nu toch weer voor een mal pakje aan had gekregen (het was zijn derde voorstelling). Ik heb het geheel denk ik te veel vergeleken met de nederlandse versie, wat je eigenlijk niet moet doen, maar daar haalde deze versie het echt niet bij. Wat ik wel interessant vond was dat Sally Bowles hier niet de ster van de club was, maar eerder een van de meisjes.  :blanco:

Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat (04.10.2007)

Deze voorstelling is kort (voor de pauze 55 minuten) maar is van het begin tot het einde een feestje. Kleurrijk aangekleed, enthousiaste kinderen, acteurs die duidelijk plezier hebben in het spelen van het verhaal, het kan eigenlijk niet kapot. En daar bovenop nog eens Preeya Kalidas en Lee Mead. Preeya als de Narrator had de ietwat ondankbare taak het verhaal te beginnen temidden van de groep kinderen, terwijl het publiek toch echt op ADWD-winnaar Lee zit te wachten. Er werd geklapt, gejoeld en gefloten bij zijn opkomst (of eigenlijk afdaling). Maar toen we daar doorheen waren :roll:, kon de voorstelling echt beginnen. Lee was voor mij de gedroomde Joseph. Leuk uiterlijk, mooie warme stem, ‘comic timing’ en hij beheerste de kunst om ook met zo goed als geen tekst zijn reis van jonge, naieve Joseph naar de oudere Faraoh-prins over te brengen. Zoals ik al zei, het is een feestje, een zogenaamde feel-good musical, maar maakt ook ruimte voor momenten waarbij je een speld kon horen vallen. Een aanrader !  😄

[ Gewijzigd: 08 October 2007 09:06 PM by Kiepkantel ]
   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

  [ # 1 ] 08 October 2007 09:08 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

Zoals ik al zei, het is een feestje, een zogenaamde feel-good musical, maar maakt ook ruimte voor momenten waarbij je een speld kon horen vallen. Een aanrader !

Zet dit dan in het Beatrix ipv DD….

Leuk verslagje trouwens

  [ # 2 ] 08 October 2007 09:32 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

jouke - 08 October 2007 09:08 PM

Zoals ik al zei, het is een feestje, een zogenaamde feel-good musical, maar maakt ook ruimte voor momenten waarbij je een speld kon horen vallen. Een aanrader !

Zet dit dan in het Beatrix ipv DD….

Leuk verslagje trouwens

Ik snap niet helemaal (of eigenlijk helemaal niet) wat je bedoelt ?  😄

   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

  [ # 3 ] 09 October 2007 12:10 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Kiepkantel - 08 October 2007 09:32 PM
jouke - 08 October 2007 09:08 PM

Zoals ik al zei, het is een feestje, een zogenaamde feel-good musical, maar maakt ook ruimte voor momenten waarbij je een speld kon horen vallen. Een aanrader !

Zet dit dan in het Beatrix ipv DD….

Leuk verslagje trouwens

Ik snap niet helemaal (of eigenlijk helemaal niet) wat je bedoelt ?  😄

Zoals ik het lees wil Jouke liever Joseph in het Beatrix-theater, dan de geplande Dirty Dancing.

  [ # 4 ] 09 October 2007 01:57 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

Ik snap niet helemaal (of eigenlijk helemaal niet) wat je bedoelt ?  😄

aangezien het Beatrix Theater een “feelgood” musicaltheater is, heb ik liever (de feelgood musical) Joseph dan de (feel good musical) Dirty Dancing.. snap je?

  [ # 5 ] 09 October 2007 05:49 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1107
Geregistreerd  2004-04-18

Aaaah Londen :D! Bedankt voor je verslagen 😊.

  [ # 6 ] 09 October 2007 06:16 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

jouke - 09 October 2007 01:57 PM

Ik snap niet helemaal (of eigenlijk helemaal niet) wat je bedoelt ?  😄

aangezien het Beatrix Theater een “feelgood” musicaltheater is, heb ik liever (de feelgood musical) Joseph dan de (feel good musical) Dirty Dancing.. snap je?

:ohoh:  Ach natuurlijk, het Beatrix Theater en Dirty Dancing !  Ik begreep op een of andere manier dat ik mijn topic onder een ander kopje had moeten plaatsen :ohoh:  😄

Het geheel is vrij kort, maar ‘Joseph’ zou perfect zijn voor het Beatrix Theater.

   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

  [ # 7 ] 10 October 2007 08:35 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Kiepkantel - 08 October 2007 08:53 PM

Cabaret (03.10.2007)
Maar daar tegenover stond onduidelijk geschuif met panelen,  een over-the-top ordinaire uitvoering van “Two Ladies” en een EmCee die zijn rol niet speelde als de baas van een nachtclub die zijn beste tijd gehad heeft met op de achtergrond de dreigende opkomst van het fascisme, maar als Julian Clary die ons kwam laten kijken wat hij nu toch weer voor een mal pakje aan had gekregen (het was zijn derde voorstelling).

Ik zie Julian Clary inderdaad helemaal voor me zoals jij hem beschrijft 😊 Ik heb vorig jaar deze versie tijdens de try-outs gezien (ergens in het archief moet nog een verslag staan) en kwam met een dubbel gevoel de zaal uit.

Leuke verslagen verder ! Ik mag eind van de maand weer naar Londen. Joepie 😊

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 8 ] 10 October 2007 04:06 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  92
Geregistreerd  2004-01-23

Leuk zo Londen in vogelvlucht!

   Handtekening   

“I’ll be with you like a handprint on your heart”