3 of 5 |  < 1 2 3 4 5 > 
de Vliegende Hollander in het M-Lab
  [ # 31 ] 01 November 2007 01:27 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

jeetje en ik was met Into the Woods al helemaal overrommeld maar dit…
ik ben nooit emotioneel tijdens een show, bijna nooit, ja 1x bij Into the Woods en 1x bij Billy Elliot (Londen)
maar gisteren.. jeetje….

wow wat een mega talent hebben we gezien:Marle Martens (Senta) speelden was meesterlijk wat een dijk van een stem, Joop van den Ende zat in de zaal en MOET dit mega talent gewoon zien en er wat mee doen.

Renee van Kooten vond ik trouwens een erg minimale rol hebben, zijn hoge noten waren zeker een positieve verassing, al ging het soms net een beetje mis, maar had dus niet verwacht dat hij het zeker wel kan, toch zal Renee bij mij nooit meer van zijn “Gaston” imago afkomen (weer de slechte…)

Henk Poort, geen worden zijn er om zijn zang en acteer werk te beschrijven, super gewoon dat geld ook zeker voor Doris Baaten waarop ik nog meer “verliefder” ben geworden als ik al was.. wat een top mens!

Het ensamble kent ook echte talenten, de een wat minder dan de ander maar er zitten echt super stemmen tussen van wie we in de toekomst ZEKER gaan horen.

De muziek en liedteksten waren ijzersterk, niks meer aan doen, misschien de verhaal lijn nog wat aanpassen en op somige stukken helemaal omgooien, maar dan is het zeker klaar om Cyrano en Joe in 1x in het niets te zetten met dit stukje PRACHT theater, lof voor koen en ad.

De grootste verassing van de avond vond ik dus HET nieuwe Nederlandse talent: Marle Martens!

Er zijn nog kaarten vrij voor zaterdag om 14.00 ga dit zien (of net als mij, ga dit nogmaals zien)

[ Gewijzigd: 01 November 2007 05:20 PM by jouke ]
  [ # 32 ] 01 November 2007 04:34 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  517
Geregistreerd  2007-04-04

jouke - 01 November 2007 01:27 PM

jeetje en ik was met Into the Woods al helemaal overrommeld maar dit…
ik ben nooit emotioneel tijdens een show, bijna nooit, ja 1x bij Into the Woods en 1x bij Billy Elliot (Londen)
maar gisteren.. jeetje….

wow wat een mega talent hebben we gezien:Marle Martens (Senta) speelden (heb het boekje niet bij de hand en weet dus haar naam niet) was meesterlijk jee wat een stem, Joop van den Ende zat in de zaal en MOET dit mega talent gewoon zien en er wat mee doen.

Renee van Kooten vond ik trouwens een erg minimale rol hebben, zijn hoge noten waren zeker een positieve verassing, al ging het soms net een beetje mis, maar had dus niet verwacht dat hij het zeker wel kan, toch zal Renee bij mij nooit meer van zijn “Gaston” imago afkomen (weer de slechte…)

Henk Poort, geen worden zijn er om zijn zang en acteer werk te beschrijven, super gewoon dat geld ook zeker voor Doris Baaten waarop ik nog meer “verliefder” ben geworden als ik al was.. wat een top mens!

Het ensamble kent ook echte talenten, de een wat minder dan de ander maar er zitten echt super stemmen tussen van wie we in de toekomst ZEKER gaan horen.

De muziek en liedteksten waren ijzersterk, niks meer aan doen, misschien de verhaal lijn nog wat aanpassen en op somige stukken helemaal omgooien, maar dan is het zeker klaar om Cyrano en Joe in 1x in het niets te zetten met dit stukje PRACHT theater, lof voor koen en ad.

De grootste verassing van de avond vond ik dus HET nieuwe Nederlandse talent: Marle Martens!

Er zijn nog kaarten vrij voor zaterdag om 14.00 ga dit zien (of net als mij, ga dit nogmaals zien)

Helemaal mee eens! Echt je had het niet beter kunnen vertellen!

  [ # 33 ] 01 November 2007 04:35 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  517
Geregistreerd  2007-04-04

sebas17 - 01 November 2007 07:28 AM

jah ik voelde me in het begin wel wat eenzaam zo mt zn drieeen voor het gordijn, maarjah het was het wel waard :D (kheb zo’n beetje een uur daar gestaan geloof ik 😛)

Ach.. het was volgens mij toch best gezellig daar voor dat gordijn:P
En ik zat achter jullie..


zo.. Ganesha, een perfecte God ook maar meteen geboekt..

[ Gewijzigd: 01 November 2007 04:50 PM by carolienelske ]
  [ # 34 ] 01 November 2007 06:27 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Ik ben er dan ook maar zaterdagmiddag, vooral door jullie reacties. It better be good people….

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 35 ] 01 November 2007 07:04 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  517
Geregistreerd  2007-04-04

Jaccozoveel - 01 November 2007 06:27 PM

Ik ben er dan ook maar zaterdagmiddag, vooral door jullie reacties. It better be good people….

Het is goed!
(Ondanks de blaadjes in de hand bij twee liedjes, die dinsdag nog veranderd waren, en de show die even stil gelegd moest worden omdat de trap scheef stond en dat gevaarlijk was, maar veiligheid boven alles, aldus Koen van Dijk.)

  [ # 36 ] 01 November 2007 07:46 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Ik zie niet helemaal in hoe je een uitgekristalliseerde en voortreffelijke voorstelling als Into the Woods ovetroffen vindt worden door deze workshop-voorstelling. In zijn totaliteit kan De Vliegende Hollander daar nog niet aan tippen, en dat lijkt me ook niet meer dan logisch. Deze aanzet naar De Vliegende Hollander smaakt zeker goed, maar laten we de verwachting van de mensen die nog gaan niet te hoog maken.

Een verslag (en dus mijn ervaringen) over de Vliegende Hollander is voor het einde van deze dag te vinden op de homepage.

  [ # 37 ] 01 November 2007 07:49 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

De voorstelling van vanavond ging trouwens niet door had ik begrepen. Enig idee waarom deze gecancelled is?

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 38 ] 01 November 2007 07:57 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

Jaccozoveel - 01 November 2007 06:27 PM

Ik ben er dan ook maar zaterdagmiddag, vooral door jullie reacties. It better be good people….

Fijn dat ik er iemand door de verslagjes heeft besloten toch te gaan

  [ # 39 ] 01 November 2007 07:58 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

Marilena - 01 November 2007 07:49 PM

De voorstelling van vanavond ging trouwens niet door had ik begrepen. Enig idee waarom deze gecancelled is?

Ja volgens mij had 1 van de castleden vandaag een uitvaard, en aangezien er geen u/s zijn is de show vandaag afgelast, er is daarom zaterdag middag een extra show bijgeboekt, maar aangezien niet iedereen zaterdag kan, en daardoor dus niet gaat komen er nu weer kaartjes in de verkoop

  [ # 40 ] 01 November 2007 08:08 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

Ohw ok, thanx voor de toelichting

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 41 ] 01 November 2007 08:26 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

Ik zie niet helemaal in hoe je een uitgekristalliseerde en voortreffelijke voorstelling als Into the Woods ovetroffen vindt worden door deze workshop-voorstelling. In zijn totaliteit kan De Vliegende Hollander daar nog niet aan tippen, en dat lijkt me ook niet meer dan logisch.

Nou ik vind dat niet zo logisch, maar ik ben niet voor niks 4 keer naar Into The Woods geweest, het was zeker een uitgekristalliseerde en voortreffelijke voorstelling maar als je met de Vliegende Hollander zo grote indruk kan maken op de mensen met zulke minimale hulpbronnen vind ik dat zeer ontroerend, en ik hoorde toch heel de zaal soms even flink snotteren, wat ik bij Into the Woods toch een stuk minder hoorden

En juist omdat het een workshop voorstelling is en nu al zulke hoge kwaliteit leverd is het misschien zeker van zeer hoge kwaliteit, oke het verhaalljn moet nog flink worden omgezet, maar de liedteksten en muziek vind ik nu al meer dan ijzersterk

  [ # 42 ] 01 November 2007 08:44 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Mijn topbeleving bij Into the woods zat vooral in de komische (dol- dan wel zwart-) stukken. Dat je hier meer zou snikken maakt het nog geen betere voorstelling. Het is heel een ander genre.

Ik was ook zeer tevreden over wat ik zag en hoorde, maar je stipt zelf de verhaallijn al aan. Die was bij Into the woods uitstekend (inclusief het schrapwerk van van Dijk) en bij deze voorstelling is het in zijn huidige opzet de achilleshiel.


Mijn rapportage staat inmiddels op de homepage, of tussen de M-lab artikelen.

  [ # 43 ] 01 November 2007 10:37 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  517
Geregistreerd  2007-04-04

Jeroen - 01 November 2007 08:44 PM

Mijn topbeleving bij Into the woods zat vooral in de komische (dol- dan wel zwart-) stukken. Dat je hier meer zou snikken maakt het nog geen betere voorstelling. Het is heel een ander genre.

Ik was ook zeer tevreden over wat ik zag en hoorde, maar je stipt zelf de verhaallijn al aan. Die was bij Into the woods uitstekend (inclusief het schrapwerk van van Dijk) en bij deze voorstelling is het in zijn huidige opzet de achilleshiel.


Mijn rapportage staat inmiddels op de homepage, of tussen de M-lab artikelen.

Ik heb net je artikel gelezen en wat jammer dat je het zo slecht verstaan hebt. Ik heb in het hele stuk exact 1 zin niet verstaan, en dat was toen Henk Poort zich met zijn rug naar de zaal keerde. Verder was het zo verstaanbaar. Behalve natuurlijk de stukken waarbij ze drie teksten door elkaar zongen, dan kon ik er hooguit 1 volgen, maar dat waren dan toch herhalingen. Zat je ver naar achter ofzo? Dat het geluid daar misschien slechter is?

  [ # 44 ] 01 November 2007 10:52 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Ik zat met Jeroen en Tim op rij 4, en daar was een groot gedeelte van de ensemblestukken niet altijd goed te verstaan.

  [ # 45 ] 02 November 2007 07:23 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  74
Geregistreerd  2004-05-23

Jeroen - 01 November 2007 08:44 PM

Mijn rapportage staat inmiddels op de homepage, of tussen de M-lab artikelen.

Ik zou het nog even nalopen op foutjes. “Ontsettend” en als datum 1970 lijkt me wat slordig 😉

Inhoudelijk -

SPOILER ALERT——
wat de vloek was werd je niet duidelijk schrijf je, wat ik er uit gehaald heb is dat hij voor altijd over de zeeen moet varen en onsterfelijk is, in de lijn van Pirates OTC, daarom vindt hij ook uiteindelijk ‘rust’ en wordt de vloek verbroken.
/ SPOILER ALERT——

 < 1 2 3 4 5 > 
3 of 5