1 of 2 |  1 2 > 
Vernieuwde homepage
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

Na de nodige brainstormsessies binnen het team van Musicalworld en de reacties op het evaluatie topic hebben we de homepage van Musicalworld wat aangepast. Zo hebben bijvoorbeeld de artikelen een meer prominente plek gekregen en is het nieuws onder elkaar komen te staan in plaats van naast elkaar.

Wij zijn uiteraard benieuwd wat jullie ervan vinden.

[ Gewijzigd: 01 November 2007 08:44 PM by Ronny ]
   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 1 ] 01 November 2007 08:56 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

sorry maar kvond de vorige echt vele malen beter, deze is een stuk onoverzichtelijker.. sorry

  [ # 2 ] 01 November 2007 09:07 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  765
Geregistreerd  2005-02-05

ik vind het een beetje hutjemutjefrutje.. (op elkaar gezet), het is nog wel overzichtelijk maar als ik het vergelijk met het oude vond ik het oude wel beter. wat wel leuk/mooi is is dat je alle premiere’s/pers presentaties voorbij ‘ziet komen’, en ook de sterren voting bij de recencies en uiteraard de nieuwe column!

  [ # 3 ] 02 November 2007 01:53 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

Een aanvullende vraag vanuit mij aan Jessjj en Jouke wat het precies is waarom zij de nieuwe lay out minder goed vinden..
Het is voor een homepage best schipperen met lay out, dat hebben we bij vorige lay outs ondervonden en in mei en nu weer. Maar we willen natuurlijk graag reactie over wat het dan is waarom je de vorige lay out beter vond.

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 4 ] 02 November 2007 02:53 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

ik vind deze layout minder omdat:

het totaal plaatje veel onrustiger is en dus een hele druke indruk maakt

  [ # 5 ] 02 November 2007 05:37 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

Ik wil ook even mijn mening geven :tong:

Het is sowieso moeilijk met zoveel verschillende onderwerpen een rustige lay out te krijgen.
Maar wat mij betreft ziet de linkerkant er goed uit (nieuws), maar ik zou die afab reclame (of wat het ook was) er tussen uit laten. Ik zou alle reclames dan liever aan de rechterkant van het scherm zien (waar die andere reclames nu ook staan).
BelleVue eronder vind ik er ook niet zo mooi onder staan. Is het niet mogelijk om die foto wat groter te maken zodat je rechtere kolommen krijgt?
En dit dan ook doen met de items aan de rechterkant, bijv. de column. Net zo breed maken als het onderdeel “Artikels”.
Ik zou die acties ook niet naast de column willen plaatsen maar er juist onder (en dan die twee acties naast elkaar i.p.v. onder elkaar).
Agenda, audities e.d. zou ik dan zo laten staan zoals ze nu staan.
Ik denk dat het er op die manier wat rustiger uit zal zien.

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 6 ] 02 November 2007 06:01 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

We willen sowieso het eerst even een paar dagen de tijd geven om te wennen. Maar goed, als het gaat om lay out dan is het voor ons ook altijd zoeken en puzzelen omdat er zoveel items zijn en zo weinig ruimte. Vandaar de vraag om ook mee te denken want jullie mening is belangrijk en Musicalworld doen we toch samen.
De meeste items die we in het evaluatie topic hadden staan hebben we nu in ieder geval zoveel mogelijk proberen mee te nemen.

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 7 ] 02 November 2007 11:45 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1504
Geregistreerd  2006-04-14

Het wordt inderdaad wel wat onrustiger, op deze manier!

  [ # 8 ] 03 November 2007 07:26 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ik vind hem juist prettiger: het was even wennen en ja, het staat allemaal wat dichter op elkaar, maar toch vind ik het wel lekker kijken zo. Helemaal ideaal is het nog niet, maar wat mij betreft een goede poging in de juiste richting.
Zet alles iets ruimer nog en laat het dan nog eens zien.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 9 ] 04 November 2007 08:54 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  370
Geregistreerd  2005-09-15

ik wil me graag aansluiten bij de eerder gegeven kritiek, ik ontwerp zelf ook websites en heb in het verleden ook fora gedaan, ik weet dus ongeveer wat de mogelijkheden zijn met zo’n homepage (als is dat per software verschillend ik weet niet welke jullie gebruiken maar met de kennis die ik heb vvan IPB in mn achterhoofd heb ik een voorbeeld afbeelding gemaakt van hoe het ook zou kunnen.

ik ben hier nog niet uit gegaan van het feit dat dingen te dicht opellkaar staan want daar moet je de complete layout voor veranderen (een aantal cijfertjes in je PHP script… (als jullie willen kan ik daar wel naarr kijken) dat is een gevall van even in je php de standaard breedte van je skin aanpassen…
ik heb nu alleen de boel anders getracht in te delen zodat het overzichtelijker is.

http://www.heartofmagic.nl/bestanden/heartofmagic/mwjpg.jpg

[edit:ronny]
Ik heb er voor de leesbaarheid even een link van gemaakt..

[ Gewijzigd: 04 November 2007 07:39 PM by Ronny ]
   Handtekening   

Lees mijn recensies op Heart of Magic, Musical Reports: http://www.musicalreports.nl

http://www.maritslinger-fans.nl

  [ # 10 ] 04 November 2007 09:52 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

Dit ziet er inderdaad wat overzichtelijker uit…
Al zou ik dan de artikelen bovenaan willen plaatsen. De artikelen zijn meer relevant dan een maandelijkse column, denk ik…

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 11 ] 04 November 2007 10:50 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  370
Geregistreerd  2005-09-15

het nadeel is dat artikelen in de vorm hoe die nu is daar niet zal passen ook niet als je de skin iets breder zou maken… dan zou je voor een compleet andere skin moeten kiezen of de layout van de artiekelen moeten aanpassen wat dan weer het artikelen overzicht benadeeld

   Handtekening   

Lees mijn recensies op Heart of Magic, Musical Reports: http://www.musicalreports.nl

http://www.maritslinger-fans.nl

  [ # 12 ] 04 November 2007 06:00 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Hee, hier zit wel meer evenwicht in. Dat is een goed punt: links en rechts een smalle kolom, de brede in het midden, dit is wel heel fijn kijken!

sebas17 - 04 November 2007 08:54 AM

http://www.heartofmagic.nl/bestanden/heartofmagic/mwjpg.jpg

[edit:ronny]
Ik heb er voor de leesbaarheid even een link van gemaakt..

[ Gewijzigd: 04 November 2007 07:39 PM by Ronny ]
   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 13 ] 04 November 2007 06:08 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1504
Geregistreerd  2006-04-14

Mee eens! Meteen overzichtelijker en netjes-er.

  [ # 14 ] 04 November 2007 08:05 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2391
Geregistreerd  2003-12-22

sebas17 - 04 November 2007 08:54 AM

ik wil me graag aansluiten bij de eerder gegeven kritiek, ik ontwerp zelf ook websites en heb in het verleden ook fora gedaan, ik weet dus ongeveer wat de mogelijkheden zijn met zo’n homepage (als is dat per software verschillend ik weet niet welke jullie gebruiken maar met de kennis die ik heb vvan IPB in mn achterhoofd heb ik een voorbeeld afbeelding gemaakt van hoe het ook zou kunnen.

Alles dat met notepad kan worden gemaakt kunnen we in ons systeem kwijt. Daar zitten geen beperkingen op. We werken ook niet met skins. Alles dat je nu ziet is helemaal op maat gemaakt.

sebas17 - 04 November 2007 08:54 AM

ik ben hier nog niet uit gegaan van het feit dat dingen te dicht opellkaar staan want daar moet je de complete layout voor veranderen (een aantal cijfertjes in je PHP script… (als jullie willen kan ik daar wel naarr kijken) dat is een gevall van even in je php de standaard breedte van je skin aanpassen…
ik heb nu alleen de boel anders getracht in te delen zodat het overzichtelijker is.

http://www.heartofmagic.nl/bestanden/heartofmagic/mwjpg.jpg

De breedte is inderdaad aan te passen. Maar het probleem met de homepage is dat er een behoorlijk aantal elementen zijn waarvan ook nog eens de prioriteit variabel is.

Een opsomming:
- Nieuws. Altijd de hoogste prioriteit.
- Artikelen. Altijd de een na hoogste prioriteit.
- Banner. Als we deze te ver wegstoppen zullen we nooit quite spelen.
- Column. Met name de eerste week relevant.
- Acties. Als er een actie zijn is deze zeker relevant. Maar soms zijn er geen acties en dan moeten ze ook niet te zien zijn.
- Agenda. Lage prioriteit.
- Audities. Iets hoger dan agenda…
- In premiere. Lage prioriteit.
- Poll. Middel prioriteit
- Belle Vue. Als er een belle vue is, is het wel zo prettig dat deze ook opvalt.

Daarnaast heb ik rekening gehouden met het feit dat de ogen van een bezoeker altijd op een pagina springen. Daarbij is de linkerkant het eerste focuspunt (nieuws) en vervolgens gaan de ogen naar rechts. Artikelen. De overige items die op de homepage direct te zien zijn, zijn bewust kleiner gemaakt en met elkaar uitgelijnd om de rust te behouden. Door ze iets meer naar de achtergrond te schuiven (ja, de column is een uitzondering door de foto’s), vallen ze pas op als je de nieuwsitems en de artikelen hebt geregistreerd.
Als die andere items dan opvallen ga je scrollen en valt ook weer direct de Belle Vue op onder de nieuwsitems.

De layout die je hebt gemaakt legt voor mij de focus teveel op alleen de nieuwsitems. Ik zou de rest dan niet meer lezen omdat naast de centrale kolom bij andere sites minder relevante elementen staan. Meestal zijn dat laaste reacties of links naar andere sites. In ieder geval dingen die ik zelden lees als de centrale kolom zo prominent aanwezig is.

Maar goed, ik volg de discussie op de voet en als er dingen uit komen die we met zijn allen willen aanpassen, dan zal ik dat doen. Maar ik moet wel zeggen dat ik er zelf dan ook minstens 90% tevreden over moet zijn.

Oh ja, over de absolute breedte. De site is geoptimaliseerd voor beeldschermen met een resolutie van 1024x768px. Maar ook gebruikers met 800x600 hebben een prima beeld en missen alleen de banner aan de rechterzijde. Niks mis mee dus. Als ik de site breder ga maken, ga ik een site ontwerpen die niet voor iedereen toegankelijk is. Uit de statistieken blijkt namelijk dat er nog steeds een aanzienlijk deel van onze bezoekers op 800x600 surft. Maar ik surf zelf op 1600x1200 en vind die compacte vormgeving zelf wel heel erg fijn. Misschien is dit persoonlijk, maar ik hou liever van smalle kolommen (net als in een krant) dan van brede, lange regels.

Just my 2 cents…

   Handtekening   

Turbo! Turbo!

  [ # 15 ] 05 November 2007 12:02 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  370
Geregistreerd  2005-09-15

ik heb het commentaar van ronny nog even mee genomen en een nieuwe poging gewaagd,

http://www.heartofmagic.nl/bestanden/heartofmagic/mwjpg.jpg

   Handtekening   

Lees mijn recensies op Heart of Magic, Musical Reports: http://www.musicalreports.nl

http://www.maritslinger-fans.nl

 1 2 > 
1 of 2
‹‹ Evaluatie?      nieuwe columnisten ››