454 of 458 | ‹ First  < 452 453 454 455 456 >  Last ›
Te zien op tv/ internet / in tijdschriften
  [ # 6796 ] 09 January 2022 07:19 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Jeannine La Rose kwam auditie doen bij The Voice.

Het publiek vond het prachtig, maar de coaches dachten er anders over. Functie elders!

  [ # 6797 ] 29 January 2022 06:41 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Vanavond om 20.00 uur op BBC One: Big Night of Musicals.

(volgens mij was dit een paar weken geleden ook al geplaatst, maar dat bericht lijkt verloren te zijn gegaan)

En BBC Two staat vanavond in het teken van Elaine Paige:
21.30 Elaine Paige at the BBC
22.30 Evita: The Making of a Superstar (dit gaat dan niet direct over haar, maar ze komt er wel in voor)
23.30 Elaine Paige: I’m Still Here

  [ # 6798 ] 05 February 2022 03:48 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

met veel enthousiasme presenteren we het tweede seizoen van onze podcast: ‘ik vind hier iets van.’ In dit seizoen gaan we volledig in op het genre musical. Vandaar ook de nieuwe titel: ‘Musical, ik vind hier iets van.’

Ons doel is om een audio musicalencyclopedie met een kritische noot te maken. Per aflevering bespreken we een voorstelling, componist, regisseur etc. We praten over het verhaal, de thematiek, personages, muziek en opvoeringsgeschiedenis. Tot dusver maakten we afleveringen over West Side Story, Cabaret, Jonathan Larson (Tick Tick ... Boom! & Rent) en Evita. 

Benno Hoogveld begon zijn carrière in het ensemble van Evita. Daarna speelde hij in o.a. Miss Saigon en Titanic. Ook was hij een tijd artistiek leider van het M-Lab. Tegenwoordig is hij de vaste regisseur van de Kernploeg.

Annemiek Lely studeerde theaterwetenschappen en liep stage bij het M-Lab. Ze werkt inmiddels vijf jaar samen met Benno bij theaterproductiehuis Solo Stories. In de auto naar een theater nemen ze het liefst een musical onder de loep. In ‘Musical, ik vind hier iets van’ voeren Benno en Annemiek die gesprekken met de microfoon aan.

‘Musical, ik vind hier iets van’ is een informatieve podcast waarbij de luisteraar het gevoel krijgt ook aan de keukentafel te zitten.

‘Wanneer komt de volgende? Ik wil weer in de auto mee discussiëren.’ - Luisteraar Pepijn

De podcast is via Spotify, Apple podcasts, Google podcasts en onderstaande link te beluisteren: 
https://app.springcast.fm/podcast-xml/15279

  [ # 6799 ] 05 February 2022 04:06 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Showstoppers – In Concert vanaf 4 februari te streamen

Op 17 september 2021 vond Showstoppers – In Concert plaats, het debuut van Stichting NDM Theaterproducties, in het vernieuwde Theater Zuidplein te Rotterdam. Tijdens dit spetterende musicalspektakel zongen zes gerenommeerde solisten de grootste hits uit bekende en minder bekende musical, begeleid door een groots live-orkest en koor. Vanaf 4 februari 2022 is dit musicalconcert tijdelijk beschikbaar om te streamen.

De solisten, bestaande uit Tony Neef, Ellen Evers, Martijn Vogel, Marleen van der Loo, Jorge Verkroost en Niels de Mossenau, zongen hun favoriete nummers op het podium, wat voor het eerst in lange tijd weer kon. Van Why, God, Why? tot Ik Ben Een Vrouw en This Is The Moment; alle klassiekers komen voorbij. Daarnaast wordt de toeschouwer getrakteerd op een voorproefje van de musical Lelies, deze musical zal in april en mei 2022 uitgevoerd en geproduceerd worden door NDM Theaterproducties.

NDM Theaterproducties wil iedereen die het concert gemist heeft, of het nog eens wil zien, de kans geven om te genieten van een avond theater vanuit je woonkamer. Niels de Mossenau: “In september was het voor velen nog spannend om naar het theater te gaan. De stream is nu te huur, omdat bleek dat er veel vraag naar was, bijvoorbeeld door mensen die er door corona of andere omstandigheden niet bij konden zijn.”

De destijds opgenomen livestream zal online te zien zijn van 4 februari t/m 13 februari 2022. Voor slechts € 10,- kunt u de stream in deze periode onbeperkt bekijken.

Tickets zijn te bestellen via https://www.ticketkantoor.nl/shop/showstoppers179

  [ # 6800 ] 05 February 2022 04:19 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Beste ,

Hierbij willen we je graag laten weten dat vanaf vandaag de tweede aflevering van onze podcastreeks [WERKTITEL] online staat. [WERKTITEL] is een tweewekelijkse podcastserie gemaakt door MusicalMaker Job Greuter waarin hij in gesprek gaat met verschillende mensen uit het werkveld, over de begrippen musical en vernieuwing.



“De Dikke van Dale formuleert vernieuwen als het oude vervangen. Ikzelf zie het liever als het bestaande aanvullen: Daarom ga ik niet uitsluitend in gesprek met de nieuwe generatie, maar juist ook met ervaren professionals. Zo ging ik in de eerste aflevering in gesprek met schrijver, regisseur en producent Dick van den Heuvel. We spraken over het volgen van intuïtie, onderlinge concurrentie bij producenten en een mogelijk nieuw financieel model om vernieuwing te stimuleren.”

“In de tweede aflevering van [WERKTITEL] voer ik het gesprek met regisseur en artistiek projectleider Anouk Beugels. Lange tijd stond zij aan het roer van Codarts Muziektheater, waarbij ze de stroom van vernieuwing in het werkveld nauwlettend in de gaten hield om de studenten daar zo goed mogelijk op voor te kunnen bereiden. Inmiddels geeft ze zelf vernieuwing aan het genre binnen haar stichting NANOEK, waarvan de eerste projecten het afgelopen jaar werden gepresenteerd. Kortom: de ideale gesprekspartner!”

“Ik hoop dat jullie gaan luisteren en ik hoop nog meer dat jullie zullen deelnemen aan het gesprek.” - Job Greuter


BELUISTER DE PODCAST


De podcast is te beluisteren op Spotify onder de naam [WERKTITEL].
We wensen je heel veel luisterplezier en over twee weken staat er weer een nieuwe aflevering klaar!

Met vriendelijke groet,
Team MusicalMakers

 

  [ # 6801 ] 23 February 2022 08:14 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Over podcasts gesproken: Ik kan iedereen van harte aanraden de laatste twee afleveringen van Podcasting met Vera Mann en Lone van Roosendaal te luisteren. Wat een fijne en grappige vrouwen zijn dat toch! Naast zinnige uitspraken over “het vak”, komen er ook wat heerlijke anekdotes en scherpe meningen voorbij.

  [ # 6802 ] 16 March 2022 08:16 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

A.s. zaterdag op npo2, 22:10u: Chantal Janzen in Wintertijd.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 6803 ] 14 April 2022 11:19 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

The Passion: ik heb toch wel enorm genoten van de nummers (en spel - bij Afscheid) van Noortje Herlaar.
Wat een vakvrouw!

  [ # 6804 ] 16 April 2022 02:59 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Zondag om 19.00 uur op BBC Two: Michael Ball: Showtime.

  [ # 6805 ] 25 April 2022 11:34 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

Voor de oudjes/connaisseurs onder ons;

Ik kwam er vandaag bij toeval achter dat schrijfster Rosemarijn Milo een boek heeft geschreven dat (deels) gebaseerd op het leven van haar overleden broer Erik Milo. (die o.a. speelde in de eerste producties van Les Misérables en Sweet Charity, jarenlang met Marjolijn Sligte een duo vormde en ook eigen musicalproducties schreef) Het is deze maand uitgekomen en o.a. te bestellen bij Bruna.

https://www.amsterdamsdagblad.nl/algemeen/voordat-alles-beter-werdrakende-tragikomedie-van-rosemarijn-milo

[ Gewijzigd: 25 April 2022 11:37 PM by S7rin ]
  [ # 6806 ] 28 April 2022 02:14 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Bij Tijd voor MAX was er een optreden van Dagboek van een Herdershond.

  [ # 6807 ] 30 April 2022 03:41 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Een deel van de cast van Come from Away was bij Tijd voor MAX, met optredens aan het begin en eind van de uitzending.

  [ # 6808 ] 30 April 2022 04:18 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Als afsluiter van de eerste officiële Willemijn Verkaik-week is ze vanavond te gast bij Onmogelijke duetten. Om 21.25 uur op SBS 6.

  [ # 6809 ] 01 May 2022 08:44 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Maike Boerdam duikt op in Thuis (België 1).

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 6810 ] 04 May 2022 06:23 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

PERSBERICHT

Katwijk, 3 mei 2022

Making Of Soldaat van Oranje - De Musical
Zondagmiddag 8 mei 13.55u op SBS6

Afgelopen zaterdagavond, precies elf en een half jaar na de première, speelde de 3.000ste voorstelling van Soldaat van Oranje - De Musical.

Naar aanleiding van deze bijzondere mijlpaal wordt op zondagmiddag 8 mei om 13.55 uur de Making Of Soldaat van Oranje - De Musical uitgezonden bij SBS6. In deze special wordt de kijker meegenomen in de wereld achter de voorstelling. Hoe is deze productie tot stand gekomen en waarom een theatervoorstelling gebaseerd op het boek dat Erik Hazelhoff Roelfzema in 1971 uitbracht. Hoe vergaat het de cast tijdens de intense voorbereidingen en wat gebeurt er in het nieuwe theater ‘de TheaterHangaar’ op het voormalige vliegveld Valkenburg in Katwijk. Van audities, fotoshoots, repetities, tot aan de eerste voetstappen in het theater. Er komen verschillende betrokkenen aan het woord, zoals initiatiefnemer en producent Fred Boot, schrijver Edwin de Vries, regisseur Theu Boermans en cast & crew.

‹ First  < 452 453 454 455 456 >  Last ›
454 of 458