1 of 2 |  1 2 > 
Les miserable 24/6
change_status
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  13
Geregistreerd  2008-06-14

Wij zijn dinsdag 24 juni geweest naar Les miserable, hier een korte indruk.

Jean Valjean - Rene van Kooten. Hij zong erg mooi, zette mooi de ontwikkeling van Valjean neer, hij was geloofwaardig zowel als jonge man al oude man.

Javert - Wim van den Driessche. Mooie rol, alleen soms iets moeilijk te verstaan, maar dat vond ik bij meerdere.

Marius - Jamai Loman. Geweldig!!! Vooral die samen met Eponine tijdens de sterfscene, kippenvel.

Cosette - Suzan Seegers. Ik ben geen fan van haar. Ik vond ook dat ze veelal naar het opera neigte. Maar opzich een mooie stem en een mooie rol zette ze neer.

Fantine - Nurlaila Karim. Ook geweldig, ook wij waren een beetje bang dat ze zou gaan schreeuwen, naar ik vond het erg mooi en aandoenlijk hoe ze voor haar kind alles deed. Maar het verbaasde mij dat ze zo’n kleine rol had.

Eponine - Céline Purcell. Geweldig, super stem, humor en een topmusicalster. Van mij had ze de hele voorstelling mogen zingen, niet dat dat natuurlijk kon in het verhaal.

Enjolras - Freek Bartels. Goeie stem, maar soms moeilijk te verstaan. Ik had meer van hem verwacht.

Thénardier - Gerben Grimmius. Ik vond hem niet in de rol passen. Ik miste echt Carlo, hij zong naar mijn idee te netjes voor die rol.

Mme Thénardier - Marjolein Algera. Zong opzich leuk en zette de rol ook leuk neer, maar ik miste Carlo naar haar, dan was de chemie misschien iets meer aanwezig.

Gavroche - Enzo Coenen. Zette de rol goed neer, vooral toen hij de barricade overging en stierf vond ik hem erg goed en geloofwaardig. Ik vond het alleen ff vaag hoe hij het stuk in kwam ik dacht eerst dat hij als tiener Eponine moest voorstellen.

Kind Cosette - Richelle Plantinga. Zong prima

Kind Eponine - Eline Hakkaart. Ja daar kun je weinig over zeggen die stond alleen ff op het podium en zei of zong verder niets.

Het geluid vond ik alleen slecht, als er veel mensen aan het zingen waren was het te hard en was het niet te volgen. En ook de duetten dat er meerdere door elkaar zongen was niet te verstaan, en dat is me nog nooit eerder bij andere producties opgevallen. En af en toe vooral in het begin gingen de microfoons te laat open leek wel.

Maar alles bij elkaar is het een geslaagde musical geweest en hebben we genoten.

[ Gewijzigd: 26 June 2008 03:40 PM by sanlot ]
  [ # 1 ] 26 June 2008 04:15 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

Kind Cosette - Richelle Plantinga. Zong prima

Weet je dat wel zeker??? Richelle is nml een Eponine…

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 2 ] 26 June 2008 04:17 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2065
Geregistreerd  2005-09-04

sanlot - 26 June 2008 03:30 PM

Thénardier - Gerben Grimmius. Ik vond hem niet in de rol passen. Ik miste echt Carlo, hij zong naar mijn idee te netjes voor die rol.

Heb Carlo niet gezien in deze rol, maar vond wel dat Gerben het idd te netjes zong. Denk dat Carlo nà³g ranziger enzo kan zijn. Denk dat Carlo mij meer aan het lachen krijgt in deze rol dan Gerben. Maar Gerben heeft wel een mooie stem.

Leuk verslag!

  [ # 3 ] 26 June 2008 04:18 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

Carlo is grappiger, maar Gerben vind ik valser (dit blijkt vooral tijdens de Hond eet hond scène).

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 4 ] 26 June 2008 04:20 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  13
Geregistreerd  2008-06-14

Als het goed is wel, het stond op het spelersbord en daar heb ik een foto van gemaakt.
En op die foto staat echt richelle als cosette, ik heb het nog ff nagekeken

  [ # 5 ] 26 June 2008 04:21 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

Raar… Dan waren zeker alle andere kleine Cosettes ziek of verhinderd :vaag:

[edit] Ik lees net op het forum van http://www.les-miserables.nl Valerie Cosette speelde de 24e (met Max als Gavroche en Elaine als Eponine).
Nog vager dus…

Misschien klopte het castbord dan niet…

[ Gewijzigd: 26 June 2008 04:28 PM by Scarletwoman ]
   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 6 ] 26 June 2008 04:29 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Scarletwoman - 26 June 2008 04:21 PM

Raar… Dan waren zeker alle andere kleine Cosettes ziek of verhinderd :vaag:

Of ze hadden het gewoon verkeerd, er staan wel eens vaker rare dingen op het bord…. baby Cosette enzo 😉

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 7 ] 26 June 2008 04:31 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

MoNieky - 26 June 2008 04:29 PM
Scarletwoman - 26 June 2008 04:21 PM

Raar… Dan waren zeker alle andere kleine Cosettes ziek of verhinderd :vaag:

Of ze hadden het gewoon verkeerd, er staan wel eens vaker rare dingen op het bord…. baby Cosette enzo 😉

Haha ja idd.

Maar beide namen van 2 Eponines op één bord vind ik toch wel heel erg vaag!

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 8 ] 26 June 2008 04:31 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  13
Geregistreerd  2008-06-14

Er stond idd baby cosette en baby Eponine.
En dat van Enzo stond er ook echt op.
Raar hoor dat dus het castbord misschien niet klopt.

  [ # 9 ] 26 June 2008 04:32 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  13
Geregistreerd  2008-06-14

Scarletwoman - 26 June 2008 04:31 PM
MoNieky - 26 June 2008 04:29 PM
Scarletwoman - 26 June 2008 04:21 PM

Raar… Dan waren zeker alle andere kleine Cosettes ziek of verhinderd :vaag:

Of ze hadden het gewoon verkeerd, er staan wel eens vaker rare dingen op het bord…. baby Cosette enzo 😉

Haha ja idd.

Maar beide namen van 2 Eponines op één bord vind ik toch wel heel erg vaag!

Ze stonden niet allebei als Eponine erop, maar 1 als cosette en een als eponine

  [ # 10 ] 26 June 2008 04:34 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

Ja dat snap ik 😉

Maar Richelle speelt normaal gezien Eponine.

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 11 ] 26 June 2008 05:40 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  13
Geregistreerd  2008-06-14

ze zong wel aardig, terwijl ze als eponine dat niet gewend is.

  [ # 12 ] 26 June 2008 05:49 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  13
Geregistreerd  2008-06-14

[edit] Ik lees net op het forum van http://www.les-miserables.nl Valerie Cosette speelde de 24e (met Max als Gavroche en Elaine als Eponine).
Ik heb gekeken op deze site maar ik kon niet terugvinden welke kinderen wanneer spelen, waar heb jij dit gevonden?

  [ # 13 ] 26 June 2008 06:54 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  881
Geregistreerd  2007-10-06

Volgens mij is Carlo (heb hem niet gezien) gemener en heeft hij meer humor, maar qua zangkwaliteiten en qua Thenadiergehalte is Gerben (die ik wel heb gezien) geweldig! Vooral die laatste uithaal in Hond eet Hond is geweldig (kan Carlo dit ook), Paul de Leeuw destijds schreeuwde het meer, Gerben zingt het, en HOE! Mijn vriendin en ik sloegen achterover joh!

Gr.

   Handtekening   

We walk proudly and we walk strong. All together we will go as one, the ground is empty and cold as hell, but we all go together when we go Billy Elliot, ‘Once we were kings’

  [ # 14 ] 26 June 2008 08:10 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

Qua kinderen klopte het castbord dinsdag voor geen meter. Ik was er ook namelijk en vantevoren was ik even bij de artiesteningang geweest. Daar werd de jongen die Gavroche speelde afgezet door zijn moeder. En ik hoorde zijn moeder duidelijk zeggen: Veel succes Max! Terwijl er op het castbord stond dat Enzo speelde. Volgens mij klopten de andere kinderen ook niet.

  [ # 15 ] 26 June 2008 09:05 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

sanlot - 26 June 2008 05:49 PM

[edit] Ik lees net op het forum van http://www.les-miserables.nl Valerie Cosette speelde de 24e (met Max als Gavroche en Elaine als Eponine).
Ik heb gekeken op deze site maar ik kon niet terugvinden welke kinderen wanneer spelen, waar heb jij dit gevonden?

Op het forum, onder “recensies” en dan 24-06 avond…

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

 1 2 > 
1 of 2