1 of 3 |  1 2 3 > 
Verklaar je naam
change_status
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1306
Geregistreerd  2002-07-28

In navolging op het ‘verklaar je avatar’-topic nu een topic waar je je naam kunt verklaren. Af en toe zie ik namen staan waarvan ik me afvraag hoe die tot stand zijn gekomen. Kunnen jullie me helpen met mijn nieuwsgierigheid?

Ok, ik zal met mijn eigen naam beginnen…
Zoals veel mensen hier weten heet ik eigenlijk Lotte. Maar mijn ouders wilde me eigenlijk Lotje noemen. De drukker raadde dit echter af, stel dat ik een Lotje van twee meter breed of lang werd. Dus het werd Lotte, maar op internet gebruik ik nog steeds Lotje…

   Handtekening   

Ik ben met niets begonnen en heb het meeste nog over… 😉

http://www.kersouwe.nl

  [ # 1 ] 27 June 2008 05:27 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

Ivje

zo noemen mijn beste vriendinnen me (het is dus eigenlijk een soort van bijnaam
al ben ik ook gewoon bekend als ivon hoor

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 2 ] 27 June 2008 05:48 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  783
Geregistreerd  2008-04-17

Lein80 is een afkorting van mijn naam (Marjolein) met mijn geboortejaar. Dit doe ik vaak omdat de naam Lein meestal al bezet is. Ik geloof dat ik hem al een tijdje gebruik ipv mijn echte naam, omdat er jaren geleden heel erg afgeraden werd om onder je eigen naam het internet op te gaan (en op veel sites doe ik het nog steeds liever niet).

   Handtekening   

Was soll mir die Unsterblichkeit
Vor dem sterben will ich leben.

Mozart

  [ # 3 ] 27 June 2008 05:48 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  889
Geregistreerd  2008-05-04

durske is brabants voor meisje.. en ik word zo nog af en toe genoemd door mn oma..

  [ # 4 ] 27 June 2008 06:14 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Aangezien ik niet de enige ben die Monique heet en het vroeger niet leuk vond als mensen mij Moooo of Moon noemen, noemde ik mezelf Nieky.
Helaas is deze naam ook vaak bezet, dus heet ik tegenwoordig MoNieky op internet.

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 5 ] 27 June 2008 06:20 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1449
Geregistreerd  2006-02-27

Mijn naam is gewoon mijn naam :D.

  [ # 6 ] 27 June 2008 07:37 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  833
Geregistreerd  2008-06-06

gewoon mijn echte naam Berry

  [ # 7 ] 27 June 2008 07:58 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

Tim (Lance) dacht altijd dat mijn naam te maken had met de musical Scarlet Pimpernel maar nee, het komt uit een oud nummer van rockband The Cult (Love Removal Machine), ik was vroeger helemaal gek van die band (nu nog eigenlijk, maar alleen het oudere werk), en ik heb ook voor die naam gekozen omdat ik (vroeger toen ik die naam bedacht) veel rood droeg…

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 8 ] 27 June 2008 08:38 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1711
Geregistreerd  2004-10-23

Toen ik voor het eerst een inlognaam moest verzinnen, wilde ik inderdaad niet mijn eigen naam gebruiken. De computer stond toen naast een gordijn en toen dacht ik ineens: gordijntje. Geen idee waarom het dat werd. Ik had ook vensterbank of verlengsnoer kunnen heten, maar het werd gordijntje.
Maar dat is al zeker 7 jaar geleden, maar ik gebruik hem eigenlijk overal, omdat ik anders niet meer bijhoud welke site welke inlognaam heeft.

   Handtekening   

Ik durf het aan, er vol in te duiken
Ogen gespert, wel zien waar ik strand
Ik kom eraan, ik spring in het diepe
Liever echt leven, dan veilig aan land

  [ # 9 ] 27 June 2008 09:30 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2058
Geregistreerd  2002-05-30

Mijn naam is Robbert, maar iedereen schrijft dat verkeerd. Zo ook Marilena, die Robert schreef. Marilena heeft er toen gewoon Rob van gemaakt (dat is makkelijker) maar om het nog makkelijker te maken heeft ze er Rop van gemaakt haha. Sowieso wel makkelijk, want op bijna elk forum waar ik kom is de naam Rop nog niet in gebruik. Rob en Robbert wel, overigens was mijn nickname in het begin van Musicalworld (6 jaar geleden) Life is Peachy, gelukkig ben ik nu gewoon Rop 😉

   Handtekening   

This was never my world
You took the angel away
I killed myself to make everybody pay

  [ # 10 ] 27 June 2008 10:29 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1730
Geregistreerd  2002-07-10

Eigenlijk heet ik marlies. Ik had ooit een groep vriendinnen en wij korte elkaars namen af. Maar ik weigerde mar of lies, dus werd het marly (dit is hogere logica) Al snel werd ik meer marly dan marlies genoemd. Achteraf bleek dat mijn moeder ooit ook getwijfeld had tussen marly en marlies en dus voor de laatste had gekozen.  Inmiddels gebruik ik beide namen even vaak, marly meer bij vrienden en marlies op mijn werk enzo.

   Handtekening   

Bloemen zijn langs elke weg te vinden, maar niet iedereen weet er een krans van te vlechten.
Anastasius Grün

http://www.clownzoey.nl

  [ # 11 ] 28 June 2008 02:46 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1306
Geregistreerd  2002-07-28

Rop - 27 June 2008 09:30 PM

Mijn naam is Robbert, maar iedereen schrijft dat verkeerd. Zo ook Marilena, die Robert schreef. Marilena heeft er toen gewoon Rob van gemaakt (dat is makkelijker) maar om het nog makkelijker te maken heeft ze er Rop van gemaakt haha. Sowieso wel makkelijk, want op bijna elk forum waar ik kom is de naam Rop nog niet in gebruik. Rob en Robbert wel, overigens was mijn nickname in het begin van Musicalworld (6 jaar geleden) Life is Peachy, gelukkig ben ik nu gewoon Rop 😉

Ik dacht dat ik er debet aan was dat je naam tegenwoordig met een p aan het einde geschreven wordt. Idd vanwege de al dan niet dubbel b…

   Handtekening   

Ik ben met niets begonnen en heb het meeste nog over… 😉

http://www.kersouwe.nl

  [ # 12 ] 28 June 2008 06:49 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2058
Geregistreerd  2002-05-30

lotje - 28 June 2008 02:46 PM
Rop - 27 June 2008 09:30 PM

Mijn naam is Robbert, maar iedereen schrijft dat verkeerd. Zo ook Marilena, die Robert schreef. Marilena heeft er toen gewoon Rob van gemaakt (dat is makkelijker) maar om het nog makkelijker te maken heeft ze er Rop van gemaakt haha. Sowieso wel makkelijk, want op bijna elk forum waar ik kom is de naam Rop nog niet in gebruik. Rob en Robbert wel, overigens was mijn nickname in het begin van Musicalworld (6 jaar geleden) Life is Peachy, gelukkig ben ik nu gewoon Rop 😉

Ik dacht dat ik er debet aan was dat je naam tegenwoordig met een p aan het einde geschreven wordt. Idd vanwege de al dan niet dubbel b…

:ohw: Hmm, ik zou zweren dat het Marilena was die mij tot Rop heeft gebombardeerd… Maar kan er ook naast zitten haha. Nou ja dan maak ik er van “door Marilena en Lotje ben ik nu Rop..”  :roll:

   Handtekening   

This was never my world
You took the angel away
I killed myself to make everybody pay

  [ # 13 ] 28 June 2008 09:59 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  914
Geregistreerd  2008-04-28

Ik wilde eigenlijk met mijn eigen naam, maar Fleur was al in gebruik. Aangezien ik nogal van katten houd, gebruik ik op internet altijd Kat als Fleur al bezet is. Zodoende.

Dit is mijn lieve rode kater, Ravi:

   Handtekening   

Geen wetten, geen grenzen, geen compromis (© The Wild Party)
Ik wou dat ik één keer in jouw ziel kon kijken (© Passion)
Maar in uw rol geeft u voor ons de richting aan (© Evita)

  [ # 14 ] 28 June 2008 10:04 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2211
Geregistreerd  2008-04-20

Ik heet eigenlijk Stef maar heb het verlengd naar stefucius zoals ik meestal doe bij nicknames 😛

  [ # 15 ] 28 June 2008 11:22 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  162
Geregistreerd  2003-05-11

gordijntje - 27 June 2008 08:38 PM

Toen ik voor het eerst een inlognaam moest verzinnen, wilde ik inderdaad niet mijn eigen naam gebruiken. De computer stond toen naast een gordijn en toen dacht ik ineens: gordijntje. Geen idee waarom het dat werd. Ik had ook vensterbank of verlengsnoer kunnen heten, maar het werd gordijntje.
Maar dat is al zeker 7 jaar geleden, maar ik gebruik hem eigenlijk overal, omdat ik anders niet meer bijhoud welke site welke inlognaam heeft.

Eigenlijk hetzelfde voor mijn naam.
mijn echte naam was al in gebruik (en het is niet voor niets een nickname). door het raam zag ik het gazonnetje vol met lieve, leuke groene grassprietjes. grasspriet was een beetje te lang dus is het spriet geworden.

   Handtekening   

I’m looking the cat out of the tree 😊

 1 2 3 > 
1 of 3
‹‹ Wist je dat...?      Ook ik ben nieuw hier! ››