Dirty Dancing 1 augustus 2008
change_status
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  344
Geregistreerd  2004-01-17

Vanavond ben ik naar dirty Dancing geweest. Ik had van tevoren zo mijn twijfels… De berichten van anderen liepen erg uit één: van zeer positief tot heel negatief. Ik ben niet iemand van recencies en meningen van anderen. Ik ga het dan liever zelf maar eens bekijken om met een oordeel te komen. En ik moet zeggen, ik heb een heel leuke avond gehad. Natuurlijk is het geen Les Miserables, Miss Saigon e.d. Het is dan ook een heel ander type show. Van dit soort type musical (de vrolijke, zullen we maar zeggen), staat Mamma Mia voor mij nog steeds helemaal aan de top. Ook o.a. Fame (maar dan wel de Joop van den Ende productie!) en Saturday Night Fever vond ik erg leuk.

Maar nu Dirty Dancing:
Een prachtig decor, waanzinnig mooi gedaan met al die projecties, vrolijkheid ten top en leuke (over het algemeen) bekende liedjes. De film kende ik wel, maar niet van voor naar achter en weer terug (zoals de echte die-hard fans….)
Het verhaal is aardig, geen topdrama, maar het “kijkt leuk weg”. Leuke humor. Kortom een prettige show waarbij je niet te veel hoeft na te denken. (En ik hou zeker ook van shows als Evita, Miss Saigon en Les Mis). Gewoon genieten.
Ik heb inmiddels al heel veel shows gezien de afgelopen 14 jaar, maar vanavond voor het eerst een showstop meegemaakt: Al tijdens een song zagen we twee technische mannen aan het prutsen op het toneel (terwijl zij daar echt niet hoorden te zijn). Tijdens de scène daarna (Johnny en Baby in de auto tijdens de regenbui) ging het mis. Het doek ging neer, we werden toegesproken dat er een technische storing was en na een minuut of 10 ging de show weer verder. Het ging toen verder met de beroemde boomstam-scène. Hoe die boomstam dus op het toneel is gekomen, hebben we dus niet live meegemaakt. Ach ja, dat kan gebeuren met al die techniek. Ik doe daar niet moeilijk over.

De Cast: een behoorlijke groep understudies (tja, vakantietijd…)
- Johnny: Marcus van Teijlingen (underst.)> fantastische danser, maar een slecht acteur (neem eens logopedieles….)
- Baby: Daphne Denters (underst.) > Wat een fantastische verschijning. Ik weet niet hoe Jette Carolijn speelt, maar Daphne deed het geweldig!!!!
- Penny: Frances de Jong > prima gespeeld
- Jake Houseman: Chris Tates > goed acteur, kan aardig (mee)zingen. Leuk om hem weer te zien (na zijn rol in Cabaret)
- Marjorie Houseman: Tineke Blok (underst.) > Bij Op zoek naar Evita was ze beslist niet mijn favoriet, maar vanavond heeft ze me positief verrast.
- Lisa Houseman: Noortje Herlaar > fantastische Hula-song!!!

En verder
- Max Kellerman: Ton Keunen (underst.) > Ik was juist benieuwd naar Maarten Wansink. Ton deed het verder goed hoor.
- Neil Kellerman; Jeroen Wijnhorst (als ik het goed onthouden heb…) > niet bijzonder
- Tito: Mike Ho Sam Sooi > ik wist niet dat deze voormalig Goudkust-acteur ook kon zingen. Speelde zijn rol overtuigend
- Vivian Pressman: Nicole Berendsen > van iedere rol weet Nicole een pareltje te maken. Super!
- Moe Pressman: Bennie den Haan (underst.) > kleine rol, zal wel goed zijn.
- Billy: Joey Schalker > speelde geloofwaardig. Prima.
- Mevrouw Schumacher: Winny Rolfes (underst.) > te jong om geloofwaardig een oudere vrouw neer te zetten. Jammer.
- Meneer Schumacher: Kees van Lier > zoals altijd is Kees een geweldige acteur!

Pierre Alexandre was de leadzanger. Erg goed! Wie de leadzangeres was, ben ik kwijt.
Jeroen Luijten en Juriaan Bles waren zoals altijd weer goed. Deze twee heb ik inmiddels in meerdere shows gezien. De rest was mij (redelijk) onbekend.

Ik heb een leuke avond gehad. Op naar….??? (2e keer Ciske denk ik en Sunset Boulevard, Sound of Music, Joseph)

[ Gewijzigd: 02 August 2008 01:37 AM by jemar ]
  [ # 1 ] 02 August 2008 09:58 AM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Jeetje.. een verslag van Dirty Dancing.. dat is lang geleden!

Leuk dat er weer eens iemand zijn verslagje van deze show post!
Bijzonder dat je zoveel understudy’s had. Zeker voor de twee hoofdrollen!

De boomstam komt normaal vanuit de linker kant naar beneden (zoals een slagboom zegmaar)
Maar erg veel mis je daar niet aan, je kijkt gewoon een dikke minuut naar een neerdalende boomstam :-p

Voormij was Noortje met haar Hula-song het hoogte punt van de avond!

  [ # 2 ] 02 August 2008 09:59 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  889
Geregistreerd  2008-05-04

Wel een leuk verslag..

ik ga misschien over een paar weken een keer doordeweeks lastminute.. heb ik m iig gezien.. maar twijfel nog heel erg hoe ik m ga vinden..

  [ # 3 ] 02 August 2008 04:11 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  211
Geregistreerd  2004-02-14

Martin is op dit moment in ieder geval nog ziek en Ferry is met vakantie dus het is heel waarschijnlijk dat Marcus opgaat als Johnny

  [ # 4 ] 02 August 2008 08:24 PM
Avatar
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  1
Geregistreerd  2006-04-14

Debby - 02 August 2008 04:11 PM

Martin is op dit moment in ieder geval nog ziek en Ferry is met vakantie dus het is heel waarschijnlijk dat Marcus opgaat als Johnny

Hoe kom je erop??? Martin is niet meer ziek en hij was vanmiddag weer terug op ‘t podium.

Groetjes
Bea

   Handtekening   

http://www.martinvanbentem.com

  [ # 5 ] 03 August 2008 12:20 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  155
Geregistreerd  2007-12-14

Fijn om een verslag te lezen over DD,ik wil hem ook zien alleen al om me eigen mening erover te kunnen vormen…. 😉

  [ # 6 ] 04 August 2008 08:48 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  306
Geregistreerd  2008-07-31

Dragon - 03 August 2008 12:20 PM

Fijn om een verslag te lezen over DD,ik wil hem ook zien alleen al om me eigen mening erover te kunnen vormen…. 😉

Ik was na de premiere geweest, het was super leuk! Alleen vond ik het niet echt een musical..

  [ # 7 ] 12 August 2008 03:52 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  47
Geregistreerd  2008-04-17

Ik ben geweest met de try-outs en vond het een superleuke show. Ik heb toen een heerlijke avond gehad.

   Handtekening   

18-07: Les Miserable (rij 3)
06-09: Gerard Joling in Spaarnwoude

  [ # 8 ] 14 August 2008 11:29 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  496
Geregistreerd  2003-01-14

Ik heb na zorgvuldige overweging besloten niet te gaan. Ik heb de film en volgens mij is die leuker. Heb ik gelijk of kan iemand mij op andere gedachten brengen?

Het lijkt me zo zonde van het geld.

   Handtekening   

Don’t take your organs to Heaven. Heaven knows we need them here!
Heb jij je al als donor geregistreerd?

  [ # 9 ] 14 August 2008 12:06 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Het is ook zonde van je geld. (Jou kennende 😊 )