Les Misérables 7 augustus
change_status
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Ik was gisteravond voor het eerst bij Les Mis. Ik heb geen zin om een heel verslag te gaan typen, maar zal hier even kort wat dingen opschrijven die ik kwijt wil. Ik weet dat er nog meer mensen van dit forum waren gisteren, dus ik maak maar vast een ‘algemeen’ topic aan.

De cast:
Jean Valjean - Tony Neef
Javert - Wim van den Driessche
Fantine - Nurlaila Karim
Cosette - Suzan Seegers
Eponine - Barbara de Wit
Marius - Pieter van den Nieuwenhuyze
Enjolras - Freek Bartels
Mr. Thenardier - Carlo Boszhard
Mme. Thenardier - Marjolein Algera
Gavroche - Enzo Coenen
Kleine Cosette - ??

Understudies dus voor Valjean, Eponine en Marius - jammer, want juist Jamai, Celine en vooral René waren de 3 waarvan ik vantevoren hoopte dat ik ze zou zien. Wil niet zeggen dat Barbara, Pieter en Tony slecht waren; integendeel. Het was de eerste keer dat ik de show zag, dus kan niet vergelijken, maar ik heb genoten. Heb niet gemerkt dat er iets mis ging (en we zaten op de eerste rij, bijna in het midden - geweldige plaatsen dus!) en vond vrijwel alle castleden fantastisch. Ik heb hier op dit forum heel veel gelezen over Nurlaila’s niet-zo-geweldige ‘Mijn Droom’, maar à³f ze zong ‘m anders dan ‘normaal’ deze avond, à³f ik stoor me er niet aan, maar ik vond dat ze het prachtig deed. Helemaal niet (overdreven) ‘soulachtig’. Ook Carlo vond ik erg goed. Het was de eerste keer dat ik ‘m live zag, was altijd al benieuwd of ie er nou echt zo’n Carlo-show van maakte als sommige zeggen, maar daar heb ik helemaal niets van gemerkt.
De minste van de cast vond ik denk ik Wim van den Driessche. Hij deed het absoluut niet slecht, en misschien ligt het aan de rol, maar ik was gewoon niet onder de indruk van hem, of leefde met hem mee, zoals ik bij de andere personages deed - ook niet bij zijn zelfmoord.
Onze grootste ‘teleurstelling’ was Tony als Valjean (ik vroeg me trouwens af hoe vaak ie de rol nu gespeeld heeft, helemaal nog niet vaak, of wel? Wilde ‘t eigenlijk na afloop aan hem vragen bij de AU, maar daar was ‘t nogal druk en de meeste acteurs liepen snel weer door dus heb ‘t ‘m niet kunnen vragen). Wat hadden we graag René gezien! Absoluut niets ten nadele van Tony; hij deed het echt supergoed, maar we gingen deels om René te zien en baalden daarom wel een klein beetje toen ie niet op het castbord stond. Maar goed, volgende keer hopelijk wel René (en zo niet, geniet ik ook nog wel vd show hoor 😉). Want we gaan nog wel minstens een keer terug. Al ligt Rotterdam niet om de hoek, deze show wil ik meer dan één keer gezien hebben 😊.

Het verbaasde me trouwens een beetje dat we Marjolein Algera wél hadden, omdat ik hier op ‘t forum meerdere malen heb gelezen dat zij nog met vakantie zou zijn :tong: 😉.

  [ # 1 ] 08 August 2008 10:35 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  143
Geregistreerd  2006-05-16

Ik ben gisteravond ook weer geweest. Zevende keer alweer. Ook ik zat rij 1 en heb het idee dat ik naast jullie zat (3 meiden toch?).
Ik zag Tony voor de tweede keer. De vorige keer vond ik hem echt slecht, haalde uithalen soms echt niet. Maar gisteren was hij veel beter. Hij zong wel een deel van het liedje na “lege stoelen, lege tafels” alleen, waar normaal ze met z’n drieën zingen. Waarom dat was, weet ik niet.
De rest deed het hartstikke goed. Pieter als Marius vind ik echt zoveel beter. Dus vond het niet erg dat ik hem had. Wel had ik liever Celine gehad, maar barbara is ook heel goed.
Wat Carlo betreft, naar mijn mening was het wel een aardige carlo-show. Niet hinderlijk hoor, maar hij gooit er heel veel extra dingen doorheen die niet in het scriptstaan en maakte af en toe gebruik van het publiek. Gerben doet dat veel minder.
Maar degene voor wie ik speciaal was gekomen, was Enzo. Hij speelt Gavroche zo ontzettend goed! Hij à­s gewoon Gavroche. Echt super gedaan weer. Grappig was dat hij wist waar ik zou zitten en de korst brood aan mij vroeg. Zou hij de vorige keer al doen, maar toen zag hij me niet.
al met al een leuke show. Geluid ging allemaal goed en had ook niet het idee dat de muziek te snel ging.

   Handtekening   

http://fan.clubs.nl/dennismarquez en http://fan.clubs.nl/maaikebrussel

  [ # 2 ] 08 August 2008 10:36 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

Volgens mij had ik in het topic “wie speelt wanneer” gemeld dat Marjolein eerder terug zou zijn van vakantie… Maar ja.
Lees post 1110 van 5 augustus in desbetreffende topic eens zou ik zeggen.  😉

Wat betreft Nurlaila, die zingt al langere tijd “Mijn droom” een stuk ingetogener dan in het begin. Waarschijnlijk heeft ze zich iets aangetrokken van alle kritiek en er iets mee gedaan. Ik vind iig dat ze het de laatste keren dat ik ben gaan kijken een stuk mooier zingt dan eerst. Minder schreeuwerig.

Btw. De kleine Cosette van gisteravond was Melissa Groeneveld.

[ Gewijzigd: 08 August 2008 10:39 AM by Scarletwoman ]
   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 3 ] 08 August 2008 10:55 AM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

vinlin - 08 August 2008 10:35 AM

Ik ben gisteravond ook weer geweest. Zevende keer alweer. Ook ik zat rij 1 en heb het idee dat ik naast jullie zat (3 meiden toch?)

Yep. Zat je links of rechts naast ons dan?
Over Carlo: tsja dat kan ik dus niet vergelijken, want ik weet niet wat er in het scriptstaat, aangezien dit de eerste keer was dat ik de show was. Voor mijn part stond alles wat ie deed precies zo beschreven in ‘t script:P Zag wel dat ie gebruik maakte vh publiek ja, maar hij deed dat op zich wel op een moment dat het wel ‘kon’ in de voorstelling. En ik vond ‘m aan ‘t begin van de rioolscene, waar ie over Marius gebogen staat, serieus eng kijken haha, helemaal niet Carlo-achtig. Had wel ‘t gewenste effect iig.

  [ # 4 ] 08 August 2008 12:10 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  143
Geregistreerd  2006-05-16

Ik zat links naast jullie. En heb jullie na de show nog even gezien bij de au. Ik was daar later, want had eerst binnen met Enzo afgesproken.
En Carlo doet het ook heel erg goed hoor. Het is zeker niet hinderlijk wat hij doet. En inderdaad als je nog geen andere hebt gezien, dan weet je niet hoe het scriptis.  En buiten het grappige wat hij doet, kan hij ook heel gemeen overkomen en ook wel een beetje eng ja bij de rioolscene (hond eet hond). Zeker als je hem ziet vanaf rij 1!

   Handtekening   

http://fan.clubs.nl/dennismarquez en http://fan.clubs.nl/maaikebrussel

  [ # 5 ] 08 August 2008 12:21 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  881
Geregistreerd  2007-10-06

vinlin - 08 August 2008 12:10 PM

Ik zat links naast jullie. En heb jullie na de show nog even gezien bij de au. Ik was daar later, want had eerst binnen met Enzo afgesproken.
En Carlo doet het ook heel erg goed hoor. Het is zeker niet hinderlijk wat hij doet. En inderdaad als je nog geen andere hebt gezien, dan weet je niet hoe het scriptis.  En buiten het grappige wat hij doet, kan hij ook heel gemeen overkomen en ook wel een beetje eng ja bij de rioolscene (hond eet hond). Zeker als je hem ziet vanaf rij 1!

Ik vind Gerben geniaal in “Hond eet hond”. Wat een stem, kracht en .... creapy. Carlo is gewoon een entertainer, dat is ook wel de bedoeling denk ik van Thenadier, maarja… voor mijn smaak mag het wel wat minder 😊 .. De show is fantastisch, hoop dat hij nog lang in Nederland te zien is!

Gr.

   Handtekening   

We walk proudly and we walk strong. All together we will go as one, the ground is empty and cold as hell, but we all go together when we go Billy Elliot, ‘Once we were kings’

  [ # 6 ] 09 August 2008 10:47 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2211
Geregistreerd  2008-04-20

Ook ik was afgelopen donderdag voor het eerst bij Les Mis. Ik heb ontzettend genoten van de show en ben het vrijwel geheel met het verslagje eens. Ik wil nog wel iets zeggen over ‘Mijn Droom’, ik persoonlijk vond het supermooi gezongen! Jammer genoeg één uitglijer, maar verder mooi, vrij beheerst maar op de juiste momenten toch weer knallend. Je kan me voor gek verklaren, maar ik vind Nurlaila’s versie van ‘Mijn Droom’ mooier dan die van Pia Douwes. Niet per se omdat Nurlaila beter is, maar ik houd niet zo van Pia’s stem.

Misschien ga ik nu iets doms zeggen, maar kan het zijn dat het cast-bord past verandert is nadat ik er voorbij kwam? Ik kwam binnen toen je net het Theater in mocht en toen stond er dat niet Carlo en Marjolein speelden, maar Gerben en Kirsten. Ik kwam er dus eigenlijk ook pas vrijdag achter dat Carlo en Marjolein speelden :S.

  [ # 7 ] 10 August 2008 12:02 AM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Uhm ja, wij kwamen rond 19:30 (of ietsjes later) het theater in geloof ik, en toen waren ze nog met ‘t castbord bezig, dus kan best zijn dat ‘t nog niet veranderd was toen jij naar binnen ging.
Wat betreft ‘Mijn Droom’ ben ik het met je eens. Sam (mijn nichtje die mee was) hield ‘t toen al niet droog, en ze zei “zij kan zo mooi zingen..”. Ik heb Pia’s versie, en die is mooi, maar met name in dat nummer is haar stem niet heel mooi nee. Vind Nurlaila’s versie ook mooier, en donderdag was ze super 😊

  [ # 8 ] 10 August 2008 10:47 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

Misschien ga ik nu iets doms zeggen, maar kan het zijn dat het cast-bord past verandert is nadat ik er voorbij kwam? Ik kwam binnen toen je net het Theater in mocht en toen stond er dat niet Carlo en Marjolein speelden, maar Gerben en Kirsten. Ik kwam er dus eigenlijk ook pas vrijdag achter dat Carlo en Marjolein speelden :S.

Klopt. Dat was nog het castbord van woensdag.

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 9 ] 10 August 2008 12:11 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2211
Geregistreerd  2008-04-20

Scarletwoman - 10 August 2008 10:47 AM

Misschien ga ik nu iets doms zeggen, maar kan het zijn dat het cast-bord past verandert is nadat ik er voorbij kwam? Ik kwam binnen toen je net het Theater in mocht en toen stond er dat niet Carlo en Marjolein speelden, maar Gerben en Kirsten. Ik kwam er dus eigenlijk ook pas vrijdag achter dat Carlo en Marjolein speelden :S.

Klopt. Dat was nog het castbord van woensdag.

Haha, ik ben heel de show in de waan geweest dat Carlo en Marjolein niet speelden :tong: