Premiere’s
change_status
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  16
Geregistreerd  2008-07-27

Hallo,

ik hoorde laatst mensen praten over een premiere waar ze heen waren geweest (het was geloof ik op deze site). Dat lijkt mij ook een keer super, om dat mee te maken, nu is mijn vraag; hoe kan je kaarten krijgen voor een premiere?

gr,
Bardo

   Handtekening   

Ik ben nog groentje;
1x Dirty Dancing (Maa ‘08)
1x Tarzan (mei ‘08)
1x Les Miserables (Aug ‘08)

  [ # 1 ] 09 August 2008 08:39 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

premieres zijn in principe op uitnodiging. Voor sommige premieres kun je wel kaarten kopen, dit kun je dan vaak terug vinden op de website van het desbetreffende theater.

Musicalworld heeft de laatste jaren voor de Joop van de Ende producties de inmiddels bekende Rode Loper Actie waarbij je kaarten kunt winnen om langs de rode loper te staan en uit ervaring is gebleken dat je 9 van de 10 keer ook naar de premiere kunt. Let wel, dit is niet altijd gegarandeerd en we zetten het er altijd bij of de winnaars ook naar binnen mogen of niet. Soms gebeurt het dat je in 1e instantie niet naar binnen kan, maar dat langs de rode loper toch op het laatste moment besloten wordt dat het wel kan. Maar nogmaals, rode loper kaarten wil niet per definitie zeggen dat je gegarandeerd naar de premiere kunt!

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 2 ] 09 August 2008 11:13 AM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Zoals Marilena al zegd zijn er prijsvragen. Bij Ciska had een vriendin van mij gewonnen en mocht ik met haar mee. We hebben eerst langs de rode loper gestaan en vervolgens mochten we de zaal in. We hadden geen hele goede plaatsten, maar we zijn toch maar mooi bij de premiere geweest. Bij Evita had ik zelf gewonnen, maar dit was alleen voor de rode loper, we mochten dus niet de zaal zelf in.

Premiere’s van Joop zijn altijd besloten, maar soms worden er ook kaarten weg gegeven aan fansites. Premieres van V&V zijn volgensmij onmogelijk om binnen ten komen en die van overige producenten zijn volgensmij gewoon te boeken via de theaters.

  [ # 3 ] 09 August 2008 07:41 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  672
Geregistreerd  2006-03-07

ik ga binnenkort naar de premiere van “Cabaret” , die is Eindhoven, en daar kun je dus inderdaad gewoon kaarten voor bestellen…

Maar wat ik me nu darabij afvroeg?
Zijn er bij premieres meestal een dresscode? of maakt dat niet zoveel uit….

  [ # 4 ] 09 August 2008 07:48 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

Als je op uitnodiging naar een premiere gaat dan staat er altijd wel een dress code op de uitnodiging. Koop je kaarten via het theater dan is er volgens mij geen officiele dresscode maar het is wel een premiere dus je kunt ook weer niet in je korte broek en slippers aankomen. Een beetje netjes gekleed is dus wel gewenst.

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 5 ] 09 August 2008 07:53 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  672
Geregistreerd  2006-03-07

Marilena - 09 August 2008 07:48 PM

Als je op uitnodiging naar een premiere gaat dan staat er altijd wel een dress code op de uitnodiging. Koop je kaarten via het theater dan is er volgens mij geen officiele dresscode maar het is wel een premiere dus je kunt ook weer niet in je korte broek en slippers aankomen. Een beetje netjes gekleed is dus wel gewenst.

nee, dat snap ik wel

dank je voor je reactie

  [ # 6 ] 10 August 2008 09:40 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2660
Geregistreerd  2007-06-06

En soms staat het in het programmaboekje of op internet erbij wat de dresscode is voor een première.
Zoals bij geloof ik Anatevka in Gouda.

   Handtekening   

Don’t lose sight of who you are.

  [ # 7 ] 10 August 2008 08:26 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  272
Geregistreerd  2008-05-17

dokter_P - 09 August 2008 11:13 AM

Premieres van V&V zijn volgensmij onmogelijk om binnen ten komen en die van overige producenten zijn volgensmij gewoon te boeken via de theaters.

Ik ben destijds op de première van Little Shop of Horrors geweest, dus het kan wel, die V&V premières. Je moet er alleen goed voor opletten…  😉

Wat wel leuk is, is dat de premièrefeestjes altijd weer anders zijn. OK, de bezoekers, da’s altijd hetzelfde groepje BN’ers, maar lokatie en het thema van de show doen ook veel (zo was Tango de Valentino bijvoorbeeld heel anders dan RENT of Beauty and the Beast).
Wel gezellig meestal!  😊

   Handtekening   

Life is music - play it louder!

  [ # 8 ] 10 August 2008 11:41 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

MagicalMrMistoffelees - 10 August 2008 08:26 PM
dokter_P - 09 August 2008 11:13 AM

Premieres van V&V zijn volgensmij onmogelijk om binnen ten komen en die van overige producenten zijn volgensmij gewoon te boeken via de theaters.

Ik ben destijds op de première van Little Shop of Horrors geweest, dus het kan wel, die V&V premières. Je moet er alleen goed voor opletten…  😉

Maarja daar noem je ook een musical.. Dat is lang geleden.. toen deden Jim en Kim-Lian nog niet mee..
Volgensmij is het de afgelopen jaren in iedergeval niet meer gebeurd bij V&V
(Iemand die het tegendeel kan bewijzen?)

  [ # 9 ] 11 August 2008 08:33 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  487
Geregistreerd  2005-01-26

Ik kan het tegendeel bewijzen. Ben op de premiere van Grease geweest, met gekochte kaarten. Dank zij een heel aardige mevrouw aan de telefoon op de dag dat je losse kaarten kon kopen. We zaten in het theater aan de parade in het “muppet bakje”, het zijbalkon.
Was echt helemaal geweldig!

Ook de premiere van Hello Dolly (ook V&V) was geen probleem om kaarten voor te regelen.

Als ik kaarten koop voor een premiere probeer ik via de producent altijd te weten te komen wat de dresscode is en houd me daar zo veel mogelijk aan. Zo is er geen onderscheid en dat vind ik dan wel zo netjes.  Als de producent dan zo netjes is om kaarten beschikbaar te stellen voor een premiere vind ik ook dat ik die moeite mag doen om mijn kleding aan te passen.

   Handtekening   

Live life to the Max, tomorrow it all can be over!!!!

  [ # 10 ] 11 August 2008 09:15 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2660
Geregistreerd  2007-06-06

Nu bedenk ik me; ik ben nar de première van Hamelen geweest. D.m.v. de losse kaartverkoop, in Tilburg.
We zaten op de slechtste plaatsen ook, maar dat doet er niet toe haha.
Daarna heb ik nooit meer kans gezien om bij een V&V première aanwezig te zijn.

   Handtekening   

Don’t lose sight of who you are.