Les Mis 10 augustus avond
change_status
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  177
Geregistreerd  2003-03-16

Na de verwarring die ik eerst heb gezaaid door te zeggen dat ik naar Evita wilde elders op dit forum, besloten om naar Les Mis te gaan. Voor evita deden ze heel moeilijk met kortingen en het lijkt mij geen show om het volle pond voor te betalen. Nu gelijk maar van mijn net aangeschafde CJP gebruik gemaakt, ideaal dat dat tegenwordig weer tot je 30e levensjaar mag. Zat nu dus 2 voor de prijs van 1 op rij 14 links van het midden samen met mijn ventje!

En ik kan je zeggen Les mis was absoluut de goede keus! Ik heb een fantastisch avond gehad!

Jean-Valjean: Rene
Javert: Richard
Marius: Pieter
Cosette: Suzan
Eponine: Celine
Fantine: Fanny
Enjoleras: Freek
Thenardier: Carlo
Mme Thenardier: Marjolein
Gavroche: Max

De andere kinderen weet ik niet.

Nadat ik in april net na de premiere de show gezien had, was ik al helemaal overompeld (moest toen wel erg wennen aan het snelle tempo, in vergelijking met londen), maar vandaag ging deze cast met toch wat alternates/understudys met gemak mijn 1e keer les mis in nederland voorbij. Ik heb echt genoten en diverse keren met natte ogen gezeten, omdat ik oprecht werd geraakt.

Rene als Jean valjean; top, ik vind hem gewoon echt geknipt voor die rol. Wat moet ik er meer over zeggen.

Dan Richard als javert. Ik vond zijn nummer Ster voor de pauze fantastisch en zijn sterfscene na de pauze voortreffelijk. twee kleine tekstfoutjes. Maar dat kan gebeuren. Hij was voor mij echt beter dan Wim, omdat ik Richard in zijn spel meer verbeten vond en krachtiger in zijn zang.

Dan pieter als Marius. Hij deed het aardig, maar ging samen met Susan vals in Nog een dag, hield mijn hart vast voor lege stoelen lege tafels maar dat deed hij zeer goed, ingetogen en mooi gespeeld. Wat ik van de 1e keer weet is dat Jamai toen in ieder geval meer passie en kracht legde in zowel zijn spel als zang. Ik geloof dat mij dat meer aanspreekt.

Susan als Cosette, “I loved here”  in op zoek naar Evita maar op de een of andere manier kon zij mij vandaag net als de eerste keer niet echt bekoren als Cosette, ik weet niet wat het is.

Celine als Eponine, Ze is echt gegroeid in haar rol. Haar regen maakt de velden groen, ontlokte mij zowaar weer een traan. Daarnaast vind ik dat ze echt gegroeid is in haar spel

En dan Fanny als Fantine, ik had nu eindelijk bij mijn droom de tranen en het kippenvel overal, net als in londen. Ik had echt met haar te doen toen ze ontslagen werd. Wat een stem heeft die griet. Ik zeg, Nurlaila pack your Backs, haha. Fanny was echt heel goed. terwijl ik het Nurlaila ook fantastisch vind doen, maar Fanny raakte mij door haar spel. Ze doorleefde het nummer echt.

Freek als Enjolras, tja aardig. Hij doet het leuk, maar raakt me niet, weet niet wat het is. Zong naar mijn mening op enkele momenten beetje vals. Hij was volgens mij verkouden, net als meer mensen in de cast viel mij op en dat hoorde je soms een beetje aan zijn stem.

Carlo, vind Carlo in musicals gewoon niet zo. Hij speelt zo heel erg op de lach en wil graag leuk gevonden worden door het publiek. De eerste keer dat ik hem zag, was dat nog niet zo erg en was ik heel erg over hem te spreken. Nu ging hij weer af en toe lekker oudewets over de top. Hij heeft dan echter in Marjolein een goede partner want die remt hem aardig af. Na de pauze vond ik zijn Hond eet Hond, erg goed. En waren ze samen als Thenadiers weer lekker op dreef, maar ditmaal naar mijn mening zeer goed gedoseerd.

Marjolein, ik mag dan homo zijn maar ik ben echt fan van het decollette van Mevrouw Algera, haha. Ik weet niet ik moet erg om haar lachen en hoe ze zichzelf ook ermee profileert zonder dat het vulgair wordt. Knap staaltje vakwerk en een zeer goede komische timing.

Ik vond de kleine Cavroche erg goed spelen volgens mij heet hij Max, en de kleine cosette had ook een erg mooie stem.

Kortom Het was helemaal top en zo zie je maar het maakt helemaal niet uit wie er staat want ze zijn allemaal gewoon heel erg goed of het nu 1e cast, alternate of understudy is. Alleen smaken verschillen:)

Wat me overigens opviel is dat er een soort van zachte G in de voorstelling sluipt. Volgens mij spelen er op het moment veel vlamingen en/ of mensen uit Brabant/ Limburg mee. Vind het wel charme hebben…. Klopt dit?

Daarnaast Waren Marjolein en Carlo toen ze bij nog een dag uit het luik kwamen niet verlicht, zat echt iemand bij het licht te slapen….

Weet iemand of ze de show toch weer iets langzamer zijn gaan spelen???? Het viel mij namelijk op dat het af en toe langzamer was en dat pakte zeer goed uit!!! Was echt mooier!


Nou dat was het dan


Weltrusten

   Handtekening   

Be never to busy to be beautifull

  [ # 1 ] 10 August 2008 11:19 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2211
Geregistreerd  2008-04-20

Leuk verslagje! Ik moet alleen zeggen dat ik juist verbaasd was over de ontzettend harde g’s in bijvoorbeeld ‘Omlaag, Omlaag’, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik zelf uit Brabant kom, haha :tong:

  [ # 2 ] 10 August 2008 11:40 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Richard als Javert.. dat is bijzonder toch?

  [ # 3 ] 11 August 2008 07:13 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  177
Geregistreerd  2003-03-16

Ik weet niet of het bijzonder is dat Richard op gaat als Javert! IK was wel BIJZONDER tevreden! Hij deed het erg goed. Vind het zowieso altijd wel leuk om een alternate of understudy te zien! Het was hierdoor een hele bijzondere avond!

   Handtekening   

Be never to busy to be beautifull

  [ # 4 ] 11 August 2008 07:22 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

Er zitten idd veel Vlamingen in deze cast, zeker een stuk of 7 (als het inmiddels niet meer is).

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 5 ] 11 August 2008 02:34 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  92
Geregistreerd  2008-05-01

Jas_sie, heb jij met één CJP-pas 2 kaartjes kunnen reserveren voor Les Miserables? Ik wil namelijk met m’n moeder last-minute naar Les Mis, maar alleen ik heb een CJP-pas.

  [ # 6 ] 11 August 2008 02:44 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  177
Geregistreerd  2003-03-16

Als je een CJP Pas hebt, mag je met een pas maximaal 4 kaarten, dus jezelf en drie mensen meenemen, tenminste dat zei het meisje bij het Luxor theater en als je reserveert voor Les Mis zou ik altijd gewoon naar het Luxor bellen!!!! Is goedkoper dan Topticketline en ze helpen je echt met het zoeken naar goede plaatsen ook als je CJP korting Scoort!

   Handtekening   

Be never to busy to be beautifull

  [ # 7 ] 11 August 2008 03:17 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  92
Geregistreerd  2008-05-01

Bedankt voor je antwoord! Ik dacht ook dat je met 4 mensen op één pas mocht, maar een vriendin van mij belde een keer naar de topticketline voor Les Mis en die zeiden dat er maar één iemand per pas mocht. Maar dan weet ik dus dat ik gewoon naar het Luxor moet bellen en dat het daar wel kan en dat je er ook goed geholpen wordt!

  [ # 8 ] 11 August 2008 03:48 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Voor de service bij het Luxor niks dan lof tot nog toe. Jammer dat ik niet wist dat Richard Javert speelde afgelopen zondag; ik had het graag gezien. (Al hoop ik de volgende keer wel op understudies voor Enjolras en mr. Thenardier ook; de enige (bord)rollen die ik tot nog toe steeds door dezelfde persoon heb zien spelen.)