1 of 3 |  1 2 3 > 
Welke show mag ik ECHT niet missen op Broadway?
change_status
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  141
Geregistreerd  2005-03-14

Ik ben van 3 t/m 9 september in NYC.
Uiteraard wil ik naar Spring Awakening, die show liep ik vorig jaar mis.

Daarnaast wil ik nog 2 andere shows zien, wat zijn de absolute aanraders??

  [ # 1 ] 15 August 2008 09:15 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Ik zou shows nemen die alleen op Broadway te zien zijn. Voor Hairspray, Wicked, Avenue Q etc. kun je nog wel een keer naar London afreizen.

In the Heights en Xanadu zou ik, denk ik, aanraden. De eerste zeker, en de tweede gewoon voor het leuk 😊

  [ # 2 ] 15 August 2008 11:28 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  126
Geregistreerd  2006-07-01

Goede keuze voor Spring Awakening: Afgelopen week voor de 4e maal gezien; ditmaal met Hunter Parrish in de rol van Melchior. Parrish is geweldig als Melchior en overtreft mijns inziens zelfs Jonathan Groff.
En naast de aanraders van Klaske: South Pacific: een van de mooiste revivals die ik ooit heb gezien, alleen al de moeite waard vanwege het fantastische orkest en Gypsy: vooral vanwege Patti LuPone als Rose. Je mist trouwens net de gratis off-Broadway productie van Hair die ook ernstig de moeite waard was, maar volgens mij kan je je nog steeds prima vermaken.

   Handtekening   

Fuggi Regal Fantasima

  [ # 3 ] 15 August 2008 11:29 AM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Het ligt er natuurlijk een beetje aan..

Hou je van leuk fout, dan moet je naar Xanadu of Legally Blonde..
Ben je meer van de droge humor, probeer Young Frankenstein (al zijn de leading lady’s inmiddels vertrokken)
Ben je toe aan iets nieuws, In the Heights is dan zeker een aanrader.

Of toch meer van het drama? Tale of two Cidies is pas nieuw op broadway, zelf nog geen idee wat je kan verwachten, maar het is in iedergeval drama. Verder speelt de klassieker South Pacific ook nogsteeds op Broadway..

Maarja de grootste aanrader Spring Awakening heb je al op je lijstje staan 😉

Zelfs zou ik zeker voor In The Heights en Xanadu kiezen!

  [ # 4 ] 15 August 2008 11:42 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  126
Geregistreerd  2006-07-01

dokter_P - 15 August 2008 11:29 AM

Of toch meer van het drama? Tale of two Cidies is pas nieuw op broadway, zelf nog geen idee wat je kan verwachten, maar het is in iedergeval drama.

Heb zelf de cd van Tale of Two Cities al een paar jaar in de kast staan, maar vind de muziek nogal matig. Het lijkt de zoveelste Les Miz wannabee, met tergend langzame ballads waar zelfs Christiane Noll in lijkt te verzinken. Maar wellicht dat het tijdens het zien van de show meevalt, en James Barbour zingt mee… dat zou voor mij persoonlijk toch een reden zijn om toch te gaan kijken (of in ieder geval luisteren).

   Handtekening   

Fuggi Regal Fantasima

  [ # 5 ] 15 August 2008 08:26 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Xanadu met nu Whoopie Goldberg staat op mijn lijstje voor Oktober. Maar is volgens de bezoekersstatistieken opeens razend populair (hoezo stuntcasting?) South Pacific (moeilijk kaarten voor te krijgen) en Gypsy ook. Voor “13” ben je NET te vroeg.
En SPRING AWAKENING natuurlijk! (en je mag nu ECHT niet terugkomen zonder deze gezien te hebben!)

Veel plezier! Jaloers!

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 6 ] 15 August 2008 08:39 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Jacco - 15 August 2008 08:26 PM

En SPRING AWAKENING natuurlijk! (en je mag nu ECHT niet terugkomen zonder deze gezien te hebben!)

Nu niet of in het algemeen niet?

  [ # 7 ] 15 August 2008 08:55 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Eigenlijk mag niemand New York verlaten zonder Spring Awakening vind ik, maar ik moet mijn mening niet zo opdringen he? Maar Cara mag ECHT niet!

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 8 ] 15 August 2008 09:06 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Jacco - 15 August 2008 08:26 PM

Xanadu met nu Whoopie Goldberg staat op mijn lijstje voor Oktober.

Whoopi verlaat Xanadu op 7 september alweer..

Dus Cara, je kan haar net wel of net niet zien.. Maar dan heb je Jacki Hoffman, ook leuk!

  [ # 9 ] 16 August 2008 11:05 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  141
Geregistreerd  2005-03-14

Dank jullie wel voor alle tips tot nu toe!

Ik denk dat ik een poging ga doen om zo snel mogelijk Xanadu met Whoopi te kunnen zien.


Jammer dat ik iets te vroeg ben voor All My Sons; ik had graag Katie Holmes, maar vooral Dianne Wiest willen zien.

In ieder geval laat ik nog weten welke shows het uiteindelijk geworden zijn.
Nogmaals bedankt!

  [ # 10 ] 17 August 2008 10:25 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

En wat betreft A Tale of Two Cities: om deze quote moest ik erg lachen….:

If someone ate Les Mis for dinner and threw it up on stage - this is what it should look like

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 11 ] 18 August 2008 02:16 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  349
Geregistreerd  2005-05-11

Ik zou kiezen voor…Gypsy! Nou ja, mijn verslagje van de voorstelling zegt al wel genoeg waarom. En zolang Whoopi is Xanadu zit zou ik hier toch ook wel naar toe gaan :D
Greetz Peter!

  [ # 12 ] 19 August 2008 12:58 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  496
Geregistreerd  2003-01-14

Xanadu was geweldig. Sowieso gaan zien en probeer een stage-plaats te krijgen. Je zit er dan helemaal met je neus bovenop. Als je achterin zit kan het je gebeuren dat Whoopi naast je komt zitten! En dat voor $ 41,50!

   Handtekening   

Don’t take your organs to Heaven. Heaven knows we need them here!
Heb jij je al als donor geregistreerd?

  [ # 13 ] 21 August 2008 07:59 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  125
Geregistreerd  2008-08-08

ik heb hem zelf niet gezien maar ik hoorde dat in the heights echt super was

   Handtekening   

Dreams and Hope will never fail :roos:

  [ # 14 ] 01 September 2008 12:38 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  20
Geregistreerd  2007-05-01

Oh, dit is een heel interessant onderwerp….

Ik ga in oktober naar New York met 2 vriendinnen. Mijn taak is het om een Broadwayproductie uit te zoeken waar we naartoe gaan. En ik vind het zà³à³à³ moeilijk iets te vinden wat we alledrie leuk zullen vinden.

De één houdt van luchtige musicals zoals Hairspray, de ander wil meer diepgang. Ik heb in mijn leven erg veel musicals gezien en sta voor veel open. Hier lees ik vooral Spring Awakening. Waarmee of met welk type musical kan ik dit een beetje vergelijken???

En is iemand van jullie wel eens naar een Stand Up Comedian-club geweest in New York? Daar zouden wij ook wel graag naartoe willen.

Oh, en dan nog een vraag: weet iemand of de backstage tour in het theater van Wicked de moeite waard is??

  [ # 15 ] 01 September 2008 01:07 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

De Wicked tour heb ik afgelopen meivakantie gedaan, leuk, maar vooral iets voor de liefhebbers van Wicked, heel veel weetjes, maar ik denk dat het voor de ‘normale’ theaterliefhebber minder interessant zal zijn.

Als de een van luchtig houdt en de ander van diepgang wordt het lastig, maar Hairspray vind ik nog niet zo’n gekke keuze, de rassenkwestie staat niet bovenaan, maar zit er toch wel doorverweven. Ik denk dat je met Wicked ook wel beiden kan plezieren. Of anders Billy Elliot die is dan net begonnen met de previews.

(als je de mogelijkheid hebt: doe 2 shows, één met diepgang en één lekker luchtig)

 1 2 3 > 
1 of 3