Ciske de Rat, 17 augustus (matinee)
change_status
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1988
Geregistreerd  2007-07-09

Gisteren ging ik eindelijk voor het eerst naar Ciske de Rat. Ik wilde vooraf nog wel even naar de au. Er zijn genoeg mensen voorbij gelopen, maar de meesten herkende ik niet, dus ik sta alleen met Dave, Marjolijn en Wouter op de foto. Ik had al gelezen dat Danny stemproblemen had en Jorge rugproblemen en toen ik Jasper zag, wist ik dat hij zou spelen omdat hij eigenlijk al weg was uit de cast. Een paar van de cast waren er nog niet, maar ik had best wel trek dus zijn we maar gaan eten. Eenmaal in het theater aangekomen hebben we een programmaboekje gekocht. Veel foto’s en uitgebreide biografieen en dat voor 6,50. Dan vind ik dat bij Tarzan toch schandalig duur:w Onze plekken opgezocht, rolstoelplekken. Maar ik moet zeggen dat me die plekken niet tegenvielen, ik vond het juist erg goede plekken. We hadden goed overzicht op het podium en konden ook de gezichtsuitdrukkingen zien.

De cast:
Cis: Jasper Kerkhof, ik moet eerlijk zeggen dat ik in het begin best teleurgesteld was dat hij speelde, omdat ik nog nooit had gehoord dat hij de rol van Cis had gespeeld. Het bleek ook dat hij vorige week die rol pas voor het eerst heeft gespeeld. Maar vanaf het moment dat hij opkwam dacht ‘ja, dat is Cis’. Hij was zo onwijs goed. Speelde heel mooi samen met Dave, die 2 waren goed op elkaar ingespeeld. Onwijs goeie stem. Ik kan heel eerlijk zeggen dat ik nog nooit iemand zo goed vond. En dan te bedenken dat hij de rol pas sinds vorige week speelde. Ik neem mijn petje voor hem af, heb echt respect voor hem.
Ciske: Dave Dekker, bij ‘krijg toch allemaal de klere’ vond ik hem al verweg de beste en gisteren was duidelijk waarom ik dat vond. Hij is zà³ goed. Bij de scene dat hij zijn moeder vermoord heb ik gewoon zitten huilen en geloof me, ik huil NOOIT bij een musical.

Ik heb deze twee even genoemd omdat ik dit toch wel de sterren van de show vond. Het wordt zo eendradig als ik achter elke naam zet dat ik die goed vond. Dit was namelijk ook zo. Er was niemand waarvan ik kan zeggen dat ik die slecht vond. Marjolijn als moeder vind ik geweldig, ik snap heel goed dat zij die award geeft gewonnen. Ik moest in het begin wel wennen aan Mylene als Tante Jans. Mariska heeft een hele zachte, lieve stem. Mylene heeft een harde, strenge stem. Daar moest ik aan wennen, maar ze speelde de rol heel overtuigend. We hadden trouwens op Cis en Jan Verkerk na, de hele eerste cast. Ik heb meerdere malen moeten huilen bij deze show, dus niet alleen bij die ene scene;)
Na de show moesten we meteen weg.

Ik vond het een geweldige show en ik probeer zeker nog een keer te gaan.

  [ # 1 ] 18 August 2008 06:19 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

oh als ik dit lees wil ik weer gaan, alleen sebas nog steeds niet kunne overtuigen van een 3de keer :(
Ik wist ook niet dat jasper u/s Ciske was, maar ben er benieuwd naar. Heb hem wel als Pater gezien, en daar was hij ook erg goed in

  [ # 2 ] 18 August 2008 07:05 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1449
Geregistreerd  2006-02-27

Ik ga pas 15 oktober voor het eerst, maar ben nu al nieuwsgierig naar de musical.

  [ # 3 ] 18 August 2008 09:54 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Leuk verslag Sandra!
Bij dat vermoorden van de moeder heb ik ook zitten huilen, en nu heb ik elke keer kippenvel bij dat liedje.
Ik wil heel erg graag nog een keer, maar niet alleen…

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 4 ] 18 August 2008 10:07 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1988
Geregistreerd  2007-07-09

jouke - 18 August 2008 06:19 PM

oh als ik dit lees wil ik weer gaan, alleen sebas nog steeds niet kunne overtuigen van een 3de keer :(
Ik wist ook niet dat jasper u/s Ciske was, maar ben er benieuwd naar. Heb hem wel als Pater gezien, en daar was hij ook erg goed in

Jasper speelt alleen nu even, omdat Danny en Jorge allebei ziek zijn. Het schijnt dat hij vorig jaar 2 doorlopen heeft gehad, maar pas vorige week voor het eerst heeft gespeelt. Hij is ook al aan het repeteren voor Sunset.