3 of 15 |  < 1 2 3 4 5 >  Last ›
Daens: een bijzondere productie.
  [ # 31 ] 27 October 2008 12:36 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  185
Geregistreerd  2008-06-05

abronsius - 19 October 2008 12:32 PM

Op de site van Sherpa.be kun je boeken t/m 30 november. Weet iemand tot wanneer deze voorstelling loopt (moet ik me haasten of niet)?

De voorstellingen zijn met 14 dagen verlengd. Kaarten zijn nu te koop tem 13 december… ideale moment dus om te bestellen indien je goede plaatsen wil (in Blok B).

   Handtekening   

24-25/02 Spring Awakening | 07/04 Yank! | 08/04 Priscilla Queen of the Dessert | 09/04 Southern Baptist Sissies | 13-15/04 Bare | 19-20/05 Bare

  [ # 32 ] 30 October 2008 03:44 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Vandaag nog een mailtje gehad van het Vlaams-Nederlands online-woordenboek over het woord ‘bieken’!

Over jouw vraag naar de betekenis van bieken en de vertaling van de liedtekst van het dronkemansliedje. In het Nederlands-Nederlands betekent het woord biekwekersalaam ‘imkergereedschap’. Vreemde taal, niet? Straf hé? (of moet ik zeggen sterk of kras?)

  [ # 33 ] 30 October 2008 04:13 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

Kortom, bieken betekent dus gewoon bijtje.

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 34 ] 31 October 2008 11:48 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  297
Geregistreerd  2007-05-05

Gisteren was het dus mijn tour om de musical te gaan bekijken. het was gewoon fantastisch. Eerst, toen het gedaan was moest ik er nog van bekomen, ik wist niet wat ik gezien had. Een halfuur later wist ik: ik moet meteen terug, zo goed was het!

De cast:

Priester Daens- Frank hoelen
Wegens ziekte van Lucas nam Frank de rol over. Hij speelde de rol met overtuiging en was ook Daens. Gewoon geweldig. Zijn zang was ook heel goed!

Nette scholiers- Deborah De Ridder
Ik wist dat ik haar had en ik was heel blij dat ik haar had. Ze legde zeer veel gevoel in haar rol.

Jan De Meeter- Jelle Cleymans
Hij maakte een evolutie door in zijn acteren en zang. Hij was een van de toppers

Bisschop Stillemans- Jo De Meyere
Hij was echt Stillemans en speelde de rol heel goed. Al moet hij wat meer shows overlaten aan zijn alternate dirk Varenbergh. Jo zit er volledig door Qua stem… .

Pastoor Ponnet- Chris Van Den Durpel
Ja, iedere keer als hij opkwam moest ik met hem lachen. Hij was echt ponnet. Het lied ‘paus ponnet’ vindt ik een zeer goede keuze want het is eens iets luchtig want voor de rest is de voorstelling zeer zwaar. Dus Chris zorgde voor de welkome humor. Trouwens niet alleen Chris was hilarisch Daens was ook heel grappig op sommige momenten.

Pieter Daens- David Verbeeck
Ja, ik was en ben nog altijd fan van hem. Hij heeft een zeer mooie rol en speelde hem met overtuiging. Hij zorgde ook voor de nodige humor samen met Daens.

Charles Woeste- Fabrice Pillet
De man van de solo. Hij speelde heel goed. Door zijn operastem zong hij face a face met overtuiging. Het was in een woord geweldig! Danku studio100 dat fabrice mocht meedoen!

Moeder Scholiers- Annemie Gils
WAUW! geweldig! Veel te kleine rol maar haar optreden was heel krachtig!!! Magnefiek!

Schmiddt- Peter Van De Velde
Ook een heel goede prestatie maar hij zit er, net als Jo De Meyere, volledig door Qua stem… Zijn alternate zou beter eens een hele week overnemen van hem. Doordat hij zijn rol met volle overtuiging speelt moet hij vaak roepen en dat kan niet goed zijn voor de stem denk ik… Maar zonder dat, een geweldige prestatie!

Louis Scholiers- Sebastien De Smedt
Heel goede prestatie! hij speelde met volle overtuiging. Het lied van de bokken was voor mij een van de hoogtepunten.

Als ik dan toch een minpunt moet opnoemen dan kan ik zeggen dat het geluid niet altijd optimaal was. Voor de rest kan ik niet echt iets negatiefs bedenken. Ik weet nu al dat dit zeker niet mijn laatste keer was.
En de zaal vond ik ook goed of je nu ver, dicht blok A B of C zit, je ziet overal goed. Wij zaten rij31 BLOK A en zagen alles heel goed! Bravo!!!!

Het mooiste nummer was voor mij: alles!

Jonas

  [ # 35 ] 31 October 2008 12:28 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

😊 Nog een Daensist!

Weet je zeker dat Peter van de Velde en Jo de Meyere er door zitten qua stem? Niet het begin van een griepgolf of zo? Het zijn alle twee geroutineerde acteurs, ik kan me niet voorstellen dat ze er door heen zitten. Schmidt heeft wel wat schreeuwende teksten, maar je zou toch zeggen dat hij zijn stem op zo’n manier beheerst dat ie niet met elke schreeuw zijn stem verder naar de verdoemenis helpt.
Bij Jo de Meyere kan ik me helemaal niet indenken dat hij zijn stem opgebruikt. Stillemans verheft zijn stem nauwelijks, plus dat de geluidsman hem ondersteund als het meer impact moet hebben.

Ik zit er morgenmiddag weer, ik ben benieuwd.

  [ # 36 ] 31 October 2008 12:41 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  297
Geregistreerd  2007-05-05

Klaske - 31 October 2008 12:28 PM

😊 Nog een Daensist!

Weet je zeker dat Peter van de Velde en Jo de Meyere er door zitten qua stem? Niet het begin van een griepgolf of zo? Het zijn alle twee geroutineerde acteurs, ik kan me niet voorstellen dat ze er door heen zitten. Schmidt heeft wel wat schreeuwende teksten, maar je zou toch zeggen dat hij zijn stem op zo’n manier beheerst dat ie niet met elke schreeuw zijn stem verder naar de verdoemenis helpt.
Bij Jo de Meyere kan ik me helemaal niet indenken dat hij zijn stem opgebruikt. Stillemans verheft zijn stem nauwelijks, plus dat de geluidsman hem ondersteund als het meer impact moet hebben.

Ik zit er morgenmiddag weer, ik ben benieuwd.

Natuurlijk ben ik een daensist!! Ik ga binnenkort ook nog eens!
Ja, ze zitten er echt door van stem. Je moet wel weten dat Jo de Meyere niet meer een van de jongsten is. Als hij zo alle voorstellingen moet spelen kan ik gleoven dat hij erdoor zit. Peter Van de velde zat er ook door, hij kon niet meer met zn volle stem acteren hij sprak geregeld aan de gese kant. Maar dat deed geen afbraak op hun prestaties maar voor mij viel het op. Idd het zijn acteurs die echt wel hun stem beheersen maar ze moeten toch echt wel veel spelen. Volgens mij hebben ze alletwee nog geen verlof gehad. Ik zou wel graag james en dirk in de rollen van schmidt en stillemans zien. Volgens mij speelt James voor de eerste keer 1 november de rol van schmiddt dus dan zal peter voor de eerste keer kunnen rusten.

  [ # 37 ] 31 October 2008 03:00 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

Misschien heeft Peter wel andere verplichtingen, dat hij daarom vij heeft.
En het klopt idd dat James Cooke morgen voor het eerst op gaat als Schmitt.

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 38 ] 31 October 2008 08:00 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  297
Geregistreerd  2007-05-05

9 november ga ik al terug en dan heb ik normaal Free en Lucas.
Degene die al geweest zijn…. Merkten jullie ook op dat de muziek heel veel gelijkt op die van zijn eerdere musicals? (Wat ik helemaal niet erg vind!). Ik herkende zelf een deuntje van de film daens, op het moment dat Mielke tussen de machines gestorven was, kregen we dezelfde begin melodie als in de film…

  [ # 39 ] 31 October 2008 08:28 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

jonas - 31 October 2008 08:00 PM

9 november ga ik al terug en dan heb ik normaal Free en Lucas.
Degene die al geweest zijn…. Merkten jullie ook op dat de muziek heel veel gelijkt op die van zijn eerdere musicals? (Wat ik helemaal niet erg vind!). Ik herkende zelf een deuntje van de film daens, op het moment dat Mielke tussen de machines gestorven was, kregen we dezelfde begin melodie als in de film…

Dat lijkt me logisch 😉 de componist van de musical, schreef de muziek van de film.

  [ # 40 ] 31 October 2008 08:39 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

Haha wat een heerlijke opmerking!

  [ # 41 ] 01 November 2008 11:47 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Scarletwoman - 31 October 2008 03:00 PM

Misschien heeft Peter wel andere verplichtingen, dat hij daarom vij heeft.
En het klopt idd dat James Cooke morgen voor het eerst op gaat als Schmitt.

Hmmmm. Ik ben benieuwd hoe dat uitpakt. ‘t Is zeker geen type-casting…

  [ # 42 ] 01 November 2008 03:12 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  297
Geregistreerd  2007-05-05

Klaske - 31 October 2008 08:28 PM
jonas - 31 October 2008 08:00 PM

9 november ga ik al terug en dan heb ik normaal Free en Lucas.
Degene die al geweest zijn…. Merkten jullie ook op dat de muziek heel veel gelijkt op die van zijn eerdere musicals? (Wat ik helemaal niet erg vind!). Ik herkende zelf een deuntje van de film daens, op het moment dat Mielke tussen de machines gestorven was, kregen we dezelfde begin melodie als in de film…

Dat lijkt me logisch 😉 de componist van de musical, schreef de muziek van de film.

Dat vind ik nu net het geweldige aan Dirk Brossé, je herkent zijn stijl meteen 😊

  [ # 43 ] 01 November 2008 08:09 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

Jeroen - 01 November 2008 11:47 AM
Scarletwoman - 31 October 2008 03:00 PM

Misschien heeft Peter wel andere verplichtingen, dat hij daarom vij heeft.
En het klopt idd dat James Cooke morgen voor het eerst op gaat als Schmitt.

Hmmmm. Ik ben benieuwd hoe dat uitpakt. ‘t Is zeker geen type-casting…

Hij deed het prima, ik had alleen af en toe moeite om hem goed te verstaan.

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 44 ] 01 November 2008 08:21 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

En dan nu het beste nieuws van vandaag: DE CD IS UIT!!

Buiten het feit dat Daens vanmiddag wederom een meer dan geslaagde voorstelling was in goed gezelschap blijf dat het beste nieuws: Eindelijk kunnen we nu thuis nagenieten van Daens met een heerlijke cd.

YES!!!

  [ # 45 ] 01 November 2008 09:00 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Heerlijke voorstelling, weer allemaal andere dingen gezien dan de vorige keren 😊

Ook al was Peter van der Velde er niet, Jo de Meyere die was even briljant als altijd, maar qua stem ook net als anders. Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat ie er donderdag door zijn stem heen zou zijn. Zelfs niet hees.

 < 1 2 3 4 5 >  Last ›
3 of 15