2 of 3 |  < 1 2 3 > 
Musicalworld.nl krijgt een 8.6!
  [ # 16 ] 02 September 2008 01:22 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2391
Geregistreerd  2003-12-22

Rop - 02 September 2008 10:54 AM

Javascript? Is het niet AJAX tegenwoordig? 😛

Nee hoor, Javascriptkán ook Ajax zijn. Ajax is altijd javascript.

Wat betreft de score is natuurlijk elke waardering die je krijgt voor je site een leuke opsteker, maar ik had graag de uitgebreide toetsing willen lezen want ik heb in deze opzet het idee dat er soms appels met peren vergeleken worden.

@Dokter_p: ik begrijp wat je wilt zeggen met het forum, maar MW is natuurlijk veel meer dan dat geworden. En ik vind het juist jammer dat dat soort elementen dan niet worden meegenomen (bijvoorbeeld MWTV, meetings etc.). Ook het feit dat Theaterpas niet genoemd betekent voor mij 2 dingen: of collega-sites begrijpen niet waarom we er allemaal mee gebaat zouden zijn, of de theatersector is nog niet klaar voor dit soort samenwerkingsverbanden. Of we kunnen het zelf nog niet goed uitleggen. Dat kan ook natuurlijk.

   Handtekening   

Turbo! Turbo!

  [ # 17 ] 02 September 2008 04:39 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ronny - 02 September 2008 01:22 PM

@Dokter_p: ik begrijp wat je wilt zeggen met het forum, maar MW is natuurlijk veel meer dan dat geworden. En ik vind het juist jammer dat dat soort elementen dan niet worden meegenomen (bijvoorbeeld MWTV, meetings etc.). Ook het feit dat Theaterpas niet genoemd betekent voor mij 2 dingen: of collega-sites begrijpen niet waarom we er allemaal mee gebaat zouden zijn, of de theatersector is nog niet klaar voor dit soort samenwerkingsverbanden. Of we kunnen het zelf nog niet goed uitleggen. Dat kan ook natuurlijk.

Of ze hebben nog niet zover gekeken.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 18 ] 02 September 2008 04:46 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Ik miste in het begin ook niet dat ze het niet over het forum hadden.. maar toen ze bij musicalfan wel over het forum begonnen, viel me pas op dat bij mw dit er niet bij stond..
Want als je deze twee fora naast elkaar legt, wint Mw het met gemak!

  [ # 19 ] 02 September 2008 05:05 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

dokter_P - 02 September 2008 04:46 PM

Ik miste in het begin ook niet dat ze het niet over het forum hadden.. maar toen ze bij musicalfan wel over het forum begonnen, viel me pas op dat bij mw dit er niet bij stond..
Want als je deze twee fora naast elkaar legt, wint Mw het met gemak!

Qua activiteit ben ik het met je eens, hier gebeurt meer dan op MF. Toch heb ik ook wel eens mensen horen zeggen dat het forum van MW vooral actief is, doordat er ook veel off-topic berichten staan (in de off-topic box dan), dus misschien dat ze dat bedoelen? Dat het forum van MF ook echt gericht is op musical/theater?

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 20 ] 02 September 2008 08:58 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

sorry maar daar ben ik het toch niet helemaal mee eens Heidi. Ik ken die opmerking ook, dat er bij ons ook gediscusieerd wordt over andere onderwerpen, maar laten we eerlijk zijn; we hebben nou eenmaal een off topic. Ik vind het dan ook niet terecht om de off topic als richtlijn voor ons forum te gebruiken. Naast de off topic hebben we 7! subfora die over musical /theater gaan en een officiele en officieuze meetingbox die 9 van de 10 x ook over theater gaat.

Ik denk dat wij met z’n allen juist heel erg ons best doen om on topic te discusieren, hoe vaak sturen we elkaar (en daarmee bedoel ik veel mensen op ons forum en niet alleen de moderators) elkaar aan om weer on topic te gaan.

Kortom ik vind die opmerking dat wij veel off topic berichten hebben totaal uit zijn verband wordt getrokken… Maar goed, neemt niet weg dat ze ons forum (waarschijnlijk) niet hebben meegenomen in de beoordeling, al ben en blijf ik blij met die 8.6 natuurlijk 📣

[ Gewijzigd: 02 September 2008 09:03 PM by Marilena ]
   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 21 ] 02 September 2008 09:09 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  783
Geregistreerd  2008-04-17

Ik kijk nog wel eens rond op het forum bij musicalfan.net, en ik vind het forum hier toch een stuk beter, ook als je het off-topic gedeelte weglaat. Echt discussie onstaat daar maar weinig. Een stuk of 10 reacties in een thread is al behoorlijk veel…

   Handtekening   

Was soll mir die Unsterblichkeit
Vor dem sterben will ich leben.

Mozart

  [ # 22 ] 02 September 2008 09:31 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2391
Geregistreerd  2003-12-22

Misschien is het handig om in dit topic MW niet al te veel met andere sites te gaan vergelijken. Elke site heeft zo zijn voor- en nadelen, maar als we die hier gaan opsommen krijgen (of willen) die sites niet de mogelijkheid om daar op te reageren.

   Handtekening   

Turbo! Turbo!

  [ # 23 ] 03 September 2008 08:26 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  2
Geregistreerd  2008-09-03

Jammer dat de 3 sites niet zijn beoordeeld door een musical liefhebber maar door een techneut. Er zijn echt appels met peren vergeleken. Musicalworld.nl is naar mijn mening een ontmoetingsplaats voor musical liefhebbers, heeft een mooi forum en een prima redactie. Musicalfan.net is een leuke site met van alles iets.
Musical.nl is een site die nog niet lang on-line is en heeft het doel heeft om alle musicals te plaatsen met de basis informatie, links naar YouTube, Wikipedia en waar mogelijk ook naar een Hyvespagina. En het heeft een review deel waar de bezoeker snel even de meningen van anderen kan lezen.
Ik wil er wel even bij vertellen dat mijn mening is niet geheel objectief omdat ik de beheerder ben van musical.nl. Ik ben van mening dat iedere site het weer iets anders moet proberen. We proberen met de site een leuke aanvulling te zijn op de sites die er al zijn.

  [ # 24 ] 03 September 2008 09:45 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  53
Geregistreerd  2006-09-12

Ronny - 02 September 2008 09:31 PM

Misschien is het handig om in dit topic MW niet al te veel met andere sites te gaan vergelijken. Elke site heeft zo zijn voor- en nadelen, maar als we die hier gaan opsommen krijgen (of willen) die sites niet de mogelijkheid om daar op te reageren.

Nou, als collega wil ik wel reageren. Weet je wat ik (wij van MF) met name ook jammer vonden? Dat musicalsite.be niet werd meegenomen in de beoordeling. Of zou de techneut daar enorm van geschrokken zijn? Die site is namelijk en erg traag en erg onoverzichtelijk. Dus geen bezoek meer aan die site. Nemen we gewoon de twee grootste. MF en MW. Ja, zeg het maar. Ik werk voor MF en natuurlijk vind ik MF de beste. Dat lijkt me normaal. Maar wij vinden jullie op bepaalde punten natuurlijk oke. Jullie forum loopt uitstekend en is duidelijk. Daarentegen is het jammer dat de onderzoeker niet dieper in de sites is gegaan. Hoe zijn bijvoorbeeld de teksten, de recensies, de verslagen, de kwaliteit van foto’s en teksten. Dat zou ik graag eens willen zien, en dan het liefst door een aantal objectieve mensen. Trouwens, iemand spreekt hier dat MW met veel punten heeft gewonnen. Uiteindelijk is het maar een voorprong van 0,7, nog geen punt dus. Maar goed, hoe je het ook went of keert: jullie zijn in dit onderzoek de beste. Gefeliciteerd daarmee.

  [ # 25 ] 03 September 2008 10:20 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2391
Geregistreerd  2003-12-22

Nogmaals: dit topic is niet bedoelt om andere websites te gaan beoordelen. Ik vind het persoonlijk niet fair om een website als Musicalsite die net zo hard moet werken aan haar site als MW of MF, hier te gaan bekritiseren. Daarvoor zijn ze prima bereikbaar.

Als er behoefte is om als beheerders van musicalwebsites een keer iets af te spreken hoe iets beter of anders kan, prima, dan zijn we daar zeker toe bereid. Maar ik vind dit een te gevoelig onderwerp om in korte forum-reacties te gaan bespreken. We werken er allemaal hard voor en kunnen nooit al ons werk dat we voor een site doen in 3 regels samenvatten waardoor er “foute” opmerkingen gemaakt kunnen worden. Alleen in dit topic heb ik al 5 a 10 opmerkingen gezien die in de verkeerde context zijn geplaatst.

Dit topic kan wat mij betreft verder gaan over de 8,6 van MW want dat is nog lang geen 10 en ligt er nog genoeg werk voor ons.

   Handtekening   

Turbo! Turbo!

  [ # 26 ] 03 September 2008 10:33 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  53
Geregistreerd  2006-09-12

Wat musicalsite betreft zijn de twee aanmerkingen puur een constatering. Wil ook niet zeggen dat het een slechte site is want ook zij hebben erg sterke kanten. En uiteraard steken zij er heel veel tijd in. Ik vind deze discussie overigens helemaal niet gevoelig, er zijn nou eenmaal meerdere musicalsites en ja, dan heb je concurrentie. En waarom dan niet nu een discussie, juist op een plek waar veel musicalfans samen komen. Want juist naar hun mening ben ik benieuwd.

  [ # 27 ] 03 September 2008 10:43 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2391
Geregistreerd  2003-12-22

Als je deze discussie wilt voeren kan dat ook op Musicalfan waar net zoveel fans bij elkaar komen. Ik hoor graag van bezoekers van MW waar de verbeterpunten voor MW zitten. Het is voor MW niet interessant waar de verbeterpunten voor MS of MF in zitten. Daarnaast zitten er op MW vaste bezoekers die vast en zeker een roze bril op hebben voor MW. Net zoals er bezoekers van MF zijn die dat hebben. Daarmee is volgens mij de discussie nooit neutraal en pas ik er voor om deze hier of elders te voeren omdat ik geen zin heb in kromme vergelijkingen. Wil je de mening weten van je bezoekers, kan dat volgens mij prima via je eigen platform.

   Handtekening   

Turbo! Turbo!

  [ # 28 ] 03 September 2008 10:54 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  53
Geregistreerd  2006-09-12

Oke, wat jij wil Ronny. Het is jullie site en jullie bepalen uiteraard waarover wel en niet gediscussieerd mag worden. Daarover heb ik als MF-er niets te zeggen. Wel jammer, want dit kan inhoudelijk best een levendige discussie worden en dan ook nog met musicals als thema. En om deze discussie dan te verbieden terwijl er elders op het forum heel veel berichten inhoudelijk weinig waard zijn en soms zelfs niet eens over musical gaan. Dat is dan wel een frappante conclusie. Maar goed, ik zal me nu niet meer bemoeien met deze topic. Succes in elk geval verder!

  [ # 29 ] 03 September 2008 11:40 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  2
Geregistreerd  2008-09-03

Oeps…!  Het kan niet de bedoeling zijn om op elkaars websites te gaan schieten. Ik denk dat iedereen z’n stinkende best doet om van de sites iets leuks te maken.  De markt is groot en groeit nog steeds. Het aantal websites die zich dagelijks bezig houden met musicals is niet zo groot. En we kunnen allemaal nog groeien en de fans voorzien van leuke informatie. Concurrenten ken ik niet want we zijn denk ik allemaal collega’s. Wij van Musical.nl zijn een nieuwkomers en hebben het voordeel van de domeinnaam. Voor de rest moeten we ons zelf nog bewijzen.

[ Gewijzigd: 03 September 2008 11:43 PM by HansP ]
  [ # 30 ] 04 September 2008 01:03 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2058
Geregistreerd  2002-05-30

Zal misschien aan mij liggen, maar een dergelijk onderzoek heeft voor mij weinig waarde. En ik denk (hoop) bij niemand, natuurlijk is het leuk om te zien als je eigen website als beste uit de bus komt. Maar uiteindelijk heeft elke surfer een andere wens, ik denk dat één persoon (vermoed dat het door één persoon onderzocht is) niet een oordeel kan geven voor andere mensen. Is het zelfde als iemand vragen welke kleur beter is, geel of blauw… Smaken verschillen, mensen switchen toch niet van site als ze het naar hun zin hebben.

   Handtekening   

This was never my world
You took the angel away
I killed myself to make everybody pay

 < 1 2 3 > 
2 of 3
‹‹ Producties      Belle Vue Cabaret ››