2 of 5 |  < 1 2 3 4 >  Last ›
Vlaamse Elisabeth
  [ # 16 ] 02 September 2008 01:50 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1005
Geregistreerd  2006-11-26

Ik heb een mail gestuurd naar music hall en daar werd verteld dat het om de nederlandse versie van Joop van den Ende ging en niet om de berlijnse. Ik hoop echt op Maike en zeker op pia, maar daar komt niks van in huis vrees ik. Ik hoop echt dat ze Ann van den Broeck niet gaan nemen, k ben haar ook beu aan het worden eigenlijk en ze is voor mij totaal geen elisabeth. Ik vrees voor jan als lucheni. Ik hoop dat Peter Stassen nog eens afgezakt komt naar Antwerpen om er met verve de rol van Franz-joseph neer te zetten. Voor de dood hoop ik dat ze een hele goeie acteur vinden en niet iemand om enkel volk te trekken. Deze musical is gewoon top en ik geloof nog steeds niet dat hij naar Beglië komt !!

   Handtekening   

Was mich nicht umbringt, macht mich stark! Ich werde es allen beweisen!

  [ # 17 ] 02 September 2008 02:58 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

Ik ga voor:

Elisabeth: Pia Douwes (duh!!)
Dood: Jan Scheepens
Lucheni: Wim van den Driessche

  [ # 18 ] 02 September 2008 04:30 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  297
Geregistreerd  2007-05-05

jouke - 02 September 2008 02:58 PM

Ik ga voor:

Elisabeth: Pia Douwes (duh!!)
Dood: Jan Scheepens
Lucheni: Wim van den Driessche

- Pia Douwes zit in Sunset, en hier in Belgie is ze totaal niet gekend en in Belgie nemen ze altijd een grote naam.. En bij ons gaan ze altijd voor een grote naam.
- Jan Schepens: Als ze hem in de cast opnemen dan liefst als ensemble en in het slechtste geval als een understudy. Jan ben ik (en ik denk ook anderen) beu gezien!
- Wim Van Den Driessche wil ik ook heel graag zien maar die zit in Les Miserables en hoelang loopt Les Mis nog door? En kiest hij voor het vrolijke opgewekte spontane publiek in Nederland of kiest hij voor de schaarse musicalfans en de gedwongen kijkers in Belgie???

Mijn (Droom)cast:

Elisabeth: Maike Boerdam
De Dood: Dieter Verhaegen of Dieter Troubleyn
Lucheni: Wim Van Den Driessche
Rudolf: Steven Colombeen
Sophie: Annemie Gils of Myriam Bronzwaar
Franz Joseph: Peter Stassen of Paul Vaes

  [ # 19 ] 02 September 2008 04:31 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

jouke - 02 September 2008 02:58 PM

Ik ga voor: Elisabeth: Pia Douwes (duh!!)

“Die rol is van mij…...” moest echt gelijk aan forbidden denken 📣

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 20 ] 02 September 2008 05:42 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  297
Geregistreerd  2007-05-05

Komt ‘Elisabeth’ naar Vlaanderen?
02/09 15:27 - Music Hall Promotions is in onderhandeling om volgend jaar ‘Elisabeth’ van Michael Kunze en Sylvester Levay naar Vlaanderen te brengen. Het gaat om de nieuwe tourversie van La Belle Tournee GmbH en Stage Entertainment die momenteel, met onder meer Annemieke van Dam, in Theater des Westens in Berlijn te zien is.
Hoewel de productie in de programmabrochure van Music Hall staat opgenomen onder de kop ‘Wordt Verwacht’ is het nog niet zeker dat ze effectief in Antwerpen en/of Gent te zien zal zijn. Eerst moeten de nodige contracten worden getekend en enkele rechtenkwesties worden opgelost. Als de productie komt, wordt ze gebracht met Nederlandstalige (Vlaamse) acteurs en zou regisseur Harry Kupfer overkomen om een oogje in het zeil te houden, zo is bij Music Hall te horen.

http://www.musicalfan.net


Oei oei :s Typisch Belgie, al reclame voor maken terwijl het nog niet definitief is… aaargh

  [ # 21 ] 02 September 2008 07:35 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

jonas - 02 September 2008 04:30 PM
jouke - 02 September 2008 02:58 PM

Ik ga voor:

- Pia Douwes zit in Sunset, en hier in Belgie is ze totaal niet gekend en in Belgie nemen ze altijd een grote naam.. En bij ons gaan ze altijd voor een grote naam.
- Jan Schepens: Als ze hem in de cast opnemen dan liefst als ensemble en in het slechtste geval als een understudy. Jan ben ik (en ik denk ook anderen) beu gezien!
- Wim Van Den Driessche wil ik ook heel graag zien maar die zit in Les Miserables en hoelang loopt Les Mis nog door? En kiest hij voor het vrolijke opgewekte spontane publiek in Nederland of kiest hij voor de schaarse musicalfans en de gedwongen kijkers in Belgie???

Simone en Pia delen de rol van Sunset, en aangezien Elsiabeth dan toch voor een beperkte periode te zien zal zijn (maximaal een maand) kan Simone best de rol even een maandje spelen zodat Pia Elsiabeth kan doen. En jij noemt Maike Boerdam als Elsiabeth terwijl zei ook in Sunset zit. Dus dat Pia in Sunset zit is ook geen goed argument. En je zegt dat veel Belgen Pia niet kenne, maar hoevel Belgen kennen Elsiabeth (de musical) ? Ik ken veel Belgen die helemaal Pia fan zijn!

En volgens mij kan Jan de rol prachtig invullen en dat jij hem “beu” bent is jammer maar dat bekend niet wel of geen rol voor hem

En Les Mis draait waarschijnlijk t/m december in het Luxor en daarna nog maximaal 2 maanden in Carre. Dus vanaf maart heeft Wim waarschijnlijk geen werk. Dus Elsiabeth moet voor hem geen probleem zijn

  [ # 22 ] 02 September 2008 11:24 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Ik begrijp dat er nogal wat weerstand is tegen Jan Schepens (m.n. onder de belgen zelf volgens mij). Ik heb hem nog niet zo vaak gezien, maar ik vind het wel een prettig acteur en zanger….zou er niet zo’n probleem mee hebben. Hans-Peter wordt nergens genoemd. Is dat geen kandidaat voor Franz-Joseph of de dood ?

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 23 ] 02 September 2008 11:29 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Het jammere van Jan en Ann is een beetje dat ze in elke musical die van Nederland naar Belgie verhuist gaan spelen..

Mamma Mia, Beauty and the Beast, Assepoester, Evita..
(niet allemaal samen..)

Het zijn super goede artiesten en ze verdienen het om een rol te creeeren, niet alleen kopieeeren (oke ik kan geen puntjes op de e maken :-p)

  [ # 24 ] 03 September 2008 07:18 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Goed om te lezen dat het om de Berlijnse versie gaat! Nu maar hopen dat het allemaal doorgang gaat vinden ...

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 25 ] 03 September 2008 09:11 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

ik heb uit een betrouwbare bron begrepen dat er nog veel problemen overwonne moeten worden dus het allemaal erg onzeker is. Het zou eerst om de duitse trour versie gaan, dus ook de duitse cast, dus alles in het duits. Maar dat willen ze niet hebben in Belgie dus hoe dit wordt opgelost…

  [ # 26 ] 04 September 2008 03:45 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  7
Geregistreerd  2008-08-20

Ik begrijp heel goed dat de vlamingen An en Jan een beetje beu zijn. Ze zijn goed maar we krijgen ze wat te veel te zien dus idd liever niet.

Mijn lijstje:

Elisabeth: Maike Boerdam
Dood: ???
Lucheni: Wim Van den Driesche
Rudolf: Rory Six
Sofie: Kirsten Cools
Franz-Jozef: Peter Stassen

De dood, geen idee. Hans Peter zoals hierboven wordt voorgesteld, lijkt mij een interessant experiment. Misschien iets om voor te gaan. Het zou een totaal andere dood zijn. David Verbeeck zie ik het ook nog wel doen.

  [ # 27 ] 04 September 2008 04:51 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  297
Geregistreerd  2007-05-05

jaaa David Verbeeck!!!!!!!!!!!!!!!, en eindelijk begrijpt mij iemand omtrent Jan en Ann!

  [ # 28 ] 04 September 2008 06:15 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

Hallo? Zei ik zoiets ook al niet ergens aan het begin van het topic? (W.b. Ann dan… Maar Jan word ik net zo beu)
En ik ken nog veel meer mensen die graag eens andere mensen in een hoofdrol in Belgie willen zien!

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 29 ] 04 September 2008 06:59 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

jonas - 02 September 2008 10:03 AM

Aub, GEEN davy gilles en ook GEEN Jan,
als er geen les mis komt moet dit echt wel een supercast worden..

O, Ann & Jan; dat zou tegen het licht van de laatste Vlaamse producties best wel kunnen 😉

Maar nee, even seriues: ik ben niet zo voor revivals, maar een nieuw seizoen Elisabeth vind ik best wel leuk!
En nu een hele androgyne Dood graag: laat mij even kwijlen.

PS: Jan Schepens is nà­et wat ik versta onder androgyn. En Dieter Verhaegen, met alle respect, want ik ben echt fan van die man en volg elk project wat hij doet met heel veel plezier, maar ik zie geen Dood in hem. Wel een vampier (maar dat is weer een andere productie).

[ Gewijzigd: 04 September 2008 07:02 PM by Luna24 ]
   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 30 ] 04 September 2008 09:45 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

hahaha jullie maar door casten :tong: maar zo als het er nu naar uitziet komt er geen elsiabeth

 < 1 2 3 4 >  Last ›
2 of 5