1 of 2 |  1 2 > 
Solong. farewell first preview. The Sound of Music annuleert eerste try outs.
change_status
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Naar Amerikaans Voorbeeld

In New York en London kijkt niemand op als een first preview geen doorgang vind. Tijdens de doorloop die gisteren plaatsvond in Theater De Efteling bleek de complexiteit van de voorstelling zà³ groot dat besloten is zowel de eerste als de tweede try out te annuleren. Vrijdag 19 september zal dus pas de eerste voorstelling plaats vinden.

Vanaf maandag 15 september neemt Omroep Brabant je mee voor een kijkje achter de schermen van The Sound of Music. Beleef samen met de cast, crew & creatives van The Sound of Music alle spanningen. Zie hoe het decor wordt gebouwd, de cast en het orkest repeteert en hoe de spanning stijgt op weg naar de première.

The Sound of Music is de vierde productie die de Efteling in samenwerking met Albert Verlinde en Roel Vente presenteert.

Op weg naar de première… bij Omroep Brabant TV, elke avond van 15 tot en met 29 september. Van maandag tot en met woensdag vanaf 18.55 uur, donderdag en vrijdag vanaf 18.45 uur en maandag 29 september om 18.20 uur. Daarna wordt het programma herhaald tot de volgende middag.

[ Gewijzigd: 18 December 2008 07:10 PM by Marilena ]
  [ # 1 ] 15 September 2008 05:48 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

wat bedoelen ze nou met

“bleek de complexiteit van de voorstelling zà³ groot “

  [ # 2 ] 15 September 2008 06:13 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1182
Geregistreerd  2007-03-27

jouke - 15 September 2008 05:48 PM

wat bedoelen ze nou met

“bleek de complexiteit van de voorstelling zà³ groot “

Dat de show heel ingewikkeld in elkaar zit. Dat slaat dan denk ik op het decor of op het geluid.

  [ # 3 ] 15 September 2008 06:20 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Sndr - 15 September 2008 06:13 PM
jouke - 15 September 2008 05:48 PM

wat bedoelen ze nou met

“bleek de complexiteit van de voorstelling zà³ groot “

Dat de show heel ingewikkeld in elkaar zit. Dat slaat dan denk ik op het decor of op het geluid.

Ja, in de tweede wereldoorlog galmde het nogal in de Alpen en het is zo lastig om dat na te bootsen in het theater 😉

  [ # 4 ] 15 September 2008 06:59 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

De complexiteit van de danspasjes? de vertaling? de regie? :tong:

  [ # 5 ] 15 September 2008 07:34 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

dokter_P - 15 September 2008 06:59 PM

De complexiteit van de danspasjes? de vertaling? de regie? :tong:

ja inderdaad,dat bedoelde ik met mijn vraag. het is totaal niet duidelijk wat er nu zo complex is.
maar vind het nogal on-professioneel overkomen maar schijnt normaal te zien ( op Wend en Bway)

  [ # 6 ] 15 September 2008 07:44 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

jouke - 15 September 2008 07:34 PM
dokter_P - 15 September 2008 06:59 PM

De complexiteit van de danspasjes? de vertaling? de regie? :tong:

ja inderdaad,dat bedoelde ik met mijn vraag. het is totaal niet duidelijk wat er nu zo complex is.
maar vind het nogal on-professioneel overkomen maar schijnt normaal te zien ( op Wend en Bway)

Ik vind het juist professioneel, liever een goed product laten zien en minder voorstellingen dan iets wat nog niet goed is. En je kunt met theater een hele hoop plannen, maar sommige dingen duren langer dan je verwacht. We hebben het destijds met Titanic al gezien, daar waren ze technisch gezien ook nog niet klaar voor het publiek, weg eerste try-outs.

  [ # 7 ] 15 September 2008 08:37 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  83
Geregistreerd  2008-05-21

Klaske - 15 September 2008 07:44 PM
jouke - 15 September 2008 07:34 PM
dokter_P - 15 September 2008 06:59 PM

De complexiteit van de danspasjes? de vertaling? de regie? :tong:

ja inderdaad,dat bedoelde ik met mijn vraag. het is totaal niet duidelijk wat er nu zo complex is.
maar vind het nogal on-professioneel overkomen maar schijnt normaal te zien ( op Wend en Bway)

Ik vind het juist professioneel, liever een goed product laten zien en minder voorstellingen dan iets wat nog niet goed is. En je kunt met theater een hele hoop plannen, maar sommige dingen duren langer dan je verwacht. We hebben het destijds met Titanic al gezien, daar waren ze technisch gezien ook nog niet klaar voor het publiek, weg eerste try-outs.


Ik vind het ook goed dat als de show nog niet ‘compleet’ is ze beter de try-outs af kunnen zeggen, alleen ik vind het een beetje raar dat ze het over de complexiteit van de show hebben en niet gewoon zeggen wat er aan de hand is .Want dat de show complex is wisten ze al voordat de repetities begonnen (als het gaat om geluid/licht ed zeker)

  [ # 8 ] 18 September 2008 04:13 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  2
Geregistreerd  2008-06-16

Ik las net op het intranet van de Efteling het volgende bericht:

Generale repetitie vanavond uitgesteld!
18/9/2008

Helaas moeten wij jullie meedelen dat de generale repetitie van The Sound of Music vanavond, donderdag 18 september, niet plaatsvindt. Iedereen ontvangt binnenkort meer informatie.
Fons Jurgens
Exploitatie Directeur

  [ # 9 ] 18 September 2008 04:31 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

Jojas - 18 September 2008 04:13 PM

Ik las net op het intranet van de Efteling het volgende bericht:

Intranet vd Efteling lijkt me alleen voor medewerkers vd Efteling, niet netjes om zo maar hier te plaatsen lijkt me

  [ # 10 ] 18 September 2008 04:33 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  2
Geregistreerd  2008-06-16

jouke - 18 September 2008 04:31 PM
Jojas - 18 September 2008 04:13 PM

Ik las net op het intranet van de Efteling het volgende bericht:

Intranet vd Efteling lijkt me alleen voor medewerkers vd Efteling, niet netjes om zo maar hier te plaatsen lijkt me

Ja ok maar aan de andere kant is het ook gesmst aan mij omdat ik geboekt had. 😊

  [ # 11 ] 18 September 2008 06:14 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Jojas - 18 September 2008 04:33 PM

Ja ok maar aan de andere kant is het ook gesmst aan mij omdat ik geboekt had. 😊

Dat lijkt me zeer sterk, want je kon niet boeken voor de Generale repetitie. Het was gewoon een kwestie van wie ‘t eerst komt, ‘t eerst maalt.

  [ # 12 ] 17 December 2008 06:57 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Nu ben ik afgelopen weekend naar The Sound of Music in het Efteling Theater geweest en ik vraag me nog steeds één ding af: waarom in godsnaam “My Favorite Things” vervangen door “The Lonely Goatherd” bij de Onweer-in-the-bedroom scene???

Wat was er mis met de oude versie, die is al decennia lang goed.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 13 ] 17 December 2008 10:05 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Heidi - 17 December 2008 06:57 PM

Nu ben ik afgelopen weekend naar The Sound of Music in het Efteling Theater geweest en ik vraag me nog steeds één ding af: waarom in godsnaam “My Favorite Things” vervangen door “The Lonely Goatherd” bij de Onweer-in-the-bedroom scene???

Wat was er mis met de oude versie, die is al decennia lang goed.

Ja, dat dacht ik ook en ik vind het ook niet gepast! Maar dat komt misschien omdat deze oude tut de originele versie zo vaak gezien heeft.

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 14 ] 17 December 2008 10:29 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1711
Geregistreerd  2004-10-23

Heidi - 17 December 2008 06:57 PM

Nu ben ik afgelopen weekend naar The Sound of Music in het Efteling Theater geweest en ik vraag me nog steeds één ding af: waarom in godsnaam “My Favorite Things” vervangen door “The Lonely Goatherd” bij de Onweer-in-the-bedroom scene???

Wat was er mis met de oude versie, die is al decennia lang goed.

In de eerste broadway versie zat ie geloof ik ook op die plek. En ‘My favorite things’ was een duet tussen Moeder-Overste en Maria…

Waarom ze dat weer hebben veranderd, weet ik niet.

   Handtekening   

Ik durf het aan, er vol in te duiken
Ogen gespert, wel zien waar ik strand
Ik kom eraan, ik spring in het diepe
Liever echt leven, dan veilig aan land

  [ # 15 ] 17 December 2008 11:30 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

gordijntje - 17 December 2008 10:29 PM

In de eerste broadway versie zat ie geloof ik ook op die plek. En ‘My favorite things’ was een duet tussen Moeder-Overste en Maria…

Waarom ze dat weer hebben veranderd, weet ik niet.

Dus… Destijds hebben de ‘Groten’ op broadway het geprobeerd. Het werkte niet en vervolgens hebben ze veranderd.

V&V dacht dus dat zij het wel voor elkaar kregen om het te laten werken op deze manier? 😉

Je wil echt niet weten hoe goed deze show loopt voor Efteling maatstaven.

Nog even en dan is het weer september/oktober 2009 en staat er gewoon weer een nieuwe musical op de planken van theater ‘De Efteling’... Hoop ik.

 1 2 > 
1 of 2