Musicals in Zwitserland
change_status
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  241
Geregistreerd  2005-07-29

Zit voor een jaar in Bern, Zwitserland. maar heb tot nu nog geen musicals kunnen ontdekken hier in de tsad.

Weet iemand of er iets speelt in Bern? Of ergens andersin Zwitserland?

  [ # 1 ] 05 October 2008 10:14 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  110
Geregistreerd  2007-05-02

Hallo Jemima,

Via deze link moet het lukken: http://www.musicalzentrale.de/index.php?service=0&subservice;&subservice&details;=0&setzone=5&PHPSESSID=483a3390d2b7506855796d6edeeba488


Veel plezier.

Jo

  [ # 2 ] 06 October 2008 10:40 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  241
Geregistreerd  2005-07-29

Hartelijk dank,

Helaas niets in Bern. Wel af en toe iets in Basel of Zurich

  [ # 3 ] 18 October 2008 07:11 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  472
Geregistreerd  2004-12-14

Hallo Jemima,

in het “Musical Theater Basel” speelt “Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat” van 21 januari tot 8 februari 2009.

In het “Theater Basel” speelt “Hair” en in het “Hà¤bse Theater” Basel speelt “Moonlight Serenade”.

In het “Theater St.Gallen” speelt “Hairspray”.

In Winterthur in het “City Halle” (ca. 25 minuten van Zurich) speelt af 28 november de nieuwe musical “Alapilio”.

In Zurich speelt Elisabeth.

En in Bern speelt op 30 en 31 januari 2009 “Into the woods” in het “Theater am Kà¤figturm”.

O ja, en van 25 oktober tot 11 januari speelt “Blue Man Group” in het “Musical Theater Basel” (maar het is eerder en show, geen musical).


Wel, ik hoop ik heb je een beetje geholpen.  😄 Voor het precieze datums kunt je nog op de theater-homepages kijken.

Groetjes Simmy

[ Gewijzigd: 18 October 2008 07:15 PM by Simmy ]
  [ # 4 ] 19 October 2008 09:24 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  241
Geregistreerd  2005-07-29

Hartelijk dank, ik hou het in de gaten.

  [ # 5 ] 19 October 2008 12:08 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  472
Geregistreerd  2004-12-14

Graag gedaan, ik hoop je hebt een mooie tijd in Zwitserland.

  [ # 6 ] 30 November 2008 07:43 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  241
Geregistreerd  2005-07-29

Vandaag naar de matinee van de musical ELisabeth geweest in Zürich.
Prachtige voorstelling!
In vergelijking met de Nederlandse versie die ik gezien heb met Pia, Stanley en Jeroen zijn er een aantal veranderingen:

1: totaal ander decor, met onder andere projecties
2: nieuw lied: Wenn ich tanzen will: erg mooi nummer, absoluut een waardevolle toevoeging
3: een aantal liederen op een ander plek in de show (voorzover ik mij het goed herrinner): kleine rudolf zingt pas voor het eerst zijn lied “mamma waar ben je"in de 2e helft. Het nummer van ELisabeth in het gekkenhuis is voor het nummer van Vrouw Wolf.
Was in de 1e helft al bang dat het hele nummer van kleine Rudolf geschrapt was, maar gelukkig kwam het toch nog. Jongetje (denk jaar of 8) had een heel lief Zürich duits accent (was daardoor voor mij wel slecht te verstaan).
4: Klonk veel meer pop door in deze versie dan de Nederlandse van destijds. Was niet slecht, maa ik geloof dat ik het klassiekere iets beter vind passen bij Elisabeth.

Hoofdrol werd gespeeld door Annemieke van Dam als Elisabeth: hoop dat zij snel een grote rol in Nederland krijgt. Wat heeft zij een mooie stem, zowel zacht als hard, klassiek als modern. Ze wist mij zeer te ontroeren bij"gar nichts"en in de allerlaatste scenes. Maar ook tussendoor zat ik een aantal keren met een brok in mijn keel.
Ik weet niet door wie de dood werd gespeeld. Maar hij deed het prima. In combi met Elisabeth wist hij mij te ontroeren, in zijn solo-nummers kwam er minder emotie door.
Lugeni: wat een geweldige man. Veel humor. Af en toe slecht te verstaan (microfoon een beetje zacht).
Andere rollen gewoon voldoende, niet opvallend goed of slecht. Dit geld ook voor het ensemble.

Kortom: erg plezierige middag gehad, met een paar zeer mooie hoogtepunten.