14 of 14 | ‹ First  < 12 13 14
cd Sunset Boulevard
  [ # 196 ] 10 February 2009 07:02 PM
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  15
Geregistreerd  2008-01-26

Gister de cd gekocht en ik vind het een erg mooie cd maar de stukken van Simone vind ik toch mooier behalve de Met een blik van Pia die wint het toch wel van die van Simone vind ik. Verder een mooie cd en de making off heb ik volgesmij op tv gezien destijds als het tenminste dezelfde is.

   Handtekening   

Why so serious?

  [ # 197 ] 10 February 2009 07:20 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  263
Geregistreerd  2008-04-23

ik vind de cd prachtig! Ik heb Simone en Pia beide live gezien en de 2e keer (Pia) vond ik de musical mooier. Dat kan komen doordat ik beter in het verhaal zat of gewoon door de meeslepende dramatische stem van Pia.
Maar ik geniet heel erg van de CD. Ik vind dat Antonie het voortreffelijk doet! Ik irriteer me veel eerder aan Peter de Smet als Max. Dat was heel zwak in het theater. Maar goed…
Het nummer Salome, had ik ook graag op cd gehad. En op de cd van Pia het nummer: de dame gaat betalen.

‘Doen we lunch’ zap ik altijd wel door, boeit me niet zo… Duurt ook te lang.

Verder : genieten!!

  [ # 198 ] 10 February 2009 09:16 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  256
Geregistreerd  2008-10-08

Ik heb gisteren bestelt en niks binnen vandaag dan wordt het morgen binnen krijgen hoop ik

   Handtekening   

Je kunt het wonder pas beleven, als je in wonderen geloofd.

  [ # 199 ] 11 February 2009 05:57 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Best raar dat ik toch redelijk vaak commentaar op Peter de Smet lees; kan dat komen doordat het een klassieke zanger is en het gros van het publiek dat niet (meer) gewend is?

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 200 ] 12 February 2009 12:54 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  272
Geregistreerd  2008-05-17

Heidi - 11 February 2009 05:57 PM

Best raar dat ik toch redelijk vaak commentaar op Peter de Smet lees; kan dat komen doordat het een klassieke zanger is en het gros van het publiek dat niet (meer) gewend is?

Nou, dat denk ik eerlijk gezegd niet.
Ik luister redelijk wat opera en vergeleken bij de echte klassieke zangers, steekt Peter daar ook maar schril bij af.

Volgens mij ligt het meer aan zijn manier van uitspraak (dat Vlaams-Nederlandse dat eigenlijk geen van beide is…) en zijn bij tijden zwaar overdreven dictie.
Het klinkt allemaal zo nep en ongeïnteresseerd… ik ergerde me al groen en geel aan hem bij de opnames van Les Mis (zelfs in zijn kleine rol(len)) en Phantom.
Zeker bij die laatste geloof je Raoul voor geen meter.

Als Peter de rol echt klassiek zou aanpakken, dan zouden er ook grotere uithalen met veel meer power/volume/kracht bij zitten (bijvoorbeeld in zijn grote solo nr); iets wat naar mijn mening veel beter zou werken.

   Handtekening   

Life is music - play it louder!

  [ # 201 ] 12 February 2009 03:29 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  28
Geregistreerd  2004-07-06

wat een geweldige cd, ik heb sunset gezien met pia, wil zeker hem nogmaals gaan zien met simone!

   Handtekening   

april
02 footloose
18 lenette van dongen

  [ # 202 ] 12 February 2009 06:00 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  715
Geregistreerd  2008-12-10

MagicalMrMistoffelees - 12 February 2009 12:54 PM
Heidi - 11 February 2009 05:57 PM

Best raar dat ik toch redelijk vaak commentaar op Peter de Smet lees; kan dat komen doordat het een klassieke zanger is en het gros van het publiek dat niet (meer) gewend is?

Nou, dat denk ik eerlijk gezegd niet.
Ik luister redelijk wat opera en vergeleken bij de echte klassieke zangers, steekt Peter daar ook maar schril bij af.

Volgens mij ligt het meer aan zijn manier van uitspraak (dat Vlaams-Nederlandse dat eigenlijk geen van beide is…) en zijn bij tijden zwaar overdreven dictie.
Het klinkt allemaal zo nep en ongeïnteresseerd… ik ergerde me al groen en geel aan hem bij de opnames van Les Mis (zelfs in zijn kleine rol(len)) en Phantom.
Zeker bij die laatste geloof je Raoul voor geen meter.

Als Peter de rol echt klassiek zou aanpakken, dan zouden er ook grotere uithalen met veel meer power/volume/kracht bij zitten (bijvoorbeeld in zijn grote solo nr); iets wat naar mijn mening veel beter zou werken.

Ik vind dat Peter het ontzettend goed doet!...Zo dat is er ook even uit:P

   Handtekening   

“Nooit een nacht alleen zijn…....”

  [ # 203 ] 12 February 2009 08:32 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ook ik heb inmiddels de cd beluisterd en heb er een beetje gemengde gevoelens over. Met Simone, Pia en Peter is niets mis. Perfect gecast. Kan ook niet kiezen tussen Pia en Simone. Maike viel een beetje tegen, want ik vond beter toen ik de voorstelling zag. Dieptepunt is toch wel Antonie. Naast de grote nummers van Norma had ook Sunset Boulevard een hoogtepunt moeten zijn. Dit is nu juist het dieptepunt van de cd. Wat een vreselijke versie zeg. Ook snap ik niet waarom Salome er niet op staat. Dit is toch de aanzet van het hele verhaal. Er zijn mindere belangrijke nummers die wel op de cd staant, zoals: A Little Suffering en The Lady’s Paying. Helaas ook een aantal fouten in het boekje. Wel weer genoten van de mooie vertaling, maar de cd komt niet in de buurt van de London Cast Recording.

Ik lees hier veel opmerkingen van mensen die het jammer vinden dat de making of niet in een dvd speler werkt, maar dat is logisch want het is geen dvd. Gewoon een cd-rom track.

  [ # 204 ] 12 February 2009 08:50 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

martijn-j - 12 February 2009 08:32 PM

Wel weer genoten van de mooie vertaling, maar de cd komt niet in de buurt van de London Cast Recording.

Dát is voor mij juist precies het punt waarop ik jubel bij deze cd. Die fantastische vertaling. Telkens als ik de cd luister geniet ik alleen al van het tekstwerk dan bedek ik graag de rest met de mantels der liefde.

  [ # 205 ] 16 February 2009 06:33 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  53
Geregistreerd  2006-09-12

Net als de meeste mensen heb ook ik nogal gemengde gevoelens bij de cd. De orkestraties zijn absoluut top. In het theater vond ik Simone en Pia gelijkwaardig maar op de cd Pia toch stukken beter, emotioneler. Antonie is een geweldige flop. Zeker om er enkel naar te luisteren. Zijn titelsong is echt heel slecht, technisch niet best gezongen en dikwijls buiten adem. Cd haalt zeker een voldoende maar Antonie haalt het niveau erg naar beneden.

In Martiniplaza had ik tweemaal geboekt en had het geluk dat ik de ene zaterdag Simone&Antonie; had, en de week erop Pia&Jasper;. Vind Sunset Blvd geen topshow maar wel respectabel. Jasper als Gillis was een genot.

  [ # 206 ] 16 February 2009 06:55 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Gezien de meningen over de cd nogal verdeeld zijn nu extra motivatie om maar eens op een leuke aanbieding te wachten.
Wil heb op zich wel hebben, maar er zijn andere cd’s die eerder in het lijstje staan om (veel) geld aan uit te geven.
Btw: ik heb een dvd/etc. speler; die moet de cd-rom track dus wel aan kunnen 😄

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 207 ] 16 February 2009 07:17 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

Heidi - 16 February 2009 06:55 PM

Btw: ik heb een dvd/etc. speler; die moet de cd-rom track dus wel aan kunnen 😄

Dat lijkt me niet Heidi… Het is gewoon een wmv bestandje dat op de cd staat. Echt alleen te openen in een computer door via verkenner naar de inhoud van de cd te gaan… 😉

  [ # 208 ] 16 February 2009 07:35 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  903
Geregistreerd  2006-06-14

Tim - 16 February 2009 07:17 PM
Heidi - 16 February 2009 06:55 PM

Btw: ik heb een dvd/etc. speler; die moet de cd-rom track dus wel aan kunnen 😄

Dat lijkt me niet Heidi… Het is gewoon een wmv bestandje dat op de cd staat. Echt alleen te openen in een computer door via verkenner naar de inhoud van de cd te gaan… 😉

Dat is wel jammer, bij the Wiz en Cabaret zat er nog een echte DVD bij.

  [ # 209 ] 16 February 2009 08:24 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  53
Geregistreerd  2006-09-12

Vergelijk eens Antonie Kamerling’s ‘Sunset Boulevard’ met die van Uwe Kroger (naar mijn mening de beste die er is). Maar dat is verschil is toch wel erg groot.

  [ # 210 ] 20 February 2009 04:10 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Tim - 16 February 2009 07:17 PM
Heidi - 16 February 2009 06:55 PM

Btw: ik heb een dvd/etc. speler; die moet de cd-rom track dus wel aan kunnen 😄

Dat lijkt me niet Heidi… Het is gewoon een wmv bestandje dat op de cd staat. Echt alleen te openen in een computer door via verkenner naar de inhoud van de cd te gaan… 😉

Bother… gelukkig is mijn computer ook net nieuw.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

‹ First  < 12 13 14
14 of 14