1 of 2 |  1 2 > 
Amerika kiest: Obama
change_status
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Obama mag zich de nieuwe president van Amerika noemen..

We zijn dus (eindelijk) verlost van George W. Bush..
En worden niet opgezadelt met ‘Hockeymoeder’ Palin!

Wat vinden jullie ervan dat Amerika zijn eerste zwarte president heeft?

Ik ben blij! En een beetje opgelucht.
Eerlijk is eerlijk, ik weet niet veel van de standpunten. Eigenlijk kan ik alleen oordelen op uiterlijk en voorkomen.

McCain vond ik eng. Typisch een standaard nationalistisch mannetje. Oorlogje voeren en Amerika ophemelen.. En dan natuurlijk dat rare vrouwke aan zijn zij.. Nee dat had geen goed gedaan..

Maar gaat Obama zo veel goeds doen? Hij is natuurlijk ‘zwart’! Amerika beschikt over een grote ‘zwarte’ cultuur. Maar een bijna even groot rasistische cultuur.. Gaat dit wel zo positief uitpakken in de toekomst.. we zullen zien

Waar we wel zeker van zijn, is een grote verandering! Ik ben benieuwd…

  [ # 1 ] 05 November 2008 03:44 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1972
Geregistreerd  2004-12-03

Ik ben ook blij dat Obama gewonnen heeft, weet niet of hij alles in de komende 4 jaren goed gaat doen,
Maar ben wel van mening dat verandering heel goed zou zijn voor Amerika.

   Handtekening   

I’ve heard it said, that people came into our lives for a reason….

  [ # 2 ] 05 November 2008 05:42 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1306
Geregistreerd  2002-07-28

Voor mijn gevoel is alles beter dan iemand die in de lijn van Bush verder gaat. En McCain gaf me dat gevoel, dus dan maar Obama (of die derde totaal onbekende kandidaat die al sinds ‘96 een hopeloze strijd voert).

Ik vind het geweldig dat eindelijk een jarenlange strijd gestreden is, die om de eerste zwarte president van Amerika. Nu wordt de volgende strijd wie die eerste gekleurde ministerpresident van Nederland wordt… 😉

   Handtekening   

Ik ben met niets begonnen en heb het meeste nog over… 😉

http://www.kersouwe.nl

  [ # 3 ] 05 November 2008 05:55 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2391
Geregistreerd  2003-12-22

Ik zie liever een democraat in Amerika aan de macht dan een republikein en of dat nu Obama of iemand anders was, maakt me niet uit. Maar als eerste zwarte president kan hij internationaal veel bereiken. Van de andere kant ben ik bang dat als hij het niet heel goed aanpakt de komende jaren, we daarna weer twee termijnen van republikeinen zullen krijgen. En Obama krijgt het zwaar. Te zwaar ben ik bang. De financiele crisis, de oorlogen, een zorgstelsel dat naar de klote is, het zal niet makkelijk zijn om dat structureel binnen enkele jaren te verbeteren zonder dat het de gemiddelde Amerikaan geld zal kosten. En dat zou dan nog wel eens averechts kunnen uitpakken.

Maar goed, hopelijk komt er de komende 4 jaar internationaal gezien iets meer rust en respect en dan heeft Obama volgens mij al heel wat bereikt.

   Handtekening   

Turbo! Turbo!

  [ # 4 ] 05 November 2008 07:27 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  93
Geregistreerd  2008-09-08

Ik ben blij dat Obama heeft gewonnen. Er is inderdaad niet veel bekend over zijn standpunten maar hij kan het denk ik wel beter doen dan Bush. Bovendien heeft Obama een goeie vicepresident die al jaren senator is en dus ook van alles heeft meegemaakt. Met een goed team achter zich moet Obama een heel eind kunnen komen in 4 jaar. Internationaal willen landen hem tenminste weer helpen. Maar hoe het allemaal uitpakt zien we wel.

  [ # 5 ] 05 November 2008 07:32 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4764
Geregistreerd  2006-12-26

Ik ben ook erg blij dat we van die enge Bush verlost zijn, maar ik ben bang dat iedereen nu teveel druk (en verwachtingen) op Obama’s schouders legt.

Dat Obama gekleurd is vind ik prima, maar wit had ook goed geweest.. zolang hij maar democraat is!

   Handtekening   

Groetjes,
Monique

http://www.MusicalNieuws.nl

  [ # 6 ] 05 November 2008 08:15 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  384
Geregistreerd  2007-05-09

Alles beter dan een Mccain. Maar ik sta nog steeds niet echt te springen. Hij zal flink tegen gaan vallen, al z’n beloftes, al z’n verwachtingen die hij geschept heeft.

  [ # 7 ] 05 November 2008 09:26 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  458
Geregistreerd  2005-02-19

Blij met Obama, zoals Mc cain zelf al toegaf is hij in economie niet zo goed, tuurlijk daar kannie mannetjes voor inhuren, maar het is niets als het in amerika slecht gaat met de economie maar standaard krijgt de rest van de wereld er mee te maken. Daarnaast is Obama een man van de dialoog, Amerika heeft veel vijanden, je kan niet met iedereen vriendjes zijn maar het zou goed zijn eens een dialoog aan te gaan ipv oorlogje spelen. En wat wat dacht je van uitstoot, bush kon het geen moer schelen, hij leeft nu en moet nu kunnen doen wat hij wil en wat mensen over 50 jaar met deze wereld moeten? dat zal hem een zorg zijn. Obama schijnt een man van verandering te zijn, nou ik wens hem succes, het zal eerst 4 jaar puinruimen worden.

  [ # 8 ] 05 November 2008 10:09 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  93
Geregistreerd  2008-09-08

ikkuh - 05 November 2008 09:26 PM

  Obama schijnt een man van verandering te zijn, nou ik wens hem succes, het zal eerst 4 jaar puinruimen worden.

Misschien doet ie het zo goed dat ze hem daarna nog een keer kiezen kan hij dan dingen gaan opbouwen na al het puinruimen 😛

  [ # 9 ] 06 November 2008 02:01 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Wel jammer dat Obama tegen het homohuwelijk is!
Wel is ie voor dat “zwart” en “wit gelijk zijn (zijn ze ook), maar dan het homohuwelijk, neeee, dat kan niet!
Vreemd!
En hij is voor de doodstraf… dat mag van mij betreft afgeschaft, maar goed…

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 10 ] 06 November 2008 07:58 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

Ik ben blij dat Obama gewonnen heeft. De Nederlandse politiek volg ik eigenlijk nauwelijks, maar de Amerikaanse verkiezingen heb ik wel nauwlettend gevolgd. Ik heb nooit iets met Bush gehad. Altijd maar bezig met het oorlog voeren en Amerika ophemelen. Ik denk dat met Obama Amerika echt een andere kant op zal gaan en dat op een positieve manier.

  [ # 11 ] 06 November 2008 04:32 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Vooral blij dat dat enge mens Palin niet in het witte huis terecht komt voorlopig. Verder blijf ik sceptisch; Ook Obama is in mijn ogen veel te conservatief.

  [ # 12 ] 06 November 2008 08:38 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2058
Geregistreerd  2002-05-30

Grappig dat iedereen hier een hekel heeft aan Bush omdat hij zo met oorlog bezig is, ik ben bang dat er weinig zal veranderen met de komst van Obama in januari. Het aantal strijders in oorlogs landen zullen gelijk blijven, misschien nog wel groter worden. Wie er ook president was geworden, zoveel verschil zal er niet zijn op oorlogs gebied denk ik. Natuurlijk ben ik wel blij dat Amerika voor Obama heeft gekozen, hij heeft uitstraling, en mooie doelen voor ogen. Maar toch wacht ik liever even af in hoeverre dat ook goed uit zal pakken. Hopelijk pakt hij de zorg eens goed aan.

[ Gewijzigd: 06 November 2008 08:41 PM by Rop ]
   Handtekening   

This was never my world
You took the angel away
I killed myself to make everybody pay

  [ # 13 ] 07 November 2008 09:00 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  889
Geregistreerd  2008-05-04

Ik heb het qua standpunten niet helemaal goed gevolgd.. maar ben blij dat Obama gewonnen heeft.. vind hem ook beter overkomen dan McCain.. maar we moeten maar afwachten hoe het gaat worden.. Ben wel benieuwd hoe hij met de “erfenis” van Bush omgaat..

  [ # 14 ] 07 November 2008 09:22 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2058
Geregistreerd  2002-05-30

Misschien zie ik het wel helemaal verkeerd hoor, maar hoe kun je blij zijn dat een man als Obama de nieuwe president gaat worden, als je eigenlijk niks van die man weet? Komt dat omdat hij zwart is? Komt dat omdat McCain teveel op Bush lijkt? Wil verder niemand aanvallen ofzo, maar ik heb het idee dat hier hetzelfde gedacht word als Amerika. Waar blijkbaar het budget en het voorkomen belangrijker is dan de politieke standpunten…
En Veertje, homohuwelijk in Amerika is sowieso taboe. Maar dat heeft naar mijn idee weinig met politiek te maken…

   Handtekening   

This was never my world
You took the angel away
I killed myself to make everybody pay

  [ # 15 ] 07 November 2008 09:52 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Het is inderdaad vooral dat McCain het niet is geworden :tong:

 1 2 > 
1 of 2
‹‹ Even voorstellen      Even voorstellen :-) ››