Maria Friedman Re-arranged en The King and I in 2009
change_status
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Vanaf 27 november speelt Maria Friedman in Trafalgar Studio 1 een reprise van haar solovoorstelling ‘Re-arranged’ die eerder in de Chocolate Factory te zien was. Zeker een interessante tip als je de komende maanden naar Londen gaat. Ik kan gelukkig nog net een van de laatste voorstellingen meepakken in januari.

Maria Friedman Re-arranged
Twenty-Five Performances Only — From 27 November

Maria Friedman, accompanied by an 11 piece band, will play just twenty-five performances of her most recent solo show Maria Friedman: Re-arranged at the Trafalgar Studios from 27 November 2008 - 4 January 2009. Earlier this year Maria Friedman: Re-arranged enjoyed a sell-out run at the Menier Chocolate Factory where the show was acclaimed by audiences and critics alike.

Maria Friedman’s band comprises some of the UK’s best soloists, playing among them over 50 instruments, and will feature a mix of the original Menier Chocolate Factory programme with some exciting new additions. The running time of this show will be 90 minutes with no interval.

Some of the most renowned orchestrators and arrangers in the world have rearranged versions of Maria’s firm favourites and contemporary songs, including the work of Irving Berlin, Leonard Bernstein, Jerry Herman, Michel Legrand, Andrew Lloyd Webber, Randy Newman, Stephen Sondheim, Charles Strouse and Suzanne Vega.

Maria Friedman’s first solo show in London at the Donmar Warehouse, By Special Arrangement, seen 13 years ago, won her an Olivier Award She subsequently won two further Oliviers for Ragtime and Sondheim’s Passion and has been nominated for several others. Her many musical theatre credits include, Chicago, Sunday in the Park with George, Lady in the Dark, The Woman in White and Sweeney Todd in which she played Mrs Lovett opposite Bryn Terfel for the re-opening of the Royal Festival Hall. She has also played three acclaimed concert seasons at the legendary Café Carlyle in New York and regularly performs her one-woman shows world-wide and has a busy concert career. As well as numerous cast recordings, Friedman’s solo albums include Maria Friedman, Maria Friedman Live and Now and Then.

Meer info en boeken http://www.mariafriedmanlive.co.uk

[ Gewijzigd: 12 December 2008 10:24 AM by Theo ]
   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 1 ] 07 December 2008 12:41 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Tip voor iedereen die Maria Friedman wil zien : kaarten voor alle voorstellingen tot en met 4 januari 2009 kosten nu via http://www.theboxoffice.com slechts £ 10 in plaats van £ 35 !

Maria Friedman uses this revival of her great cabaret performance at the Menier Chocolate Factory earlier this year to announce another reprise: that of her Mrs Lovett in Sweeney Todd with Bryn Terfel, which is especially good news for those of us who missed it first time round.

Again, Friedman makes no bones about saying she owes her career to Sondheim, though she now starts the show with a rousing version of “As If We Never Said Goodbye” from Andrew Lloyd Webber’s Sunset Boulevard. Her brilliant articulation of “The Worst Pies in London” while juggling props and dealing with a “customer” from the audience is a highlight, topped only by the mini-opera, full of colour and piercing emotion, of a stunning “Sunday in the Park with Dot.”

Leonard Cohen has shown this year how to deliver the perfect concert. But I am warming more to Friedman’s slightly sloppy approach, schmoozing the front rows (she came perilously close to embarrassing me with Randy Newman’s hilarious “Short People”), fiddling with a water bottle, drooling over friends and family. She looks in prime health now, irresistibly impish and managing to be at once matronly (she’s filled out a bit) and dead sexy.

She flirts outrageously with another willing partner from the stalls in “I Want to Sleep With You Now” by Charles Strouse and Lee Adams and shoots the breeze as a wistful old lady “In Buddy’s Eyes” from Follies. David Babani’s production now runs for ninety minutes without an interval (just as well in this awkwardly accessible, uncomfortably rearranged auditorium) and Maria changes from black tulle to red silk (both frocks in plumptious décolleté) while the band under the irrepressible Gareth Valentine plays a Sweeney Todd selection.

This eleven-piece band is on equal footing with the singer, a genuine collection of virtuosi playing as one. As Friedman insists, her songs are all about the arrangements, a point best illustrated by David Cullen’s gorgeously dissonant version of “You Are My Sunshine,” Jason Carr’s skilful re-writeof Michel Legrand’s “Le Trombone” and Chris Walker’s delicate, bluesy treatment of Purcell’s “Dido’s Lament.” Finally, though, it’s Friedman at full throttle we love, and of course she can’t resist trading an achingly restrained, semi-muted strut through “Broadway Baby” for a climactic, over-the-top assault on the summit. Like all the great singers, her offering to us is her own sacrifice, and she spreads her arms to drag us in. Take me home, Momma!

**** recensie is van Michael Coveney voor http://www.whatsonstage.com

[ Gewijzigd: 07 December 2008 12:48 PM by Theo ]
   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 2 ] 11 December 2008 06:48 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik zet het maar even in dit topic. Volgend jaar speelt Friedman de hoofdrol in ‘The King And I’ in de Albert Hall. Lijkt me helemaal geweldig. De voorverkoop is inmiddels begonnen.

The timeless classic, Rodgers & Hammerstein’s The King and I, has captured the hearts and minds of millions with its charming story of the British governess brought into the court of Siam to tutor the King’s many children. Once within the splendour of the Royal Palace, beautifully recreated within the magical setting of the Royal Albert Hall, Anna and the King grow to understand one another and learn about each other’s cultures.

Fully staged in the round, this spectacular production plays for just twenty performances. The unique love story is told with one of the most glorious and unforgettable scores ever written. The much-loved songs and sweeping melodies from the show include: The March of the Siamese Children, Shall We Dance, I Whistle a Happy Tune, Hello Young Lovers and the unforgettable Getting to Know You.

The King and I is lavishly brought to life by Jeremy Sams (The Sound of Music, Noises Off) and Robert Jones (The Sound of Music, On The Town), with musical direction by Gareth Valentine (Cats, Miss Saigon) and played by the Royal Philharmonic Concert Orchestra. Starring one of the UK’s best-loved stage performers Maria Friedman alongside Daniel Dae Kim, star of the hit TV series Lost, this promises to be a memorable musical not to be missed.

Bron http://www.royalalberthall.com

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 3 ] 11 May 2009 09:57 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Is er al meer bekend over de cast van The King and I? Ik ga volgende maand naar de voorstelling, maar ik kan er niks over vinden.

  [ # 4 ] 13 May 2009 08:01 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

martijn-j - 11 May 2009 09:57 PM

Is er al meer bekend over de cast van The King and I? Ik ga volgende maand naar de voorstelling, maar ik kan er niks over vinden.

Jaloers 😊 Ik weet nog niet zeker of ik ga. Voor mensen die wel willen : als je boekt voor 20 mei op de site van de Royal Albert Hall krijg je 10GBP korting op de doordeweekse voorstellingen onder vermelding van kortingscode ‘4450’

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 5 ] 23 June 2009 11:18 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  243
Geregistreerd  2009-03-31

Ik ben afgelopen zondag naar The King and I geweest.

Allereerst was ik erg verbaasd over het grote aantal lege stoelen in de zaal, dit omdat er online nog maar een paar lege stoelen te verkrijgen waren, terwijl er in de zaal grote stukken leeg bleven. Zelf zat ik in de stalls op rij 7, een beetje een gok wat betreft de kant, omdat het toneel rond was, maar uiteindelijk denk ik dat het weinig uitmaakt waar je zit, het was goed te zien. De mensen op de 1e en misschien ook de 2e rij van de stalls hadden beperkt zicht, doordat ze een soort van bruggetje hebben gebouwd, met een reling, waardoor je als je rij 1 zat volgens mij de hele tijd tegen die reling aankeek…. Niet zo slim!

Anyway, on to the real thing then. Maria Friedman… wat een vrouw! En zà³ geschikt voor de rol van Anna. Ze zette een Anna neer zoals die voor mij moet zijn; eigenwijs, intelligent, maar ook met een ontzettend groot hart. Samen met haar tegenspeler Daniel Dae Kim stond er een ijzersterk duo op het toneel. Daniel Dae Kim heeft mij aangenaam verrast. Ik weet dat het grote publiek hem kent van LOST, maar ik had geen flauw idee wie hij was. Zijn zang was goed en overall vond ik zijn performance subliem. Hele scherpe timing in de komische elementen, maar ook goed in de meer dramatische kant.

Ook verrassend vond ik Yanle Zhong. Ik had haar eerder als Christmas Eve gezien in Avenue Q, en om eerlijk te zijn vond ik haar toen wel leuk, maar meer niet. Maar met de rol van Tuptim heeft ze veel meer de kans om zichzelf te bewijzen als zangeres an dramatische actrice. Dit deed ze dan ook, en haar zang was fenomenaal. De dag ervoor op West End live had ik haar al horen zingen en was ik al onder de indruk, maar op het toneel kwam het nog vele malen beter over.

All in all vond ik het een top productie en heb ik van iedere scene, en elk lied genoten. Ik had nog nooit een versie van The King and I live op het toneel gezien, maar deze versie zal wel hoog in mijn lijstje van favoriete uitvoeringen komen te staan. Het is jammer dat deze productie maar zo kort draait, want ik zou hem zeker nog een keer willen zien.

Enig minpuntje: het geluid in de Royal Albert Hall waar een kleine echo op zat. Dit maakte de gesproken tekst niet onverstaanbaar, maar soms was het wel wat irritant.

Overigens vond ik het ronde toneel prima werken, op een of ander manier heb je net wat meer mogelijkheden met de staging. Ik kon alles goed zien, en vond het alleen jammer dat vooral het achterste deel van het podium werd gebruikt, en het voorste deel daardoor overbodig leek.

[ Gewijzigd: 23 June 2009 11:20 PM by ellabell ]
  [ # 6 ] 29 June 2009 12:55 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  126
Geregistreerd  2008-09-18

The King and I

Ik had gelezen dat er een musical van The King and I opgevoerd zou worden in de Royal Albert Hall in London, voor mij dé gelegenheid om iets in dit gebouw te mogen zien. Het was maar een heel korte periode van 12 tot en met 28 juni, dus het koste erg veel gepuzzel. Maar met veel dank aan alle topics over goedkoop vliegen, was het dan op donderdag 18 juni zover!

Overdag hadden we ruim de tijd en hebben onder andere ook nog een bezoek gebracht aan Dress Circle, dé winkel met alles op het gebied van musicals. Wat erg leuk was dat er in de winkel een poster van onze Nederlandse Tarzan hing!
Zo zie je maar zelfs Nederland is aanwezig in Londen.

We waren lekker vroeg in The Royal Albert Hall om onze ogen ruim de kost te geven,wat een geweldig gebouw en fantastische sfeer. We hadden plekken op rij 8 aan de rechterkant, erg mooi uitzicht op het toneel.
Het toneel was omgetoverd in een soort haven met wat bruggetjes en water en bij het begin bedekt met een groot grijs doek. Het orkest zat in het midden/achterkant van het toneel. In totaal heb ik zeker 35 personen op het toneel geteld. De 13 kinderen niet mee gerekend. Op deze donderdag speelde James Allen de zoon van Anna, Louis. Deze jongen had een zeer duidelijk echt engelse stem, heel goed te verstaan.
Maria Friedman die de rol van Anna vertolkte kreeg spontaan applaus bij opkomst. Een mooie vrouw met een dijk van een stem. Helaas was Daniel dea Kim, die de rol van The King vertolkte niet helemaal goed bij stem, op sommige momenten was het zelfs vals. Wat trouwens niets af deed aan de vertolking van zijn rol.

Ik vond het verhaal erg goed uit de verf komen. De kinderen waren zeer ontroerend en ook de overige spelers, waren zeer goed. Je kon goed horen dat er veel een zeer gedegen muzikale achtergrond hadden. Het ‘rond’ spelen was heel apart om te zien, de ene keer zag je de rug van veel spelers end e andere keer stonden ze juist met hun gezicht allemaal naar je toe. Het enige moment dat het niet helmaal uit de verf kwam was bij de laatste scène, de dood van de koning.

Opvallend vond ik wel dat er nog zo veel lege plekken in het theater waren. En ook het ‘loge’ idee op de tweede en derde ring was apart op te zien. Hier zaten een soort ‘skyboxen’ mensen waren er aan het eten en drinken, wel gelukkig stil tijdens de voorstelling.

Kortom het was een heel geregel, maar ik ben erg blij dat ik de voortelling gezien heb in de Royal Albert Hall!

[ Gewijzigd: 29 June 2009 12:58 PM by mirjam24 ]