1 of 3 |  1 2 3 > 
Dirty Dancing is de tegenvaller van dit seizoen.
change_status
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  496
Geregistreerd  2003-01-14

Gisteravond heb ik uiteindelijk toch de show een keer gezien omdat ik ervoor werd uitgenodigd. Ik verwachtte al dat het niet aan de film kon tippen en dat was terecht. Maar op een geheel andere manier dan ik had gedacht. Ik dacht dat het me zou storen dat de hoofdfiguren geen dragende liederen zouden hebben om het verhaal te vertellen. Dat was eigenlijk niet zo. En de zangers doen hun werk prima daar waar ze mogen zingen want er is een een hoop band. Wat me erg tegenviel was het knullige. Het amateurtoneelachtige van de spelscenes. De dans is mooi, maar dat is voor mij niet genoeg. Ook de aankleding met auto’s en projecties is sullig en een zwakke afspiegeling van wat je verwacht. Maar het moet er perse in dus daardoor ontstaat dat amateuristische. Het opsulute dieptepunt is dat Nobody puts baby in a corner zo nodig in het Engels moet terwijl alle dialoog in het Nederlands is (in overigens een prima vertaling die goed werkt). Dat zinnetje had dus ook best vertaald mogen worden.

Ze hadden geweldige merchandise maar ik wil er nog niet dood in gevonden worden. Want deze show is een waardige opvolger van The Wiz. Ook onder niveau. Het lijkt wel of het Beatrix Theater daar vaker last van heeft. Ook bij SNF vond ik dat. Mamma Mia is de uitzondering. Hopelijk komt er hierna weer iets wat wel de moeite waard is.

   Handtekening   

Don’t take your organs to Heaven. Heaven knows we need them here!
Heb jij je al als donor geregistreerd?

  [ # 1 ] 21 November 2008 11:42 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2035
Geregistreerd  2008-08-31

Petticoat komt er toch?

   Handtekening   

di 14 juni: Er was eens..
do 14 juli: Petticoat
wo 27 juli: Soldaat v Oranje
do 10 nov: Vroeger of later
wo 16 nov: The Producers
za 17 dec: Oorlogswinter
za 24 dec:Jurk
za 14 jan: Kantje Boord

  [ # 2 ] 21 November 2008 11:57 AM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Mo, voor de eerste keer ben ik het met je eens!

Voor een dansspektakel zit er angstvallig weinig dans in..
En Dirty Dancing (alsin ranzig dansen) gebeurd al helemaal niet amper..

Al vond ik dat de finale (Time of my life) veel goedmaakte!

  [ # 3 ] 21 November 2008 11:59 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1182
Geregistreerd  2007-03-27

Mo - 21 November 2008 11:26 AM

Het opsulute dieptepunt is dat Nobody puts baby in a corner zo nodig in het Engels moet terwijl alle dialoog in het Nederlands is (in overigens een prima vertaling die goed werkt). Dat zinnetje had dus ook best vertaald mogen worden.

Ja, maar…
Dat zinnetje was ook eerst vertaald! Maar iedereen vond het in het in Nederlands juist vreselijk tuttig. “Nobody puts baby in a corner” was volgens velen zo ‘cult’ dat het toch weer terugvertaald is naar het Engels.

  [ # 4 ] 21 November 2008 12:06 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2391
Geregistreerd  2003-12-22

Sndr - 21 November 2008 11:59 AM
Mo - 21 November 2008 11:26 AM

Het opsulute dieptepunt is dat Nobody puts baby in a corner zo nodig in het Engels moet terwijl alle dialoog in het Nederlands is (in overigens een prima vertaling die goed werkt). Dat zinnetje had dus ook best vertaald mogen worden.

Ja, maar…
Dat zinnetje was ook eerst vertaald! Maar iedereen vond het in het in Nederlands juist vreselijk tuttig. “Nobody puts baby in a corner” was volgens velen zo ‘cult’ dat het toch weer terugvertaald is naar het Engels.

Klopt, meer info staat ook hier

   Handtekening   

Turbo! Turbo!

  [ # 5 ] 21 November 2008 12:07 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

dokter_P - 21 November 2008 11:57 AM

Voor een dansspektakel zit er angstvallig weinig dans in..
En Dirty Dancing (alsin ranzig dansen) gebeurd al helemaal niet amper..

Al vond ik dat de finale (Time of my life) veel goedmaakte!

Hier sluit ik me ook bij aan.
Waar ik me ook nogal aan kon storen was het vlakke spel van de acteurs.
Blijkbaar is dat na zoveel maanden nog niet verbeterd?

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 6 ] 21 November 2008 12:16 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  220
Geregistreerd  2008-11-19

Ik heb hem ook twee keer gezien met een beoorlijk tijd ertussen. Ik vond ook dat er niet echt een ontwikkeling zat tussen die tijd.

Je gaat met een grote verwachting naar het theater, maar ik vind het ook een van de ‘minste’ musicals.

   Handtekening   

Live your life like it’s golden!

  [ # 7 ] 21 November 2008 12:34 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

ik zeg altijd maar zo bij voorstelling die slecht/saai zijn “agh vond het geen topper, maar gelukkig niet zo slecht als Hair” dat blijft toch echt de slechtste musical tot nu toe die ik gezien heb

  [ # 8 ] 21 November 2008 05:05 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  115
Geregistreerd  2003-08-14

Ik ben het hier maar gedeeltelijk mee eens. Ik heb 6 november een topavond gehad. Niet omdat dit één van de betere musicals is maar omdat het letterlijk de film is en niemand zichzelf serieus lijkt te nemen. Het is zo over de top dat ik het lachen vond. Time of my Life aan het einde maakte heel veel goed maar al met al vond ik het een waardige avond. Zeker onder het niveau van de hedendaagse producties maar zo cult en over de top dat ik het leuk vond. Ook de Engelse zin aan het eind vond ik passen in het plaatje. Wie dus een leuke no-nonsens avond wil en van de film houdt moet DD zeker nog gaan zien.

  [ # 9 ] 21 November 2008 06:46 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  125
Geregistreerd  2008-08-08

ik vond hem ook erg tegenvallen.. wel jammer

   Handtekening   

Dreams and Hope will never fail :roos:

  [ # 10 ] 21 November 2008 07:04 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ik heb gisterenavond in de zaal gezeten. Het is echt de film onstage. Mooie projecties, mooie plaatjes (de effecten van bos, weiland en water vond ik echt heel erg mooi). De danslessen zijn leuk, de cast is leuk; Johnny (Marcus van Teylingen) vooral als die zijn mond houdt, dan is ie stoerder, maar Baby (Jette Carolijn) is oké en Penny (Natascha de Jong) en de rollen van Anouk van Nes en Nicole Berendsen zijn super: wat een prachtige vrouwen.

De stage is soms een beetje “kijk eens wat we allemaal kunnen met een draaischijf”, maar het kampvuur was wel sfeervol en de schuifpanelen effectief.

Ik zou Dirty Dancing niet willen omschrijven als een musical, meer als een dansshow met muziek. En er wordt wel in gezongen, maar functioneel. Je hoeft niet bang te zijn dat ze “elk moment in zingen uitbarsten”.
Oké, er zijn ook minpuntjes: het verhaal komt niet goed uit de verf, de teksten zijn lastig tot niet te verstaan en de draaischijf is regelmatig overdone.

Maar verder is het toch vooral een feestje. Het slot met de slotdans en uiteindelijk de lift is gewoon heerlijk: een moment waar je de hele tijd op wacht. Ik werd er helemaal blij van 😊

Had ik er 75 euro aan uitgegeven? Ik denk het niet, maar voor 18 euro in het midden van rij 10 heb ik toch een heel leuk avondje uit gehad. Misschien vanwege geen verwachtingen en de hoge herkenning, maar anders is het een feest van herkenning met warm & fuzzy feelings en “I had the time of my life!”

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 11 ] 22 November 2008 10:30 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  889
Geregistreerd  2008-05-04

Ik heb DD een aantal maanden geleden gezien.. De film kan ik letterlijk dromen.. ik had ook sterk het idee dat ze de ondertiteling aan het oplezen waren.. Het was leuk voor een avondje, maar bijzonder kan ik m niet noemen..

  [ # 12 ] 22 November 2008 10:41 AM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Ik ‘moet’ volgende week zondag nog hehe. Ga er denk ik ook maar niet met de instelling heen van ‘goh, weer een musical’..

  [ # 13 ] 22 November 2008 12:00 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  893
Geregistreerd  2008-11-08

Hoewel ik indertijd van de film genoten heb trekt deze musical me op de een of andere manier niet. De voorstukjes en previews die ik ervan gezien heb hebben me ook niet echt van gedachten doen veranderen.

   Handtekening   

I am not dead yet!!!!!!

  [ # 14 ] 24 November 2008 11:35 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  496
Geregistreerd  2003-01-14

dokter_P - 21 November 2008 11:57 AM

Mo, voor de eerste keer ben ik het met je eens!

Voor een dansspektakel zit er angstvallig weinig dans in..
En Dirty Dancing (alsin ranzig dansen) gebeurd al helemaal niet amper..

Al vond ik dat de finale (Time of my life) veel goedmaakte!

Wij zijn het toch wel vaker eens, dr. P?
De finale was wel leuk maar maakte het voor mij niet meer helemaal goed. Dat kwam omdat ik me zo duidelijk realiseerde op dat moment dat we hier de hele avond op hadden zitten wachten.

   Handtekening   

Don’t take your organs to Heaven. Heaven knows we need them here!
Heb jij je al als donor geregistreerd?

  [ # 15 ] 27 January 2009 06:25 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

Op de website van de Avro staan backstage filmpjes van Dirty Dancing. Voor de liefhebber…

http://www.avro.nl/web/musical/extra_filmpjes/

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

 1 2 3 > 
1 of 3