1 of 2 |  1 2 > 
Sunset Boulevard 28-11-08 *SPOILER*
change_status
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

—-

[ Gewijzigd: 19 October 2010 06:12 AM by Judaz ]
  [ # 1 ] 30 November 2008 08:03 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

als je m er nog niet hebt ingestopt zou ik de standaard-spelfout in verrassend nog even verbeteren en m verder nog even doorlopen op leestekens en spaties. Verder is Maike Boerdam een Zeeuws-Vlaamse, wat m.i. nog niet bij Vlaanderen hoort.


Een juichende recensie; een mening waar ik me zeker niet in kan vinden. Ik vind het een saai stuk met een paar oervervelende muzikale stukken (zeker waar het op de jazz leunt).  Wat vond je van de komische choreografien (althans, zo zal het bedoeld zijn, ik vond ze afgrijselijk).

  [ # 2 ] 30 November 2008 09:04 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

Heb ze al verbeterd, thnx!;) Net uitgedraaid.

Tja, ik ben niet zo snel kritisch maar als acteur i.o. ben ik wel meer naar de details en het spel gaan kijken.
Het enige waar ik niet zo over te spreken ben is het verhaal opzich, het stuk moet het meest toch wel hebben van het spel en de muziek.

Tja, ik had al vaker over die choreografie gehoord, ik vond het op sommige plekken totaal misplaatst(Doen we lunch) maar op andere plekken werkte het juist wel( De dame gaat betalen & Een beetje lijden).

Niet de beste musical van Andrew Lloyd Webber maar ik vond het zeer vermakelijk!

PS. Heb ik al verteld dat er ontzettend veel op de grond viel? Glaasjes tijdens Schwab’s Pharmacy, potloden, doeken, kopjes….

  [ # 3 ] 30 November 2008 11:20 PM
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  21
Geregistreerd  2008-11-21

... hoezo, spoiler? De musical is gebaseerd op de beroemde film van regisseur Billy Wilder en ontleent ook zijn script aan het verhaal van de film… wat dus alom bekend is, er valt hier dus bar weinig te verklappen… maar het staat natuurlijk wel interessant. Met alle respect is dit geen nieuw topic waard. Voor wat betreft Pia kan ik met je meegaan, maar verder… succes met je studie!

Photobucket

[ Gewijzigd: 30 November 2008 11:22 PM by Duvemala ]
   Handtekening   

...finns du Duvemà¥la Hage… (Kristina frà¥n Duvemà¥la)

http://www.duvemala.com

Mala

http://www.youtube.com/watch?v=suGIaiwqBao

Lenny Kuhr

http://www.lennykuhrfansite.nl

  [ # 4 ] 30 November 2008 11:30 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2035
Geregistreerd  2008-08-31

Duvemala - 30 November 2008 11:20 PM

... hoezo, spoiler? De musical is gebaseerd op de beroemde film van regisseur Billy Wilder en ontleent ook zijn scriptaan het verhaal van de film… wat dus alom bekend is, er valt hier dus bar weinig te verklappen… maar het staat natuurlijk wel interessant.

Sorry hoor, maar niet iedereen heeft die film gezien en kent dus het verhaal. Als er hier op het forum ‘spoiler(s)’ bij staat, is dat omdat er dingen over de voorstelling in kunnen staan, die iemand die de musical nog niet heeft gezien misschien nog niet weten en soms ook nog niet willen weten omdat ze blanco een voorstelling in willen gaan. Meestal gaat het dan om ontknopingen in het verhaal of specifieke beschrijvingen van verrassende gebeurtenissen op toneel of dergelijke.

   Handtekening   

di 14 juni: Er was eens..
do 14 juli: Petticoat
wo 27 juli: Soldaat v Oranje
do 10 nov: Vroeger of later
wo 16 nov: The Producers
za 17 dec: Oorlogswinter
za 24 dec:Jurk
za 14 jan: Kantje Boord

  [ # 5 ] 01 December 2008 05:37 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

Duvemala - 30 November 2008 11:20 PM

... hoezo, spoiler? De musical is gebaseerd op de beroemde film van regisseur Billy Wilder en ontleent ook zijn scriptaan het verhaal van de film… wat dus alom bekend is, er valt hier dus bar weinig te verklappen… maar het staat natuurlijk wel interessant. Met alle respect is dit geen nieuw topic waard. Voor wat betreft Pia kan ik met je meegaan, maar verder… succes met je studie!

Interesseer je eens wat meer in het forum dan zo maar wat neer te klakken, mensen schrijven altijd een verslag in een nieuwe topic en zoals je kan lezen en g.devries al vermeld staan er zaken in mijn verslag die sommige liever niet willen weten. Daarnaast leeft niemand behalve jou zelf in je ego-wereldje en heeft dan ook niet iedereen de film gezien.

[ Gewijzigd: 01 December 2008 03:25 PM by Judaz ]
  [ # 6 ] 01 December 2008 08:19 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  517
Geregistreerd  2007-04-04

Ik vind het een goed verslag en vond het erg leuk om het te lezen! Ben altijd heel benieuwd naar de ervaringen van anderen!

  [ # 7 ] 01 December 2008 08:31 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  467
Geregistreerd  2008-04-14

ow ow ow wat een gezeur allemaal! Ik vond het een mooi verslag, vanuit jouw ervaring! Niks mis mee dus! Zullen we het gezellig houden? Normaal gaan mensen altijd bij mijn reacties uit hun dak hahaha!

  [ # 8 ] 01 December 2008 09:28 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  83
Geregistreerd  2008-05-21

Judaz - 01 December 2008 05:37 AM
Duvemala - 30 November 2008 11:20 PM

... hoezo, spoiler? De musical is gebaseerd op de beroemde film van regisseur Billy Wilder en ontleent ook zijn scriptaan het verhaal van de film… wat dus alom bekend is, er valt hier dus bar weinig te verklappen… maar het staat natuurlijk wel interessant. Met alle respect is dit geen nieuw topic waard. Voor wat betreft Pia kan ik met je meegaan, maar verder… succes met je studie!

Interesseer je eens wat meer in het forum dan zo maar wat neer te klakken, mensen schrijven altijd een verslag in een nieuwe topic en zoals je kan lezen en g.devries al vermeld staan er zaken in mijn verslag die sommige liever niet willen weten. Daarnaast leeft niet niemand behalve jou zelf in je ego-wereldje en heeft dan ook niet iedereen de film gezien.

IK ben het met je eens, als ik nog wil gaan kijken en ik wil bepaalde details niet weten is het echt handig dat er spoiler staat. Ik heb de film niet gezien maar wil wel naar de musical dus heel het verhaal ken ik niet zo goed.
Leuk verslag en succes met je studie dat gaat wel goed komen!

  [ # 9 ] 01 December 2008 03:55 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  158
Geregistreerd  2008-06-15

mooi verslag! ik vond het leuk om te lezen! succes met de verdere uitwerking!

  [ # 10 ] 01 December 2008 07:56 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  903
Geregistreerd  2006-06-14

Leuk verslag, ik vind het ook een sterke musical en ik vind het jammer voor de cast dat het geen volle zalen trekt (vorige week was balkon in Maastricht dicht). Musicals als Joseph, Tarzan e.d. zijn ook leuk maar een show als deze hoort meer gerichtigheid te krijgen

  [ # 11 ] 01 December 2008 11:47 PM
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  21
Geregistreerd  2008-11-21

[/quote]Interesseer je eens wat meer in het forum dan zo maar wat neer te klakken, mensen schrijven altijd een verslag in een nieuwe topic en zoals je kan lezen en g.devries al vermeld staan er zaken in mijn verslag die sommige liever niet willen weten. Daarnaast leeft niemand behalve jou zelf in je ego-wereldje en heeft dan ook niet iedereen de film gezien.[/quote]

Ik ‘klak niet zomaar wat neer’. Een recensie over een musical waarover al meerdere topics zijn geopend kan gewoon in een bestaande topic worden gepost. Vertel mij niks over forums. En daarbij, wie ben jij helemaal om over mij te oordelen…?

   Handtekening   

...finns du Duvemà¥la Hage… (Kristina frà¥n Duvemà¥la)

http://www.duvemala.com

Mala

http://www.youtube.com/watch?v=suGIaiwqBao

Lenny Kuhr

http://www.lennykuhrfansite.nl

  [ # 12 ] 02 December 2008 12:16 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  517
Geregistreerd  2007-04-04

nou volgens mij is het op dit forum heel normaal dat iedereen die een uitgebreid verslag schrijft als ie wil een nieuw topic opent.. daarom zijn er soms ook zoveel.. maar volgens mij ben jij de enige die daar moeite mee heeft.. mijn advies.. erger jezelf zo min mogelijk door bijvoorbeeld dit forum zo min mogelijk te openen..
dan blijft het hier tenminste nog een beetje gezellig..

en dat oordelen.. lijkt een beetje op de pot en de ketel he;)

  [ # 13 ] 02 December 2008 07:13 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

carolienelske - 02 December 2008 12:16 AM
Duvemala - 01 December 2008 11:47 PM

Ik ‘klak niet zomaar wat neer’. Een recensie over een musical waarover al meerdere topics zijn geopend kan gewoon in een bestaande topic worden gepost. Vertel mij niks over forums. En daarbij, wie ben jij helemaal om over mij te oordelen

nou volgens mij is het op dit forum heel normaal dat iedereen die een uitgebreid verslag schrijft als ie wil een nieuw topic opent.. daarom zijn er soms ook zoveel..

Inderdaad mag je voor een verslag van een voorstelling een nieuw topic openen. Alleen als het gaat om een verslag van dezelfde voorstelling als een ander heeft geschreven zullen we als er meerdere topics ontstaan deze samenvoegen. Uiteraard hoeft dit niet en mag je dit ook in een reactie zetten. Gelukkig gebeurt dat bij de wat minder grote of verre voorstellingen ook, zodat je een mooi overzicht krijgt in plaats van een aantal korte topics.

Aan Duvemala: ondanks je ervaring met forums wil ik je meegeven dat we hier op een vriendelijke manier met elkaar om willen gaan. Als je denkt dat een post moderatie verdient hebben we daar een rapporteer knop voor. In dit geval zijn er geen regels overtreden, zoals hierboven al vermeld. En wat betreft “Spoilers”; beter een keer te veel geplaatst dan te weinig.

Terug on-topic.

  [ # 14 ] 02 December 2008 06:47 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  35
Geregistreerd  2008-11-22

Mooi verslag!! En ben ‘t grotendeels met je eens!

Mark-Ster - 01 December 2008 07:56 PM

Leuk verslag, ik vind het ook een sterke musical en ik vind het jammer voor de cast dat het geen volle zalen trekt (vorige week was balkon in Maastricht dicht). Musicals als Joseph, Tarzan e.d. zijn ook leuk maar een show als deze hoort meer gerichtigheid te krijgen

Aha! Ik was aan ‘t kijken hoeveel plaatsen er nog voor donderdag zijn (wil last-minute gaan kopen); 2 dagen geleden was ‘t balkon nog zo goed als leeg, en nu stond er dat heel ‘t balkon vol was! Maar dat zal donderdag dan ook wel gesloten zijn.. Jammer hoor!!
Maarja, de kaartjes zijn in Maastricht ook zo duur, en Maastricht ligt niet echt centraal ofzo..

   Handtekening   

“If music be the food of love, play on.”

  [ # 15 ] 02 December 2008 07:31 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  23
Geregistreerd  2005-07-26

Een mooi en helder verslag.
Ik heb het in iedergeval met veel plezier zitten lezen.
Toi - toi - toi (om in vaktermen te spreken) en succes met je studie…

 1 2 > 
1 of 2