1 of 2 |  1 2 > 
Verslag try-out Footloose 25 Januari
change_status
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

Let op: Kan spoilers bevatten!!

De jonge Ren verhuist, nadat zijn vader er vandoor is gegaan, met zijn moeder van Chicago naar een klein dorpje, genaamd Beaumont. In dit dorpje mag door een afschuwelijk ongeluk van 5 jaar geleden niet meer gedanst worden van de strenge dominee.
Ren kan dit niet verkroppen en besluit de strijd aan te gaan met de dominee. Dan wordt hij ook nog eens verliefd op de dochter van de dominee…

We weten dat V&V Entertainment bekend staat om zijn swing musicals als Grease en Fame.
Bij allebei die musicals keek ik er van tevoren wat sceptisch tegenaan door de reacties die ik om me heen hoorde. Nadat ik ze gezien had was ik er toch heel enthousiast over, daarom besloot ik nu gewoon te gaan en eerst zelf maar eens te kijken wat ik er van vond.
Wat voor mij alvast een pluspunt is van de V&V musicals is dat het zo’n hechte groep lijkt en dat zie je terug tijdens het dansen, spelen & zingen.
William Spaay speelt de rol van Ren en wat ben ik blij om die jongen eens in een serieuze rol te zien. Na hem gezien te hebben in Grease & Fame had ik het idee dat hij alleen de gekke jonge kan spelen, nu heb ik gezien dat hij een serieuze rol ook aan kan. Ik vond hem heel overtuigend in de serieuze stukken, zoals het emotionele gesprek met de dominee. Maar toch moet ik zeggen dat ik hem het beste vind in de humoristische stukken.
Kim — Lian van der Meij speelde Ariel. Dit was de eerste keer dat ik haar live zag. Ik vind dat er helemaal niets mis is met haar zang (wat me er verraste) en dans. Maar tijdens het acteren overtuigd ze niet voor mij. Ze schreeuwt steeds maar en acteren vind ik toch meer dan alleen dat. Ik moet wel zeggen dat er een enkele keer een uitzondering is…
Als je dan naar Talita Angwarmasse kijkt, vind ik dat zij het toch een stuk beter doet in de rol van Rusty. Haar dans is goed, haar acteren is erg goed en vooral humoristisch, maar vooral haar zang vind ik echt geweldig.
Mag ik trouwens even een bepaalde speler in het zonnetje zetten? Vanaf het eerste moment kan een persoon in het ensemble me erg boeien en houdt mijn aandacht vast, dat is Cindy Bell. Die meid moet snel eens een echte hoofdrol krijgen. Ik zeg: Cindy Bell 4 Elle Woods!
Dan de musical zelf.
Tijdens de eerste acte wordt het voor mijn, iemand die het verhaal niet kent, totaal niet duidelijk waar het nog eigenlijk heen gaat. Pas tijdens het laatste nummer voor de pauze snap ik wat nou eigenlijk het doel is en welk probleem er opgelost moet worden. Ik heb Stephanie J. Block eens zo mooi horen zeggen dat bij veel musicals het 3de nummer vaak een I-Want- Song is, waarbij duidelijk is wat de hoofdpersoon nou eigenlijk wil. Hier komt dit nummer dus pas aan het eind van acte 1, waardoor ik dit deel eigenlijk totaal niet boeiend en zelfs een beetje saai vind.
Acte 2 is dan toch een stuk beter. Veel dans en mooie scenes. Ik moest zelfs wat traantjes wegpinken bij het deel dat de dominee bekend maakt dat hij de wet wil veranderen. In deze scene wat er erg mooi geacteerd door Kim-Lian (dat is dus een uitzondering) en Marleen van der Loo. Marleen speelt de rol van Vi Moore trouwens heel leuk. Op Jeroen Pfaff als de dominee heb ik trouwens nog wel een aanmerking. Het leek erg vaak of hij zijn tekst een beetje kwijt was. Dan begon hij half met een zin, stopte even, en zei dan iets heel anders. Ik hoop dat dit alleen maar komt doordat het pas net begonnen is en dat dit dus nog verbeterd.
De liedjes in deze musical variëren van aanstekelijk en feestelijk tot droevig en emotioneel, wat ik wel erg geslaagd vind. Een swing musical vind ik leuk, maar er moet toch nog wel wat diepgang in voorkomen en vooral in de tweede acte komt dit ruim aan bod.
Dan is er eigenlijk nog iets wat me irriteerde, maar waar eigenlijk weinig aan gedaan kan worden. Dat zijn de Engelse namen. Soms moest het publiek lachen om de namen en het is ook gewoon zo dat Ren, Rusty en Willard geen typische Nederlandse namen zijn. Veranderen in Joop, Sjaan en Piet kan natuurlijk ook weer niet, omdat het verhaal zich in Amerika afspeelt.
Verder wil ik eigenlijk nog 1 dame complimenteren die het erg goed deed. Het probleem is alleen dat ik geen idee heb hoe ze heet en de programmaboekjes waren er nog niet. Ik weet wel dat ik haar ook voorbij heb zien komen bij de audities van ‘De weg naar Fame’. Nu speelt ze een vriendin van Ariel en Rusty. Ze bezit alle 3 de facetten van de musical en ik weet zeker dat we nog wel wat van deze dame gaan horen.
Ondanks de aanmerkingen die ik op deze musical heb, merk ik toch dat ik met een heel vrolijk gevoel naar buiten stapte. Ik moet altijd erg lachen om de uitspraak: Het is vrolijk en heeft kleurtjes dus Truus uit Den Bosch vind het geweldig. Deze uitspraak wordt nogal eens op verschillende manieren gebruikt op dit forum en ik merk wel dat ik hier zelf ook erg vatbaar voor ben. Want hoeveel dingen er dan ook niet helemaal geweldig aan deze musical zijn, ik zal hem waarschijnlijk toch aanraden aan mensen, omdat ik er met een erg vrolijk gevoel vandaan kwam. Daarom wil ik iedereen aanraden om hem vooral toch te gaan zien. Ik zou graag ook meningen van anderen willen horen of zij het met mij eens zijn of juist helemaal niet.

PS: Owja, dan wil ik ook nog even wat kwijt. Die jongen die So You Think You Can Dance had gewonnen volgens mij heette hij Ivan) zou toch een dans solo in deze musical krijgen? Het kan aan mij liggen, maar volgens mij heb ik er hem niet voorbij zien komen en eigenlijk heb ik ook geen dans solo voorbij zijn komen. Zou ik dan toch tijdens de eerste acte even zijn ingesukkeld?

  [ # 1 ] 25 January 2009 07:35 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  889
Geregistreerd  2008-05-04

Tegen het eind van de tweede akte zat er wel een danssolo in van Ivan. Tijdens de dance, waarbij iedereen op het podium stond..

  [ # 2 ] 25 January 2009 07:47 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

Durske - 25 January 2009 07:35 PM

Tegen het eind van de tweede akte zat er wel een danssolo in van Ivan. Tijdens de dance, waarbij iedereen op het podium stond..

Hmm, oké bedankt. Dat is me echt helemaal ontgaan dan..

  [ # 3 ] 25 January 2009 09:22 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  489
Geregistreerd  2007-05-14

Ook tijdens ‘Footloose’ en ‘Let’s hear it for the boy’ krijgt Ivan genoeg ruimte om te laten zien wat hij kan.

  [ # 4 ] 25 January 2009 09:45 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  881
Geregistreerd  2007-10-06

hij was er niet omdat hij samen met zijn danspartner een demonstratie gaf in Wijchen tijdens een danswedstrijd… Ben heel erg benieuwd naar deze musical,leuk verslag.

   Handtekening   

We walk proudly and we walk strong. All together we will go as one, the ground is empty and cold as hell, but we all go together when we go Billy Elliot, ‘Once we were kings’

  [ # 5 ] 25 January 2009 10:21 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1449
Geregistreerd  2006-02-27

lisaatje - 25 January 2009 07:18 PM

PS: Owja, dan wil ik ook nog even wat kwijt. Die jongen die So You Think You Can Dance had gewonnen volgens mij heette hij Ivan) zou toch een dans solo in deze musical krijgen? Het kan aan mij liggen, maar volgens mij heb ik er hem niet voorbij zien komen en eigenlijk heb ik ook geen dans solo voorbij zijn komen. Zou ik dan toch tijdens de eerste acte even zijn ingesukkeld?

Die jongen had wel vier dans solo’s.
Ik irriteerde me er mateloos aan.
En ik weet dat er meerdere mensen zijn die dat vonden / vinden.

  [ # 6 ] 26 January 2009 10:38 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  765
Geregistreerd  2005-02-05

Thankx voor je verslagje Lisa, hier zat ik op te wachten!

  [ # 7 ] 26 January 2009 12:09 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  291
Geregistreerd  2003-10-03

Leuk verslagje!

Met de vriendin van Rusty en Ariel kun je 2 meiden bedoelen… die worden gespeeld door Nadine Nijman (Urleen, met de blonde haren) en Nicky van der Kuyp (Wendy-Jo, met lange donkere haren). Ik vond ze allebei erg goed!

xxx

  [ # 8 ] 26 January 2009 02:41 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  765
Geregistreerd  2005-02-05

De scene foto’s staan trouwns online à³p de V&V site

  [ # 9 ] 26 January 2009 04:09 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

Met de vriendin van Rusty en Ariel kun je 2 meiden bedoelen… die worden gespeeld door Nadine Nijman (Urleen, met de blonde haren) en Nicky van der Kuyp (Wendy-Jo, met lange donkere haren). Ik vond ze allebei erg goed!

Dan heb ik het over Nicky van der Kuyp. Nadine vond ik ook wel goed, alleen soms een beetje te overdreven met acteren.

Is de rol van Marleen groot in deze musical? (vergelijkbaar met haar rol in Ciske of nog kleiner/groter?)

Het is al een tijd geleden dat ik Ciske heb gezien, dus ik weet het niet precies, maar ik denk dat hij ietsjes groter is. Het scheelt trouwens niet veel.

  [ # 10 ] 26 January 2009 04:56 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2416
Geregistreerd  2004-02-17

Jeap - 26 January 2009 03:21 PM

leuk verslag en bedankt voor ‘t plaatsen. Is de rol van Marleen groot in deze musical? (vergelijkbaar met haar rol in Ciske of nog kleiner/groter?)

Ik vind dat Marleen wel groot en belangrijk aandeel heeft in show. Dat was bij Ciske minder het geval..
En sowieso veel meer nrs om te zingen.

  [ # 11 ] 26 January 2009 08:46 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  256
Geregistreerd  2008-10-08

Wanneer is de premiere van Footloose en waar? en hoe laat komen de gasten voor de premiere??

   Handtekening   

Je kunt het wonder pas beleven, als je in wonderen geloofd.

  [ # 12 ] 27 January 2009 10:04 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  440
Geregistreerd  2002-06-02

Tdamen - 26 January 2009 08:46 PM

Wanneer is de premiere van Footloose en waar? en hoe laat komen de gasten voor de premiere??

De premiere is a.s zondag in Denbosch en begint om 17.00 uur, de gasten komen ongeveer een uur eerder aan..

   Handtekening   

Twee harten, één liefde.
Uit liefde, één hart.

  [ # 13 ] 31 January 2009 03:05 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

kan iemand me verstellen hoe laat de show is afgelopen? door werkzaamheden gaat de laatste trein namelijk eerder…(voorstelling begint om 20.00)

  [ # 14 ] 31 January 2009 03:09 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1486
Geregistreerd  2008-06-15

Zo rond half elf, als ik het goed heb onthouden.

   Handtekening   

The sea has many drops of water, but the salt won’t let you taste the sweet.

  [ # 15 ] 01 February 2009 01:37 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  487
Geregistreerd  2005-01-26

Gisteren in Den Bosch geweest. Voorstelling begon om 20u, eindigde om 22u40.

Ik vond het een erg leuke voorstelling! Gisteren was alle merchandise al te koop en voor de cd lag een bestelformulier klaar. Goed geregeld bij V&V.

De voorstelling was leuk, lekker feel-good en William Spaay eindelijk in zijn o-zo verdiende hoofdrol.  Opvallend (en ik ben er zeer blij mee) is de terugkeer van Richard Rodermond in de musical. Heerlijk om Richard weer zijn ding te zien doen.  Ik heb een top-avond gehad en ga het zeker nog een keer - en dan van veel dichterbij - bekijken!

   Handtekening   

Live life to the Max, tomorrow it all can be over!!!!

 1 2 > 
1 of 2