1 of 2 |  1 2 > 
verslag 5 februari met Jack van Gelder :-(
change_status
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  58
Geregistreerd  2009-01-28

Vorige week donderdag was ik geweest maar de 25 euro actie was toch wel erg aantrekkelijk. Dus zat ik gisteravond weer in Carre op een prachtige plek.

Van te voren had ik me al zorgen gemaakt want las dat Jack zou spelen vanavond. Als ik ergens geen zin in had was het die man als Thenardier maar goed. Eerst maar zien en dan oordelen misschien is hij wel toch wel goed?

Bij aankomst het bord bekeken en inderdaad Jack speelde vanavond.
Net als Jamai en Nurlaila. Daar was ik erg blij om want die had ik vorige week gemist en was zeer benieuwd naar hun invulling van de rollen.

De show begon en werd er direct weer helemaal ingezogen. René was top, net als Wim. Wat zijn die twee toch goed samen. De haat spat er van af!

Ik vond Nurlaila erg goed. Ze heeft een prachtige stem. Maar moet zeggen dat ik Fanny toch ook wel erg goed vond vorige keer. Haar stem raakte me ook.

Helaas werd er af en toe weer een microfoon te laat open gezet..snap niet dat dat toch steeds kan gebeuren.
Maar dit keer geen technische storing vanwege een hek wat niet wil blijven staan!

Tijd voor de herberg scene..en daar was hij MR van Gelder himself.
En waar ik al bang voor was werd werkelijkheid. Wat doet deze man in hemelsnaam in deze productie?
Hij zingt niet, hij zegt de zinnen op.
Vergat een aantal keer zijn tekst en mummelde maar wat zodat het leek alsof hij wat deed. Geen goede mimiek en al helemaal geen humor. En dat is nou net iets wat deze rol zo uniek maakt de humor!

Vorige week had ik Richard en ik vond het hilarisch..
De dingen hij tussen door zei, “schrik me de kolere” zodra mme Thenardier de pul op tafel zet. Het keihard omhoog duwen van het luik en dan zeggen “wist je niet he?”.
Helemaal niets. Hij hield zich strak aan de tekst, als hij deze nog kon herinneren, en that’s it.

Wat een saaie invulling van deze prachtige rol! Het leek wel een thenardier uit een amateur voorstelling! Oh nee die doen het waarschijnlijk nog beter.
Dat ze zo’n onervaren man in zo’n grote productie zetten snap ik echt niet!

Voor de rest was het weer een prachtige voorstelling! De kinderen gaven me kippevel met hun stemmen.
De tranen waren weer aanwezig op diverse momenten.

En wat ben ik blij dat de rest van de cast wel professioneel met hun werk bezig is!

   Handtekening   

http://debjes.web-log.nl
http://musical.blog.nl

  [ # 1 ] 07 February 2009 01:12 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  715
Geregistreerd  2008-12-10

heel jammer inderdaad… was wel benieuwd hoe jack dit zou doen, jammer van het slechte commentaar…..
hoort dus blijkbaar niet in deze rol en uberhaupt in deze musical

   Handtekening   

“Nooit een nacht alleen zijn…....”

  [ # 2 ] 07 February 2009 02:06 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Leuk verslag! Vanavond ben ik er ook bij, dat is dan mijn laatste (de 7e) Les Mis. Benieuwd wie Thenardier is! En of de magie van Carré er nog steeds is.

  [ # 3 ] 07 February 2009 04:17 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  97
Geregistreerd  2006-04-28

Ik was gisteren naar Les Mis.
Ik had bijna de hele eerste cast.
Behalve Tony Neef als Jean Valjean en Richard Spijker als Javert.
Carlo was dus Thenardier en ik geloof dat ie niet zo vaak meer speelt.
Dus was blij hem nog te kunnen zien!

  [ # 4 ] 08 February 2009 07:05 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  126
Geregistreerd  2008-09-18

Verslag voorstelling donderdag 5 februari

Puur toeval dat Gerdy en ik besloten maar weer eens naar Carré te gaan voor een voorstelling van Les Miserablés dat het ook nog de ‘première’ van Jack van Gelder was. Maar oké, kaarten aan de kassa gekocht en op weg om wat te eten, reed de metro niet verder. Gelukkig vlakbij een eetcafé gevonden en na een snel kopje soep naar Carré!

De cast:
Jean Valjean —René
Javert —Wim
Marius —Jamai
Cosette — Suzan
Fantine — Nurlaila
Eponine — Celine
Thénardier — Jack
Madame Thénardier —Marjolein
Enjolras — Dieter
Gavroche — Melle
Kleine Cosette — Valerie
Kleine Eponine — Alyssa

We zaten rij 2 vlak voor ‘het luik’. Groot was mijn verbazing dat ik in de eerste scène Richard zag en geen Jack. Even afwachten maar.
Het verhaal grijpt me elke keer weer aan, René die werkelijk de wanhoop van zich af gooit als hij zijn vrijbrief verscheurd. Nurlaila dit keer in de handen van ploegbaas Marcel. De hoeren die er alles aan doen om geld te verdienen maar waar de walging van hun gezicht afdruipt….
Valerie die zo mooi en breekbaar zingt en het moment waarop René zich over haar ontfermt. Je ziet die man vader zijn!

En toen was het moment daar dat Jack opkwam. En ik ben er ‘open’ aan begonnen maar deze man is echt geen aanwinst voor deze voorstelling. Qua zang gaat het nog redelijk maar qua toneelspel was het het echt niet. Je ziet dat de andere castleden hem meeslepen of hem negeren. Marjolein werd op het laatst zelfs opstandig en extra lollig om het geheel nog een beetje mee te slepen. Toen de Thérnadiers voor ons opdoken weer pas goed duidelijk hoe slecht Jack was. Marjolein zette in en hij volgde maar zo een beetje. Erg jammer.

Nam niet weg dat ik erg genoten heb van de rest van de cast. Het voordeel van zo vooraan zitten is dat je zo fijn in alle gezichten kan kijken. En zo af en toe wat kan uitdelen aan de bedelaars haha.
Jamai had flink de lachers op zijn hand bij de eerste uithaal voor Suzan. Hij werd letterlijk bij zijn neus genomen door volgens mij Jurko in de scène van Rood/Zwart.
En ook de kus bij het bruiloftsbanket was weer terug.

Het voordeel van niet letten op Jack was dat ik nu uitgebreid alle andere castleden kon bewonderen. De ‘stem’ op de barricade was wat snel en bijna niet te verstaan. Melle stierf een prachtige dood en het verdriet daarna van de rest van de cast snijdt je echt door je ziel.
De scène met het samenvouwen van de handen van Jamai en Suzan door René zorgde ervoor dat werkelijk de hele rij achter ons in tranen uitbarstte. Het is ook zo een mooi gebaar.

Na afloop kreeg Jack bloemen die hij meteen aan Marjolein gaf, heel terecht! Buiten hebben we nog even staan praten met Richard die Jack achter de schermen nog had begeleid en zei dat het al veel beter ging dan woensdag…. Heb hem verteld dat ik toch hem het liefste zie! Vond hij leuk om te horen.
Hij bevestigde nog dat hij zaterdag 22 februari de middag voorstelling in ieder geval speelt..

  [ # 5 ] 08 February 2009 07:58 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  43
Geregistreerd  2006-02-08

leuke verslagen 😊

   Handtekening   

29/04 Tarzan!
18/05 6 dagen london : Hairspray, Wicked, Mamma Mia, Sister act en Les Miserables
24/05 Tarzan

  [ # 6 ] 09 February 2009 07:32 AM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  29
Geregistreerd  2009-01-08

Mooie verslagen inderdaad !
Het is wel jammer dat voor onbekende redenen zo een iemand dan in zo een grote productie MOET gehaald worden ...

   Handtekening   

Groetjes, Tomas
http://img358.imageshack.us/img358/7545/backgroundez3.jpg

  [ # 7 ] 09 February 2009 11:11 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

Het zal geen geheim zijn dat de voorstelling de laatste weken opeens meer kaarten verkoopt. De grap is alleen dat bijna iedereen de kassa van Carre vraagt om kaarten voor een voorstelling waarin Jack niet speelt… 😛

Tomas - 09 February 2009 07:32 AM

Mooie verslagen inderdaad !
Het is wel jammer dat voor onbekende redenen zo een iemand dan in zo een grote productie MOET gehaald worden ...

  [ # 8 ] 11 February 2009 05:58 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

S7rin - 09 February 2009 11:11 AM

Het zal geen geheim zijn dat de voorstelling de laatste weken opeens meer kaarten verkoopt. De grap is alleen dat bijna iedereen de kassa van Carre vraagt om kaarten voor een voorstelling waarin Jack niet speelt… 😛

Haha! daar kan ik dan weer wel om lachen.

Geen mooier vermaak dan leedvermaak :-p

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 9 ] 11 February 2009 06:10 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

Heidi - 11 February 2009 05:58 PM
S7rin - 09 February 2009 11:11 AM

Het zal geen geheim zijn dat de voorstelling de laatste weken opeens meer kaarten verkoopt. De grap is alleen dat bijna iedereen de kassa van Carre vraagt om kaarten voor een voorstelling waarin Jack niet speelt… 😛

Haha! daar kan ik dan weer wel om lachen.

Geen mooier vermaak dan leedvermaak :-p

“Schadenfreude”  om maar in musicalkringen te blijven   😄

   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

  [ # 10 ] 13 February 2009 05:02 PM
Avatar
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  4
Geregistreerd  2006-03-20

Ik ben afgelopen woensdag 11 feb naar Les mis geweest voor de 4e keer ..

Jack speelde inderdaad ook. Vond er niks aan. Hij vergat bij zn 1e scene dat hij op was al zn tekst, en hij zingt idd niet, maar leest zn tekst als het ware op. Erg jammer. :(
Verder hadden we gelukkig Jamai, Nurlaila, Rene, Suzan, Celine. Richard speelde Javert en wie madame thernadier speelde weet ik even niet. Haha marjolein igg niet. Verder was het weer een onwijs mooie show!

  [ # 11 ] 13 February 2009 05:33 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

Kirsten Cools speelde Mme Thénardier 😉

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

  [ # 12 ] 14 February 2009 08:33 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  297
Geregistreerd  2008-12-21

S7rin - 09 February 2009 11:11 AM

Het zal geen geheim zijn dat de voorstelling de laatste weken opeens meer kaarten verkoopt. De grap is alleen dat bijna iedereen de kassa van Carre vraagt om kaarten voor een voorstelling waarin Jack niet speelt… 😛

Haha, serieus? Fantastisch! xD maar hopen dat Jack dit niet leest, want dat zou wel sneu zijn. 😉

[ Gewijzigd: 14 February 2009 08:39 AM by marjoleinvr ]
  [ # 13 ] 14 February 2009 05:53 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  18
Geregistreerd  2008-10-29

Ik snap er echt nog steeds niets van waarom hij die rol heeft :s

  [ # 14 ] 15 February 2009 08:16 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1449
Geregistreerd  2006-02-27

Ik hoop zo dat hij dinsdag niet speelt.

  [ # 15 ] 15 February 2009 08:25 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5640
Geregistreerd  2005-02-12

RoosjeBertens - 15 February 2009 08:16 AM

Ik hoop zo dat hij dinsdag niet speelt.

Maak je geen zorgen, Richard speelt dinsdag Thénardier.

   Handtekening   

Love, peace & bananas!

 1 2 > 
1 of 2