5 februari Footloose(bevat spoilers)
change_status
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  277
Geregistreerd  2008-11-01

Eindelijk zo ver, Footloose! Ik had me geen superhoge verwachtingen gesteld, omdat het dan alleen maar tegen zou vallen, toch was ik na de goede recensies die ik gelezen heb wel heel benieuwd. We kwamen al als een van de eerste mensen aan in het theater(Oranjerie in Roermond) en we gingen dus maar op twee zo’n luxe stoelen in de Wim Sonneveld foyer zitten.

Dan de show, we hadden redelijk mooie plaatsen in het midden, maar wel erg goed zicht, al kon je de gezichten niet echt goed zien, maargoed. Het begin is lekker vrolijk, en je zit dan ook meteen al in het verhaal. Ik vond het vooral een komische, vrolijke musical. Ik vond ook dat de cast erg enthousiast was!

William als Ren: Ik was heel benieuwd, ik vond dat hij al heel lang een hoofdrol verdiende, en deze pas echt perfect bij hem! Hij is een supergoede danser, kan heel goed zingen, en zijn spel is ook super! Vond de scĂ©ne tussen William en Roy als ze elkaar ontmoeten super! ‘Als wij hier iemand beuken, dan beuken we diegene terug’, en dat William zichzelf gaat slaan haha. Ook het gesprek tussen de Dominee en Ren was erg mooi.

Kim-Lian als Ariel: Ze verraste me positief! Ik heb haar alleen in Hamelen gezien, maar toen was ik nog een kind dusja. Vind haar stem sowieso goed, maar haar dans is ook top, en haar spel vond ik ook zeker sterk! Iedereen vind dit een stuntcasting ofzo, maar daar ben ik het niet mee eens.

Jeroen als de Dominee: Hij deed het echt fantastisch! Hij is natuurlijk wel al heel ervaren, en dat voegt toch wat toe! Zijn solo na het gesprek met Ren was echt super, hij bezorgde me een enorme brok in m’n keel. Vind dat hij een mooie rol heeft!

Marleen als Vi: Ze speelde echt een mooie moeder, en het duet met uhhm, ik ben de naam even kwijt, vond ik echt mooi, en dan begrijp je ze echt!

Roy als Willard: Voor mij was hij, samen met William, de ster van de show. Wist echt vantevoren niet wat voor een rol hij had, maar god, wat is hij goed! Volgens Ma is echt een supergrappig/leuk liedje, vooral aan het einde. Hij gooide er ook een mooie hoge noot tegen aan, echt mooi!

Talita als Rusty: Ze speelde echt leuk en heel enthousiast! Vind haar echt een goede speelster!

Richard als Chuck: Hij is echt het goede type ervoor, maar ik ben niet echt een grote fan van zijn stem, niet dat die slecht was hoor, maar hij begon niet zo goed aan zijn liedje. Wel speelde hij erg sterk! Ik kende hem niet, maar hij is echt perfect gecast(vooral het uiterlijk)!

Overige rollen:
Vond Nadine en Nicky zo goed! Nadine echt super grappig in de snackbar!
De moeder van Ren, kom echt niet op haar naam(sorry:tong:), maar ze speelde wel een goede moeder!
Michel als broer was ook goed, vond hem toen in Hamelen super, dat weet ik nog, maar hij is echt een goede acteur! We dachten trouwens ook dat hij bij ons in de trein zat, maar dat weten we niet zeker.
Ivan, shitt, die jongen danst echt supergoed!
Het ensemble was ook super, heel enthousiast, en het dansen, petje af!

Al met al een erg leuke musical met veel humor, dans, vrolijke liedjes, maar ook het verhaal en de drama is erg sterk!

Na de voorstelling nog naar AU gegaan, mijn zus met Ivan, Vincent, Kim-Lian en Talita op de foto, ik alleen met twee laatstgenoemde. William enz. bleven in het hotel overnachten, vond ik erg jammer maargoed. We zouden eerst vandaag nog even naar Roermond reizen voor AU, maar gaat niet door, want mijn zus is ‘‘te moe’‘.

[ Gewijzigd: 06 February 2009 07:19 PM by Sjoerd ]
   Handtekening   

Als je de omelet niet durft te maken, hoef je die champignons ook niet meer te snijden

‹‹ Vipkaarten laatste Les Mis?      AVRO actie ››