4 of 6 | ‹ First  < 2 3 4 5 6 > 
Next To Normal
  [ # 46 ] 11 January 2010 08:37 AM
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  19
Geregistreerd  2009-12-28

Hallo allemaal

Ik zou erg graag I’m Alive willen zingen, maar ik heb echt nog geen flauw idee waar de musical over gaat en waar het nummer I’m Alive over gaat 😛
Heeft iemand misschien een link waar dat in staat?

  [ # 47 ] 11 January 2010 09:30 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

Acpalerjax - 11 January 2010 08:37 AM

Hallo allemaal

Ik zou erg graag I’m Alive willen zingen, maar ik heb echt nog geen flauw idee waar de musical over gaat en waar het nummer I’m Alive over gaat 😛
Heeft iemand misschien een link waar dat in staat?


Op wikipedia staat het hele plot in het Engels uitgelegd:
http://en.wikipedia.org/wiki/Next_to_Normal

Ik kan het ook wel in het Nederlands uitleggen, maar dan wel via pm, want er zit nogal een grote spoiler in. Laat dus maar weten als het nodig is.

  [ # 48 ] 11 January 2010 10:04 AM
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  19
Geregistreerd  2009-12-28

Me engels is toch iets slechter dan dat ik had gedacht hahah 😛
Ik heb je al een PM gestuurd :$

  [ # 49 ] 11 January 2010 10:34 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  881
Geregistreerd  2007-10-06

Vind het wel apart dat je een nummer wilt zingen, terwijl je niet weet waar het over gaat. Hoe kom je dan specifiek bij dat nummer? Enne, op youtube kan je het nummer ook vinden. Je zou dan kunnen luisteren naar de tekst of de muziek. I’m alive is niet zo’n lastig te begrijpen nummer. Maargoed, wie ben ik. Zet je het filmpje op deze site? Dan kunnen we luisteren hoe het klinkt en of Aaron Tveit een concurrent heeft!

   Handtekening   

We walk proudly and we walk strong. All together we will go as one, the ground is empty and cold as hell, but we all go together when we go Billy Elliot, ‘Once we were kings’

  [ # 50 ] 11 January 2010 12:36 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

De spoiler staat hier ook al vermeld op pagina 2 in het verslag van Brian en dat verklaart eigenlijk de titel van het nummer al.

  [ # 51 ] 12 April 2010 09:17 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  649
Geregistreerd  2007-10-11

Next to Normal heeft de Pulitzer gewonnen voor Drama!

http://www.playbill.com/news/article/138657-Next-to-Normal-Wins-2010-Pulitzer-Prize-for-Drama

   Handtekening   

“Most people who think they are happy just haven’t thought about it enough, most people who think they are happy are actually just stupid.” (next to normal)

  [ # 52 ] 12 April 2010 09:46 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Voor het eerst sinds RENT een musical als winnaar. En terecht!

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 53 ] 13 April 2010 01:16 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  534
Geregistreerd  2008-06-01

Wat ben ik hier blij mee! Ik ben niet bekend met de andere kandidaten maar Next to Normal verdient in mijn ogen alle erkenning die er maar te halen valt. En dan de Pulitzer Prize!

Er zijn trouwens verschillende plaatsen voor een “Next to Normal” tour door Amerika bekendgemaakt. Op http://www.nexttonormal.com staat denk ik meer informatie. En je weet maar nooit - als iemand nu in New York is, Megann Fahy speelt deze week de rol van Natalie 😊

https://www.youtube.com/watch?v=mnR92jVR6PE

   Handtekening   

[Well, we’d love to have Alice Ripley. She’s fierce!]

  [ # 54 ] 13 April 2010 01:22 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

Echt super gaaf en heel terecht!

  [ # 55 ] 15 April 2010 03:28 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Heel gaaf inderdaad. Toen ik van deze musical hoorde dacht ik dat het een grote flop zou worden. Het is toch vooral feel-good wat de laatste tijd scoort en dan had het ook nog eens een nieuw verhaal en een onbekende titel. Dat moest haast wel misgaan. En vandaag is het precies een jaar na de première en staat de voorstelling nog steeds op Broadway en komt zelfs naar Nederland. Er is dus nog hoop voor de musical met diepgang en dat is fijn!

  [ # 56 ] 20 May 2010 03:48 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  10
Geregistreerd  2009-05-15

Eindelijk een beetje bijgekomen van onze trip naar NY. Eindelijk naar Next to Normal geweest, god wat hadden we daar naar uitgekeken. Prachtige voorstelling, puur, intens, kippenvel, aangrijpend etc etc. Velen hielden het niet droog….. Voorstelling voldeed volledig aan alle verwachtigen die we ervan hadden. Wat een musicalartiesten zeg, superhoog niveau.
Had hetzelfde intense gevoel als na het zien van Spring Awakening in London vorig jaar.
Een deel van ons gezelschap is nog een tweede keer geweest voor 50% via TKTS. Hadden toen wel Alice Ripley. Wij hadden de eerste keer haar vervanger Jessica Philips en die was ook uitstekend, vocaal ook wel beter dan Alice heb ik me laten vertellen.

Overigens is de artienstenuitgang ook een hele belevenis op Broadway hoor. De meeste acteurs nemen ruim de tijd voor alle fans en voor je het weet heb je een heel gesprek met ze. Leuk om te zien!

Verder nog naar Rock of Ages geweest (oppervlakkig verhaal met heerlijke rock uit de jaren tachtig) en A little Night Music met een fantastische Catherina Zeta Jones.

Broadway is fantastisch, maar gezien de afstand en de prijzen (zelfs met korting was A little Night Music nog 90 dollar!) neem ik voorlopig weer genoegen met West End.
Overigens leuk om deze week nog een song uit Night Music te horen in Sondheim in Songs, wat overigens ook briljant was.

  [ # 57 ] 20 May 2010 05:09 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  534
Geregistreerd  2008-06-01

Wanneer heb je Next to Normal gezien? Voor of na 16 mei? Ik ben namelijk heel benieuwd wie je als Dan (de vader) had en wat je van hem vond 😉 Ik ben blij dat je reis zo geslaagd was!

   Handtekening   

[Well, we’d love to have Alice Ripley. She’s fierce!]

  [ # 58 ] 20 May 2010 07:01 PM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  10
Geregistreerd  2009-05-15

voorstelling was 3 mei. Als vader hadden wij J. Robert Spencer. Hij vertelde na afloop heel spontaan dat hij blij voor ons was omdat wij het geluk hadden hem nog te zien (grappig bedoeld) omdat hij er nog maar 2 weken in zou staan. Eerlijk gezegd stonden wij er alleen om onze playbill door de cast te laten signeren maar hij begon spontaan allerlei vragen over onze afkomst en familierelaties te stellen en voor we het wisten hadden wij een heel gesprek. Dit zoeken wij normaliter nooit op maar het is wel grappig dat het zo liep. Bij Jessica Philips liep het precies zo dus misschien is het toch wel een beetje amerikaans, dat losse en uitbundige.  Los hiervan, wij vonden J. Robert Spencer op het toneel geweldig: prachtige stem en goed acteerwerk. Verder hadden we de volledige huidige 1e cast op Alice Ripley na.
Jennifer Damiano vonden wij overigens ook verbluffend goed acteren en zingen. En dat voor een nog best jonge meid! Een deel van ons had op basis van You Tube en de cd liever de oude Gabe, maar Kyle Dean Massey was absoluut geen teleurstelling.
Al met al een van onze all time favourites. Door de jaren heen zagen wij in binnen en buitenland vele tientallen musicals. Een keer in de zoveel tijd kom je echt een briljantje tegen en Next to Normal behoort daar zeker toe wat ons betreft.  Het is jammer dat NY zo vreselijk duur en ver is, want als dit in London zou spelen hadden we alweer geboekt. Ben achteraf zo vreselijk blij dat we Spring Awakening bijvoorbeeld ook in die korte tijd dat het speelde in London lekker vaak gezien hebben. Dat gevoel komt niet meer terug, het is maar afwachten of de M-lab productie hetzelfde hoge niveau kan/zal bereiken.

Overigens heb ik nog 2 playbills over van Next to normal, Rock of Ages and Little Night Music. Leuk voor de liefhebber. Heb je interesse, stuur even een persoonlijk berichtje. Wie het eerst komt…..

  [ # 59 ] 10 September 2010 12:48 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  534
Geregistreerd  2008-06-01

........................................................

?  :sad:

   Handtekening   

[Well, we’d love to have Alice Ripley. She’s fierce!]

  [ # 60 ] 10 September 2010 12:56 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Dat komt heel onverwacht. Ook over de nieuwe cast hoor ik alleen maar goede verhalen. Jammer.

‹ First  < 2 3 4 5 6 > 
4 of 6