Musical in Londen
change_status
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  268
Geregistreerd  2009-01-31

Hoi!

Ik ga in de meivakantie met m’n ouders en broer (24) naar Londen en dan wil ik ze graag meenemen naar een musical.  Er is zoveel keuze, dat ik niet goed weet voor welke musical ik moet kiezen.
Welke musical zou jij aanraden en waarom?

Eigenlijk maar twee voorwaarden: We willen graag een musical die voor het hele gezin geschikt is en het is belangrijk dat het verhaal goed te volgen is, omdat we niet allemaal even goed Engels begrijpen.

gr. Annika

  [ # 1 ] 14 April 2009 12:40 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

Bij jou voorwaarden moet ik meteen aan Hairspray denken. Lekker vrolijk, dus is het een leuk gezinsuitje en daarnaast is het verhaal ook niet heel moeilijk.

Daarnaast zou Wicked ook kunnen, hoewel ik toch nog van veel mensen die deze gezien hebben in mijn omgeving, hoor dat deze toch nog wat lastiger te begrijpen is.

  [ # 2 ] 14 April 2009 12:45 PM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Je kunt natuurlijk voor een (over)bekende musical gaan die bijvoorbeeld verfilmd is, zoals The Phantom, Chicago, Hairspray, Les Miserables (de musical zelf is niet verfilmd, maar er zijn wel films van het verhaal), Billy Elliott (zelfde verhaal als Les Mis), Lion King, etc. Dan zouden jullie evt. de film al vantevoren kunnen kijken, zodat je het verhaal in ieder geval al kent en snapt. Dat maakt het al een stuk makkelijker.

Ik denk dat al deze musicals ook wel geschikt zijn voor het hele gezin.

  [ # 3 ] 14 April 2009 05:07 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  537
Geregistreerd  2006-07-21

Denk dat Mamma Mia! het ook altijd wel goed doet…

   Handtekening   

Officiƫle fansite Willemijn de Vries:
http://willemijndevries.clubs.nl
Officiƫle fansite Michelle van de Ven:
http://michellevandeven.clubs.nl

  [ # 4 ] 14 April 2009 06:05 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  570
Geregistreerd  2008-11-07

Ik ga ook in mei naar Londen en heb geboekt voor Joseph en Les Mis. Misschien dat ik nog last minute naar Wicked ga, maar dat weet ik nog niet.
Joseph is ook wel een goede keus, maar Mamma Mia idd ook.
Veel plezier!

  [ # 5 ] 15 April 2009 05:07 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  241
Geregistreerd  2005-07-29

Anita1983 - 14 April 2009 06:05 PM

Joseph is ook wel een goede keusVeel plezier!

Ben een aantal jaren geleden met mijn moeder in Londen naar Joseph geweest. (niet de versie met Lee, maar die daarvoor)> Zij heeft veel moeite met Engels. EN ondaks dat ze het bijbel verhaal van Jospeh kent, ik het haar van te voren verteld heb en ze ook nog een synopsis van het verhaal had gelezen, kon ze het niet volgen.
De gezongen teksten gingen veel te snel. Het was dus een avondje vrolijke muziek met kleurtjes zullen we maar zeggen.

Ik weet niet hoe goed het Engels van jou gezelschap is, maar als je twijfels hebt ga niet naar een doorgecomponeerde musical. Hier is het verhaal namelijk niet meer te volgen, als je een stuk tekst van de liedjes mist.

Advies: Mamma Mia, evt Billy Elliot (zeker als je de film van te voren hebt gekeken)
Niet: Phantom, Les Mis, Jospeh (deze zijn doorgecomponeerd)
Weet niet: Wicked, Hairspray

Iig heel veel plezier!

  [ # 6 ] 15 April 2009 05:33 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2211
Geregistreerd  2008-04-20

Mijn moeder is niet echt sterk in Engels, maar kon in New York The Lion King goed volgen (zelfs met enorme jetlag :tong:) en ze vond het zeker de moeite waard. Ik zou dus The Lion King aanraden 😉

  [ # 7 ] 17 April 2009 04:20 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  268
Geregistreerd  2009-01-31

Heel erg bedankt voor de goede tips!
Ik ga de genoemde opties eens voorleggen aan de rest van de familie.. 😉
Meer aanbevelingen zijn altijd welkom!
Ik zal als we terug zijn nog wel laten horen waar we uiteindelijk naar toe zijn gegaan.

  [ # 8 ] 22 April 2009 03:00 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  47
Geregistreerd  2008-05-02

Billy Elliot is een hele goede musical, maar zeker niet geschikt voor mensen die niet uitblinken in Engels.
De hele musical is namelijk in een Geordie-accent, wat vrij moeilijk tot niet te verstaan is, tenminste voor mij.

  [ # 9 ] 22 April 2009 03:21 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Linaa - 22 April 2009 03:00 PM

Billy Elliot is een hele goede musical, maar zeker niet geschikt voor mensen die niet uitblinken in Engels.
De hele musical is namelijk in een Geordie-accent, wat vrij moeilijk tot niet te verstaan is, tenminste voor mij.

Het heeft ook weinig met uitblinken in engels te maken, maar meer met gevoel voor het dialect. Ik denk dat geen enkele bezoeker die onbekend is met het accent, de voorstelling woord voor woord zou kunnen vertalen. Ik vraag me alleen af of het erg is in dit geval. Zeker als je de film kent is de hoofdlijn goed te volgen (ook als je de film niet kent denk ik, maar dat is lastig oordelen) en de emoties knallen van het podium. Daar hoef je het niet voor te verstaan.

  [ # 10 ] 22 April 2009 03:30 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

Ik ben 12 jaar geleden met mijn oma naar londen geweest en toen naar starlight Express geweest (nu weet ik dat die niet meer draait) maar mijn oma sprak geen engels maar heeft een super avond gehad

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 11 ] 22 April 2009 03:42 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Jeroen - 22 April 2009 03:21 PM
Linaa - 22 April 2009 03:00 PM

Billy Elliot is een hele goede musical, maar zeker niet geschikt voor mensen die niet uitblinken in Engels.
De hele musical is namelijk in een Geordie-accent, wat vrij moeilijk tot niet te verstaan is, tenminste voor mij.

Het heeft ook weinig met uitblinken in engels te maken, maar meer met gevoel voor het dialect. Ik denk dat geen enkele bezoeker die onbekend is met het accent, de voorstelling woord voor woord zou kunnen vertalen. Ik vraag me alleen af of het erg is in dit geval. Zeker als je de film kent is de hoofdlijn goed te volgen (ook als je de film niet kent denk ik, maar dat is lastig oordelen) en de emoties knallen van het podium. Daar hoef je het niet voor te verstaan.

Billy Elliot is inderdaad niet extreem moeilijk. Ik heb hem toen met de originele cast gezien en kon bijna alles verstaan. Er stond toen ook een woordenlijst in het programmaboek, weet niet of dat nog steeds zo is. Heb zelf Engels gestudeerd, dus dan is het sowieso makkelijker, maar je kan altijd van te voren de film kijken zonder ondertiteling en kijken of je het dan nog snapt. De voorstelling wordt sinds deze week met 50% korting verkocht bij TKTS en is meer dan de moeite waard.