1 of 8 |  1 2 3 >  Last ›
Keetshow
change_status
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  688
Geregistreerd  2009-04-30

Ik heb hier af en toe iets gelezen over een keetshow, en ik begreep dat dat de een na laatste uitvoering is van een musical en dat de cast dan wat grappen uit gaat halen.
Ik vroeg me af wie er wel eens naar een keetshow geweest is en hoe dat precies gaat?

[ Gewijzigd: 30 July 2011 11:13 AM by Marilena ]
   Handtekening   

http://www.mjoesical.nl

  [ # 1 ] 11 May 2009 05:48 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  330
Geregistreerd  2009-04-27

Dat vroeg ik me ook al af….lijkt me wel leuk als ze wat geintjes tussendoor doen:)

  [ # 2 ] 11 May 2009 05:51 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

de enige keetshow die ik heb gezien was die van mamma mia en daar deden ze inderdaad dingen als rond fietsen door de scene in het duikpak

met een echt teiltje komen als er gezegt wordt mag ik een teiltje

dit is zo wat ik onthouden heb maar ja het is ook al bijna 3 jaar geleden

maar echt een keetshow is gewoon lachen gieren brullen
echt leuk

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 3 ] 11 May 2009 05:56 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  330
Geregistreerd  2009-04-27

ivje - 11 May 2009 05:51 PM

de enige keetshow die ik heb gezien was die van mamma mia en daar deden ze inderdaad dingen als rond fietsen door de scene in het duikpak

met een echt teiltje komen als er gezegt wordt mag ik een teiltje

dit is zo wat ik onthouden heb maar ja het is ook al bijna 3 jaar geleden

maar echt een keetshow is gewoon lachen gieren brullen
echt leuk

Ohohohoh, dat lijkt me echt super grappig!!! Haha, ik wil ook naar een keetshow :tong: Nog meer ervaringen, iemand????

  [ # 4 ] 11 May 2009 06:11 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  47
Geregistreerd  2008-11-21

haha! Nou ik ben er volgens mij nog nooit bij geweest!
Maar het is toch meestal als ze een tijdje draaien dat ze de tegenspelers het moeilijk gaan maken door net even andere tekst te zeggen, van een andere kant op te komen of een andere grap uit te halen zodat de ander het maar op moet zien te lossen?

  [ # 5 ] 11 May 2009 06:31 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

Ik heb op 10 januari de keetshow vanwege het vertrek van Lee Mead uit Joseph in Londen gezien.  Dat was vooral hij tegen de broers en andersom, maar het was ontzettend leuk om mee te maken.  😄

Over het algemeen zijn de grappen achteraf ook niet uit te leggen,  en zijn ook vaak kadootjes voor de mensen die de show vaker gezien hebben 😄

   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

  [ # 6 ] 11 May 2009 06:45 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

oh de een na laatste Beauty and the Beast was een mega keet show hahaha. Tijdens het nummer in de dorp had de bakker borden op zijn kar “Wegens sluiting; 2de brood gratis” Stanley maakte om de 3 minuten grapjes. Alle swings waren op dus het gehele podium stond bom vol wat weer leide tot veel lol. Zelfs het M-Lab kent een beetje keetshows; tijdens de een na laatste Joe had de cast op “Dorinda’s verjaardag” ineens allemaal een eigen cadeau waardoor Fanny haar handen overvol had en steeds alles liet vallen

  [ # 7 ] 11 May 2009 06:51 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  21
Geregistreerd  2009-05-09

Doen ze dat bij elke musical?
Is dat ook bij de een na laatste tarzan?
Lijkt me erg leuk om te zien!

  [ # 8 ] 11 May 2009 06:54 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

irisje92 - 11 May 2009 06:51 PM

Doen ze dat bij elke musical?
Is dat ook bij de een na laatste tarzan?
Lijkt me erg leuk om te zien!

Het kan niet anders dan dat ze dat bij de ena-laatste Tarzan ook gaan doen ja. Ik heb Tarzan maar 1 keer gezien, maar van wat ik er nog van weet, vind ik het echt een typische show, waar goed bij gekeet (Is dat een woord?) kan worden.

  [ # 9 ] 11 May 2009 07:15 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  107
Geregistreerd  2009-01-11

Ze doen het ook bij Wicked. Naar wat ik gehoord heb, was Kerry Ellis’ Last Show (Zaterdag) echt een giller!

Wacht, ik quote even wat van WoO:

Shiz: Glinda/Pfannes/Shen Shens “You’re so good” “No I’m not”, etc exchange lasted so long that Madame Morrible had to interupt with “Have you quite finished?”.

DTL: Fiyero and Averic kissed each other on the cheeks. As Fiyeros “car” went off stage there were car crash sound effects.

Oz dust: Oh my God, Kerry Ellis! The Dancing! She did a Saturday Night Fever / Grease Lightening/ Macerna type moves. Can’t begin to describe it. So funny. Plus she actually managed to spin in a circle without falling over. Dianne and Ollie just let her continue for ages.


Enz enz, echt, het moet geweldig zijn geweest! Vooral het car-crashing ding van Fiyero lijkt me geweldig.

   Handtekening   

Still flying free and solo

  [ # 10 ] 11 May 2009 07:37 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

Kiepkantel - 11 May 2009 06:31 PM

Ik heb op 10 januari de keetshow vanwege het vertrek van Lee Mead uit Joseph in Londen gezien.  Dat was vooral hij tegen de broers en andersom, maar het was ontzettend leuk om mee te maken.  😄

Over het algemeen zijn de grappen achteraf ook niet uit te leggen,  en zijn ook vaak kadootjes voor de mensen die de show vaker gezien hebben 😄

Grootste grap was dat Lee bij zijn opkomst na de pauze een baard droeg en hier bedachtzaam aan krabde toen hem de betekenis van Pharao’s dromen gevraagd werd. 
Joseph in Londen wordt, wanneer hij verkocht is, achter de kameel gebonden en draait met die kameel over een draaischijf van rechts naar links. Lee kreeg iedere keer een paar klappen op zijn hoofd met de kamelenstaart, maar deze keer werd hij de hele reis van rechts naar links zodanig met de staart afgeranseld dat hij “...and I don’t speak egyptian very well”  niet eens meer fatsoenlijk uitgesproken kreeg. 
Ook een mooie was dat The Butler en The Baker Lee-fan stickers op hun kostuum geplakt hadden en hem bij hun opkomst een bloknootje en een pen toestaken (voor een handtekening).  Je zag duidelijk dat hij deze in een reflex wilde aanpakken, zich dat realiseerde en zich even moest omdraaien om zijn lach te verbergen   📣

   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

  [ # 11 ] 11 May 2009 07:53 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2660
Geregistreerd  2007-06-06

Het enigste wat ik nog weet bij Aida was dat Nehebka tegen Amneris zegt: “dit zal u geweldig staan” (o.i.d.) en dan een vaas ophoudt….

   Handtekening   

Don’t lose sight of who you are.

  [ # 12 ] 11 May 2009 08:54 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  275
Geregistreerd  2006-04-14

Ik weet nog van de eennalaatste Sweet Charity dat o.a. het bankje net geverfd was, stond een bordje ‘NAT’ op. Dus Lone zo: ‘Oscar, ga zitten’. ‘Oh nee, doe toch maar niet het is nat’. Om vervolgens toch weer ‘Ga zitten’ te zeggen. Elke keer als Charity in het water viel, dan waren en eend-geluiden (fantastische Esther v Boxtel) en vlogen er veertjes in het rond.
Alle drankjes waren echt, dus Lone was aan het eind van de avond misselijk van alles wat ze door elkaar had gedronken. En zo was er nog veel meer. Ik heb geloof ik ergens wel een opname, best grappig.
Wij (aantal ‘fans’) hadden ook nog een aandeel door de taart te vervangen door een echte taart met logo. Ging iedereen al van snoepen.

  [ # 13 ] 11 May 2009 09:12 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1988
Geregistreerd  2007-07-09

mcvandermeij - 11 May 2009 08:54 PM

Ik weet nog van de eennalaatste Sweet Charity dat o.a. het bankje net geverfd was, stond een bordje ‘NAT’ op. Dus Lone zo: ‘Oscar, ga zitten’. ‘Oh nee, doe toch maar niet het is nat’. Om vervolgens toch weer ‘Ga zitten’ te zeggen. Elke keer als Charity in het water viel, dan waren en eend-geluiden (fantastische Esther v Boxtel) en vlogen er veertjes in het rond.
Alle drankjes waren echt, dus Lone was aan het eind van de avond misselijk van alles wat ze door elkaar had gedronken. En zo was er nog veel meer. Ik heb geloof ik ergens wel een opname, best grappig.
Wij (aantal ‘fans’) hadden ook nog een aandeel door de taart te vervangen door een echte taart met logo. Ging iedereen al van snoepen.

Die keetshow van Sweet Charity was echt grappig. Esther en Sophia die van pruiken wisselden. En dan al die dingen die jij al noemde :tong:

  [ # 14 ] 11 May 2009 09:25 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik was bij de laatste voorstelling van Copacabana en toen was Sophie Weezer hoogzwanger. In de tweede akte had ze een grote dans solo en tijdens het applaus hing ze uitgeput over een stoel en riep ze: “moet ik soms hier mijn vliezen breken?”

Ook de laatste Rocky Over the Rainbow was hilarisch. En die voorstelling was sowieso al heel erg leuk.

Bij de laatste Wat Zien Ik?! merkte je ook erg goed dat de hele cast erg melig was.

  [ # 15 ] 11 May 2009 09:38 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

martijn-j - 11 May 2009 09:25 PM

Ik was bij de laatste voorstelling van Copacabana en toen was Sophie Weezer hoogzwanger. In de tweede akte had ze een grote dans solo en tijdens het applaus hing ze uitgeput over een stoel en riep ze: “moet ik soms hier mijn vliezen breken?”

Ook de laatste Rocky Over the Rainbow was hilarisch. En die voorstelling was sowieso al heel erg leuk.

Bij de laatste Wat Zien Ik?! merkte je ook erg goed dat de hele cast erg melig was.

Wat gebeurde daarin ?  😄

   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

 1 2 3 >  Last ›
1 of 8