National Theatre in de bios
change_status
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  689
Geregistreerd  2005-01-31

Aanstaande donderdag gaat NT Live! van start. Dit is een revolutionair initiatief van het National Theatre in Londen waarbij een van hun voorstellingen - “Phedre” van Racine - live zal worden uitgezonden in 170 bioscopen over de hele wereld. Ook in Nederland. De voorstelling is in elk geval om 20:00 uur in Pathe Tuschinski in A’dam te zien voor 22 euro.

“Phedre” gaat over de destructieve liefde tussen het titelpersonage en haar stiefzoon Hippolytus. De voorstelling is geregisseerd door Tony en Olivier Award winnaar Nicholas Hytner (“Miss Saigon”) en in de cast bevinden zich niemand minder dan Dame Helen Mirren (Oscar winnaar voor “The Queen” en Emmy winnaar voor “Prime Suspect”) en Dominic Cooper (hier vooral bekend vanwege zijn rol als Sky in de verfilming van “Mamma Mia!”). De vormgeving is van Bob Crowley (“Aida”, “Tarzan”, “Mary Poppins”).

Theaterliefhebbers van Londen weten dat het NT meestal spannende producties heeft en ik ben zeer benieuwd hoe dit nieuwe experiment in de bioscoop gaat uitpakken. Ik zal er in elk geval bij zijn.

De productie is een groot kassucces in Londen.

  [ # 1 ] 30 June 2009 12:27 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

In Vlaanderen zijn er een aantal bioscopen van Kinepolis die dit Evenement ook gaan vertonen, waaronder Metropolis Antwerpen voor een bedrag van €15,00.

Mijn interesse is gewekt.

‹‹ Max Douw      Dancing with the Stars ››