1 of 2 |  1 2 > 
New York: Tips
change_status
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

Ik zag dat we zo’n soort topic ook bij ‘Europese Musicals’ hebben staan en het leek mij handig om het ook hier te openen, zodat er niet steeds nieuwe topics hoeven worden gemaakt, maar iedereen hier zijn vragen kan stellen.

Mijn vraag:
Mijn vader en ik hebben het erover om eens een reis naar New York te maken. We hebben het nog niet over een bepaalde datum (het kan dit jaar nog gebeuren, maar bij wijze van ook over 2 jaar), maar we willen eerst eens weten hoeveel we ongeveer betalen voor een retour vlucht naar New York. Mijn vraag is dus eigenlijk: Hebben jullie tips over bepaalde sites waar ik het beste kan kijken voor vluchten naar New York? Of misschien kunnen jullie mij zelf wel zeggen hoeveel een vlucht gemiddeld kost. Alvast bedankt!

  [ # 1 ] 28 July 2009 12:23 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1182
Geregistreerd  2007-03-27

Ik zou zeggen: typ gewoon eens een paar data in op een paar websites en je zult het zien!

De prijs hangt erg af van het seizoen waarin je reist en hoe lang je reist. Vertrek- en aankomsttijden (en dagen) kunnen ook uitmaken. Ook kun je te maken hebben met overstappen.

Je hebt met Icelandair nu een geweldige aanbieding. Een retour kost maar 345 euro.
Met andere vliegtuigmaatschappijen zit je daar zeker gauw boven. Onder 500 euro vind ik echt goedkoop. Ik zou op 600 euro rekenen.

Oja, en je hebt natuurlijk ook meerdere luchthavens in New York, dus daar zal ik ook even naar kijken!

[ Gewijzigd: 03 August 2009 10:11 PM by Sndr ]
  [ # 2 ] 28 July 2009 12:44 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  272
Geregistreerd  2008-05-17

Ik ben in 2003 met mijn moeder een week naar New York geweest en wij hebben het destijds via de OAD geregeld.

We haddden voor 1000 euro p.p. de retourvlucht Schiphol-New York JFK en een week lang ons hotel (Hotel Pennsylvania - http://www.hotelpenn.com) in Manhattan.
Super hotel, recht tegenover Madison Square Garden.
Op de site van OAD kun je dit hotel volgens mij nog altijd boeken, inclusief vlucht(en).

Moet je zelf dan wel nog even het vervoer van het vliegveld naar Manhattan en terug bij regelen, maar ook dat kan makkelijk via Internet: http://www.nyairportservice.com/ bijvoorbeeld. De bus vertrekt vanaf een van de terminals en zet je recht voor het hotel af (in het geval van hotel Pennsylvania dan); retour word je daar ook weer opgepikt en op JFK afgezet. Ideaal!  😊

   Handtekening   

Life is music - play it louder!

  [ # 3 ] 28 July 2009 05:03 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  688
Geregistreerd  2009-04-30

Ik ben in maart met mijn zus naar New York geweest. Wij hadden vlucht gevonden via cheaptickets.nl en wij vlogen op de heenvlucht met British Airways en de terugvlucht was via American Airlines. Op de heenreis hadden we tussenstop in Londen, terugvlucht was rechtstreeks. Wij betaalden hiervoor per persoon 325,- retour. Het was zo goedkoop omdat het met twee verschillende maatschappijen was en omdat we heen een tussenstop hadden. Je kunt gewoon op cheaptickets.nl wat data invoeren en dan een beetje schuiven en soepel zijn met de datum en dan vind je misschien wel aanbiedingen.

Het hotel hebben wij geboekt via hotwire.com dan weet je vantevoren niet welk hotel je hebt. Dat scheelt ook weer een hoop in de prijs. Je ziet wel in welke regio het hotel is en hoeveel sterren het is en als je dan boekt, krijg je de naam van het hotel te horen. Wij zaten in hotel Room Mate Grace in een zijstraat van Times Square, helemaal super!

Ik zou zeggen; succes met zoeken en alvast veel plezier als je gaat want het is echt super!

   Handtekening   

http://www.mjoesical.nl

  [ # 4 ] 28 July 2009 06:44 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1182
Geregistreerd  2007-03-27

Eveliene - 28 July 2009 05:03 PM

Het hotel hebben wij geboekt via hotwire.com dan weet je vantevoren niet welk hotel je hebt. Dat scheelt ook weer een hoop in de prijs. Je ziet wel in welke regio het hotel is en hoeveel sterren het is en als je dan boekt, krijg je de naam van het hotel te horen.

Waarom doen ze dat zo? 😄

  [ # 5 ] 28 July 2009 09:03 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  241
Geregistreerd  2005-07-29

KLM heeft af en toe ook een aardige aanbieding. Maar een stedentrip met vlucht en hotel in een kan soms wel eens goedkoper zijn. Zou eens bij het reisbureau informeren als ik jou was.

Wij hadden het bij een grote reis inzitten. Maar sliepen in hotel Edison 47th street ter hoogte van Times Square. Nette kamer, niet groot, maar voldoende voor een paar dagen. Kleine badkamer, in bruine kleuren, maar goede staat en wij hadden een bad. En niet onbelangrijk kamer had ook airco (voor als je in de zomer gaat).

Vanaf Luchthaven JFK kan je ook met de metro naar manhatten. Je gaat vanaf de terminal met een speciale trein naar het metro station en betaald dan als je daar aankomt, en kan gelijk aansluitende metro kaartjes kopen. Er staan ook mensen op dit station die je hierbij helpen als je wilt. Heb de informatie hierover gevonden via website van luchthaven JFK. Is een stukgoedkoper als taxi (volgens mij iets van 7 dolaar pp), en taxi van de stad naar de luchthaven is vaak moeilijk (willen taxi-chauffeurs niet omdat ze vaak een heen of terugrit zonder reizigers hebben is mij verteld)

In ieder geval als jullie gaan veel plezier.

  [ # 6 ] 29 July 2009 07:41 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  166
Geregistreerd  2009-06-14

Hallo Lisaatje,

Ik kan je de volgende tips geven over new york: kijk regelmatig op newyork.pagina.nl en dan op de prikpagina/forum, hier staan regelmatig tips van andere new york gangers. Hotels boek ik zelf altijd of op expedia of bij de website van het hotel zelf, even zoeken tot je de goedkoopste tarieven hebt gevonden. Ik vlieg het liefst op JFK maar Newark is niet veel verder weg.

Voor voordelige musical tickets (toch een beetje on-topic) kun je terecht bij het TKTS gebouwtje op Times Square, de kortingen kunnen hier oplopen tot meer dan 50%, het is er wel vaak heel druk dus lang in de rij en de echte kaskrakers zul je hier niet vaak aantreffen. Veel plezier in NYC

  [ # 7 ] 29 July 2009 08:27 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  688
Geregistreerd  2009-04-30

Sndr - 28 July 2009 06:44 PM
Eveliene - 28 July 2009 05:03 PM

Het hotel hebben wij geboekt via hotwire.com dan weet je vantevoren niet welk hotel je hebt. Dat scheelt ook weer een hoop in de prijs. Je ziet wel in welke regio het hotel is en hoeveel sterren het is en als je dan boekt, krijg je de naam van het hotel te horen.

Waarom doen ze dat zo? 😄

Geen idee waarom ze dat doen eigenlijk, maar het was wel heel grappig. Het is toch best spannend om iets te boeken als je niet weet wat het is.

   Handtekening   

http://www.mjoesical.nl

  [ # 8 ] 29 July 2009 09:39 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

kcali - 29 July 2009 07:41 AM

Ik vlieg het liefst op JFK maar Newark is niet veel verder weg.

Ik heb juist een hele duidelijke voorkeur voor Newark, met Continental Airlines. JFK ben ik een keer geweest, maar ik vond het daar zo’n chaos en onoverzichtelijk. JFK has been well-used zoals het daar zelf zeggen. Newark is wat mij betreft moderner en meer als Schiphol (en ook schoner).

Ik ga altijd in mei vanwege dat het dan nog niet te warm is en niet te koud. Airplane tickets nooit meer dan 550 euro en mijn vaste adres is het Big Apple Hostel op 45th street.

En voor vervoer van en naar het vliegveld gebruik ik altijd de supershuttle.

  [ # 9 ] 30 July 2009 11:20 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

Alvast bedankt voor de tips iedereen. Hier kan ik zeker wat mee! Ik hoop dat het plannen van een trip snel kan gaan gebeuren.

  [ # 10 ] 30 July 2009 02:21 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  832
Geregistreerd  2005-10-25

Ik ben inmiddels er twee keer geweest, en ik kan je sowieso aanraden om via Newark te vliegen, dit is een minder bekend vliegveld, maar qua ligging eienlijk de gunstigste. Je kunt met de trein gemakkelijk naar Penn Station, het twee na grootste station van New York rijden, wat weer in de fashion buurt is en gesitueerd is onder Madison Square Garden. Hotels New Yorker en Pennsylvania liggen daar vlakbij (minder dan 1 block) en die zijn prijs/kwalitatief ook erg goed. Ik heb ook wel eens naar JFK gevlogen, maar dan moet je eerst 15 dollar voor een airtrain betalen, en daarna nog 50! minuten met de metro naar Penn, dat andere is echt veel sneller

Nog tipjes om dara te doen, ik heb zelf er genote van zo’n hop on hop off sightseeing bus. Je voelt je echt een enorme toerist, maar je zit relaxt met je kop in een windje en er worden leuke dingen over de stad verteld. Je kan er elke keer makkelijk op en af zodat ej kunt rondlopen als je iets ziet wat je leuk vind, maar als iets tegenvalt heb je ook niet een uur gelopen om er te komen. Ik zou ook zeker een keer gaan eten in Little taly, in restaurantjes als Caffe Napoli kun je heerlijke pizza’s en pasta’s krijgen. Ben je noordelijker, ga dan is naar Applebee’s op Times Square, heerlijk vlees, burgers en frieten!

Als je nog iets wilt weten hoor ik het graag!

  [ # 11 ] 30 July 2009 07:31 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Oh ja eten en drinken, ik doe dat voornamelijk in de deli naast mijn hotel, ontbijten af en toe bij de McDonald’s. Voor Cuban Sandwiches naar Margon’s op 46th en voor cheesecake 1 keer uit traditie bij Roxie’s op Times Square. En lunchen met een vriendin doe ik bij Virgil’s BBQ op 44th.

  [ # 12 ] 31 July 2009 06:59 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  272
Geregistreerd  2008-05-17

Mag ik aan die eet-suggesties even het Life Cafe in de East Village toevoegen?

Ik ben er destijds rond gaan banjeren vanwege RENT (wilde mijn moeder ook even de echte wijk laten zien voordat we naar de show gingen die avond) en kwam het Life Cafe min of meer per ongeluk tegen.
De Huevos Rancheros zijn echt geweldig en de sfeer is er ook erg tof… totaal anders dan ‘way back when’ RENT zich afspeelde, maar we hebben er een super middag gehad.

Zomaar een random tip die iedereen die er geweest is je vast ook kan geven: als je niet persé het Vrijheidsbeeld wil beklimmen, maar het toch goed wil zien, neem dan de ggratis Staten Island ferry. Kun je ook even lekker uitwaaien, je komt dicht genoeg bij het beeld om fatsoenlijke foto’s te maken en je hebt een prima uitzicht op de zuidpunt van Manhattan.

   Handtekening   

Life is music - play it louder!

  [ # 13 ] 03 August 2009 07:56 PM
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  25
Geregistreerd  2008-08-22

ik heb deze week geboekt voor februari, de voorjaarsvakantie 20 tm 27 februari retour met 1 overstap voor 234. Komen er nog wat adminikosten etc bij was ik klaar voor 254 euro.
Via http://www.budgetair.nl

oja, is wel via Brussel

  [ # 14 ] 03 August 2009 09:54 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2211
Geregistreerd  2008-04-20

Een paar vrienden en ik hadden het er laatst over om na onze eindexamens samen een trip naar New York te maken. Dan zijn we allemaal een jaar of 18/19. Ik las net op een of andere site dat je minstens 21 moet zijn om te kunnen inchecken in veel hotels. Iemand ervaring of tips?

Niet dat ik al serieus aan het plannen ben, maar het is wel fijn om te weten voor als we het echt door willen gaan zetten XD.

  [ # 15 ] 03 August 2009 10:05 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1182
Geregistreerd  2007-03-27

En je mag daar natuurlijk pas drinken op je 21e… 😉

 1 2 > 
1 of 2