Solovoorstelling Britt Lenting 19 okt.
change_status
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  25
Geregistreerd  2009-10-14

Gisteravond was de voorstelling van Britt Lenting in het M-lab en ik moet zeggen dat ik me vermaakt heb.
De zelfgeschreven voorstelling ‘letter en figuurlijk’ ging voornamelijk over de vraag wie ben ik en bestond uit scenes over persoonlijke ervaringen afgewisseld door typetjes.
Soms was het erg ontroerend, maar dit werd daarna gelijk afgewisseld door zeer humoristische scenes. Dit was af en toe even schakelen, maar zo blijf je in ieder geval niet in die droevige sfeer hangen.
De nummers werden mooi gezongen. Petje af als je een voorstelling van 1 uur en ongeveer 10 minuten helemaal zelf kan schrijven en dan ook nog zo kan uitvoeren. Ik heb een leuke avond gehad!
Zijn er nog meer mensen geweest? Wat vonden jullie ervan?

  [ # 1 ] 20 October 2009 02:05 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  9622
Geregistreerd  2002-05-01

Ben ook wel benieuwd ja. Musicalworld TV had een reportage over deze show met daarin ook fragmenten van haar optreden op de Uitmarkt. Ben wel benieuwd hoe de hele show ontvangen is. Was het druk?

   Handtekening   

“Yes we ggghhad…..a great freakin’ day!”

  [ # 2 ] 20 October 2009 02:10 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  25
Geregistreerd  2009-10-14

Het was helemaal uitverkocht. En ik heb ook veel bekende gezichten ( collega’s van Britt) gezien.

  [ # 3 ] 20 October 2009 04:53 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1251
Geregistreerd  2009-08-13

Maar hoe vond je het?

  [ # 4 ] 20 October 2009 05:36 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Ik vond het een aardige voorstelling, en zeker een proeve van kunnen van Britt.  Ik denk dat deze voorstelling toch nog te wankel is om mee te kunnen toeren (en ik neem ook aan dat dat ook niet de insteek was), maar het had zeker een flink aantal leuke momenten, en een enkele ontroerende (mn rond de transsexueel. De opbouw, met een van de sterkste stukken als opener, zou denk ik handiger kunnen. Persoonlijk had ik weinig met de Slave4U-imitatie, maar daar werd in de zaal erg om gelachen. Zelf had ik meer met de wat schrijnende situaties die in de voorstelling voorkomen.

Ik ken Britt verder niet, dus hoe persoonlijk deze show was kan ik niet beoordelen. Ze wordt wel uit de ik-persoon gespeeld, maar of ze werkelijk zo is als ze speelt, geen idee.

  [ # 5 ] 20 October 2009 06:21 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1251
Geregistreerd  2009-08-13

FanuitAmsterdam - 20 October 2009 04:53 PM

Maar hoe vond je het?

sorry, mijn vraag was overbodig, want ik zie nu dat je zelf dit topic hebt geopend. Domdomdom, excuses!

  [ # 6 ] 21 October 2009 05:07 AM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  25
Geregistreerd  2009-10-14

Linkje met stukjes uit de voorstelling en korte interviews
http://www.youtube.com/watch?v=eRyGRCLxDQM&feature=player_embedded

  [ # 7 ] 21 October 2009 09:07 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1449
Geregistreerd  2006-02-27

Ik zag net een filmpje op een site en toen herkende ik haar solo van het FSA.
Speelt ze die solo of zit die erin verwerkt?

  [ # 8 ] 21 October 2009 11:17 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Als ik het goed heb begrepen is de solo (geheel of voor het grootste gedeelte)  in de voorstelling verwerkt. De voorstelling duurde iets van 70 minuten, en de solo was… 30???

‹‹ 2010-2011 SE      MISS SAIGON - The Movie ››